infantiilispasmi??? onko kenellekään tuttu?
Meidän lapsi sai juuri tämän diagnoosin. Nyt etsitään syytä ja toivotaan ettei mitään löydy. Tähän asti kaikki ollut normaalia.
Sabrilex on alkonut tehota, millainen tulevaisuus??
Kommentit (6)
selkäytimät, verikokeet ja mitä muuta...
Kromosomi tulokset on vielä tulematta sekä virtsan keräyksestä tulokset (en tiedä mitä siitä katsotaan)
sitten on tulossa vielä joku testi missä tutkitaan ihoa jollain erikoislampulla.
mutta siis tähän asti ihan normaali reipas hienosti kehittynyt lapsi ja suvussa ei ole epilepsiaa kenelläkään.
Hei!
Kyllähän ne olivat tuskan aikoja kun 5½ kk:n ikäinen, siihen asti terve, poika sairastui tuohon huonoennusteiseen tautiin. Kaikki tutkimukset tehtiin Hyksissä ja niissä ei syytä löytynyt. Hoito annettiin sitten sairaalassa, joka oli lähempänä kotiamme. Hoitona silloin oli pitkä ACTH-hormonihoito. Meille kerrottiin heti totuus, että vain harva paranee. Meidän kohdallamme on ollut tuo ilo. Lapsemme oli kyllä leikki-iän melkoisen vilkas, mutta normaalilla luokalla silti selvisi ja rauhoittui kokoajan kasvun myötä. Nyt hän on 25v ihana nuori mies, joka vetää omaa yritystä ja opiskelee yliopistossa!
Olemme Jumalaan turvautuvia ihmisiä ja jätimme paljon esirukouspyyntöjä lapsemme puolesta. Kiitos paranemisesta kuuluu "Taivaalliselle Lääkärille"
Erään tuttavan lapsella on tämä sairaus ja taustalla aivojen rakennevika. Mutta jokainen tapaushan on aivan yksilöllinen ja syitä monia. Tulevaisuutta ei voi ennustaa, koska eri lapsilla tilanteet voi edetä hyvin eri tavoin.
Jostainhan epilepsia tosin aina johtuu. Mutta aiheuttaako sen jokin vakava vaurio. Nyt teidän täytyy vain odottaa tutkimuksia ja niiden jälkeen tiedätte enemmän.
Hei!
Kyllähän ne olivat tuskan aikoja kun 5½ kk:n ikäinen, siihen asti terve, poika sairastui tuohon huonoennusteiseen tautiin. Kaikki tutkimukset tehtiin Hyksissä ja niissä ei syytä löytynyt. Hoito annettiin sitten sairaalassa, joka oli lähempänä kotiamme. Hoitona silloin oli pitkä ACTH-hormonihoito. Meille kerrottiin heti totuus, että vain harva paranee. Meidän kohdallamme on ollut tuo ilo. Lapsemme oli kyllä leikki-iän melkoisen vilkas, mutta normaalilla luokalla silti selvisi ja rauhoittui kokoajan kasvun myötä. Nyt hän on 25v ihana nuori mies, joka vetää omaa yritystä ja opiskelee yliopistossa!
Olemme Jumalaan turvautuvia ihmisiä ja jätimme paljon esirukouspyyntöjä lapsemme puolesta. Kiitos paranemisesta kuuluu "Taivaalliselle Lääkärille"
Nyt näyttäisi siltä, että meille on käymässä myös onnellisesti:) Mitään syytä ei ole vielä löydetty ja lääkkeet auttavat hyvin. tietysti tulevaisuus vasta kertoo totuuden, mutta päivä kerrallaan iloitaan reipastuneesta lapsesta:)
Silloin jos mitään syytä eli infantiilit spasmit ilmenevät idiopaattisesti on mahdollista, että lapsi selviää täysin ilman jälkiseuraamuksia epilepsiastaan. Onko teillä otettu magneettikuvaukset, tehty selkäydinpunktio ja otettu kaikki mahdolliset verikokeet?