Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi apteekkihenkilökunta on aina niin haudanvakavana?

Vierailija
11.06.2007 |

Olipa asia mikä tahansa, ei hymyä tai iloista mieltä! ihan kuin söisivät sitruunoita, jotta saisivat pidettyä perusilmeet mahdollisimman happamina.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista neutraalia perusilmettä kannattaa pitää yllä, sillä koskaan ei tiedä etukäteen, ostaako asiakas itselleen vitamiineja vai onko hän terminaalivaiheen syöpäpotilas.

t. proviisori

Vierailija
2/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viimeeksi kun ostin lapselle epilepsia-lääkkeitä, farmaseutti katseli flegmaattisena pitkin seiniä ja sanoi hyvin laiskasti, että " huomenna löytyy jos niitä on tukussa..." Siis olin ostamassa lääkettä, jota lapsi pakosti tarvitsee (onneksi kotona oli vielä reilusti jäljellä) ja tämä tuumaa tyyliin " ehkä niitä saa ehkä ei" !!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja viimeeksi kun ostin lapselle epilepsia-lääkkeitä, farmaseutti katseli flegmaattisena pitkin seiniä ja sanoi hyvin laiskasti, että " huomenna löytyy jos niitä on tukussa..." Siis olin ostamassa lääkettä, jota lapsi pakosti tarvitsee (onneksi kotona oli vielä reilusti jäljellä) ja tämä tuumaa tyyliin " ehkä niitä saa ehkä ei" !!

ap

Ja tosiaan, aina ei voi etukäteen tietää, saako jotain lääkettä tukusta vai ei. Tosin olisi kohteliasta edes katsoa asiakasta, kun tämän ilmoittaa. Mutta tietynlainen neutraali suhtautumistapa on paras. Näin ainakin farmasian laitoksella aikoinaan opetettiin ja itsekin olen sen parhaimmaksi tavaksi havainnut. Huom! ei siis mikään haudanvakava, vaan neutraalin asiallinen.

t. proviisori

Vierailija
4/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes ehdottanut mitään ' ratkaisua' asiaan, eli soittaisivatko apteekista kun lääkkeen voi noutaa tms.

ap, joka kyllä ymmärtää että asiallinen täytyy olla mutta monet silti hapan-naamoja

ps. jos asiakas hymyilee, eikä voisi hymyillä takaisin?

Vierailija
5/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä edes ehdottanut mitään ' ratkaisua' asiaan, eli soittaisivatko apteekista kun lääkkeen voi noutaa tms.

ap, joka kyllä ymmärtää että asiallinen täytyy olla mutta monet silti hapan-naamoja

ps. jos asiakas hymyilee, eikä voisi hymyillä takaisin?

Toki voi aina soittaa. Tosin tukut menevät kiinni siinä neljän maissa ja ei-kiireellisissä asioissa ei saisi soittaa päivystäjälle. Hyvään asiakaspalveluun apteekissa kuuluu myös, että ilmoitetaan, kun lääke on tullut, sillä asiakashan ei voi tietää, koska lääke tulee. Etenkin jos lääkkeen saatavuudessa on ollut ongelmia. Tietysti voisi hymyillä takaisin, jos asiakaskin hymyilee, mutta aika vaikea se on esimiehenä komentaa alaistaan hymyilemään, jos palvelu muuten on asiallista. Kaikki eivät vain ole sellaisia hymytyttöjä tai -poikia.

t. proviisori

Vierailija
6/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheessaan jotenkin näin " sinulla xxx on aina ystävällinen hymy apteekissa" . t; farmaseutti

Vierailija
7/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nimittäin järjestäen pistänyt merkille useiden ja useiden vuosien ajan (enkä vain minä, vaan kaikki, joiden kanssa olen asiasta puhunut!) että täällä Saksassa apteekki on AINOA paikka missä takuuvarmasti saa aina todella ystävällistä palvelua ja henkilökunta hymyilee, tervehtii, auttaa ja vastaa. Siis AINA! Ja apteekeissa olen näiden vuosien varrella käynyt usein. Melkeen kaikkialla muualla asiakaspalvelu on tosi tympeetä.

Vierailija
8/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista kuitenkin ostetaan lääkkeitä, tarkkuutta tarvitaan monessa asiassa. Tuo myös uskottavuutta, kun pitävät asialinjan.

Vierailija
9/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta asiantuntevuus tai luotettavuus mihinkään katoa, vaikka hymyileekin. Pieni hymy on AINA hyvä asia. Hymyileehän moni lääkäri, bussikuski jne, ja silti luotan heihin.

Vierailija
10/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussikuskit, apteekin henkilökunta eivätkä lääkärit hymyile.

Vierailija
11/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyyppejä kaikki...

Eiks niillä teidän pk-seudun lääkäreillä ja apteekkareilla sitten ole kuin yksi ilme? Vai olisko mitenkään mahdollista, että kun myy vaikka c-vitamiinia tai toteaa potilaan olevan kunnossa, voisi hymyillä ja taas peräpukamavoidetta antaessa tai todetessa että teillä on kuolemaan johtava sairaus voi pitää vakavampaa naamaa.

Vierailija
12/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sitten vissiin outoa apteekkihlökuntaa kun osaavat hymyillä ja palvella. Paljon mukavampi asioida sellasessa paikassa.

Vierailija
13/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvonta on kattavaa jne. Itse jaan työssäni lääkkeitä ja silloin on vaikeaa olla hymyilevä ja puhelias kun keskittyy.

Vierailija
14/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Sairas

Vierailija
15/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteivät varmaan ihan just koulunpenkeiltä tulleita.

ap

Vierailija
16/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on niin tai sitten ihmisille on jäänyt neutraalista palvelusta vain se vaikutelma.

Vierailija
17/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan joukkoon mahtuu näitä yrmytätejä, mutta yleensä ottaen apteekkien henkilökunta on musta keskimäärin ystävällisempää kuin vaikkapa kauppojen kassat.

Vierailija
18/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaisi hiukan pistää oppeja uusiksi ja äkkiä! Aivan älytöntähän tuo on ettei kanssaihmisiä saa piristää hymyllä.

Vierailija
19/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

T. Sairas

Jotkut vakavastikin sairaat haluavat, että hymyillään ja vitsaillaan, jne. Osa taas ei halua. Joskus, kun hymyilee vakavasti sairaalle eikä tiedä, että hän on vakavasti sairas, niin voi saada vastaukseksi, että " Helvettiäkö sä siinä virnuilet, mä olen kuolemansairas!" Ja valitukset apteekkarille, kun ei kuoleva jaksa katsella sellaista virnuilua. Sitten osa vakavastikin sairaista haluaa, että hymyillään ja että ilmapiiri on kepeä. Ongelma asiakaspalvelijan kannalta on siinä,

ettei voi etukäteen tietää, kumpaan kategoriaan henkilö kuuluu.

Siksi on ainakin apteekissa ja miksei lääkärin vastaanotollakin, turvallisempaa pitää neutraalin asiallista linjaa.

t. proviisori

Vierailija
20/22 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta ystävällinen " mieto" hymy kuuluu jokaiseen kanssakäyntitilanteeseen,