+++++SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 24+++++
Aurinkoista maanantaita kaikille!
Yöllä on ukkostanut ja satanut, ja nyt on ihanan raikas ilma! Minä palasin hengissä maraton matkaltani Tukholmasta ja 32asteen helteestä suoriuduin maratonista, joten olin kyllä suunnattoman iloinen. Sää pelotti kauheesti etukäteen! Nyt voi taas rauhassa jatkaa näitä vauva puuhia...
Oli puhe aikaisemmin asumismuodosta, me asutaan pari vuotta sitten rakennetussa hirsiomakotitalossa, 5 makkaria, mutta neliöitä on 130 ja meinattiin ensi kesänä vielä vähän laajentaa, jos jaksetaan...
Sitten oli vielä tästä lapsiluvusta, on ihan totta että kaikki yli kolmen tuntuu ihmisten mielestä olevan hullun hommaa ja ainakin vahinkoja... ei auta kuin vähän näpäyttää jotain nasevaa noille kommentoijille! Kyllä mua suorastaan pelottas kertoa vitosesta sukulaisille, vaikka kyllä se siitä sitten tasottuu!
Omaa napaa sen verran, että ovistikku oli positiivinen viime ma ja ti, tiistai ehkä hivenen heikompi ja sen ympärillä kyllä viljeltiin riittävästi siementä. Eli juhannukselta pitäs tädin alkaa koputteleen, jos on tullakseen. Nyt on vaikea kirjoittaa kun kuopus 2v. tuli kiusaamaan meidän kissanpentuja - nostaa niitä kurkusta...huh. Tässä olis muuten vielä yksi valkoinen tyttö harmailla merkeillä vailla hyvää kotia!!
Anyway, mukavaa päivää kaikille ja suopeita vauvatuulia!!
MonaLisa kp 27/32-38
Kommentit (39)
Kesä tekee tehtävänsä eikä jouda enää niin tiuhaan koneella istuskeleen.
Oli ihana lukea taas monta plussauutista! Voitaisiin kyllä siirtyä tuonne odotuspuolelle kun tuntuu että nyt alkaa kaipaamaan kohtalotovereita. Meinaan nimittäin alkoi taas se piinakuukausi, YÖK ja Yök!!!
Meillä on ensi kesänä vintinrakennus, joten sieltä saadaan lisätilaa tähän 05 valmistuneeseen kotiimme. Nyt on alhaalla kolme makkaria ja ihan hyvin niihin on viisi lasta mahtunut. Sopu sijaa antaa ja vaikka itse sanonkin niin meidän lapset on aika rauhallisia!
Joku muukin plussannut oli pohjoisesta, älkää luulko että nimimerkin muistaisin, olen senkin 7 kertaa noussut viime yönä. Kun jaksais tuon 10 kk ikäisen vesselin laittaa unikouluun, mutta se tissi on niin helppo laittaa suuhun niin saa äkkiä hiljaista. Pakkohan mun on kohta imetys lopettaa ja voinkin hyvin lopetta kun siirrytään oikeaan maitoon. Jospa sitten yötkin rauhoittuis.
MEillä on vaarallisen hiljaista, pitää mennä tutkimaan mistä on kyse.
Plussatuulia juhannukseen, silloin taisi olla useammalla jännät ajat.
Iuiu
iuiu... myös minä imetän vielä 11 kuukauden ikäistä tyttöäni. Päivällä tissitellään ehkä jo harvemmin, mutta yöllä yhä edelleen neiti herää ja tahtoo tissin suuhun. Ja ajattelen myös, että helpoimmalla niin pääsen... tuttina olen... Selkä ei kyllä tykkää yhdessä kohdassa makaamisesta ja tänään olen menossa hierojalle kuten joka kuukausi. Toivon tosiaan, että yöheräilyt tai ainaikin yötissittelyt jo riittäis. Päivällä on ihana vielä nautiskella imetyksestäkin. :)
Tänään taas kuume on vallannut koko mielen ja olen heittänyt piut paut työajatuksille! Sinne ehtii vielä takaisinkin! Pääasia on lasten hyvinvointi. :)
Syksyllä vauvaprojektin kimppuun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :))
Onko joku teistä suurperheäiteistä tehnyt hoitovapaalla jotain pikkutyötä? Vaate-esittelyä tms..?
Omppis
Moi!
Tämä on taas yksi näitä päiviä, kun vauvakuume on sumentanut kaiken järjen pois minun nupistani... Taitaa olla tämä piinailuajankohta niin käsillä, että hui olkoon. Kohta romahdetaan korkeelta ja kovaa! Aamulla kuvittelin, että kulkiessani jonkun kahvion ohi, se paistinrasvan käry etoi, ja myöhemmin kiinalaisen ravintolan hajut... heh kun tuo pää tekee kupperskeikkaa. Muistelen vaan aikaisempia kiertoja kun olen ollut aivan varma ja kaikki sallitut oireet löytyneet, mutta kas tätihän se siltä koputtelee. Eli pää kylmänä on oltava!!
Jakselkaa!
MonaLisa kp 30/36
Hei vielä te tuttina toimivat äidit!
Itse imetin kahta ensimmäistä tyttöä molempia vuoden, ja molempia mammanpoikia 1,5. Kuopukselle en tehnyt edes yöunikoulua, ja auta armias sitä vierotusta!!!! Se huusi 7 yötä ihan kokonaan, yhtenäkin yönä nukkui vain 40min. Se oli rankkaa. Meillä ei ole kukaan syönyt tuttia, joten tissi on ollut niille henki ja elämä. Silloin päätin, mikäli vielä joskus vauvan saisin, tekisin ainakin sen yövierotuksen vuoden ikään mennessä!
Eipäs muuta
Täällä kuulostaa olevan useammalla piinaviikot meneillään ja vielä useampi on tainut jo plussata -Mahtavaa!
Mulla niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kova Vauvakuume, että vakavasti mietin lääkäriajan varaamista ja poistatan tämän kierukan! Annan miehelle ehkäisyn huoleksi niin eihän sitä tiedä, vaikka miehen mieli neljännen suhteen muuttuisi ;-)
Mulle tärkeämpää yrittää/saada lapsia kuin se, että olisin työelämässä, poissa kotoa ja omien lasten luota. Mutta millä ihmeellä minä meinaan kustantaa lasten menot, ellen töitä tee?!? Mutta haaveiluvaiheessa sallittanee väliin vaaleanpunaistenlasien läpi katselu :-)!
Pohdintaa, pohdintaa......
Taas alkaa olla viikko plakkarissa. Vielä huominen töitä ja viikonloppu odottaa...Ihanaa. Tänään katselin kahvilassa ruokiksella kun äiti hoiteli aivan pientä nyyttiä. Voi vitsit, että vauvakuume oikein lehahti! :) Nyt tuntuu, että olisi ihanaa olla pienen kääryleen kanssa " vaan" kotona, mutta kyllä sitä varmaan töihinkin ikävä jossain vaiheessa tulisi.
Monalisa, oireesi kuulostaa lupaavilta. Pidetään peukkuja.
Omppuäippä. Mä olen pitänyt joskus muinoin lastenvaatekutsuja. Kyllä sen avulla saa vähän lisätienestiä hankittua. Kotihoidontuella ollessa parikin satasta kuussa lisää on iso summa. Ja mikä tärkeintä, pääsee aina välillä hyvällä syyllä ihmisten ilmoille. Työelämässä ollessa kutsujen pito on turhan rankkaa, mutta äippälomalaiselle suosittelen ainakin kokeilemmaan. Ei siinä itseään joudu mitenkään hommaan lopullisesti sitomaan, vaan homman voi lopettaa, jos ei tunnu omalta.
Otan tuon nyt ihan tosissani harkintaan ja luen aiheesta lisää netistä! :)
Ihan tosissani nyt ajattelen ja haaveilen, että mulla on iso masu taas ensi kesänä! Ihanaa................................
:)
Omppis aloittaa tämän päivän pinon ja nostaa samalla pinoa.. :)
Kertokaapa mielipiteenne... meillä siis kaksospojat 9.v ja tyttö 7.v sekä pikkutytär heinäkuussa 1.v. Isommat lapset on aina olleet tosi hyviä kavereita keskenään. Leikit sujuu yhdessä ja yhdessä ovat menneet päivähoitoon jne... Nyt tehtiin tuo kuopus söpöläinen luovan tauon jälkeen. Kaikkien lellikkihän hän on ja isommatkin hoitaa hurjasti, mutta... isommathan kasvaa koko ajan ja heillä on koulut ja harrastukset... Jääkö kuopus kovin yksinäiseksi jos jää viimeiseksi vai pitäisikö mielestänne saada oma kaveri, pikkuinen veli tai sisko? :) Sitten ois isompien sarja ja pienempien sarja.. ;) Vai oisko ihanaa saada pysyä kuopuksena ja olla kaikkien silmäterä..? Tällaisten kysymysten äärellä painii Omppis näin viikonlopun kynnyksellä... ;)
Ihanaa viikonloppua!
Itse ihmettelin oviksen jälkeen, kun kuivaa kautta ei tullutkaan. Joskus tuli paljonkin limaa (sorry ällöt jutut) ja ihmettelin vähän, että onpas kummallista ja olisinkohan raskaana. En silti millään jaksanut uskoa. Ja sitten kun vielä tuli pari tippaa verta, niin kuljin jo side housuissa. Mutta eipä sitä verta sitten enempää tullutkaan. Eli tuli koettua nyt se kuuluisia kiinnittymisvuotokin ;-). Närästystäkin mulla oli ja selkäkipua. Kenties liittyivät plussaukseen. Nyt nuo molemmat vaivat ovat jo helpottaneet.
Joku kyseli suurperheellisten menopeleistä. Meillä on 7-hengen Toyota Avensis. Sillä ollaan liikuttu. Aika harvoin koko porukalla ollaan liikenteessä, joten eiköhän me sillä pärjätä jatkossakin.
Nyt siivoamaan ym. ym.
Meillä on vähän samanlainen tilanne, tytöt 11 ja 9 v sekä tämä kuopus 1v4kk. Ja samaa olen miettinyt, jääkö kuopus kuitenkin kaipaamaan sitä lähellä omaa ikää olevaa sisarusta.
Ja ehkäpä jää, tai sitten nauttii " valokeilassa" olosta täysin rinnoin..
Niin, luulen kuitenkin että me yritetään vielä tosissaan pienimmälle pikkusiskoa tai veljeä. Vaikkakin helpommalla ehkä pääsis ite jos niitä pieniä " tappelupukareita" on vähän vähemmän..
Sitten vastaan muuhunkin kyselyyn,
eli meillä on oma talo; neliöitä ehkä 140 ja syksyllä tehdään vähän lisää.. eli olis tilaa uusilla tallustajille meidän perheessä.. Meill on sellanen tupakeittiö, ei siis oikein keittiötä, eikä liioin olohuonetta.. joten tehdään ruokailuhuone, hieman lisää olohuoneeseen tilaa, ja sitten keittioon saareke, jolloin minä saan sen keittiön, jippii. Sitten yläkertaan huone käyttämättömän parvekkeen (suuren) päälle ja niin, siinä tais olla kaikki. Sitten ei muuta kuin lapsia lisää... heh heh, tiedänpä hyvinkin ettei niitä aina vain tule silloinkuin tuumaa että nyt sais tullla..
Vielä autoista kyselyä, tavallinen henkilöauto (miehen työautona) ja toiseen saa 7 h paikat.. eli ei tarviis autoa vaihtaa jos niin onnellisesti kävis että raskaaksi tulisin.
Anteeksi vain kun en ole kirjoitellut, nyt kun lapset on kesälomalla, tuntuu ettei ennätä niin paljoo surffata koneella kuin ennen..
Onnea kaikille jotka olette plussia saaneet, ihana oli lukea, niitähän oli tosi paljon.
Minun kuopukseni on syntynyt helmikuussa, se oli hyvä kuukausi syntyä, mutta ei taida meikäläisen ajoitus sinne osua enää, jos raskaaksi tässä kierrossa tulisin.
Minullahan vasta yhdet kk takana, yhä imetän pienintäni, eli en oikein usko vielä alapään toimivan niin kuin sen pitäis, ovulaatiota vahtasin, ja joskus tunsinkin nippailujan oikealla puolella alavatsaa.. jos se olisi ollut oikeesti ovis, niin juhannuksena voisin minäkin jännätä, tosin en usko että kierto heti muuttuis säännölliseksi.
monalisa, kuulin että siellä tukholmassa oli mahdollisuus helteen takia siirtää osallistuminen ensi kesään, eli olet kyllä tehnyt suunnattoman suorituksen siinä helteessä!! Nyt vaan jännäämään, kuin sen kiinnittymisen laita on - haittasko juoksu vai:) :)
sellaista tällä kertaa,
-sinuvi-
Ihme juttu kävi meille, tein raskaustestin (taas) ja se oli kuin olikin plussa. Olen aivan sekaisin, koska täti ei poikennut kylään lainkaan imetyksen lopettamisen jälkeen. Voiko tämä olla totta.... ihanaa....
plussan täyteistä viikonvaihdetta kaikille
hurmiossa hupsis-rouva ja poikaviikarit :)
Enpä ole aikoihin tänne joutanut, joten olen aika ulkona kuulumisistanne. Plussanneita onneksi näyttää joitain olevan, onnea teille!!
Tulin kertoilemaan pikaisesti meidän kuulumiset. Kävin tällä viikolla ultrassa ja sieltä tuli mukavia uutisia =) Pikkuinen sintti siellä köllötteli, sydän jumpsutti vallan vimmatusti ja vastasi aikaa eli 7+0 keskiviikkona.
Olihan se ihana näky, kun pieni löytyi oikeasta paikasta ja vielä ihan terhakkaana hengissä. Nyt on jotenkin hiukan helpompi taas koittaa uskoa tulevaan. Laskettu aika osuu sitten 30.tammikuuta eli ois meidän neljäs tammivauva!! Yksi on huhtikuussa. Mutta jos nyt kaikki sujuu hyvin loppuun asti, niin hyvin todennäköistä on, että taas mennään yli ja käynnistykseen (mun synnytykset ei ole koskaan käynnistyneet spontaanisti).
Annlinn, sinulta piti kysymäni tuosta lasketusta ajasta. Muistelenko oikein, että olet sanonut sen olevan joskus helmikuulla? Jäi vain joskus mieleen ja piti jo silloin kysyä, kun jäin miettimään. Mehän kuitenkin plussattiin aika yhtä aikaa, joten ajattelin, että sun la olis aiemmin kuin mulla (kun mä kuitenkin testasin jo vähän " etuajassa" ).
Nyt lapset karkaa, pakko mennä. Kivaa kesää kaikille!!!
Pikkis, nelikko ja masukki 7+2 (tuntuupa hassulta kirjoittaa noin:)
Nyt ehdin lukaista tätä pinoa vähän enempi.
Onnea Hupsis-rouvalle! Etkös se sinä ollut, joka aiemmin ihmetteli, mihin menkat on jääneet (vai muistanko ihan väärin?) No, siinäpä oli iloinen syy =D Onnea ihan älyttömästi. Teille taisi nyt tulla aika pieni ikäero, vai muistelenko taas metsään?!?
Omppis: Minä melkein sanoisin, että varmaan parempi, että pienellä olisi kaveri. Jotenkin tuntuu, että siitä kaverista olis kuitenkin enempi iloa kuin siitä silmäterän asemasta. Tokihan molemmissa on puolensa, mutta jos ajatellaan vaikka 20 vuotta eteenpäin, ja sitten kysyisit (nykyiseltä) kuopukseltasi, niin epäilenpä, että hän olisi kiitollinen kaverista. Tämä näin vain meikäläisen mielipide...
Autokyselyyn: Meillä 7-paikkainen Toyota Avensis Verso, eli vielä mahdutaan autoon.
Talokyselyyn: Asutaan vuosituhannen vaihteessa valmistuneessa ok-talossa, asuinpinta-alaa 182 neliötä eli niiden puitteissa mahdutaan hyvin. Mutta noiden neliöiden jaottelu ei oo paras mahdollinen tälle saati tulevalle kokoonpanolle... Talo on kahdessa kerroksessa, yläkerrassa on kaksi isoa makkaria päissä ja keskellä iso aula, alhaalla muut tilat ja kaksi makkaria. Remppaa pitäis tehdä, ainakin nuo yläkerran makkarit jakaa kahdeksi, tai edes toinen. Tai sitten aulasta tehdä makkari. Tai tai tai... Suunnitelmia ois kovasti, mutta kun ei oo oikeen rahaa eikä innokasta remonttireiskaa niiden tekoon, niin taitaapa jäädä. Pistetään kai lapsia yhteisiin huoneisiin sitten, kun sen aika koittaa. Katsotaan, vielä ei kuitenkaan tarvita oikeestaan kuin kolme makkaria, kun esikolla on oma, kaikki kolme pienintä nukkuu meidän makkarissa ja pienillä on sitten leikkihuone alakerrassa. Joskus tää järjestely vähän tuppaa naurattamaan, kun viisi henkeä tunkee samaan huoneeseen nukkumaan =))
Jaa, täytyypä tarkistaa, ettei pienet nukahtanut lastenohjelmien ääreen. Eivät taaskaan nukkuneet päiväunia, joten nyt on riskiajat.
Siitäpä tuli kysely mieleen: Minkäikäisinä teillä on lopeteltu päiväunia? Meillä kun esikko nukkui vielä melkein eskarissakin, mutta sekä kakkonen että nää kaks pienintä ovat sitten pistäneet niin kovasti hanttiin jo kahden iässä, että ´päikkärit on jääneet satunnaisiksi tyyliin; nukahtavat itsekseen sohvalle tai johonkin, jos sattuu...
Omppuäipän kysymykseen vastaisin että molemmat on hyviä vaihtoehtoja eli hankitpa sitten kaverin pikkuselle ja olis isojen sarja ja pikkuisten sarja se on hyvä tai sitten et hanki niin silloin kaikki voi lellitellä nuorimmaista aivan tosissaan niin kuin mulla, meidän vauveli on melkein kuusi vuotias ja isosisko ja veljet pukee hänelle vaatteita päälle ja antaa kaikki mitä hän halua, eilen pikku termiitti nakitti isosiskon syöttämään suklaavanukasta hänelle. Suosittelen kyllä suurenperheenhankintaa, ompahan sitten enemmän veljiä ja siskoja joista vanhempana valita jos ei jonkun kanssa synkkaa.
Oliko se pikkukakkonen joka kyseli mun lasketusta ajasta. Laskin että se olis siinä 8.2 tai 6.2 saa nähdä mitä ultrassa ensiviikosta sanotaan.
Nyt mun on pakko käydä nukkumaan että huomenna jaksaa jotain touhuta noiden lastan kanssa.
Annlinn
vanhoille tutuille, vaikka teita uusiakin on ilmaantunut aivan hirmuisesti tassa ajan mittaan; onnea kaikille raskautuneille!
Taytyy myontaa, ettei ole itellakaan tullu pitkaan aikaan kirjoiteltua edes odotuspuolelle suurperheellisiin saatikka sitten kurkittua talla puolen...
Uusille, etta meilla ulkomailla odotellaan viidetta tytarta syksyn alulle. Ja jos noista ajoista; meille olisi sopinut kaikkein ' parhaiten' alkuvuoden vauva, mutta kun toisin maarattiin ollaan aivan onnellisia tastakin mahdollisuudesta! ( mulla oli viime vuonna tm, ja kaks km:aa).
Nyt kun olen raskaana ' suurimmillani' talleen yli +30 - +40 helteilla alkaa olla hiukan tukalaa pitaa turvotuksetkin loitolla!
Mutta mita sita ei tehtaisi uuden vauvan eteen.
Autona meilla on talla hetkella vaan ns ' normaali' , mun auto myytiin viime vuonna aikeena ostaa tila-auto mista ei viela olla paasty yhteisymmarrykseen miehen kera.
No, joka tapauksessa mulla lapset on jo sen ikaisia etteivat joka kerran jokainen ole mukaan lahdossa, joten ei hatia mitia! ( 15 -11 -8 ja 4 vuotiaat).
Ja tekisin ehka minakin kuitenkin sille nuorimmaiselle kaverin- jos kerran oma ika ja jaksaminen antaa hyvinkin periksi! Meilla mies toivoisi viela kuudetta; mutta oma fysiikka ei enaa anna periksi useampia raskauksia, ei voi mitaan...
Voikaa hyvin kaikki ja terveiset tutuille!
- lenia ja Hope-neito rv 27 ulkomailta -
Mukava kuulla ajatuksianne.. :)) Kyllä minunkin vaakakuppini kallistuu pikkuviitosen suuntaan, mutta mikään hoppu ei ole. Kuopus ensi kuussa vasta vuoden ikäinen. Otin nyt oikeasti onkeeni, että alkaisin tehdä jotain " pikkutyötä" ja tutkin netistä eri vaihtoehtoja. Jos vaikka alkais kauppaamaan naisten-ja lastenvaatteita! Samalla sais itsellekin vaatetta edullisemmin. Oma työpaikka saisi mielellään odottaa. Se on kuitenkin niin aikaavievää ja stressaavaakin se minun työ.. :/ Työvuosia on kuitenkin hurjasti jäljellä, joten tuskin menetän MITÄÄN vaikken muutamaan vuoteen töissä kävisikään. Aikaisemmin vein lapset hoitoon kun tyttö oli 2,5 vuotta ja kaksospojat 4,5 vuotta. Se tuntui hyvältä ja sopivalta. Minulle. Tietysti joskus murehtii rahajuttuja... Töissä ollessani jäi jotain säästöönkin ja lapsilisätkin meni suoraan lasten tileille. Nyt hoitovapaalla ei moiseen ole varaa. Haluaisin pientä pesämunaa lapsillekin. Kaikkea sitä tuleekin ajateltua. Eikö kuitenkin parempi pesämuna ole hyvä ja rakastava koti, jossa äiti on läsnä lastensa luona!!?? :))) ja tässähän me suurperheelliset olemme hyviä! Hyvä me! :))
Nyt kauppaan tekemään ruokaostokset ja ehkä illaksi jotain hyvää... Miten muutes äipät teidän linjat pitää kotona? ;)
LAUANTAIN JATKOJA!!!
Omppis
ps. Plussanneille ihan älyttömän paljon tarrasukkia mukaan!!!!! Hengessä ollaan mukana!!!!!
Mutta täällä tätiä odotellaan saapuvaksi piakkoin ja sen jälkeen lupa yritykseen :) Olen parina päivänä miettinyt, että harmi jotenkin kun nuorimman ja vauvan ikäeroksi tulee jotain 3v. olis pitanyt olla hiukka vähemmän, niin olisi tytölläkin ollut leikkikaveri. Isommat kun pihalla yhdessä kiikkuvat jne.. niin ei tuo nuorin meinaa aina mukana pysyä ja sitten on hänellä paha mieli :( Mutta kyllähän se 3v on vielä hyvä ikäero jos heti tärppää?
Sateista huomenta ja uuteen harmaaseen viikkoon, ainakin omalta osaltani! Olen malttamattomana testaillut eilen ja tänä aamuna negan, eilen clear bluella, en kylläkään aamuvirtsasta ja tänään mammaksin normaalilla, ei herkällä... oli molemmat rehellisiä negoja, joten otin vielä aamulämmön, joka oli 36,7! Pitäisi varmaan olla korkeampi, jos haluais plussaks vielä vaihtuvan. Nyt vaan odotellaan armon daamia punahilkan koltussaan piristämään juhannusmökkeilyä! Siellä ulkohuusissa on niin kiva hoitaa näitä tätipäiviä.
Luulenpa, että me otetaan aikalisä tähän kuumeiluun, isäntä on hieman epäröivällä kannalla, välillä tuntuu että näissä neljässäkin on luotsaamista. Mutta oma mieli on vähän maassa pari päivää, olishan sen plussan ottanut!
Plussatuulia teille kaikille ja hyvää juhannusta kaikille!
MonaLisa murheissaan ja täti kintereillä...
kp 34/32-36
Eli tervehdys vaan kaikille!
Onnea taasen plussan onkineille, taitaa kesäkeleillä tuo plussaaminen käydä helpommin?
Taitaa olla yhteistä meille suurperheellisille, että tuo viidennen vauvan ja siitä ylöspäin kuumeilu on vähän kimurantinpaa kuin aikaisempien... Tuntuu että kuume sahaa ylös ja alas, ja meillä mieskin menee samaa rataa.. silloin kun minä en yhtään kuumeile, hän alkaa vihjailla vauvasta, ja kun minun kuumemittari helottaa punaselle, hänelle jo tulee pelko persuuksiin - ettäkö vielä viides, kuis me pärjätään, jaksetaan jne.. On tämä aikamoista mielenmyllerrystä! Luulis että tässä iässä tietäisi mitä haluaa, mutta tänään tätä ja huomenna tuota!
Mutta sen verran taas omaa napaa, että kun oviksen aikaan kovasti siementä istuteltiin, niin nyt sitten jännätään miten käy... kertokaas plussaneet, että montako päivää oviksesta olette havainneet ekat oireet ja mitä ne ovat? Itse olen viisaampi juhannuksena, jolloin täti on varmaankin tulossa visiitille..
Autosta vielä joku kyseli, me sulloudutaan vielä normaali farmariin, aika vähän sellasta ajoa, että koko poppoo on messissä... auto pitäs kullä ostaa...
Monalisa kp30/36