Millainen suomalainen nainen menee naimisiin italialaisen miehen kanssa?
Kommentit (41)
Ketjussa on puhuttu italialaisista, espanjalaisista ja ranskalaisista miehistä. Entä kun mennään itään päin, onko esim bulgarialainen tai romanialainen mies em maiden miehiä enemmän ennakkoluulojen uhri. Ajatellaanko miestä esim rikolliseksi tai huijariksi ja naista hyväuskoiseksi hölmöksi, jonka mies on hurmannut ja joka tuo miehen sieltä vauraampaan maahan.
Täytyy todeta, ettet sinä voi olla kovin sivistynyt ihminen. Varmaan on vain peruskoulu käytynä. Äläkä nyt heti valehtele, että olet jopa tohtoritutkinnon suorittanut. Yleensä koulutus tuo sivistyneisyyttä ja avarakatseisuutta, mitkä sinulta tuntuvat kommenttiesi ja kirjoitustaitosi perusteella puuttuvan. Sorry nyt vaan.
Järkyttävää ennakkoluuloisuutta tossakin takana.
5.
ei tartte tykätä huonoa jos en homoista tykkääkään. Ei se ole sun pääsarkys ollenkaan. Koita kestää.. Minä en tykkää homoista ja sun ei tartte tykätä musta, jooko?
5.
vaikka eihän ne tiedä muistakaan, luulevat vaan tietävänsä sen mitä media syöttää.
5.
Luulin että se on väännös mokka- jotakin. Mokkakikkeleistäkin kuulee puhuttavan ja olen luullut että moku on tähän viittaavaa.
En varmaankaan ole ainoa jolla on tämä väärinkäsitys...
Ja minä luulen, ettet sinäkään tiedä homojen ja bi-seksuaalien elämästä yhtään mitään. Luulet vain tietäväsi sen perusteella, mitä oma likainen mielikuvituksesi sinulle syöttää.
Vierailija:
vaikka eihän ne tiedä muistakaan, luulevat vaan tietävänsä sen mitä media syöttää.
5.
suomalaiset eivät tiedä muista kulttuureista juuri yhtään mitään, hirveesti yleistämistä ihan niinkuin ei oltas ikinä matkusteltu missään jne.
Kaikki vaan luulevat vaan tietävänsä, siis ainakin mitä tämän palstan kirjoittajien hengentuotteista voi päätellä.
En minä homoja enkä bitä vihaa enkä vainoa, mutta en pidä luonnollisina. Minulla on tuttava joka on homoa ja hänen kanssaan juttelen aina kun tapaan ja hän tietää että en inhooa häntä mutta hänen taipumustaan en pidä luonnollisena. Ei ole siitä suuttunut.
5.
tämä mun näppäimistö on tosi huono kun armaalla ukollani on parempi kone nyt käytössä.
5.
Vierailija:
suomalaiset eivät tiedä muista kulttuureista juuri yhtään mitään, hirveesti yleistämistä ihan niinkuin ei oltas ikinä matkusteltu missään jne.
Kaikki vaan luulevat vaan tietävänsä, siis ainakin mitä tämän palstan kirjoittajien hengentuotteista voi päätellä.
Se että käy kerran vuodessa Kanarialla seuramatkalla ja seuraa televisiosta kauniita ja rohkeita ei anna oikeaa kuvaa muiden maiden kulttuureista.
Vierailija:
Se että käy kerran vuodessa Kanarialla seuramatkalla ja seuraa televisiosta kauniita ja rohkeita ei anna oikeaa kuvaa muiden maiden kulttuureista.
Noin siis keskimäärin. Italialaiset kun ovat pudonneet puusta pikkuisen aikaisemmin kun me suomalaiset. Italiassa on myös kouluja, televisio, lehdistö ja monikulttuurisuus pikkuisen enemmän (ja muutamia tuhansia vuosia aikaisemmin kuin täällä Suomessa) edustettuna.
Tuo sinun kuvitelmasi siitä että Suomessa oltaisiin jotenkin erinomaisempia kuin muualla maailmassa on juuri sitä muiden kulttuurien tuntemisen puutetta.
Sitten varmaan kaikilla arabeilla on tosi hyvä yleistieto kun siellä aikoinaan tehtiin paljon keksintöjä ja oli yliopistoja jne.
Suomalaisilla TODELLAKIN ON HYVÄ YLEISTIETO muista kulttuureista.
Vierailija:
Noin siis keskimäärin. Italialaiset kun ovat pudonneet puusta pikkuisen aikaisemmin kun me suomalaiset. Italiassa on myös kouluja, televisio, lehdistö ja monikulttuurisuus pikkuisen enemmän (ja muutamia tuhansia vuosia aikaisemmin kuin täällä Suomessa) edustettuna.Tuo sinun kuvitelmasi siitä että Suomessa oltaisiin jotenkin erinomaisempia kuin muualla maailmassa on juuri sitä muiden kulttuurien tuntemisen puutetta.
En todellakaan kuvittele että KAIKKI italialaiset seurasivat kulttuuria, mutta tiedän että ei myöskään kaikki suomalaiset sitä tee. Italiassa on ihan hyvä opetus ja lehdistö sekä televisio- ja radiotoiminta paljon paremmalla tasolla kuin Suomessa.
Siirtolaisuus ei sinällään ole mikään suora tie toisten kulttuurien tuntemiseen, mutta kyllähän esim. Suomessakin on esim. somalien tulon jälkeen alettu paljon enemmän puhua somalien historiasta ja kulttuurista kuin aikaisemmin - eikös vain?
Suomikin on kautta aikojen ollut monikulttuurinen maa jos et sitä tiennyt. Mahtava logiikka sinulla, jos asuu monikulttuurisessa maassa tietää muista maista enemmän. Italian televisio se vasta hyvä on, valtion televisio yhden miehen omistuksessa.
Vierailija:
Noin siis keskimäärin. Italialaiset kun ovat pudonneet puusta pikkuisen aikaisemmin kun me suomalaiset. Italiassa on myös kouluja, televisio, lehdistö ja monikulttuurisuus pikkuisen enemmän (ja muutamia tuhansia vuosia aikaisemmin kuin täällä Suomessa) edustettuna.Tuo sinun kuvitelmasi siitä että Suomessa oltaisiin jotenkin erinomaisempia kuin muualla maailmassa on juuri sitä muiden kulttuurien tuntemisen puutetta.
Siellä on oltu tekemissä jo vuosisatojen ajan toisten kulttuurien ja maitten kanssa, sillä on ollut siis kontakteja koko historiansa ajan muihin maihin ja kulttuureihin.
Suomi on taas aina ollut maantieteellisen sijainnin ja kielellisen syitten takia eristäytynyt maa. On näköjään edelleenkin kun tätä ketjua lukee :)
Miksi pitää alkaa ääliöksi haukkumaan sen sijaan että toisi oman näkökulmansa esille? Mikäli sellainen siis on?
.. et arvannut luulen..
Se o lyhennys sanasta MONIKULTTUURINEN !!!!!!!
Sitä ainakin meikäläiset, joilla on laaja mokututtavapiiri käytämme kaikista monikulttuurisista pareista ja ihmisitä, asioista, ei todellakaan rasistisesti vaan ei-eurooppalaisista.
5.