**EX-HAAHUT VIIKKO 24**
[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]
[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]
[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]
[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]
[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]
[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]
[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet]LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.
ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA 2.11.[/color]
[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Porkkana [/color][/b] maaliskuu [color=purple]tyttö[/color], 2070 g ja 44cm
[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm
[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] Limetti [/color][/b] 3.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3610 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Pirpaliina [/color][/b] 4.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3270 g ja 49 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
Kommentit (35)
Hellouta päivään!
Täällä se tuo ilma vaan pysyy sen verran synkkänä, etten juurikaan uskalla lähteä roudanmaan pinniksen osia ulos loppuhiontaa varten.
Jos sen tekisin niin ihan varmaan niskaan rysähtäisi vettä¿.
Tuutis: Mulla taas alkaa kohta ampumaan yli tää jatkuva ompelu¿ Oikein hävettää et kaikki muut hommat jää tekemättä, kotitöistä lähtien kun mä vaan vedän koneen kanssa pitkää päivää, siis oikein urakka tahti alko eilenkin olla. Saldona 5 valmista mammahametta¿ =/
Joululahja: Hammaslääkärit on vähemmän kivoja paikkoja¿. Mutta kannattaa oikeesti mennä ainakin tarkistuttaan se purukalusto .
Nimittäin ei ollu mikään mukava olotila olla tän kummun kanssa siellä vaakatasossa. ja saatikka se edellinen ilta, kun se pirun Panacodikaan ei tuntunu auttava siihen särkyyn. Se oli ehkä vielä kamalampaa vaan potea sitä kipua!
Mä oon nähny muutaman virityksen noista yks runko, joihin kiinnitetään sit kaukalo, makuuosa, rattaat systeemeistä ja ne näytti mun silmään tosi kiikkeriltä ja korkeilta, silloin kun niissä oli se kaukalo kiinni. Tosin mähän oonkin lyhyt ihminen =D
Me ollaan käyty vasta yhdessä liikkeessä tsekkaamassa kaukaloita, ja ihan Hesan ulkopuolella. (Tästä matkaa HKI n. 130km)
Koala: Mä en kässää miten oot pystyny hörppiin mustaherukkaa koko 9kk ajan¿ Yöööök ¿ Mähän join sitä ekan flunssan aikana, ja ilmeisesti liikaa koska loppujen lopuks oksensin mehut nätissä kaaressa pönttöön!
Eikös raparperissäkin oo rautaa? Sitä mehua multa löytyis vielä pullollinen jääkaapista.
Jeps, olikohan siinä tärkeimmät?
Nyt sit vaan odotellaan millos tuo meiän listaykkönen päättää jakautua! =D
T Helga & Maris rv 32+3 oiskohan noin?
Tosiaankin on jännä nähdä milloin listaykkönen Juuliar palailee kertomaan vauvauutisia. Niitä odotellessa :) Eikä Sanillakaan kauaa enää varmastikaan mene.
Helga: Ääääääh kuinka kurjia nuo hammasvaivat! Onneksi pääsit heti lääkäriin. Mustakin tuntuu että mulla taas reikä hampaassa, vaikka viime marraskuussa viimeksi kävin laitattamassa purukaluston kuntoon. Mutta onhan silloin saattanut jäädä piilevä reikä, joka vasta nyt on alkanut kunnolla rehottamaan. Minä en kyllä pysty ilman puudutuksia paikkauttamaan reikiä, joten jää kyllä lekurikäynnit vauvelin syntymän jälkeen vasta. Meillä on muuten sellainen Cracon turvakaukalo, jossa on myös sellainen pikakiinnitys. Siis se telakka on koko ajan kiinni autossa ja sitä koppaosaa nostellaan. Se ei ole isofix, vaan se toisenlainen juttu. Meidän autoon ei tuo isofix käy eikä tavalliset vyöllä kiinnitettävät kaukalot. Tuossa meidän volvossa on nimittäin niin lyhyet turvavyöt. Mutta tuo Cracon kaukalo on tosi nätti ja tämän vuoden malliakin vielä.
Kyllähän tässä pikkuhiljaa alkaa perhosia olla vauvan lisäksi vatsassa :) Tosin yhtään ei kyllä pelota, olen tosi luottavaisin mielin synnytyksen suhteen. Oikeastaan odotan sitä, niin paljon siitä puhutaan ja sanotaan sen olevan ainutlaatuinen kokemus.
Kuulostaa ihanilta nuo sun ompelupuuhat kyllä! :)
Joululahja: No on sulla viikon päästä komiat lukemat, se on totta! Ihan mielettömän mahtavaa! Niin se aika vaan vierähtää ja yhtäkkiä huomaakin olevansa jo niin pitkällä. Toivottavasti sullakin napsahtaisi viimeinen kymppi rikki, ettei menisi tuonne 40 viikon toiselle puolelle. Se odottaminen on niiiiin tuskallista!
Hammaslääkäristä sen verran, että kannattaa tosiaan käydä kerran vuoteen katsastuttamassa hampaiden kunto, jo ihan taloudellisistakin syistä. Itse olen kokenut huomattavasti paremmaksi käytännöksi laittaa se 80 egeä tarkastukseen vuodessa, kuin useampi sata euroa (pahimmassa tapauksessa tuhat euroa) sitten kerralla koko purukaluston uusimiseen ja korjailuun. Vaikka se meneminen sinne hammaslääkäriin on ällöttävää, se on kyllä loppujen lopuksi vaivan väärti. Meillä mies ei myöskään ollut käynyt varmaan 7 vuoteen hammaslääkärissä kun tavattiin, mutta joutui mun passituksestani sitten heti tarkastukseen. Ja löytyihän sieltä koloa, reikää, hammaskiveä jne. Mutta nyt on hänelläkin hammaskalusto kunnossa ja tää pirttihirmu pitää huolen että se pysyy kans! ;)
Paranemisia teidän esikoiselle ja onnea miehen pyöreistä vuosista!
Koala: Juuri tällä viikolla ajattelin sinua että mitenköhän siellä menee :) Mieletön tuo sinun painosi, hienosti olet pitänyt sen kurissa! *kateellisena naama punaisena täällä* Ja muutenkin kaikki tuntuisi olevan hienosti. Onko sulla mitään tuntemuksia, supistuksia yms? Mä olen muuten myös ihan kauhia Grey-fani, se on ollut sellainen sarja että YHTÄÄN jaksoa en ole voinut jättää väliin! Se on vain jotenkin niin koukuttava ja joka kerta kun sitä katsoo käy kauhean ison tunnemylläkän sisällään. Kovin tunteisiin vetoava sarja.
Jaksamista viime hetkille!
omaa naperoista: Käväisin taas päivällä tuossa mökillä äitin luona. Mutta ulkona olikin niin kylmä, etten viihtynyt kauaa. Hyrr, vieläkin kalisuttaa. Meidät on huomenna kutsuttu puutarhajuhliin ystäväni luokse, mutta siellä on nyt vesirokkoaltistus pienimmällä lapsella, enkä minä voi sinne mennä. En nimittäin itse ole vesirokkoa koskaan sairastanut ja se voi olla erittäin vaarallista vauvalle. Harmittaa kovasti, mutta turhia riskejä ei kannata ottaa tässä vaiheessa. Eiköhän me aikuiset se kestetä, että jää yhdet bileet väliin :)
Muuten kaikki niinkuin ennenkin, eli ok!
D.O kera nappulaisen rv 34+1
Ryhdistäydympä minäkin viimein ja kirjoittelen kuulumisia. On ollut henkisesti raskasta tämä odotus ja en ole oikein vieläkään osannut kiintyä tulokkaaseen, kun edelleenkin pelkään menettäväni vauvan. Viikkojahan nyt on kyllä niin paljon että jos vauva päättäisi syntyä niin mahdollisuudet olis jo hyvät, mutta jotenkin en vaan luota kroppaani tuon viime odotuksen jälkeen.
Äitipolilla kävin kontrollissa viimeks rv 30 ja tuolloin kaikki oli oikein hyvin. Vauvan koko arvio oli 1510g, virtaukset hyvät ja lapsivedenmäärä normaali. Seuraava kontrolli rv 36 ellei jotain poikkeavaa ilmaannu matkan varrella. Pelkopolille pitäisi kai vielä mennä, kun en tuon verenohennuslääkityksen takia luultavimmin saa epiduraalia, niin haluaisin kartottaa vaihtoehtosia kivunlievityksiä. Lisäksi tuo edellinen synnytys lienee hyvä käydä läpi, kun on jäänyt siitä aika huonot fiilikset, mikä lienee luonnollista kun tietää synnyttävänsä kuolleen vauvan.
Päivittäin oon lukenut teidän toisten odotusten vaiheita ja kuulumisianne ja yritän nyt hypätä keskusteluihin mukaan.
Kaisuli rv 31+3
Kaisuli: Onpas mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa! En edes osaa kuvitella kuinka rankkaa tämä raskaus on sinulle ollut, kun menetitte viimeksi pienokaisenne niin myöhäisillä viikoilla. Olen todella pahoillani kokemastanne ja samalla iloinen että teille on nyt suotu tämä toinen ihana mahdollisuus. Minullahan on ollut kaksi keskenmenoa huomattavasti pienemmillä viikoilla kuin sinulla, mutta osaan jotenkin silti aistia tuon tunteen joka sinulla on. Itsekin mietin yhteen aikaan kovasti, että muodostuuko minulla tunnesidettä tähän vauveliin ollenkaan, kun koko ajan jotenkin alitajuntaisesti torjuu ajatuksen. Hirveän pitkään minäkin elin siinä uskossa että kesken tämäkin menee. Ei siinä vaan yksinkertaisesti pystynyt iloitsemaan ja ajattelemaan positiivisesti. Viikkoja oli varmaan reilut 25, kun huomasin että ajatukseni ovatkin enemmän luottavaisia kuin epäileväisiä. Tämä tuntuu niin nurinkuriselta, luulisi että sitä olisi kaksiverroin iloinen ja odottaisi innolla vauvaa kun on menetyksiä takana. Ihmismieli on kyllä kummallinen.
Tosiasia kuitenkin on, että sinulla on viikkoja kasassa mainiosti ja vauva selviää mikäli sieltä yhtäkkiä päättää pois tulla! Painoakin on tuplasti siihen nähden mitä pienimmät keskosena syntyneet vauvat ovat olleet. Eli kaikki on varmasti hyvin ja menee hyvin loppuun asti! Kannattaa ihmeessä ottaa yhteyttä sinne pelkopolille, varsinkin kun edellinen kokemuksesi oli niin hurjan ikävä. Voimahaleja!
omaa napaa: Vein auton äsken jarruremonttiin, iltapäivällä olisi sitten valmiina. Samalla voisi hoitaa katsastuksen kuntoon, nyt kun se menee läpikin kun on jarrut rempattu kuntoon. Käydään myös tänään ostamassa se digikamera, ollaan pähkäilty eri vaihtoehtoja ja päädyttiin sitten Panasonicin mallliin. Ehtoina oli, että siinä optinen zoomi ja ladattava akku. Lisäksi tietenkin se muistikortti pitää olla, tuossa mallissa taisi olla semmoinen kylkiäisenä.
Yöllä heräilin taas klo 4.30 siihen juilimiseen, siitä on tullut näköjään mun jokaöinen kaveri. Ajattelin kuitenkin uskaltaa lähteä muutaman päivän sukulaisvierailulle ensi viikolla, muuten kun tämä olo on aika hyvä. Toki vauva painaa ja kävely on hankalaa, mutta eipä mun mitään rehkimisliikuntaa siellä kyläilemässä tarvitse harrastaakaan. Sitten on kyllä reissut reissattu ennen synnytystä ja rauhoitun ihan tänne kotiin vain oleilemaan!
D.O. ja nappula rv 34+2
Elikkäs neuvolassa käyty näin aamusta ja sielläpä muutama juttu jäi vaivaamaan mieltä...
Painoa 100g/viikko, ed.kerralla olikin 700g/viikko enkä tajua miten ihmeessä...?
Pissa puhdas
Sokeri 4,5 ja nyt loppuu sen seuranta vihdoin ja viimein!!
Hemppa 125, oon syöny 2 rauta tabua koko viikolla, viimeks 118
Liikeet ++
Turvotusta yläkropassa, näkyy sormissa
Sf-mitta 30,5 ja viimeks se oli jo 30...
Niinpä kysyinkin et tuota mikäs tohon sf-mittaan on tullu kun ei juurikaan näytä kasvua olevan..
Ei kuulemma vielä aihetta huoleen kun sykkeet on hyvät, painoa tullu vähäsen ja potkut tuntuu reippaasti koko ajan.
Mutta silti? Onko muilla jämähtäny toi kasvukäyrä näillä viikoilla?
Sitten mahaa tunnustellessa selvis, et maris se edelleen pötköttää sittenkin perätilassa...Voi kökkö!
Kyseli mielipidettä kääntämiseen, jota sanoin voivani yrittää kyllä, mutta jos se ei onnistu niin leikkauspöydälle käy tän mamman tie... Minähän en ala perätilassa olevaa vauvaa ulos puskemaan, se o saletti!!
Mahaa koplatessa se sanos et jaaha näkyy supistelevan, ja mä olin ihan kuutamolla et anteeks täh...?
Siis kun mulla tää kupu on kovettunu jatkuvalla syötöllä harvase päivä, enkä oo kiinnittäny mitään huomioo siihen.
Seuraavaks se kyseli et ihan oikeestikko joka päivä maha kovettuu ja mä vaan sopersin et joo-o...
Sitten neukkatäti kyseli supistusten väliä, et onko ne säännöllisiä vai ei, kysymys johon en osannu vastata tuon taivaallista!
En todellakaan oo pitäny mitään kirjaa niistä, koska ne ei oo tehny kipeetä lainkaan, tuliko vähä hiukka tyhmä fiilis...kyllä!
No loppujen lopuks varattiin ens torstaille lääkärin aika, jolloin tsekataan alakerran tilanne, et onko siellä tapahtunu jotain noitten supistusten takia ja tsekataan Mariksen asentoo tarkemmin.
Joten vähän ristiriitaisin miettein tää aamu lähti käyntiin, Tuli vähä sellanen olo, et hmmm, meinaakohan tää syntyä etuajassa, onko jossain jotain vikaa vai miks tuo sf-mitta ei kasva entiseen malliin jne.
(Siis ennen sf-mitta on painellu ylikäyrien jatkuvalla syötöllä!)
Eli heti ensmäinen ajatus on lähinnä ollu, et varaanko ajan yksityiselle et tsekattais tilanne ultralla vai eikö... Ja sit kuitenkin mietin, et kai oikeesti jossain kohtaa mättäis sit jos jotain häikkää ois, kuten ei liikkuis niin ahkerasti tai jotain, eikö?
Joten enköhän saa pidettyä itteni kurissa ja irti puhelimesta... Ainakin ens torstaihin asti jollon on se lääkäri neukka!
Anteeks omanapainen jaaritteluni, mut mielessä pyörii vaan noi neuvola jutut niin lahjakkaasti. =/
T Helga & Maris rv 32+4
Sain Sanilta ilmoituksen, että heille oli syntynyt eilen 14.6 tyttö, jonka mitat ovat 4090g ja 52cm.
Oikein paljon onnea! Nyt se vauvan tuoksuinen arki pääsee sielläkin sitten alkamaan. =)
katri72
Suuret onnittelut Sanille tyttövauvan syntymän johdosta ja tervetuloa tytölle maailmaan! Komeat mitat olivat :)
Ja kiitos Katrille viestin välittämisestä :)
Iloinen D.O.
Ei kestä kiittää. Ilouutisia on aina ilo kertoa. =)
Mulla se tilanne, että oireita on tullut lisää ja vahvoja ovat kuin mitkä. En aio kuitenkaan ihan vielä testailla uudemman kertaa, kun ei kuitenkaan näy... ne myöhemmät plussat, kuten varmaan muistat... ;)
Mutta toiveikas ja melko varma alan olla. Ja tähän mennessä kun tuntemukset ovat olleet tätä, niin se on aina ollutkin oikein...
katri72
Ihan pikaiset moikkaukset ennen siivouksen aloittamista. Sitten lähdemmekin mökillä käymään, kun sinne on saapunut sukua äitini lisäksi täti ja hänen miesystävänsä sekä siskoni. Tosi kivaa nähdä sukua pitkästä aikaa!
Helga: Muuta en osaa tuohon sf-mittaan kommentoida kuin sen, että minulla viime viikolla sf-mitta oli 31 senttiä. Eli aika lailla samoissa kanssasi mennään. Ja vauva on kaikkien kasvukäyrien mukaan aivan keskitasoa. Eli uskoisin ettei sinullakaan mitään hätää ole. Onhan se vauveli siellä voinut muuttaa hieman asentoa ja siksi kasvu ei näy. Minä en myöskään perätilassa synnyttäisi, joten ymmärrän suhtautumisesi. Onhan tässä kuitenkin vielä aikaa hänen kääntyä ja kannattaa sitä käännösyritystäkin sitten kokeilla. Hyvä että sait sen lääkäriajan, niin saatte tsekattua nmiiden supistusten aiheuttamat muutokset ja vauvan asennon paremmin. Hienoa palvelua teidän neuvolassa. Minä sinuna odottaisin nyt siihen ensi viikon lääkäriaikaan, kaikki on kuitenkin melko varmasti ok!
Katri. Toivon kovasti sinulle sitä plussaa seuraavasta testistä!! Muistan kyllä, että sinulla ne plussat tahtoo ilmestyä vasta kovin myöhäisillä viikoilla, sekin on kyllä ihme juttu. Mutta pidetään peukkuja! db
omaa napaa: Me käytiin eilen ostamassa se kamera, nyt on laite millä kuvailla pikkuista sitten. Lisäksi löysin aivan iiiiihanan vaaleanpunaisen ammeen. Oli niin syötävän suloinen että oli pakko ostaa. Se on sellainen muotoiltu amme, jossa on hyvä selkätuki ihan pikkuiselle. Jos meille nyt jostain syystä vastoin ennakko-odotuksia tuleekin poika, niin saa kölliä sitten ruusunpunaisessa ammeessa, heh :) Lisäksi ostin imetysliivit ja liivinsuojuksia. Ystäväni suositteli Helmi-merkkisiä suojia, eivät kuulemma jää kiinni rintaan eikä niistä irtoa mitään. Imetysliivit olivat suurinta kuppia mitä siellä liikkeessä oli, E. Minullahan on normaalisti D-kuppi, joten saa nähdä miten käy. Toivotaan että sopivat. Muuten täytyy lähteä sitten heti sairaalasta tultua liiviostoksille ja kaiketi erikoisliikkeeseen. Nää mun munkit on muutenkin niin valtavat, että ihan pelottaa :D Miten teillä muilla on rintojen koko kasvanut maidon noustessa? Onko riittänyt yhden koon lisäys?
Autokin meni katsastuksesta läpi, mistä olin iloinen. Ajoin suoraan jarrurempasta katsastusasemalle ja katsastusmies naureskeli että oot tainnut juuri vaihdattaa jarrut :D
Että tällaisia täältä suunnalta. Mies tarttuikin jo imurinvarteen, mun täytyy mennä suorittamaan oma osuuteni pölyrätin kanssa ja vessanpesun muodossa.
CU later!
D.O. ja nappula rv 34+3
Sanille suurensuuret onnittelut tytöstä! :) Komean kokoinen. :)
Helga: Perätila on mälsä asia. Mutta onneksi vauvalla on vielä kosolti aikaa kääntyä. Supisteluista en olisi ollenkaan huolissani, tuo kuulostaa ihan normaalilta noin. En oikein ymmärrä, mitä se terkka oli hysterisoinut. Mulla esikon kanssa supisteli rv 21-26 ihan pirusti, ei kipeitä, mutta aina esim. kävelylenkillä oli maha ihan kireenä. Sitten oli pieni tauko supisteluissa, mutta varmaan joltain rv 32 lähtien niitä mahan kovettumisia tuli ihan päivittäin ja usein, etenkin imuroidessa, jotain raskasta kantaessa, kävellessä, harrastaessa intiimihommia jne. Pidin koko supistelua täysin luonnollisena. Paikkoihin ei vaikuttanut mitään ja poikahan syntyi rv 40+6. Nytkin mulla kiristelee mahaa päivittäin, ei satu yhtään, mutta selkeesti supistuu. Enkä kyllä tosiaankaan ole edes ajatellut olevani huolissani. Oikeesti hieman kummeksuttaa sinun neukkatädin asenne...
Sf-mitasta en olisi myöskään huolissani. Luulen, että sulla on vaan kasvanut maha aikaisin ja nyt alkaa tasottua.
D.O: Alkoi hymyilyttää, kun luin sinun liivien ostelusta. Muistan, kuinka järjettömiltä hinkeiltä omat tissit tuntui, kun maito nousi synnytyksen jälkeen. Mulla on normaalisti C-kuppi, mutta imetyksen alussa oli E ja sitten lopulla D. Välissä oli taas C ja nyt jälleen D - mitkäköhän H-kuppiset sitä pitää tällä kertaa ostaa imetysliiveiksi. Jos tekis itse ämpäreistä....
Katri: Koska meinaat testata uudelleen?
Tuutis kera jytäilevän Masulin rv 26+4
Tuutis: Kyllä mä ajattelin nyt pitää vähän pidempää paussia. Ehkä tossa kuun vaihteen tietämillä yritän uudelleen. Mieli tekis testata taas, mutta kun ei kuitenkaan näytä, niin ei toisaalta viitsi...
Mutta oireet siis ennallaan ja pikku hiljaa voimistuen... Tunne on erittäin raskautunut. =D
Olo on vähän voipunut kun tuli istuttua parvekkeella. Tuntuu kuin olis ainakin 40 kun ei ilma vaihdu yhtään ja on kuin huonosti lämmitetty sauna. Sitten kun tuli sisälle, niin oli oikein kylmä.
Tänään olisi rv 5+5, jos olen oikeassa... ;)
Aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille! Voikaahan paksusti! ;)
katri72
Oon myös käynyt katsomassa uutta kaukaloa vauvalle. Akta graco ja siitä malli autobaby jalustalla vaikutti omasta mielestäni meille sopivammalta. Ilman mitään turhia säätönappuloilta. Itseäni ainakin kiehtoi ajatus että runko on valmiiksi asennettu eikä tarvitse aina takuta vöiden kanssa. Muistaa kuinka työlästä hommaa se oli ;)
Istuin oli kevyt ja kapea kantaa kun itse olen tälläinen hukkapala. Nettisivuilta on helppo katsoa ja verrata eri malleja.
Täällä on tosi moni jo loppusuoralla, aivan rupeaa jännittämään teidän puolesta!
Sannikselle onnittelut tyttövauvasta! Eikä mikään ihan pieni neiti ollutkaan.
Katrille: peukut edelleen pystyssä! Kyllä se plussa sieltä ilmestyy!
Onhan se kuppikokokin kasvanut odotuksen ja varsinkin maidon nousun aikana, saa viimeinkin hurrata et on rinnat. kun tavallisesti on vaan paikat ;)
Esikoisen aikana ostin sairaalaan mukaan imetysliivit mutta eihän ne mahtunu maidon nousun jälkeen. Onneksi sain vaihtaa ne myöhemmin suurempiin. Ilman omia liiviä ja suojia on kyllä aika liemessä sairaalassa kun tuntuu et maitoa on jokapaikassa.
itselle ei mitään kummempaa. Puoliväli on vihdoin saavutettu, jeeeee!!
Masu tuntuu jo tosi suurelta. Vedin tossa mammafarkut aamulla jalkaan ja kylläpäs masu olikin kasvanu viimme pitämisen jälkeen, isäntäkin katsoi hymyillen ja totes että mitähän sä pidät parin kuukauden päästä ;)
Liikkeet on lisääntyny huimasti, tuntuu ja näkyy jo ulospäinkin, ihana juttu. Olo on tosi hyvä ellei noita jatkuvia liitoskipuja olisi. mitään ei saisi kantaa eikä tehdä yllättäviä liikkeitä. Kauppapussiakin kantaa niin kyllä pari seuraavaa päivää on paikat kipeet, ei tiedä kuinka istumaan menis tai nousis ylös.
Esikoiselle käytiin aamulla ostamas uus pyörä jolla on sitten mukava kulkea koulussa. Tyttö on yhtä hymyä ja pyörällä mennään rinkiä ympäri pihaa. Onneksi on paljon tilaa missä ajella.
Puutarhaan käytiin puskia ettimäs kun ollaan uusittu nurmikoita ym. Kyllä on vaikea päättää mitä laittais ja kun tuntuu että kaikki on niin kallista. Meidän puutarha on niin iso ettei parilla puskalla tee mitään.
Olipas taas turinaa tälle päivälle!
Mukavaa viikonloppua kaikille.
72oinas 20+1 ( JEEEEEEEEEE)
Olipas mukavaa kuulla vauvauutisia! Ihanan iso tyttö syntyi, kaikkea hyvää teille vauva-arkeen!
Nyt Juuliar vielä synnärille, niin sitten oiskin meikäläisen " vuoro" ;)
Ihan mielellään jo synnyttäisin, mutta jotenkin tuntuu, että ihan vielä ei Ilmarilla oo kiirettä ulos. Välillä on kivuttomia supistuksia, mutta mitään erikoisia tuntemuksia tai jomotuksia en ole huomannut. Ja vointi on vielä kaikinpuolin ihan hyvä, joten ei kai tässä mitään kiirettä. Tänäänkin nautin nukkumisesta yli kymmeneen aamulla, vaikka aina ei kyllä uni riitä ihan niin pitkään. Ilmarikin aloittaa usein aamulla jumpan joskus seiskan jälkeen...
Maha on kyllä kieltämättä aika muhkea, ainakin omasta mielestä, mutta jaksaa sen vielä kantaa. Tänään oltiin yksissä valmistujaisjuhlissa ja eräs kohtelias mies kysyi, josko olen jo 7.:llä kuulla ;) Eli kai vois massu suurempikin olla, mutta hyvä näinkin.
Hyvät viikonloput kaikille ja rauhallista masunkasvatusta!
Koala ja Ilmari (rv 38+3)
Tuutis: Nyt mua alkoi hirvittää, kun sullakin oli edellisellä kerralla kuppikoko kasvanut kaksi kokoa, iiik. No, toivotaan että tuo E-kuppi sopii, mulla nimittäin on tooosi isot hinkit jo valmiiksi. Ämpärit voisi olla hyvä idea, eipä tarvitsisi pulloihinkaan lypsää kun saa valua ihan vapaasti :D
72oinas: Meillä on juuri tuo Cracon sama istuin kuin teillä. Me ostettiin tämän vuoden malli, kun siinä oli isompi se aurinkolippa eikä ollut kuin 20 ¿ kalliimpi kuin viime vuoden malli. Itse ainakin tykkään kovasti tuosta kaukalosta vaikka se ei käytössä ole vielä ollutkaan. Käytössähän nuo hyvät puolet/puutteet sitten vasta huomaa, varsinkin kun aiempaa kokemusta kaukaloista (tai vauvoista, heh) ei ole. Näin minäkin olen ymmärtänyt, että ilman liivejä ja suojia on mahdotonta pärjätä sairaalassa. Minulla on pakattuna vielä rintapumppukin mukaan mikäli sitä tarvitsee. Tai kaipa siellä sairaalassa on lainapumppuja.
Onnea muuten puolivälin saavuttamisesta, nuo etappien saavuttamiset on niiiin ihana juttu! Ja hienoa että liikkeet alkavat näkymään jo ulospäin niin pääsee mieskin odotukseen paremmin osalliseksi :)
Koala: Huijjui kuinka sulla LA lähestyy!! Vitsinvitsi! Heh, vai 7. kuulla :D Sanoitko, että mä olen kyllä 10. kuulla ;) Miehet on muutenkin vähän huonoja arvioimaan noita kokoja. Mutta kivaahan se on kuulla näyttävänsä pieneltä. Mulle lähinnä sanotaan " hui kauheaa kun teillä voidaan paksusti!" . En tiedä onko tuo nyt sitten niin kivasti sanottu. No, hälläväliä. Kunhan vauvalla on kaikki hyvin.
Omaa napaa: Ollaan lähdössä kohtapuoliin Helsinkiin ystäväni lapsen ristiäisiin. Jännä kuulla mikä tulee pojalle nimeksi. Täytyy ottaa nessuja laukku täyteen, alkaa kuitenkin itkuttaa :D Mulle muutenkin kaikki häät, ristiäiset ym. tilaisuudet on herkkiä paikkoja, niin saati nyt tässä tilassa!
Mutta muksaa sunnuntaipäivää kaikille!
D.O. ja nappula rv 34+4
Terkkuja meikäläiseltäkin neuvolasta, kaikki oli ok.
Sf 33,5
RR 129/84 (mulle ok, olihan vielä joulukuussa 150/93...)
Hb 137 (ilman lisärautaa, oon juonut koko raskauden ajan mustaherukkamehua ;) ! )
Painoa lisää 0 g / vko, yhteensä nyt +10kg)
Ilmari on ihan kiinnittyneenä pää alhaalla, ja sais jo mun puolesta syntyä!
Vauvan syke 130-150 ja painoarvio n. 3200-3400g nyt, syntyessään sitten arviolta noin 3500-3700g, jos laskettuna aikana tulisi. Nähtäväksi jää, kuinka pitää paikaansa?!
Silittäessä on mennyt tämä sadepäivä, urakoin viimeviikolla DVD:ltä Greyn anatomian 2 ekaa tuotantojaksoa! Onpas hyvä sarja, jäin aivan koukkuun...
Kaikille hyviä vointeja ja terkkuja, nyt lähden kyläilemään ja lounaalle!
Koala ja Ilmari (rv 38+1)