Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suojaatte rintatulehdukselta helteellä?

07.06.2007 |

Miten paljon oikein pitää pukea näin kesähelteillä, ettei rintatulehduksen paholainen iskisi? Voiko pelkällä t-paidalla ulkoilla? Kokemuksista kiitollinen!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan toppi päällä on tullu viuhaheltua ja ei oo onneksi tullu mitään seurauksia. Eilen esim. tuuli tosi kovasti ja seisoskellessa iho meni kananlihalle ettei mikään järin kuuma ollu. Varmasti yksilöllistä miten herkästi tulehus tulee.

Vierailija
2/10 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi olin tosi tarkka, mutta nyt kun synnytyksestä jo 7kk en ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Eli pienissä vaatteissa täälläkin ulkona viuhahdellaan. Uskoisin että ihan ekoina imetyskuukausina riski rintatulehdukseen on suurempi, tämä tosin vain oma olettamukseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksestä on kohta 7kk. Eilen pidin päälläni tavallista T-paitaa ja piti kyllä ihan käsillä suojata kun auton automaattinen ilmastointi puhalsi niin kylmää ilmaa, että rintoja ihan kivisti (lämpö oli säädetty +20 asteeseen).

Tuolla ulkona en helteellä ole mitään suojaamisia ajatellut, mutta meillä on tosiaan ogelmana tuo auton tehokas ilmastointi.

Vierailija
4/10 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos käy uimassa niin kannattaa märät bikinit/uikkarit kyllä vaihtaa heti kuiviin. Ja tosiaan tuo auton ilmastointi on hieman ongelmallinen, mutta jos pitää autossa vaikka jotakin hupparia tai neuletta niin että rinnat ovat lämpimässä piilossa niin luulisi pysyvän nuo tulehdukset loitolla. Näin meillä, vaikka yksi tulehdus onkin jo kärsitty pari kuukautta sitten.

T.Kolomonen ja vaavi 3kk

Vierailija
5/10 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni synnytyksestä vasta kaksi vkoa. Eka viikon kuljin toppatakki päällä mutta nyt kun maidon tulo on tasaantunut, olen pari päivää kulkenut ihan t-paidassa. Tosin eilen oli sen verta kylmä tuuli, että lisänä oli ihan lastentarvikkeesta ostetut villaiset tissinlämmikkeet. Suosittelen kaikille! Pitävät lämpiminä mutta eivät juurikaan hiosta!

Uimaan ei tulisi vielä tässä vaiheessa mieleen mennä. Ehkä sitten kun synnytyksestä jo useampia kuukausia.

Pullis ja poika 2vkoa

Vierailija
6/10 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. siis suojautuminen. Joskus menen pelkässä t-paidassa, jos vähän tuulee, niin lisään hiukan suojaa, esim. laitan huivin tai villatakin roikkumaan harteille niin että suojaavat rintoja. Synnytyksestä on jo yli 7 kk mutta esimerkiksi pari viikkoa sitten säikähdin että rintatulehdus iskee. Olin ollut aika keveillä vaatteilla ulkoilemassa ja yhtäkkiä rinnassa oli kipeä kova patti. Onneksi sitten sain sen pois hieromalla, lämpöhoidolla ja imettämällä. Mutta hyvä muistutus siitä etteivät vain vasta synnyttäneet voi saada tulehduksia.

Vierailija
7/10 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ihan siinä uskossa, ettei rintatulehdus voi iskeä enää alkuaikojen jälkeen (orastavia rintatulehduksia minulla oli, kun vauva oli vastasyntynyt). Väärässäpä olin!

Olen ollut nyt pihalla ohuissa kesävaatteissa ja eikös vaan rintatulehdusta meinaa pukata päälle:( Molemmissa tisseissä muutamia kipeitä kohtia/patteja ja kuumettakin oli ainakin eilen illalla ja viime yönä (nyt en ole vielä mitannut). Plääh.

Toivottavasti tulehdus hoituu pois kotikonstein!

Eli kannattaa suojailla tissit, vaikka ulkona olisikin hiostavan kuuma!

~ ♥ ~ Viipuli ja Julius, vähän yli 10 viikkoa~~

Vierailija
8/10 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja mikäli meen pihalle ilman takkia, laitan just sellaset ruskovillan rinnanlämmittimet mitä saa lastentarvikeliikkeistä ainakin..

Sen verran kamalia tarinoita oon rintatulehduksesta kuullut, että suostun pieneen hiostavaan tunteeseen sen estääkseni..

Saa nähdä kauanko jaksan olla näin innokas..kesän jatkuessa ja imetyksen keston pidentyessä saatan minäkin lipsua;)

Vierailija
9/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tein myös tuulenpitävän liivin, jolla voi olla vähän viileämmillä keleillä, oli kyllä pahimmilla helteilläkin, mutta oli turhan hiostava välillä (ainakin mattopyykillä). Eli leikkasin vanhasta tuulitakista hihat pois ja pienensin hihojen suuaukkoja. Tällä on nyt sitten menty ja ainakin vielä on tulehdukselta vältytty.

-amulet-

Vierailija
10/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rintatulehdusarat rinnat, mutta ei kylmästä vaan siitä, jos jokin painaa/puristaa täysiä rintoja. Eli olen helteellä yhtä pienissä vaatteissa kuin jos en imettäisi. Ilmastoidussa autossa tosin vähän saatan laittaa harsoa/huivia rinnoille.