Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette usko että nyt mennään taloudessa vauhdilla täysillä päin seinään?

Vierailija
04.10.2008 |

Ette voi sanoa että kukaan ei varoittanut?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alennusprosentin, jolla kaikki asunnot halpenevat?

Eihän se niin mene. Tusina-asunnot halpenevat, ja sitten kupla-asunnot, jos jotkut ylipäätään. Mutta halutummat ovat aina halutumpia, ja talot, joita on vähemmän tarjolla, ovat arvokkaampia myös tiukempina aikoina.

Vierailija
2/61 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lietsota mitään turhaa ketjureaktiota. Sitä paitsi mitä hyötyä tässä on ruveta suureen ääneen itkemään ja valittamaan? Auttaako se muka jotain? Eikö parempi ole yrittää pitää yllä positiivista mielialaa, koska markkinoilla mennään myös tunteen pohjalta, ei vain järjen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittöitä lainarahalla uusiin omakotitaloihin. Mopo on karannut käsistä.

Vierailija
4/61 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odotellaan koska se alkaa haista ( ja naapurit huomaa, Suomessa kun ollaan).

Vierailija
5/61 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks lama ei koskettanut viimeksikään. Enemmän kärsin muinaisesta pankkilakosta.

Vierailija
6/61 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla "vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan" fiilistä. Kun kaikki muut puhui ikuisesta noususta, niin minä "pelottelin" tulevasta taantumasta/lamasta. Ja nyt kun muut ovat peloissaan taantumasta, niin minä taas yritän nähdä sitä positiivista, että miten voisi olla mukana omaisuuden uusjaossa. Köyhän on pakko ostaa silloin kun on halpaa.

Vierailija
7/61 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tällaiset hankinnat ovat kuitenkin niin "pieni kustannus" koko talon hinnasta, että hän ei halua sitten harmitella, ettei unelmatalossa ole unelmakeittiötä... KAIKKIMULLEHETINYTKUNMÄHALUUN!

keittöitä lainarahalla uusiin omakotitaloihin. Mopo on karannut käsistä.

Vierailija
8/61 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensi vuodelle niitä on ennustettu todella monta, joten asuntovelkaísten tilanne helpottuu. Helpottaa se koronlasku muitakin.

Vierailija
9/61 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et huutelisi täällä. Tämänkin herran puheet ovat ollet aina juuri päinvastaisia :D

Kuka puhuu ja millä suulla.

Vierailija
10/61 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla "vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan" fiilistä. Kun kaikki muut puhui ikuisesta noususta, niin minä "pelottelin" tulevasta taantumasta/lamasta. Ja nyt kun muut ovat peloissaan taantumasta, niin minä taas yritän nähdä sitä positiivista, että miten voisi olla mukana omaisuuden uusjaossa. Köyhän on pakko ostaa silloin kun on halpaa.

Suomalaisten tuntuu olevan tosi vaikea ymmärtää ettei talouskasvu voi jatkua loputtomiin ja kapitalistinen talousjärjestelmä ei kestä.

Korotkaan tuskin laskee ihan heti epävarmojen markkinoiden takia...

-HZ

Vierailija
11/61 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HZ:n kanssa olen myös samaa mieltä, että korotkaan eivät välttämättä laske. Paljon on tietty ilmassa sellaista, että korkojen pitäisi laskea (ja kuinka monta kertaa olisikaan pitänyt jo laskea, jos olisi uskonut tiettyihin ennustajiin), mutta toisaalta taloudessa on käsittääkseni paljon myos piirteitä, jotka ajavat korkojen nousemista, kuten vaikka inflaatio ja se, että rahoitusmarkkinat sakkaa ja se riski hinnoitellaan sinne rahan hintaan mukaan. Itse uskon, että korot tulevat tässä hyvän tovin sahaamaan edes takaisinkin, kun niin ristiriitaisia tarpeita on markkinoita ohjaamassa.

No, mä olen ihan maallikko näissä asioissa, mut näin tätä asiaa itse pohdiskelen. Sitä tietty kannattaa jokaisen itse miettiä, että jos nyt aistii, että tämmöinen tilanne on edessäpäin (oli se oma käsitys sitten minkälainen tahansa) että miten nyt sitten kannattaa siinä tilanteessa toimia ihan omassa arkisessa elämässään. Meillä ainakin asiaa on mietitty nyt ihan jonkin verran ja joitain siirtoja on tehty jo viime vuoden puolella ja tänä vuonna tutustuttu asioihin ja jotain toimia saatetaan taas tehdä loppuvuodesta ja sitten ruveta taas pitkän tähtäimellä tekemään taas seuraavia siirtoja.

Vierailija
12/61 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta uusi nousu voi taas alkaa. Nyt ollaan aallonpohjalla.

Vierailija
13/61 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoirtisanomisista huolimatta työpaikkojen kokonaismäärä on lisääntynyt. Asuntojen hintojen on uhottu romahtavan jo ainakin viiden vuoden ajan. Laman lietsominen ohjaa kyllä säästämään eli pidättämään valuuttaa markkinoilta, mikä taas aiheuttaa taloudellista laskua. Että siitä vain lietsomaan, niin eivät omat ennustukset mene päin seinää!

Vierailija
14/61 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt mietitte mihin kuluttaa, kotimaisiin vai ulkomaisiin...

Laiva uppoaa jokatapauksessa.

Vierailija
15/61 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä nyt ainakaan mitään hyvää seuraa, jos kaikki kuluttaminen täysin loppuisi, kukaan ei remontoisi tai rakentaisi tai ostaisi mitään yhtään ylimääräistä. Me ainakin kulutetaan normaaliin (huom! järkevään) tapaan, ei olla ulkomailla reissattu ennenkään tai merkkitavaroita harrastettu, mutta esim. elokuvissa käydään ja ruokaankin ainakin viikonloppuisin tulee panostettua yms. josta tuli ap:n avauksen jälkeen vähä sellainen olo, että oliskohan nekin kalliimpaan lihaan menneet rahat pitänyt laittaa säästöpossuun, kun asuntolainaa kuitenkin on...

Vierailija
16/61 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korot oli kolminkertaiset tämän päiväseen verrattuna ja vakuudeksi ei riittänyt edes asunnon arvo vaan sitä haalittiin muualta lisää.

Pankkikriisi vei työt alta ja työttömänä oltiin miehen kanssa vuoro vuosin. Mutta

asuntoa lyhennettiin säännöllisesti kuukausittain, lapset elivät onnellista aikaa eikä meiltä vanehmmiltakaan puuttunut mitään oleellista. Tai no sitä yliimääräistä rahaa.

Mieli oli korkealla ja jalat maassa.

Onneks lama ei koskettanut viimeksikään. Enemmän kärsin muinaisesta pankkilakosta.

Vierailija
17/61 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivutaan synkkyyteen, kukaan ei mene enää maanantaina töihin, pistetään kaikki seis ja ajetaan yhteiskunta alas. Kaikkien työpaikat menee kuitenkin, kukaan ei pysty maksamaan lainojaan/vuokriaan. Niinkö?

Ehkä nyt kuitenkin olis järkevämpikin suhtautumistapa olemassa: eletään elämää niin kuin ennenkin, tehdään hommia töissä ja toivotaan parasta, ettei Suomen taloudessa käy sellaista katastrofia, joka olisi lopullinen isku kaikelle, ja ollaan omissa taloudenpidoissa järkeviä: ei haaskata rahaa sinisilmäisesti tai tuhlata, muttei tehdä paniikkiratkaisujakaan.

Vierailija
18/61 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouden uusjako.

Vierailija
19/61 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä osakkeita teillä kukkarossa?

Vierailija
20/61 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myimme juuri sijoitusasunnon ja aiomme ostaa koko rahalla pörssiosakkeita syksyn mittaan.

Älkää tulko viiden vuoden päästä sanomaan, ettette ymmärtäneet vaurastumismahdollisuutta. Hyviä yhtiöitä myynnissa halvalla, ihanaa!