Sairaanhoitajasta terveydenhoitajaksi opiskelleita?
Oletko opiskellut terveydenhoitajaksi sh-tutkinnon jälkeen? Kauanko kesti? Millaista opiskelu oli? Työllistyitkö th:na? Kannattaako?
Kommentit (5)
Itse olen sh-opiskelija ja pähkäilen tässä, että vaihtaisinko th-koulutukseen vai valmistunko sairaanhoitajaksi, menen töihin ja sitten joskus myöhemmin opiskelen th:ksi.
Terveydenhoitajana olisi mahdollisuuksia enemmän päivätöihin, mutta sitten ei olisi niitä vuorolisiä.
meillä hesassa peruspalkka 1990e/kk
parin vuoden kuluttua palkka n. 2010e/kk
sillä suurin osa tuosta 1,5-vuodesta on kenttätyötä- olet joko neuvolassa tai koulussa terkkarina tai terveysasemalla (harjottelua siis)
aika menee nopeesti, aiheet on tosi mielenkiintoisia. ei enää mitään lääkelaskuja tai anestesiaa vaan tavallista arkityöhön liittyvää.
th:na voi tehdö tavallista päivätyötä, viikonlpput aina vapaat. palkka parempi ja mahikset eri paikkoihin suuremmat. ja kun olet kuitenkin sh myös, voit valita lähes rajattomista vaihtoehdoista mieleisesi...
saa molemmat ammatit kerralla ja opinnot yo pohajsena 3vuotta, joista viimenen 0,5vuotta on erikoistumista terkkariks
itse olen saanut molemmat tittelit samalla kertaa, olen siis th-sh. perusopnnothan on samat, mutta sitten 1,5 vuotta erikoistutaan terveydenhoitoon.
miksi kyllästyttäisi? kun kerran mahdollisuudet vaan paranee työnhaussa? voin mennä sh:na vaikkapa sairaalaan, th:na neuvolaan, kouluuun jne. ja töitähän riittää!
th:n palkkakin on hiukan parempi kuin sh:n.