+++++SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 24+++++
Aurinkoista maanantaita kaikille!
Yöllä on ukkostanut ja satanut, ja nyt on ihanan raikas ilma! Minä palasin hengissä maraton matkaltani Tukholmasta ja 32asteen helteestä suoriuduin maratonista, joten olin kyllä suunnattoman iloinen. Sää pelotti kauheesti etukäteen! Nyt voi taas rauhassa jatkaa näitä vauva puuhia...
Oli puhe aikaisemmin asumismuodosta, me asutaan pari vuotta sitten rakennetussa hirsiomakotitalossa, 5 makkaria, mutta neliöitä on 130 ja meinattiin ensi kesänä vielä vähän laajentaa, jos jaksetaan...
Sitten oli vielä tästä lapsiluvusta, on ihan totta että kaikki yli kolmen tuntuu ihmisten mielestä olevan hullun hommaa ja ainakin vahinkoja... ei auta kuin vähän näpäyttää jotain nasevaa noille kommentoijille! Kyllä mua suorastaan pelottas kertoa vitosesta sukulaisille, vaikka kyllä se siitä sitten tasottuu!
Omaa napaa sen verran, että ovistikku oli positiivinen viime ma ja ti, tiistai ehkä hivenen heikompi ja sen ympärillä kyllä viljeltiin riittävästi siementä. Eli juhannukselta pitäs tädin alkaa koputteleen, jos on tullakseen. Nyt on vaikea kirjoittaa kun kuopus 2v. tuli kiusaamaan meidän kissanpentuja - nostaa niitä kurkusta...huh. Tässä olis muuten vielä yksi valkoinen tyttö harmailla merkeillä vailla hyvää kotia!!
Anyway, mukavaa päivää kaikille ja suopeita vauvatuulia!!
MonaLisa kp 27/32-38
Kommentit (39)
Että välillä kuume on tipotiessään ja välillä koskee niin paljon kun ajatteleekin ettei vauvaa enää tulisi? :(( Tunteet on nyt pinnassa siksikin kun kuopus täyttää kuukauden päästä jo vuoden... minne se vauva-aika aina katoaakin... vasta oli kämmenen kokoinen nyytti ja nyt jo niin touhukas pieni neiti...
Omppis (nieleskelee...)
Olemme tässä mieheni kanssa miettineet jos muuttais pois täältä Helsingin keskustasta ja ostais ison omakotitalon. Jotenkin tämä meidän asunto on niin kullan kallis mulle eikä mitenkään huvittais myydä tätä vaikka tämä on kauhean pieni meidän kasvavalle perheelle. Tuli vaan niin haikea olo että juuri sellaista 160-200 neliöö mekin tarvitsisimme ja omaa pihaa. Silloin meille mahtus myös se kissanpentu josta Monalisa kertoili. Täytyy tässä miettiä kun nyt on aivan kaikki palvelut vieressä eikä tarvitse olla kuin yksi auto. Lisäksi mielestäni kesäinen Helsinki on aivan uskomattoman kaunis ja me käydään usein Suomenlinnassa tai Korkeasaaressa päivää viettämässä ja kauppatori on nyt aivan ihana kun se pursuaa torimyyjiä ja tuoreet kasvikset ja marjat on niin houkuttelevia. Mun lapset rakastaa herneitä ja ostan niitä niille noin 8litraa päivää kohti. Täytyy nyt mennä laittamaan ruokaa koko poppoolle kun lapsillani on muutama kaveri kylässä joten mulla on täällä 9 lasta koko päivän.....
nuorempana kun aina pelkäsin että mitäs jos sitä vauvaa ei sitten kuulukaan kun sitä aivan kauheasti haluaa. Lisäsi se kun nuorin täytää vuoden on myös tosi kova paikka samoin kun lapsi aloittaa koulun. Mulla nää viisi syntyi aika peräkkäin että hommaa oli niin paljon etten uskonut että koskaan haluaisinkaan kuudetta lasta mutta tänä keväänä sitten se naksahti kun toi mun nuorin aloittaa eskarin syksyllä ja noilla on niin paljon kavereita eikä ne enään halua olla mun hoidettavina 24 tuntia vrk:ssa, mä tarvitsen vauvan jota hoitaa ja nythän mulla on sille tosi hyvin aikaa kun noi isommat ei ole koko aikaa vaatimassa huomiota. Uskoisin että meillä ei ainakaan lapsiluku jää tähän kuudenteen vaan haluan uuden pikkuisten sarjan. Sen saa nähdä miten käy....voimia sulle Omppis, ajattele sulla on sentään joku jota vaunuissa työntää.(mä rakastan pitkiä kävelylenkkiä vauvan kanssa kun niitä vaunuja oli silloin vaan niin hauska työnnellä, huvinsa kullakin...)
Täällä yhteydet jotenkin tökkii, ettei aina saa näitä sivuja auki...
Mutta asiaan: Kerroinhan, että mies toi perjantaina lahjaksi paketin raskaustestejä, ja sunnuntaiaamuna uskaltauiduin testaamaan... ja plussaa tuli!! ;) Olo on aika uskomaton, miehen kanssa vaan yhdessä hymistään ja suut on hangon keksillä. Minulle sanottiin neljännen jälkeen, että meidän lapset ovat tässä, ettei minulla ole enää mahdollisuuksia saada lapsia, mutta toisinpa kävi :)
Hieman kyllä mietityttää juuri tuo asia, josta on täälläkin palstalla keskusteltu. Mitenkähän sitä uskaltaa kertoa sukulaisille, varsinkin äidille, että olisi (jos vaan kaikki menee hyvin) tulossa lisää mummutettavia. Meillä myös on olleet nuo kommentit niin loukkaavia, että mielellään nautiskelee tästä ihan omassa piirissään. Viimeksi nelosen kastajaisissa omat vanhempani sanoi väkijoukon keskellä, että ei se yksistään teitä tarkoittanut se, että kansoittakaa maa... Silloin päätimme, että jos joskus meille vielä lapsia suodaan, ilmoitan vasta, kun lapsi on maailmassa. Onneksi parilla ystäväperheellä on myös 5 lasta, joten he ovat varmaankin aidosti iloisia tulevasta murustamme!
Mies olisi heti valmis toitottamaan ystävillemme iloasiasta, mutta minä olen tällä kertaa vähän varovaisempi. Milloin ja miten te muut suurperheelliset olette ilmoittaneet ilouutisesta muille?
Mutta hitsi että jännittääääääää ja peukut pystyyn siskot, että kaikki menisi hyvin...
Tänään oli ultra neuvolalääkärillä ja yksi sykkivä sydänhän sieltä löytyi. Tuli vaan jotenkin sellainen tunne siinä ultran aikana, että näin oli tarkoitettu käyvän. Tuntui hyvältä ajatukselta :-). Laskettuaika olisi tämän ultran mukaan 3.2.08 ja tuo täsmääkin juuri niihin omiin ovistuntemuksiini eli äitienpäivälahja on siis kyseessä ;-).
Onko teillä muilla sattunut muuten sellaista, että aivan kuin isommat lapset aavistaisivat raskauden? Kun aloin odottaa nykyistä kuopustamme eikä oltu mitään edes puhuttu isommille, että vauva saisi tulla, niin lasten taholta tuli monta asiaa, aivan kuin olisivat aavistaneet. Sillä hetkellä 6-vuotias tyttömme piirsi perhepotretin, jossa oli vauva nimeltä Santeri. Ja 7-vuotias poikamme puhui, että jos meille syntyis poika, niin se sais hänen moponsa sitten isompana. En muista oliko joitakin muitakin juttuja. No nyt sitten ennen kuin edes itsekään tiesin olevani raskaana, tytöt katselivat aina mahaani ja puhuivat jotain vauvasta. Ja mikä hassuinta, ostimme saunaan uuden puulämmitteisen kiukaan ja mies piti siinä tulta, että siitä lähtisi uutuuden käryt pois ennen kuin mennään saunomaan. Poika sanoi minulle, että kauhee mikä käry ja mentiin tutkimaan tilannetta. Sitten poika sanoi oikein tomerasti: " Äiti, älä sinä tule tänne käryyn, jos sinulla on vauva mahassa!" Nauroin ja sanoin, että ei minulla ole vauvaa masussa. Onko nämä jotain selvänäkijöitä ;-)?
Ai niin, Annlinn kirjoitti Korkeasaaressa käynnistä. Tuli mieleen kysyä, kun suunnitteilla ensi kuussa käydä Helsingissä ja Korkeasaaressa, että onko sinulla/teillä vinkkejä, miten Korkeasaaren reissusta tulee mahdollisimman onnistunut vauvan ja useamman isomman lapsen kanssa? Onko siellä rattaita, joita voi lainata jne.?
Täytyy alkaa neitiä ruokkia. Voi kun pääsis pian nukkumaan. Ollut aika väsyttävä päivä ja pinna ollut välillä niiiiiin kireällä. Pahinta oli, kun kaksi vanhinta tyttöä piti lähteä viemään lasten toimintapäivään eikä toisen lenkkaria löytynyt mistään, ei sisältä eikä ulkoa. Ei sitä ole löytynyt vieläkään. Saatiin sitten tyttöjen kaverilta lenkkarit lainaan ;-).
Onnea uusille plussanneille!
jazuliini rv 6+1
Minä teen saman jutun aina uudestaan, eli lähetän noita olemattomia viestejä... on niin malttamattomat näpit meikäläisillä!
Paljon onnea n@nnelle plussasta!!! Minä kiertopäivänä plussasit ja onko oireita ilmassa?
Omassa navassa viikko oviksesta, mutta ei kyllä ensimmäistäkään nippailua tms.. mitä sitten lienekin tarkoittaa? Selviää juhannuksen korvilla josko se täti meinaa tunkee meidän mökille punaisella ferrarillaan juhannuksen viettoon. En kyllä moista kuokkavierasta kaipaisi, mutta niinkuin kaikki tiedätte, se täti ei paljon lupia kysele..
Pitemmittä puheitta, hyvää päivänjatkoa!!
Olen aivan uusi tällä palstalla, sivusta olen lukenut suurperheitten kuulumisia silloin tällöin.
Meillä on neljä lasta, mutta hieman välillä polttelee vauvakuume, mutta haluaisinkin kysyä, minkälaisilla autoilla ajelee perhe, jossa enemmän, kuin neljä lasta?!
Meillä nimittäin ei miehellä ole (vielä ;) ) minkäänlaista vauvakuumetta, eikä varmasti tulekaan, jos taas olisi auton vaihtokin edessä... Nykyiseen mahtuisi kyllä seitsemäskin matkustaja, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, miten teillä muilla ajellaan!
m@mu
M@mu: Tervetuloa joukkoon, kyselit autoista, meillä 9hengen mini bussi.
N@nne: Onnea plussasta, ja pidän kyllä peukkuja sulle kaikki menee varmasti hyvin.
Jazuliini: www.korkeasaari .fi pitäisi olla tosi paljon tietoa esim. eläinten ruokinta -ajat niitä mun lapsen tykkää seurata. Sitten vaan juoksemaan ristiin rastiin jotta näkee elukoiden syötöt. Rattaita voi lainata ja varo lokkeja ÄLÄ SYÖ ULKONA! me kun oltiin siellä lokki varasti hodarin yhden pojan kädestä. Korkeasaaressa myös sisätila missä voi syödä omia eväitä ,suosittelen. Ravintolat on aika kalliita. Lauttamatka Kauppatorilta on erityisen mukava lasteni mielestä. Hauskaa matkaa!
Monalisa: Toivotaan että täti ei pilais juhannustasi. ++++++tuulia Sinulle.
annlinn
Kiitos tosiaan noista Korkeasaari-vinkeistä. Noi on kyllä ihan huomionarvoiset asiat kaikki. Ei oo tosiaan kivaa, jos linnut varastaa ruuat tai että saa alkaa pelätä niitä eikä saa sen takia rauhassa syödä. Kerran oltiin Vuokatissa yhdellä kodalla paistamassa makkaraa ja siellä kuukkelit hyökkäsi aina räpistelemään naaman eteen. Ei ollut aikuisestakaan kivaa ;-).
Mekin kävimme korkeasaaressa toissa kesänä koko perheellä. Söimme mahat täyteen ennen Korkeasaaren menoa, ja meillä oli myös mukana kevyttä evästä. Söimme sisätiloissa juuri noiden lintujen vuoksi. Ja juomista meni tosi paljon, vesipullot ehdottomasti kaikille mukaan! Lapseet viihtyivät todella hyvin, ja kaksi nuorinta istui rattaissa, yhdet omat oli mukana (kun nuorin vielä välillä otti pienet tirsat) ja toiset lainasimme sieltä 6- vuotiaallemme. Mukaan paljon reipasta mieltä niin retkestänne tulee ikimuistooinen!!!
Joku kyseli suurperheellisten menopeleistä. Meillä on isompi auto 7 hengen, jolla kuljemme koko perheellä. Minulla on toinen auto " ihan normaali" 5 hengen kulkupeli. Meillä kun on pakko olla kaksi auto miehen töiden j apitkien matkojen vuoksi.
Monalisa kyseli raskausoireista. Oviksen jälkeen oli pientä " tissien tikistelyä" , ja olin todella herkkä, itkettiin tytön kanssa tarhassa aamuisin (ja myös iltapäivällä hakiessa) kilpaa. Muuten ei juurikaan ole oireita, ihan ihmetyttää, että missä ne viipyy! Nyt vaan alamaha on oikealta tosi kipeä. Hiipii vaan mieleen, ettei vaan taas olisi pikkuinen juuttunut munatorveen... Tädin olisi laskujen mukaan pitänyt tulla la, ja testasinkin jo su, eli kp oli silloin vasta 29. Että vähän olin hätäinen... ;)
Mukavaa nähdä, että hengissä on tämä meidän pino vielä!
Töihin palattuani muutama kk sitten on palstailut jäänyt
suht vähälle ja kyllä onkin uusi nimiä ilmaantunut mukaan.
Hyvä niin! Tietääkö kukaan, mitä on tapahtunut suurperheodottajille?
Kadonneet lomille??
Minä plussasin tänään! Keskimmäisen (11v) syntymäpäivänä,
olen niin yllättänyty, melkeinpä tuntuu, että olenko pyhästä
hengestä raskautunut!! Ei ole meidän makkarissa ollut kauheeta
actionia viime viikkoina, vaan eipähän sitä tarvitse kun sen yhden
mahdollisuuden jos on tullakseen.
Nuorimmainen täyttää vuoden tällä viikolla, jos kaikki menee
hyvin, meille tulee siis helmivauva.
Eikös n@anne ja jazuliina tähtäimet ole suunnilleen samassa?
Uskomaton fiilis, mies kysyi pitäiskö tehdä toinen testi...
Eikai ne hormoonit tyhjästä siihen testiin tule!
Mukavaa iltaa kaikille, kai sitä taas eksyy tänne hieman useammin!
Yllättynyksestä äimänä
Pearl
mä oon niin miettinyt että minne mä pinoutuisin tonne odottajien puolelle, kun suurperhepuolella on aina niin hiljasta. Toivottavasti täältä tulee monta mukaan niin että saadaan oikein iso aktiivinen poppoo. No en vielä ole valmis vauvakuumeisia jättämään odottelen tässä ultra-aikaa jonka varasin ensi maanantaiksi. Jotenkin tahdon varmistua että alkanut raskaus on normaali.
Mä näin unta että mä synnytin kaksosia, voi kun se olis enne uni ,mä kun olen aina niin kauheasti niitä kaksosia toivonut. Olis se vaan ihanaa lähteä synnytyssairaalasta kaksi vauvaa yhden sijasta mukana.
Asuuko joku teistä ruotsinkielisellä paikkakunnalla? Me mietitään eri mahdollisuuksia missä olis hyvä asua, kun mieheni on ruotsinkielinen ja lapset kaksikielisiä. Porvoota olemme miettineet useamman kerran, välillä ajttelemme että jos vuokraisi tän meidän asunnon ja ostais juuri tuolta Porvoosta omakotitalon jos sitten tulis katumapäälle olis ainakin mahdollisuus irtisanoa vuokralainen ja muuttaa takaisin Helsinkiin. Kyllä se on kauheeta kun on niin juurtunut tänne eikä millään haluaisi muuttaa pois.
Ompa mukava taas lukea uusista plussanneista- ONNEA oikein paljon!!! Minä kävin eilen kuopuksen kanssa työpaikallani. Ihan houkutteleva ajatus ois palata työhönkin ja saada palkkaa, mutta vähintäänkin yhtä houkuttelevaa on olla lasten kanssa kotona ja nauttia kuopuksen uusista oivalluksista. Tänään neiti täyttää 11 kuukautta eli kuukauden päästä juhlitaan! :)
Täällä tuntuu olevan muutamia, jotka ovat odottaneet viime vuonna kanssani yhtä aikaa eli vauva on nyt suunnilleen vuoden ikäinen.. Miltä teistä tuntuu uusi kuume ja uusi raskaus? Pelottaako pieni ikäero tai muut asiat?
Autoista oli kyselyä.. meillä 7 paikkainen farkku eli yksi mahtuisi vielä kyytiin! ;) hyvinkin... ;)
Miten muutes kuumeilijat, onko teillä millaisia toiveita vauvan syntymäkuukaudesta tai vuoden ajasta..? Itselläni on kolme kevätvauvaa ja yksi kesävauva (huhtikuussa, 2x toukokuussa ja heinäkuussa). Haaveilen vauvasta elokuulle tai joulukuulle.. KAIKKI kuukaudet tietysti käy, mutta nämä nyt on tämmöisiä hömppäjuttuja.. ;)
Kuumeilu heittää kuperkeikkaa, mutta tiedän etten ole ainoa. Muistaakseni ainakin soffala kirjoitteli vasta samanlaisia ajatuksia!? Mutta makustellaan... :)
Aurinkoa!
Omppis
Onnea plussanneille :-)! Plussauutisia lukiessa mulle tuli sellainen jänskä olo, että taitaa olla taas tällä mammalla kuumetta pinnassa... Ja kierukka edelleen visusti paikallaan :-/
Odotuspuolen suurperheodottajia olen käynyt aika ajoin lukemassa, mutten ole minäkään heitä enää löyttänyt. Käyn lueskelee odotusajan ongelmista ja näin palautan itseäni maan pinnalle,kun vauvakuume kova.
Vauvan syntymäkuukaudesta ajattelen, että kevät/alkukesän vauva olis " ihanteellisin" . Mutta toisaalta syksy kaipais myös juhlahetkiä, kun meidän perheessä ollaan synnytty tammikuu-toukokuun loppu ajalla, joten tuo alkuvuosi on " yhtä juhlaa" . Ja tosiasia on, että jos joskus vielä pääsen vauvaa yrittämään niin aivan sama missä kuussa vauva syntyy ;-)
Pinnasängyn myyntiä olen kauhulla odottanut, kun en haluis luopua, mutta lupauduin jo myymään, kun kuulin ostajasta... Mutta asia ratkesi niin,että mummolasta myytiin sänky sitä tarvetsevalle ja meidän pinnis viedään mummolaan säilytykseen! Saan siis pitää vielä kiinni meidän pinniksestä!
Onnea vauvan yritykseen, ketkä ovat jo siinä vaiheessa! Minä en ole vielä lähelläkään sitä aikaa, mutta ehkä joskus ;-)
Kohta sitä saakin jo kotiin päin lähteä, mutta muutama sananen sitä ennen!
Kiva lueskella teidän tarinoita :) Kuume sahaa kovasti ylös ja alas. Nyt on menssa kp. 9 ja toisaalta tekisi mieli tässä kierrossakin yrittää tärppiä. Koeaika pirulainen on vaan sellainen, että sen aikana ei haluaisi kovasti alkaa oksentamaan...
Olisi ihanaa saada kevätvauva. Meillä on kolme loppuvuoden lasta ja kolmonen syntyi kovien paukkupakkasten aikaan. Olisi ihanaa päästä heti ulkoilemaan ja nauttia kesästä pienen käärön kanssa!
On tämä ihmisen mieli sitten mielenkiintoinen. Koskahan sitä tietäisi, että mitä tästä elämästä haluaa! Toisaalta töissä on kiva käydä ja palkkapäivinä naurattaa varsinkin. Toisaalta olisi kiva kokea vauva-arki uudelleen!
Jospa mä lähden tästä ajelemaan kotiin ja yritän taas siirtää ajatukset johonkin muualle! Voi vaikka pohtia, mitä meillä tänään syötäisiin :)))
Ihanaa, kun olen tänään saanut pestyä saunan ja kylppärinkin " normaalin" viikkosiivouksen lisäksi (normaalisti pesen siis vain vessat imuroinnin lisäksi). Pesen saunan paremmin 2 kertaa vuodessa: joulua ja juhannusta ennen :) Hormonien voimalla sain nyt aloitettua siivoamisen. Kp 30/27-29 menossa, yritän tässä päästä puolen vuoden hormonirenkaan käytön jälkeen luonnolliseen kuukausirytmiini. Saa nähdä milloinka menkat sitten alkaa. Hermot olleet aika pinkeällä jo viikon ajan ja koko ajan odotan, että alkaisivat jo! Pientä stressiä työasioista ym., joten viivytys voi johtua siitäkin. Raskaana ei pitäisi olla, koska kumiukkojen avustuksella on edetty. Tietty välillä on ollut hetken ilman suojaa, mutta tuskin ne simpat niin vikkeliä sentään on...
Minä haaveilen kevät/alkukesävauvasta. Yrittämään alamme ehkä vasta loppukesällä, joten kiirettä pitää jos mielimme ensi vuonna edes kesävauvan saada. Meillä nimittäin yksi helmivauva ja kaksi syksyn vauvaa, joten siinä mielessä kevä/kesävauva olisi ihana. Mutta niin kuin monikin on sanonut, niin minkä tahansa kuukauden vauva kelpaa toki! :)
Menen nyt vielä jatkamaan imurointia, kun se jäi vähän kesken.
Omppuäippä: Meillä toiveena kevät vauva. Kaikki kolme syntyneet tammi-helmikuun tienoilla. Kolmosesta toivoin kevät vauvaa, mutta kuume oli niin kova että yrittämään alettiin aikasemmin. Nyt sitten olen " sinnitellyt" :)
K@@po: Mä kans käyn välillä odotus palstaa ja vauva palstaa lukemassa. Just sen takia että palauttaisin itseni maan pinnalle :)
Ja sitten omaa. Alkuviikosta menkkojen tulisi alkaa. Joten täällä vauvaa aletaan sitten niiden jälkeen yrittään :) jos tärppää, maaliskuun lopulle la tulee vauva laskurin mukaan. Ei olis ainakaan niin kuumat ilmat vielä eikä tosi kylmä/lunta enää (pk-seudulla) Mä näin viime yönä unta että olin menossa neuvolaan. Ei ollut meidän neuvola, vaan joku toinen paikka kun oli kesä aikaan oma neuvola kiinni :) vastaan siellä tuli mun ystävä jolla oli tosi iso maha! Hän on oikeastikkin raskaana tällä hetkellä :D Nyt päivien viemää katsomaan!
tehtynä miehen mieliksi ja kyllähän se ihan samanlaista näytti
kuin eilenkin, ei ollut yön aikana muuttunut!
Hymyilyttää nämä toiveet tulevien lasten syntymäpäivistä,
eilen kun siinä pienessä yllätystilassa laskeskelin, että kai
helmikuulle osuisi, totesin ääneen, että sellaistahan meillä ei
vielä olekaan. Joo, ihan kuin jotain sarjaa keräilisin!
Ylpeänä neuvolaan soittelin aikaa ja oli mahtava
sanoa monesko tulossa!
Omppuäippä, kyllä on käyny mielessä miljoona ajatusta tulevasta
ja miettinyt että hulluko sitä on mutta esikon ja keskimmäisen
välissä on tasan 1,5v ja alkurumban jälkeen he ovat kyllä olleet
niin mahtava parivaljakko, että täytyy toivoa, että nyt kävisi samoin.
Kaiken mennessä hyvin ikäeroa tulis kahden nuorimman välille
1v8kk...suunnilleen.
Suurperheodottajat oli vielä muutama kk sitten todella aktiivisia,
sillä ihmettelen minne ne kaikkihävis. Neppis - huhuu!! Oletko
kuulolla??
Mutta onhan meitä nyt jo yhden palstan pitäjiks, kunhan vaan
rohjetaan siirtyä. Eikai tässä kiire ole toisaalta. Mukava jännätä
muiden puolesta, että milloin tärppää.
Pearl
Ja onnea kaikille plussanneille oikein roppakaupalla !!!!
Minä en ole piitkiin aikoihin kirjoitellut ja väkikin täällä jo kovasti muuttunut (0= ! Taustalla olen kyllä kirjoitteluanne aika tiiviistikin seuraillut. On ollut mukava huomata, että niitä plussia tulee ihan nopeaankin tahtiin =0) !!
Meillä on siis neljä lasta entuudestaan iät kohta 11v, kohta 9v, 5v ja 2v. Itsellä ikää kohta 31vuotta. Kuume on välillä ihan hirveän kova, joskus taas mietin, että olisiko se nyt kuitenkin tässä. Niinkuin kait kuvaan kuuluu. Nyt kylllä tilannetta hidastaa se, että tilaa on vain 4h+k, neliöitä n. 92, elikkäs pienissä tiloissa asustellaan. Asuntoja olemme vilkkaasti katsoneet, mutta joutuisimme täältä pk seudulta pois lähtemään, eikä ajatus oikein ota tulta alle )0=. Tämä tilanpuute sitten hidastaa viidennen lapsen todellista yrittämistä , huoh kun nyt osaisi päättää mitä sitä oikein tekisi ...
Autoista oli joku kysellyt elikkäs meillä on tuollainen 7 paikkainen chevy joten siitä vielä tilaa yhdelle löytyisi (o: !
Hauskoja illan jatkoja ja plussatuulia kaikille !
~Mami + 4
Haipakka viikonloppu takana. Oli synttäreitä, lasten harrastuksia jne. Ja isukki vielä reissussakin, joten neljän lapsen kans olen pyyhältänyt itsekseni menemään. Meneehän se välillä näinkin. :)
Lapsiluvusta.. meillä kaikki oli iloisia kun kerrottiin nelosesta. Ehkä siksikin kun väliä oli kuusi vuotta ja ehkä sukulaiset ajatteli ettei enempää tehtäis. Tykkäsivät saada vauvan hoidettavaksi. Mutta mitenhän jos nyt heti perään lähtis vitosesta kertomaan..? No, se nähdään ajallaan... Välillä kuume on kokonaan pois, mutta sitten se taas muistuttaa olemassa olostaan.. :) Tänäänkin ajattelin kuinka rakastan olla kotona ja unohdin koknaan ne päivät jolloin nyppii kaikki kotityöt ja omat nurkat. Meillä muuten omakotitalo 5 mh ja n. 160m2. Tilaa mukavasti, mutta vitoselle ei olisi enää omaa huonetta. Ellei isukki innostu laajentamaan... ;) Ja eihän lapset ihan heti ole omaa " nurkkaa" vailla. Nyt kun isukki on reissussa kaikki lapset on halunneet nukkua äipän kans.. ;) Makkarissa on ollut melko tiivis tunnelma!
Tuli muuten mieleen kun tässä yhtenä päivänä kävin vauvan kans samaisessa pikku-päiväkodissa, jossa isommatkin on olleet hoidossa, kun siinä yks täteistä puhutteli pienimmäistämme iltatähdeksi... :/ Itsekin joskus leikilläni sanon niin, sillä ovathan kaksospojat jo 9 vuotta ja vanhempi tyttö 7 vuotta, mutta siitä hoitotädin letkautuksesta tuli niiiin sellainen olo, ettei meidän oletettaisi enempää tekevän... Vaikka lapsi neljäs onkin ja väliäkin sisaruksiin on, voihan lapsia silti lisääkin tulla! Ja minäkin täytin vasta 31 vuotta. En kai ihan ikäloppu iltätähden tekijä vielä ole..?! ;))
Argh, lapset leikkii ulkona vesisotasta JA VAUVA NUKKUU! :// Hitsin vimpulat jos herättävät!! Pakko lähteä hätiin!!
Kirjoitellaan!
:)