Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen ruvennut naukkailemaan yskänlääkettä ahdistukseen...

Vierailija
05.10.2008 |

reseptiyskänlääkepulloista käyn naukkaamassa suullisen aina joskus kun ahdistaa. Ei hajuakaan onko siitä jotain hyötyä tai haittaa, mutta tuntuu jo paremmalta se että ottaa...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jopa lääkärit todella vähättelevät tätä, kirjoittelevat surutta reseptejä. Itse sitä ihmettelin että mistä läheiseni (äitini..) sitä aina sai!!

Äitini joi Codesania. Itse olen kieltäytynyt ottamasta edes reseptiä nykyään lääkäriltä, koska kammoan koko tököttiä. Joku lääkäri sanoi kerran että on harvinaista että siitä riippuvaiseksi tulisi, mutta kirjoitti sitten muuta..

On vaarallista lähteä leikkimään näillä. Siinä menee oma elämä pilalle, ja vielä läheistenkin.

En tiedä varmuudella onko oma äitini päässyt kokonaan irti, mutta ainakin tilanne on paljon parempi, masennus jotenkuten hallinnassa, enkä usko hänen enää yskänlääkettä ottavan...mutta varma en voi olla, enkä enää 100% luota etteikö joskus vielä retkahtaisi :( Vuosia tuohon kuitenkin meni, jonkinlaiseen irtautumiseen.

Ja mainittakoon, että äitini ei koskaan aiemmin ollut päihteitä, alkoholiakaan liikaa käyttänyt, tämä tuli ihan yllättäen ilmeisesti masennuksen myötä.

Että ap ja muutkin, näpit irti siitä "viattomasta" yskänlääkepullosta. Kohta haluatte heroiinia. Ihan totta!!

t.6

Vierailija
2/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistukseen lääkäri kirjoitti myös pitkäkestoisia rauhoittavia. Kesäksi oikein reilusti, etten tipu tyhjän päälle. Näin lääkäri sanoi.

Nyt oli flunssa. Kirjoitti tuota Codesan Comp-yskänlääkettä, 500 ml.

Mitäköhän seuraavaksi?

Itse kyllä pyysin lähetettä mtt:on, kun noita rauhoittavia alettiin tarjoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu kummasti yskänlääkkeelle eikä ole laisinkaan yhtä vaarallista.

Auttaa myös ahdistukseen : )

Vierailija
4/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
5/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei moinen voi ainakaan hyväksi olla. Aika monet reseptiyskänlääkkeet ovat opiaattijohdannaisia eli samaa sukua heroiinin yms. mömmöjen kanssa.

Vierailija
6/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu tähänastisen elämäni ihan päihteetön, mutta nyt tuntuu että pää ei kestä ...

Vierailija
7/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydä mielialalääkitystä? Onko jotenkin kunniakkaampaa itsehoitaa ongelmia tolla tavalla?

Vierailija
8/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit saada jotain sopivampia lääkkeitä lääkäriltä.

Vierailija
9/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde tuolle tielle. Käy ennemmin lääkärissä ja pyydä apua, mielialalääkkeitä tms.!

Olen seurannut vieressä kun lähiomainen lähti tuolle tielle :( Viattomasti alkoi yskänlääkkeestä (kodeiinia sisältävä-opioidi eli samaa sukua heroiinin, morfiinin kanssa..), ja yhtäkkiä oli helvetillinen kierre päällä. Eli tuli siitä riippuvaiseksi, jos ei saanut lääkettä tuli vieroitusoireita, raivopuuskia, masennusta...Rahat meni yksityislääkärikäynteihin, missä aina jollain verukkeella sai uuden reseptin! Aina uusi lääkäri/lääkäriasema ettei jäisi kiinni :(

Joten lopeta, et halua astua tuolle tielle, oikeasti. Hae muuta apua!

Vierailija
10/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli opiskelemassa samaan aikaan ja söi monta panacod tablettia per päivä. Siinäkin on sitä kodeiinia!

Nykyisin en tiedä missä on ja miten voi... ei ollut mikään ystävä.

Vierailija
11/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai konjakkipaukku

Vierailija
12/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni -nyt jo esesmennyt- aloitti päihdeuransa yskänlääkkeillä ja oli niistä riippuvainen elämänsä loppuun asti. Lisäksi rinnalle tuli vielä viina ja kaikenmaailman muut pillerit. Pysy erossa niistä litkuista. Tunsin muuten hajusta heti, kun isäni oli naukkaillut yskänlääkettä.

Vierailija
13/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Cocillana (etyylimorfiini 1,25 mg/ml) 200 ja 500m plo.

- Cosylan (etyylimorfiini 1,7 mg/ml) 300ml plo.

- Codesan comp. (kodeiinifosfaattihemihydraatti 3.13 mg) 200ml plo?

Olen huolissasi tilanteestasi...

Vierailija
14/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti??

Vierailija
15/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvin juonti ensin pois ja katso, mitä tapahtuu.

Vierailija
16/25 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimistä yrttivalmistetta (vaikuttavana aineena valeriana), joka auttaa myös ahdistusoireisiin. Tietenkin pitemmän päälle ei-lääkinnälliset ahdistuksenhallintakeinot ovat arvossa arvaamattomassa (rentoutustekniikat, hengitystekniikat, huomion muualle suuntamisen tekniikat jne.) Em. keinoja opit mm. psykipuolen toimintaterapeutilta.

Vierailija
17/25 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan yskään jouduin ottamaan.

Vierailija
18/25 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Cocillana (etyylimorfiini 1,25 mg/ml) 200 ja 500m plo.

- Cosylan (etyylimorfiini 1,7 mg/ml) 300ml plo.

- Codesan comp. (kodeiinifosfaattihemihydraatti 3.13 mg) 200ml plo?

Olen huolissasi tilanteestasi...

Cocillanaa löytyis kotoa, mutta imetän, ja lääkkeen ohje on hävinnyt. Ei varmaan saa ottaa, kun imettää?

Vierailija
19/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistyneiseen ahdistuneisuushäiriöön on lääke nimeltä Lyrica joka on omalla kohdallani "life saver".

Koska kyseessä on reseptisykänlääkepullo niin tuskinpa voit naukkailla itseäsi katuojaan sillä. Minusta monet vastaajat reagoivat liioitellusti luultavasti siksi, etteivät omaa mitään asiantuntevuutta opiaateista. Jos joudut naukkaan päivittäin annoksen viikkojen ajan annos kannattaa tiputtaa. Suosittelen lääkäriä, en suosittele mielialalääkkeitä.

Vierailija
20/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen reseptipulloon vaikka jotain energiajuomaa, niin saat saman vaikutuksen.

Oikeesti en usko, että noilla pitoisuuksilla on mitään vaikutusta ahdistukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme