Kamalia vaatteita oli häävierailla tänään!
Siis miehillä lyhythihaiset paidat, ei kravattia tai pukuja. Muutamalla naisella oli jokin trikoovaate päällään, ja sulhasen äitipuolella oli virttynyt kesämekko (pesussa haalistunut) ja bling-bling- juhlasandaalit.
Vaikka olisi vähävarainenkin niin kyllä nyt jotain juhlavaa pitäisi päälleen löytää. Kesämekkojakin on nykyään vaikka kuinka nättejä, uutuus korvaa ns. arkisuuden, mutta virttyneitä vaatteita ei sovi häihin laittaa!
Kommentit (38)
niin jotain siistimpää kuitenkin. Virttyneet vaatteet eivät juhliin sovi!
Ja hiuksista unohtui kirjoittaa, jos on kovin pahat juurikasvut niin voi värjätä itse tai sitten jättää värjäykset sikseen.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä, että häissä pitää pukeutua juhlavasti. Miehillä puku, naisilla joku juhlava asu.
eli jotakin kimaltavaa ja kiiltävää, mutta ei aitoa kuitenkaan. Indiskassa aika moni esine on bling-bling kun niin kovasti välkehtivät.
sellainen verkkapuku mihin oli piirretty liivin ja mielestäni solmionkin kuva. Aivan ka-ma-la.
miksikäs sellaista tyyliä ei sitten saisi häihin laittaa? Kuka sen oikein määrittelee, mitä saa käyttää ja mitä ei? eikös jokainen saa laittaa parastaan, ei kai näissä asioissa ole yhtä ainoata oikeaa tyyliä.
haalistettuun trikoo-mekkoon ei toimi.
Mä olin oikeasti aika järkyttynyt, kun kahdella nuorella isällä, noin 25-27 vuotiaita, oli jalassa farkut ja paitana jokin tavallinen paitapusero. Mun mielestä tämä ei ole ollenkaan häihin sopivaa. Kaikilla muilla miehillä oli puku päällä.
Enkä myöskään ole koskaan ennen häissä nähnyt farkkuja jollakin.
Sellasta verkkosukkavirityksiä sun muuta lisäksi, ei oikein kesäisiin häihin tyyli istunut. Onhan noita ajattelemattomia/tyylittömiä joka juhliin eksynyt, ihmisiltä tuntuu puuttuvan kaikki alkeellisinkin tieto etikettisäännöistä.
meilläki kesähäät tulossa (ei siis omat :)) ja oon miettiny just tota hellehommaa että on se miehillä aika tuskasta. on meillä mies laittamassa puvun tottakai mut kai sen puvun takin voi jossain vaiheessa iltaa lempata (kirkon ja muodollisuuksien jälkeen siis)?? ja siitä paidasta... eli pitkähihanen sen pitää olla, mut minkä värinen? onks pakko olla valkee vai onko muutkin värit (esim. joku tyylikäs sininen) ok?
Miehen puvun takin hihansuusta tulee vähän näkyä paidan kalvosinta. Mitenkäs se näkyy, jos on lyhythihainen paita?
Juhlavaatteet on juhlavaatteet ja niitä käytetään juhlissa, vapaa-ajan asut on sitten erikseen.
Kutsuun pitäisi laittaa pukukoodi, jotta ihmiset osaisivat valita asunsa. Mutta jos siinä ei lue. " Asu vapaa" niin sitten sopii olettaa, että se on juhlava asu (mikä ei tarkoita kuitenkaan iltapukua).
Mutta kotoahan se kaikki lähtee; jos vanhemmat ovat ryysyissä kulkeneet, niin kuinka lapsetkaan olisi koskaan asianmukaisesti puettu.
Ja minusta taaperoikäiselläkin täytyy olla juhlissa (häissä varsinkin) muut kuin tavalliset kotivaatteet. Eikä voi edes vedota siihen, että lapsi sotkee ne joka tapauksessa, koska voihan pojalle hankkia vaikka lyhythihaisen kauluspaidan ja siistit polvihousut esimerkiksi. Nehän käy sitten missä vaan. Mutta että jossain etelänmatkalta tuodussa printti -shortsiasussa, niin joopa joo.
jos puku on siisti kuitenkin eikä ole tarkkaa pukukoodia.
Miun ukko halus viime kesänä kaverin häissään hommata mustan puvun kanssa jotain värikkäämpää ja tulos näkyy alla
http: // irc-galleria. net/view. php?nick=pienpossu&image_id=60524014
Miehellä on kyllä aina ollut, mutta kyselen vaan tulevia kaverin kesähäitä varten. Jos sattuu kunnon helle tulemaan.
No, meillä ei niin etiketin mukaista aina olekaan -pääasia että kaikki viihtyvät.
Voihan se etiketin mukaan olla järkky virhe, mutta kyllä mä ainakin pakotin miehen ostamaan yksiin (helle) häihin lyhythihaisen paidan takin alle. Ja hikoili siinä lyhythihaisessakin. Ja se voi muuten olla värillinenkin.
Mutta olen todennut tämän saman, että ihmisillä ei ole nykyään mitään käsitystä, että juhlan mukaan pukeudutaan juhlan arvokkuuden mukaan. Minä näin myös eilisissä häissä miehiä mustissa farkuissa ja valkoisessa kauluspaidassa. Aivan järkkyä!
Onneksi omissa häissäni kaikki olivat arvokkaasti pukeutuneita, muutamaa farkkuhametta lukuunottamatta.
kauluspaidassa ja ilman krakaa, ainakin kirkon jälkeen.