Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko paikalla ketään joka kärsisi tiputteluvuodoista ennen kuukautisia?

Vierailija
09.06.2007 |

Mulla alkaa kärsivällisyys pikku hiljaa loppua :( Tiputtelee aina oviksesta lähtien kaksi viikkoa ennen menkkoja. Eli vuodan aina reilut kaksi viikkoa, olen juossut lääkäreillä eikä mitään vikaa löydy. Mä vaan tiputtelen. Kipujakin on aina kamalasti tuhruvuodon aikana. Mikä mua vaivaa? On ultrattu ja on kopeloitu tuhat kertaa. Nyt odotan pääsyä verikokeisiin jossa määritellään jotain hormoni juttuja. Kohtalotovereita olisi kyllä kiva löytää....

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kyllä raskaana, mutta ennen raskautta oli joskus noitakin kertoja kun tiputtelua kesti viisikin päivää. Tiputtelun aikana ei ole kipuja, mutta menkkojen alkaessa kyllä on pahojakin kipuja. Kävin aikoinaan gynellä ja sain Terolut-kuurin joka auttoi aika paljon.

Ärsyttäväähän tuo on, saas nähdä mikä on tilanne sitten synnytyksen jälkeen kun kierto taas tasoittuu.

Vierailija
2/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ärsyttävää, varsinkin kun varsinaiset menkatkin kestää 7 päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaiset menkat sitten 5 päivää. Ton tiputtelun aikaan kivut oli jotenkin jäytävämpiä kuin menkkojen aikaan. Mulla ollu aina kauheet menkkakivut.

Vierailija
4/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku syöpä tai muu kun vuodan vaan eikä kukaan lääkäri ota mua tosissaan! nyt meni kymmenen päivää edellisistä menkoista, kun vuoto alkoi taas. vittu kun vituttaa ja pelottaa :(( Tätä on kestäny nyt 3 vuotta.

ap

Vierailija
5/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään kipuja. Viime kierrossa toi tiputtelu kesti SEITSEMÄN päivää, joten nyt olen menossa gynelle ensi keskiviikkona. Meillä on yritetty saada lasta alulle jo pitkään. Epäilen, että voisi olla jotain häikkää keltarauhashormoonissa.

Kakkoselle kysymys, yritittekö kauan raskautta, ja tulitko raskaaksi tuo tero-kuurin aikana? Söitkö kauan teroja?

Vierailija
6/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota tarpeeksi keltarauhashormoonia. Tuo hormooni on se mikä säätelee kuukautiskiertoa. Yleensä joku mieto lääkekuuri, esim terolut auttaa siihen.

Minulla tuhrutti jatkuvasti. Se oli tuskallista. Eli kuukautiskierto oli 28pvä kuukautisvuoto kesti 7pvä ja lopun aikaa tuhrutteli. Mie siis käytännössä vuosin verta jatkuvasti.

Mitään varsinaista vikaa ei löytynyt ja lääkärit tuputtivat e-pillereitä. Olisihan se varmasti auttanut mutta kun toivottiin raskautta.

Terolut tms. eivät auttaneet. Raskautta yritettiin vuosi ja clomien avulla tärppäsi. Vielä ei ole synnytyksen jäljiltä menkat alkaneet ja jännityksellä odotan niiden alkua ja että miten nyt käyttäytyvät.

Minulla on aina ollut ongelmia menkkojen kanssa. Olin 17v kun aloin pillereitä syömään koska menkat tulivat viikon välein, vuosin viikon, viikon tauko, vuosin viikon. Silloin oli niin tyhmä ettei vaatinut selitystä tälle vaan tyytyi e-pilleireihin ja oli onnellinen kun kierto oli normaali. Varsinkin kun sen jälkeen alkoi vakisuhde.

Pillerit kun jätettiin pois niin tuhru vuotoa tuli viikko ennen menkkoja. Esikoinen sai alkunsa vuoden yrittämisen jälkeen teroluttien avulla.

Sitten se tuhruttelu oli siis tosi pahaa ja kakkonen sai alkunsa clomeilla.

Nyt odotellaan menkkoja mielenkiinnolla alkavaksi ja haaveillaan samalla kolmannesta...

Vierailija
7/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä raskaus alkoi lapsettomuushoitojen jälkeen, mutta vika oli miehessä. Aluksi kyllä epäiltiin että vika oli minussa, juuri tuon tiputteluvuodon takia...

-2

Vierailija
8/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten kiinnostaa juuri tuollaiset tarinat joissa vuotoa on yli viikon ajan ennen oikeiden kuukautisten alkua. Lisää kokemuksia? Epäilen endometrioosia....

ap

Vierailija
9/9 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eniten kiinnostaa juuri tuollaiset tarinat joissa vuotoa on yli viikon ajan ennen oikeiden kuukautisten alkua. Lisää kokemuksia? Epäilen endometrioosia....

ap