Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kiinteistä: koska kaksi kietaa päivässä?

10.03.2007 |

ikuisuuskysymyksiä kiinteistä: koska olette alkaneet antaa ruokaa kaksi kertaa päivässä?

olen ihan pihalla, kun mistään ei tunnu saavan kunnon ohjeita. meillä 5 kk saa aamupäivisin kasviksia, ja ihmettelen koska voin lisätä kertoja. neuvolan mukaan " sitten" :)

toinen kysymys: oletteko antaneet riiisipuuroa ja koska? en saa päähäni kuuluuko se ryhmään kasvikset, hedelmät, liha vai viljat :) tuntuu, että riisipuuro olis hyvää ja menis alas, mutta koska?

amayta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tulokseen olen tullut kun aloitettiin tytöllä kiinteät, neiti reilu 6kk ja rintamaidolla ollut aina ja on yhäkin. Mutta en ole vielä edes joka päivä tarjoillut soseita, ihan sen takia kun ne ei suussa pysy. Ekan kerran kun maisteltiin muutamana päivänä, pidin sen jälkeen melkein viikon tauon ja kun kokeiltiin uudestaan, sujui vähän paremmin.. kuitenkin vain VÄHÄN. Eihän neitillä ole edes vielä mitään hampaitakaan ja turha sitä sosetta on ainakaan useampaa kertaa päivässä suuhun tunkea, kun se ei kerta alas mene. Varmasti lapsi oppii syömään hiljaa hyvä tulee - tyylilläkin :)

Vierailija
2/3 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soseiden kertamääriä voi lisätä siinä vaiheessa, kun sinusta tuntuu siltä, että toistakin kertaa tarvitaan. Tai voit vaikka 5 kk ikäisen kanssa syödä alusta lähtien kaksi kertaa päivässä. Harjoitella pari kertaa päivässä.

Itse syötin tälle toiselle lapselle - kohta 6 kk ikäiselle tytölle - yhtä sosekertaa päivässä reilu 5 kk ikäiseksi. Soseet aloitimme siinä 4,5 kk iässä. Ensin yhden kerran päivässä - sitten kaksi. Näin sain rytmitettyä päivää ja tyttö pystyy nukkumaan jälleen yönsä yhden syötön turvin (useimpina öinä - poikkeuksiakin toki on). Kun ikää tulee lisää - on aamupuuron vuoro - ja sitten aikanaan vielä iltapuurokin.

Kyllä sinä huomaat, kun aika kuluu, että oma tuntemus kertoo, että nyt on aika lisätä kertoja. Aikanaan esikoinen söi aika tasan 6 kk iässä jo neljä ateriaa päivässä + maitoa päälle silloin kun siltä tuntui. Viimeisen - välipalan vaihdoin maidosta soseeseen sitten kun tuntui, että " pelkällä maidolla" ei poika enää tullut helposti toimeen lounaan ja päivällisen väliä - olisi pitänyt tissitellä lukemattomia kertoja (eikä nukkumisesta tullut mitään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin antaa meitin poitsulle 5kk:n iässä toisen aterian kasvissosetta ja toisella opeteltiin sitten pikkuisen lihaa(possu,nauta,kana tai kananmuna). Kalaa en antanut, koska meidän iskällä on niin paha kala-allergia. Riisipuuroa voi mielestäni antaa myös 5kk:n iässä. Eikös se kaupan riisivellikin ole 5kk? Meillä poika sai kyllä tuota riisivelliä jo 4kk:n iässä. Mutta minä en ole muutenkaan ollut niin nöpönuuka noiden ruokajuttujen suhteen. :)