Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Okt vai rivari perheasunnoksi? Perustelut mukaan!

Vierailija
04.10.2008 |

.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoas asumiseen vapautta, eikä pihankaan tarvitse näyttää vimpan päälle laitetulta. Erityisen hyvä, jos jollakin perheenjäsenellä on musiikkiharrastus.

Vierailija
2/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvailetko vähän tai vähän enemmänkin niitä vaihtoehtoja? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaappitilaa, oma sauna, leikkimistilaa pihalla, mahdollisesti leikikavereita lähellä, ehkä jopa koulu lähellä (kerho, päiväkoti)...

Vierailija
5/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden omakotitalon rakentaneena ja siellä asuneena olen sitä mieltä, että se asumismuoto on tällaisella laiskalle ja vähissä voimissa olevalle liian raskas. Pieni piha olisi ihana. Omakotitalossa on liian iso minun voimilleni.

Vierailija
6/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valita noin yleisin perustein. Onko omakotitalossa iso piha vai onko ns. kaupunkipientalo, jossa pihaa ei ole käytännössä lainkaan, onko rivarin pääty- vai keskimmäinen asunto, onko iso vai pieni piha jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt:n plussia: tilaa, itsenäisyyttä, omaa pihaa, mahdollisuus toteuttaa itseään ja puuhastella remontin tai puutarhan parissa. Okt:n miinuksia: koko vastuu kiinteistön hoidosta itsellä, piha-, remontti- ja huoltotyöt vievät oman aikansa ja vaivansa, myös kulunsa. Hieno okt on tietenkin myös kallis. Myydessä vastaat 5 vuotta. Haja-asutusalueella voi olla yksinäinen elämäntapa..



Rivarin plussia: taloyhtiön jaettu vastuu, usein yhteinen leikkipiha, paljon naapureita ja lapsilla ehkä todennäköisemmin kavereita, pieni piha joka ei vaadi valtavasti huoltoa ja istuttamista. Rivarin miinuksia: et voi vaikuttaa kaikkiin asumiskuluihin, naapurit ovat joskus liiankin lähellä, joutuu sopeutumaan taloyhtiön sääntöihin ja päätöksiin, usein ahtaammat tilat ja rauhattomampi sijainti.

Vierailija
8/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi hyssytellä lapsen jokaista meteliä naapureiden häiritsemisen pelossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän aikaa lapsille, kun kaikki aika ei mene pihatöihin, remonttiin tai hillittömän rakennuslainan tienaamiseen. Omakotiasuminen on lifestyle, joka ei sovi minulle. Mutta vain kokeilemalla sen tietää. Valitettavasti.

Vierailija
10/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten okt, sillä rivarissa olen asunut enkä kestä sitä kyttäämistä ja riitelyä. Mutta en kyllä halua omakotitaloonkaan lunta luomaan ja homeen, putkisto-ongelmien ja lämmityskulujen kanssa painimaan.



t. onnellinen kerrostaloasuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivari on kyllä ihan ehdoton. Lapsilla on leikkikaverit lähellä, rivarialueet usein sen verran tiheästi asutettuja, että kaikki lapsipalvelut lähellä. Meillä on esimerkiksi 5 päiväkotia alle kilsan säteellä. Naapureiden kesken hoitoapua jne.



Monissa taloyhtiöissä on vielä se yhteinen leikkipiha, jossa on valmiiksi keinut, hiekkalaatikot ja leikkikaverit.

Vierailija
12/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa, parissa rivarissa ja nyt onnellisena okt-asukkina ei omaa rauhaa voita mikään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pihaa hoidettavana ja kaverit lähellä. Usein olen ajatellut, että luojan kiitos muutettiin tähän eikä mihinkään uudelle omakotialueelle kauas palveluista. Lisäksi lasten pitäisi leikkiä aina jonkun pihassa. Täälä ei tarvitse miettiä kenen vaivoina on, kun on yhteiset leikkipihat.

Vierailija
14/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat hyviä.



eikä kerrostalossakaan mitään vikaa ole. Kunhan on rauhallinen talo.



t: kaikissa edellämainituissa asunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisenlainen kuin rivarissa. Toisaalta sitten myös on vapaus tehdä melkein mitä lystää. Ehkä rivarissa-asujana eniten kaipaan säilytystilaa erilaisille tarvaroille mitä ei omakotitaloasujan tavoin voi lisää rakentaa.

Vierailija
16/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuina jaettu vastuu.



Omakotitalossa tosin senkin voi kääntää eduksi, kun saa itse vastata kaikesta.

Vierailija
17/18 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin asua rivarissa. Kivoja naapureita lapsilla oli leikkikavereita. Naapurin bileet kuluu hyvin (ei onneksi ollut usein). Osa naapureista kyttäilee. Yleensä pienet kodinhoitotilat. Meilläkin oli saunan pesuhuoneen toisessa päässä pesukone. Vähän kaappitilaa.



Omakotitalossa on yleensä enemmän säilytystilaa ja paremmat kodinhoitotilat. Naapurit ovat etäämmällä, joten omaa rauhaa löytyy. Puutarhan laittoa enemmän. Voi tehdä huoltovapaamman puutarhan.



Me asutaan nyt okt ja ollaan siihen tosi tyytyväisiä.

Vierailija
18/18 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei tartte tehdä lumitöitä ja jos sattuu hana vuotamaan tms., niin voi soittaa huoltoyhtiöön. Miestä kun ei nuo huoltohommat kiinnosta ja itse en niitä hallitse... Ollaan kyllä asuttu paritalossa ja kerrostalossakin, mutta rivari sopii meille parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi