Kamalia vaatteita oli häävierailla tänään!
Siis miehillä lyhythihaiset paidat, ei kravattia tai pukuja. Muutamalla naisella oli jokin trikoovaate päällään, ja sulhasen äitipuolella oli virttynyt kesämekko (pesussa haalistunut) ja bling-bling- juhlasandaalit.
Vaikka olisi vähävarainenkin niin kyllä nyt jotain juhlavaa pitäisi päälleen löytää. Kesämekkojakin on nykyään vaikka kuinka nättejä, uutuus korvaa ns. arkisuuden, mutta virttyneitä vaatteita ei sovi häihin laittaa!
Kommentit (38)
Minä en välitä enkä välitä siitäkään, jos vaatteitani kauhistellaan. Siististi osaan pukeutua, mutta en todellakaan anna minkään etiketin orjuuttaa.
Se on vielä pahempi etikettimoka kuin mennä farkuissa häihin!
Häissä on miehellä AINA puku, kauluspaita, skraka, tummat sukat ja siistit kengät!
Puvun takin voi riisua kun isäntä on riisunut omansa.
Järkkyä miten edelleen 2000- luvulla tiedetään näin vähän siitä mikä on soveliasta JUHLApukeutumista...
Vierailija:
Se on vielä pahempi etikettimoka kuin mennä farkuissa häihin!Häissä on miehellä AINA puku, kauluspaita, skraka, tummat sukat ja siistit kengät!
Puvun takin voi riisua kun isäntä on riisunut omansa.Järkkyä miten edelleen 2000- luvulla tiedetään näin vähän siitä mikä on soveliasta JUHLApukeutumista...
Juhlaan puekudutaan juhlan mukaan.
Onhan se nyt kamalaa, jos ei kaikki ole pilkulleen etiketin mukaista, hui...
Mieluummin mukavat tavalliset vaatteet kuin epämiellyttävät juhlavaatteet.
Mutta valtaosa suomalaisista häistä edelleen on.
Kaikki eivät vietä prameita prinsessahäitä, vaikka vihkiminen olisikin kirkossa.
söivät pelkällä haarukalla ja muutenkin moittivat mm. jälkiruokalistsaa jne.
Kuvitteleeko joku, että se etiketti on se syy pukeutua siististi ja juhlavasti toisten tärkeisiin juhliin? Kun se syy siistiin, juhlavaan ja siihen etiketin mukaiseen pukeutumiseen on KUNNIOITUS juhlittavia ja juhlien järjestäjiä kohtaan!
Eikun MINÄ MINÄ MINÄ ajattelua vaan taas kehiin! Minun ei tarvitse pukeutua tilaisuuteen sopivasti koska minä en halua! Jos oikeasti ette halua pukeutua tilaisuutta kunnioittaen niin jääkää kotiin!
Vierailija:
Jos oikeasti ette halua pukeutua tilaisuutta kunnioittaen niin jääkää kotiin!
Joillekin riittää, että rakkaimmat ihmiset ovat juhlassa mukana -vaikka sitten se lyhythihainen paita päällään ja solmio kaulassa.
Tai jos häät on mökillä etc! Mutta kun 90% häistä on edelleen kirkossa ja juhlat jossain juhlatilassa tai ravintolassa. silloin tilaisuus vaatii siistiä pukeuitumista.
Mutta kun yksinkertaisen av-mamman aivot kun ei pysty erottamaan edes puuroa vellistä, niin kuinka sittne juhlapukeutumisen ja sitä vaativat tilanteet kauppareissusta... *huoh*
Siis ei takkia ollenkaan! Takinhan saa juhlissa riisua, kun isäntäkin on niin tehnyt, mutta että ei niinku ole takkia olemassakaan.
Kaverin häissä oli yksi tällainen, ja oli kyllä niin alastoman jä järkyn näköinen, että repesin nauramaan. Ja oli vielä vaaleat housut ja vaalea paita, niin oli tosi haljun näköinen. Ja pukuvalinnan pilasi vielä enemmän se, että vaimolla oli iltapuku! Hoh hoijaa!
Siitä on sitten varmaan myös mainittu kutsussa tai vieraille tehty muuten tiettäväksi, että saa pukeutua niin kuin tykkää. Yleisesti ottaen kuitenkin häihin ja muihin juhliin tulee pukeutua juhlavasti etikettiä noudattaen ja isäntäparia kunnioittaen.
Itselläni pisti silmään vastikään häissä naispuolisella vieraalla ruskea säämiskäjäljitelmä-kolttu. Karsea, ei ruskea edes ole juhliin sopiva väri.
-6-
Vierailija:
Vierailija:Jos oikeasti ette halua pukeutua tilaisuutta kunnioittaen niin jääkää kotiin!
Joillekin riittää, että rakkaimmat ihmiset ovat juhlassa mukana -vaikka sitten se lyhythihainen paita päällään ja solmio kaulassa.
Paita voi olla värillinen, mutta minusta vain yksivärinen ja pitkähihainen. Eihän muuhun saa kalvosinnappeja, jotka nekin kuuluvat pukuun, vaikka ilmankin voi olla. Ja sitten on todellakin illan isännän eli sulhasen sopivaksi katsomassaan välissä virallisen osuuden jälkeen riisua takki pois, jotta muutkin pääsevät sen tekemään. Meidän häissä kun mies otti takkinsa pois, niin meni ehkä 10 minuuttia kun kaikki muutkin olivat pelkällä paidalla.
Hautajaisissa mulla on musta jakku ja polven yli menevä puolihame, ja näitä olen käyttänyt erikseen töissäkin. Juhlapukuja mulla on yhteensä 3, vähän parempi kesämekko, vaalea pitkä juhlapuku kesäksi ja talveksi tummempi juhlapuku. Töissäkin on aina fiksut vaatteet, vaikka usein samoja. Eli yhdet hyvät monikäyttöiset vaatteet mahdollistavat sen, että köyhäkin voi olla tilaisuudessa kun tilaisuudessa asiallisesti puettu. Rahat riittää, kun ei koko aikaa osta uusia.
jos miehellä on suorat housut, valkoinen tai muu yksivärinen pitkähihainen paita ja solmio.
nim. olen käytösoppaani lukenut...
Bling ei missään nimessä tarkoita epäaitoa, vaan kiiltävää korua/kelloa/timanttikoristetta tms. Aitoudella eikä varsinkaan Bollywoodilla ole mitään tekemistä ilmaisun kanssa.
eikä tarvitse miettiä mitä laittaa päällensä