toinen vauva...
Esikoiseni syntyi 5.1 eli on nyt 5kk vanha ja lauantaina sain tietää olevani taas raskaana.ikäeroa heille tulisi noin vuosi.muita joilla näin pieni ikäero?miten arki sujuu?:)
Kommentit (3)
Meillä esikoisen ja toisen lapsen ikäero on 11kk.
Rankkaa oli mutta hengissä on selvitty. Kakkosen vauva ajasta en muista juuri muuta kuin että se huusi kaiket illat ja mies hoiti illat yksin esikoista.
Ensimmäinen vuosi oli kaikkein rankin!
Kakkonen lähti kävelemään jo 9kk vanhana ja kyllä meillä tapahtui ja sattui kun ei kerennyt aina kyttäämään kumpaakin. Suuremmilta vammoilta vältyttiin mutta verta tuli nähtyä muutamaan otteeseen.
Hui...oli se aikaa.
Mutta nyt lapset on reilu 3v ja 2v. Hyvät leikkikaverit vaikka eri sukupuolta. Ja olen tosi iloinen että on pieni ikäero.
Nyt kolmatta odotellaan syntyväksi ja nuorimman ja vauvan ikäeroksi tulee huikeat 2v 8kk.
Tsirppana rv 23+2
serkkutytöllä on kolme lasta vuoden välein, ja hyvin he ovat pärjänneet. En epäile, etteivätkö ekat vuodet olisi olleet töiseviä, mutta nyt lapset ovat jo isompia ja aivan mahtavan hyvät leikkikaverit toisilleen! Eikä sisarkateutta kuulemma ole ollut, kun ei vuoden ikäinen osaa olla vielä kauhean mustasukkainen uudesta tulokkaasta. Uusi vauva oli esikoiselle kuulemma kuin uusi lelu, ja ainoa, mitä sai alkuun vahtia, oli se, ettei esikoinen yritä leikkiä vauvalla - ainakaan liian rajusti : )
Tsemppiä!
Enpä tiedä, itseäkin jännittää.. Meillä tulee ikäeroa 1v2kk. Kaksi on ennenstään ja heidän ikäeronsa on 2,2v ja muistikuvani ovat silti melko hektise´n oloiset...
No, ainakin tuplavaunut tarvitsee...Pahin aika lienee heti synnytyksen jölkeen, kun on hormoonit sekaisin, väsynyt, toipumaton osin...Toivottavasti meistä kumpikaan ei saa koliikkivauvaa, vaikka siitäkin jäänee henkiin.
Toinen vaikea vaihe lienee, kun pienempi oppii liikkumaan.Siinä on äidillä perässä pysyminen, kun kummatkin porskii eri suuntiin ja järkeä ei vauvoilla vielä ihan liikaa.
Maalaisjärjellä ja ajatuksella että kaikki on ohimenevää uskon ainakin itse selviäväni. Itselläni on vielä huippuosallstuva mies huushollissa ,joten olen toiveikkain mielin asian suhteen...