^ @ ^ TAMMENTERHOT ma-ti ^
Kommentit (46)
_äityli: Onneksi tutkimuksista tuli hyviä tuloksia!
Mansemammalle: Paljon onnea plussasta!
Pioni, taas
Heis!
Kukas se kyseli ERGOSTA? En kyllä missään nimessä suosittele vielä tammikuisia kantamaan selässä. Pään hallinta ei ole vielä tarpeeksi vahva edes Onnilla, joka on kuitenkin kuukauden vanhempi jo. Sen lisöksi on yllättävä muutos, että vauva ei näe kantajan kasvoja eikä siten voi turvata kantajaan samalla tavalla kuin edessä kannettaessa. Sen lisäksi itse koen vielä tarvitsevani nähdä vauvan eleet ja ilmeet, nukkuuko, hymyileekö ym. Vasta sitten kun on varma että vauva " pärjää" selässä niin henkisesti kuin fyysisestikin niin voi sinne laittaa.
Kiitos muuten ainakin marialle ja pupinalle ja jos oli vielä muitakin tammiksia, jotka auttoivat meidän puuro-ongelmissa!!! Ihanaa kun saa apua ja tukea.
Voi että kun kuulosti kivalta teidän treffit Marian luona, pitääkin käydä tsekkaamassa blogia, että onko siellä jo kuvia:) Ja voisin lisäillä jotain meistäkin, ei oo tainnu ees kunnon naamakuvaa olla itsestä.
Olikohan vielä jotain..no pitää palata myöhemmin...
Beijaflor
[b]Mary:[/b] Joo,hokasin saman ittekki iltapäivällä :)
Minkäs niminen se sun ukkos enoo on? moon utelias ihminen,vastaa spostilla, samoon [b]chicca[/b],mikäs sun mummas nimi on?
Äitee heti kyseli,kun kuuli lapualaasista sukulaasista ;)
Emmä me mitenkää uteliasta sakkia !
Äiree ny on niin kiinnostunu nuasta suku jutuustaki,laittoo muutoon miälenkiintoosen linkin mulle Mietaan suvusta! on muuten täynnä kaiken maailman tanskalaasta,ruattalaasta venäläästä kuninkaallista!!
Arvakkaa muutoon eiliset Mammat,repesinkö nauramaan illalla kun tuli kaupasta?
Hokasin,notta kivasti sille oli kalja tölkki teitä ulko-oven suus ottamas vastaan :DD
Olin ihan sen unohtanu sinne.Se oli kiikutettava sinne varuuksi,kun ukon veli oli perjantaina meillä saunomas ja laitto pakkasee kaljojaan pika kylmenemään ja oli unohtanu sinne yhen,joka tottakai oli jääs seuraavana päivänä ja pelkäsin sen pamahtavan kun alkaa sulaa :)
Mutta joo,kyllä pitää pitää uuret rehvit veri suun,kun on nyt Rixun lelu täällä ja nennin tupperirasia :)
oli mulla vissii muutaki,mutten muista !
Melkein vieroitusoireita on ollut ku on jo yli viikko ku olen viimeksi kirjoittanut. Kaikkea en ole lukenut, joten kommentointi muille jää nyt vähiin. ÄITYLI, ihanaa kuulla että ei ollut mistään vakavasta kyse. Mahtoi olla kauhea odottaa tuloksia.
Olimme viime viikolla siellä Riikan reissulla ja kaikka meni loistavasti. Miehen kaksoispojat olivat myös mukana ja kaikki kolme päivää menimmekin lasten ehdoilla. Käytiin mm. eläintarhassa, Jurmalan hiekkarannoilla ja pysähdyimme joka puistossa kiipeilytelineille, trampoliineille ym. Silti pojat kommentoivat mammalle, että " plaah, käveltiin tosi paljon, ku " Katsku" halusi katsoa taloja ja katuja" =o) Neiti oli taas maailman kiltein ja ihanin reissulainen. Likan toinen kummitäti sanoi just, et on kateellinen ku meidän viisikuukautinen tyttö on käynyt jo kahdesti ulkomailla ja hän ei ole ollut ikinä edes lentokoneessa :)
Maanantaina oli viisikuukautisneuvola ja se oli nyt se isäneuvola. Eli tiedän mitat ja kaikki oli kunnossa. Typsy on nyt 68 cm ja 7410 g.
Nyt olen antanut pääsääntöisesti kaksi ateriaa päivässä ja tänään otettiin kehiin myös iltapuuro. Eli nyt menee peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali, kesäkurpitsa ja maissi ja nyt illalla annoin riisipuuroa hieman persikalla höystettynä. Hyvällä ruokahalulla syö! Ja tissiä tietenkin joka välissä.
Yöt on nyt menny pari viikkoa hienosti, eli tissitys klo 5-6 ja sit seitsemän aikoihin tyttö herää, mutta useesti nukahtaa jonkin aikaa pyörittyään ja ilakoituaan vielä tunniksi. Viime yönä vaivasi vatsa ku kakka panttas, joten pari kertaa herätti ylimääräistä.
Huomenna lähdetään taas mökille, joten kirjoittelu on vähäistä. Lukemaan kyllä pääsen.
Katsku ja typykkä 5 kk 1 vko
Ehtii vielä hyvin tiistain puolelle =). Mulla vähän kesti koneelle pääsy ku on ollu kovasti tohinaa.
Ekaksi heti KIITOS kaunis Marialle! Oli tosi kiva käydä ja tavata muitakin, vaikka aikaa olis pitäyn käyttää kahden tunnin sijasta kaks päivää että olis ehtiny kaikkien kans kunnolla jutella =). Ja kiitos Evelynille kyydistä =).
Olipa mukava ku oli vähän vilposempi päivä, likkakin nukku pitkästä aikaa 4h päikkärit! Kävin vaan välillä laittaa sadesuojan kopan päälle ku vettäkin sato ihan kunnolla. Ja sopivasti iltapäivällä sää selkeni ja käytiin miehen kanssa iltarasteilla. Ekaa kertaa menin yksin reitille ja ihan hyvin rastit löyty, kuntoa vaan pitäis parantaa niin vois muutakin ku kävellä. Lapset oli anopin & appiukon hoivissa ja hyvin oli menny, meillä meni reissuun melkeen 1,5h ja syötin vaan tytön hyvin ennen lähtöä ja hän oli ottanut sitte pienet tirsatkin mummun kainalossa =). Ehkäpä sitä uskaltaa toistekin jättää likankin hoitoon tisuttelun välillä. Koitin muuten yks päivä ihan huvikseni antaa vettä pullosta niin vähän meni alas, mutta sitte oli hätä saada tissiä!
Kiinteistä: minäkin esikolle aikanaan keitin broileria ja possua ja pakastin jääpalarasioisin. Sitte keitin parin päivän annoksen perunaa tms ja oli helppo ottaa liha lisukkeeksi pakkasesta. Samoin voi pakastaa porkkanasosetta ym paloina. Peruna ei oikein tykkää pakastuksesta. Omena-porkkana sosetta tein kans sillon syksyllä pakkaseen kun siihen aikaa poitsua opetin kiinteille ja se maistui tosi hyvin! Tyhjiin pilttipurkkeihin oli helppo pakastaa, mutta oon kuullu, että ne ei kestä montaa pakastusta kun sitte voi hajota.
En muista oonko jo maininnu, mutta oon menossa torstaina kaupunkiin likan kans shoppaileen jotain juhlavaatetta ja muutakin. Mun täti asuu siellä ja tulee likan vahdiksi että saan kierrellä ja sovitella rauhassa.
Nyt silmiä painaa. Öitä!
Elin@ ja likka (11.1)
Täällä on ihana auringon paiste ja poika nukkuu päikkäreitä. Sellanen asia tuli mieleen puuron keitosta vauvalle, että keitättekö puuron ihan veteen vai voiko esim. korviketta käyttää? Varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta auttakaa tietämätöntä! Poika nukkuu ihan hyviä yöunia, mutta ajattelin antaa puuroa, ku tota maitoo menee mun mielestä ennen yöunia melko paljon. Oisko muuten hyvä alottaa riisihiutalepuurolla?
Sulina: En oo vielä antanu mitään lihaa pojalle. Varmaan kokeilen ensin puuroa.
Rainy: Juu, voipi hyvinki olla että ollaan oltu samalla yläasteella : )
Aurinkoista päivänjatkoa!
Pioni+poju 5kk+1pvä