* * TAMMENTERHOT to-pe * *
Linkki eiliseen pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10486759&p=2&tmode=1&smod…
ps. onko ihan tosi, että mä aloitan pinon " vasta" tähän aikaan =)
Taitaa olla kesä, niin kaikki istuvat heti aamukahveja nauttimassa ulkona, eikä kukaan vaivaidu konetta avaamaan :)
Kommentit (23)
Poitsu simahti äsken, oli raukka ihan rättipoikki, eikä sit nukkunutkaan autossa silmäystäkään....
No katotaan, taitaa kyllä herätä vielä kerran vaatimaan tuota " nukutustissiä" ku nyt meni unille " vaan" yhen tissin voimin!
(meillä siis kelpaa ainoastaan oikeanpuoleinen tissi nukutukseen, hirvee huuto tulee jos yritän tarjota vasenta.... taitaa johtua siitä että poitsu kääntyy pelkästään vasemmalle, joten on " luontevampi" asento myös syödä sillä kyljellä!)
ZATU- täällä kans puuttuu yks mies petistä ens yönä, ja onneks se on tuo isompi versio ;)
Saa jäädä alas sohvalle nukkumaan ku pelkään että maistissa ei hokaa pikkumiestä meidän välissä ja kolauttaa kyynärpäällä unissaan tms.!
Ja kyllä hammas näkyy ja tuntuu jo, ihana tunne, mä oon ihan innoissani :)
Taidanpa vaan sulkea telkkarin ja nauttia hiljaisuudesta lehtiä lueskellen...;) No ei tuo mies tässä perheessä kyllä oo se joka ääntä pitää, ja nyt poitsun synnyttyä meillä on iltaisin aika hiljaista!
SYNTTÄRISANKAREILLE MYÖHÄSTYNEET ONNITTELUT!
Huomenna mennäänki kauppoihin ja sit mun isin luo grillaamaan ja viettämään synttäreitä, joten voipi olla etten tänne ehdi edes kääntymään!
Mun vastuulla on jälkkäri ja aattelin tehdä raparperihyveen näin sesongin kunniaksi.
Ja sunnuntaina lähetään ehkä Tampereelle sukuloimaan, joten sekin päivä menee siinä! Jännittää vähän et miten tuo poitsu viihtyy niinkin pitkän matkan, voi olla että auttaa asiaa ku pidän takapenkillä seuraa!
Hyviä öitä & mukavaa viikonloppua!
Pupina & poitsu s.15.1
Tänään oltiin taasen kasvukontrollissa Jorvissa ja kaikki hyvin ja näin ollen ei enää tarvitakaan sielä käydä näin rutiinisti :D Olis ollu aika heinäkuulle mutta se peruttiin. Käppyrät on nousussa, varsinkin paino, on sitten ne kiinteet tehneet tehtävänsä. Paino noussut 2½vko:ssa 700g, näin hyvin ei meitillä paino ole noussut ennen :) nyt paino on 5700g ja pituus 60.5cm. Pienihän toi on vielä ja jos pituutta ei ala tulla paremmin pitää taasen käydä kontrollissa.
Samalla pamahti tytölle antibiootti kuuri :( Vasen korva oli tulehtunut, karmee äiti oon kun tommosta en osannut huomata. Kyllähän tytöllä on ollut nuhaa, lievää sellaista mutta, että ihan korvatulehdus. Pojilla ei koskaan ole ollut sellaista *** koputtaa puuta. Toivottavasti ei toistu, miten sen tulehduksen oikeen osaa huomata kun vauva on niin kuin ennenkin, ei siis mitenkään enempi mariseva.
Taneli, mulla meni sekunnin sadasosa ennen kuin iski tajuntaan kuka sä olit. Mä oon kärsinyt unenpuuttesta jo pidemmän aikaa ja jouduttu juoksemaan esikon kanssa jos missä tutkimuksissa. Löytikö mitään kivaa? Mä löysin passelin mekon kaverin häihin, nyt pitäis vaan hommata joku saali tai vastaava.
Nyt punkkaan, mä meen lasten kanssa landelle huomenna ja vivytään siellä tiistaihin asti.
-MM- ja flickan 18.1
Vauvalehti 6-7/2006:
" Uudet perunat, erityisesti pienet sormenpään kokoiset mukulat sisältävät vanhoja perunoita runsaammin solaniini-nimistä ainetta....runsas saanti voi aiheuttaa myrkytysoireita kuten vatsakipua, oksentelua tai päänsärkyä. Perunaan voi muodostua solaniinia myös valon tai vaurioitumisen seurauksena.... Satokauden ensimmäiset perunat sisältävät myös muita perunoita runsaammin nitraattia, josta voi elimistössä muodostua haitallista nitriittiä... Korkeasta solaniini- ja nitraattipitoisuudesta johtuen alle vuoden ikäiselle lapselle on turvallisempaa antaa vanhan sadon perunoita tai valita isokokoisia uusia perunoita.... Vihertyneet, kolhiintuneet ja itäneet perunat kannattaa aina heittää pois. Niitä ei kannata tarjota edes isommille lapsille tai aikuisille.
En ehdi kokonaan juttua kirjoittamaan, mutta eiköhän tuossa ole suurin osa.
tikru