Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Kuinka paljon sinulla on tullut kiloja raskausaikana?

Vierailija
09.06.2007 |

Minulla jo 20kg ja vielä kuukausi edessä!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th taputteli vain selkään, koska olin alipainoinen ennen raskautta. Kolme kuukautta synnytyksestä painoin jälleen 48kg.

Vierailija
2/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan raskauden kilot jäivät synnärille, toisen kohdalla meni entisiin mittoihin palautumisessa joku 2-3 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten tuli puolessa välissä. Kilo viikossa. Lopussa ei sitten enää noussukaan kuin kilon kuukaudessa.

Vierailija
4/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa tullut 20 ja 16 kg. Onneksi lähtivät suht helposti imetyksen avulla.

Vierailija
5/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän jännittää miten kuuma (?) kesä tuo turvotusta tullessaan kun siihen on taipumusta :/

Vierailija
6/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilot tippuneet aina vauhdilla takas normaaliin ja allekkin...Nyt viimesimmän jälkeen ollut hieman hankalampi, mutta vain pari ylimääräistä kiloa vielä jäljellä..

Vierailija
7/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausajan? Oletteko jättäneet kaikki herkut pois tai jotain? Ihan kateelisena luen näitä 6-12kg painonnousuja.. minulla tulee ihan järjestäen 1kg/vko. Olen hyvin hoikkarakenteinen, mutten taida olla enää tämän raskauden jälkeen.. =/

Vierailija
8/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen on yksilö ja jokainen raskauskin on yksilö. Itselleni tuli se 26kg ja 8kk:n päästä olin takaisin entisissä normaalimitoissani. Tottakai liika herkuttelu on pahasta, mutta rajansa myös sillä painontarkkailullakin!

Lähtöpaino vaikuttaa varmasti osaltaan kilojen tuloon ja pahoinvointi niin ja turvotus!

Onnellista odotusta, ehtii ne kilot karistaa sitten myöhemmin :)

Vierailija
9/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä olen juu herkutellut hieman liikaa raskauden aikana, mutta toivotaan, että minäkin saan kilot pois niinkuin sinäkin. Aurinkoista kesää! :) -ap

Vierailija
10/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerralla 10kg jotka oli kadonnu viikko synnytyksen jälkeen.

Vierailija
11/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) 8kg

2) 9½kg

3) 7kg

4) 12kg

5) 6½kg

6) 7½kg

7) 9kg

8) 8½kg

Vierailija
12/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kuuma kesä

Vierailija
13/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lähteneet pian synnytyksen jälkeen ja jopa muutama kilo ylimääräistä

Vierailija
14/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa tuli ehkä jotain 18-20, eivät mitanneet kun menin sairaalaan. Siinä lopussa tuli ensin 1,3 kg viikossa ja sitten 1,9 kg viikossa eli hurja turvotus oli myös. Ja palautumiseen meni varmaan vuosi ainakin, vaikka kävin 2-3 kertaa viikossa jumpassa ja kuntosalillakin 7-8 kk vanhan vauvan jälkeen enkä edes ollut mikään vanha silloin.

Nyt tokassa raskaudessa tullut 9 kg ja viikkoja on 36. Jos otan siis taas jonkun loppukirin, niin vielähän tässä melkoisiin painonnousuihin päästään. Nyt on kyllä kasvot paljon hoikemmassa kunnossa kuin viime raskaudessa ja ikää on jo 7 vuotta enemmän. Enpä olisi uskonut, että näin vähällä nyt mennään.

Minusta nuo raskaudenaikaiset painonnousut on kuitenkin aika turhia mietittäviä. Neuvolan täteissä on varmasti eroa ja esim. äitini on saanut huutia aikanaan siitä, kun oli kesällä syönyt mansikoita (makeita hui!) kun painokin oli noussut raskaudessa peräti 7 kg. Onneksi oma neuvolantäti on enemmän inhimillisellä maaperällä ja sanoo, että esim. se turvotus on osaltaan luonnon oma keino valmistautua synnytykseen ja imetyksen alkuun. Siinä rytinässä kun elimistö tarvitsee usein niitä nesteitä. Ja kyllä ne kilot pois saa sitten myöhemmin, itse en kiirehtinyt painon pudottamisen kanssa esikoisen kanssa ettei vauvaan siirry niitä myrkkyjä mitä minun elimistössä on.

Vierailija
15/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilot ovat olleet aiemmin poissa jälkitarkastuksessa ja yleensä ongelmana on ollut se etten laihdu liikaa imettäessä. Olen syönyt läpi raskauden mitä on huvittanut, herkkuja vähän liikaakin.

Vierailija
16/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja normaalipainoinen olen ollut aina, myös odotusaikoina, paitsi imetysten loppupuolella alipainoinen.

Vierailija
17/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalisti hoikka, joten tarvitsin ilmeisesti imetystä varten kunnon läskikerroksen ;-)

Vierailija
18/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Mutta vauva onkin vasta 1kk..

Vierailija
19/19 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja synnytyksen jälkeen nekin hävisivät saman tien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme