Synnytys käynnistyy joskus ensi vuonna??!!
Eli se klassinen ongelma: la meni, vauva ei tahdo pihalle ja kypsyttää. Eilen olin varma, että päästään tositoimiin: paria pientä taukoa lukuunottamatta mulla oli 9 tunnin ajan supistuksia 5-8min välein, kipeitäkin, kestivät max 1min. Ja sitten yhtäkkiä touhu lopahti. Tänään on ollut hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Kuulostaako tutulta? Voiko tätä jatkua 2vk??!!
T: Uteriina 40+1
Kommentit (4)
Voi jatkua vaikka 3 vk, no ei nyt ihan ehkä sun anneta niin pitkälle odottaa. Mulla oli juuri kolmas synnytys ja yli meni reippaasti ,syntyi rv 42+2 samoin kaksi edellistä. Nyt tiesin ettei kannata enää välittää lasketusta-ajasta. Loppuviikot/päivät todella kypsyttää kun vain odottaa ja odottaa.
Sanoit että hiljaista on mutta ei kai vaan liian hiljaista, että liikkuuhan vauva ?
Minäkin odottelen jo kolmatta. Esikoisen synnytys käynnistettiin 41+1, mitään kivuliaita ennakoivia supistuksia ei ollut, lapsiveden puute oli käynnistyksen syy, lopulta piti leikata huonojen sydänäänten vuoksi. Kakkonen syntyi 39+6, sitä ennen kotona oli jo yli vrk:n ajan säännölliset mutta pitkään varsin vähäkipuiset supistukset. Tää käynnistyn-enpäs käynnistykään -rumba on mulle uutta ja jotenkin erityisen hermoja raastavaa. Eilen oli uusi parin tunnin episodi tosi kipeitä suppareita. Unetkin tahtoo jäädä väliin. Kiitos tarinoistanne ja kannustuksesta, on kauhean terapeuttista vaihtaa kuulumisia!
Mä luulen että sulla alkaa olla tosi lähellä synnytys kun taas noin tullut noita supisteluja?!! Onnea vaan synnytykseen!
Itsellä kolmas raskaus 38+4 ja kaikissa raskauksissa minua on supistellut. Tässäkin raskaudessa jo viikolta 17. lähtien.. Pari yötä sitten minunkin supistukset oli kovia, jalkoja särki, olisikohan niitä kestänyt kuutisen tuntia, ja sitten kaikki loppui. Näin on tapahtunut ennenkin! Mutta, tälläkin on puolensa!
Minun mummoni (10lasta) ja äitini (4lasta) ovat sen sanoneet viisaasti : Ne on vain kaikki pois sieltä salista sitten! :) Itse kun olen mennyt synnyttämään, olen ollut jo useamman sentin auki, eikä synnytykset ole kestäneet kauaa, vaikka eivät mitään pienimpiä mahdollisia ole olleet (4870g ja 4100g). Itseänikin jännittää, kun molemmat ovat vielä käynnistetty isojen kokoarvioiden takia (kun ei niitä supistuksia sitten ole kun niitä tarvittiin), että mistähän sitä sitten tietää lähteä synnyttämään..
Mutta toisaalta, eikö se luonto sitten kerro ja opeta, niin kuin lapsenhoidonkin!
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä, vauva tulee kun on valmis! Siihen minäkin luotan! Sillä yhdessähän äiti ja vauva sen työn tekevät! :)