Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Elokuiset to-pe*

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittelin uutta pinoa, kun ei tainnut vielä olla tehtynä.

Mitäs torstaina kuuluu? Täällä lämmintä riittää ja pikku hiljaa alkaa miettimään, mitä kaikkea vielä tarvitsee hankkia ennen lapsen syntymää. Kaikki isommat ollaan kyllä hankittu jo hyvissä ajoin, kuten yhdistelmä vaunut, pinnasänky patjoineen, turvakaukalo ja jonkin verran vaatetta sekä pienempää tarviketta.

Mulla jotenkin koko raskauden ajan ollut sellainen tunne, että tämä raskaus olis pidemmällä kuin luulevat. Np-ultrassa laskettua aikaa siirrettiin yli viikolla ja rakenne ultrassa sanoivat että kehitys muutamia päiviä edellä. Onkohan tämä vahän hassua, mutta jotenkin siltä tuntuu koko ajan. Tietysti laittaa ihmettelemään kun tunsin liikkeet ensisynnyttäjänä muutamia viikkoja aiemmin. No voihan se olla että kuvittelen asian, mutta sisäinen tunne on aika voimakas. Onko muilla tällästä?

Hankinnoista, sen verran että odottelen tuota äitiyspakkausta ensin, että sitten näkee parhaiten mitä puuttuu ja mitä tarvitsisi hankkia. Vaippoja ainakin, tuttipulloa, tuttia yms. pientä joita saattaa tarvita.'

vauva2006 rv31+5

Vierailija
2/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa loppuviikkoa kohti ollaan taas menossa,nain se aika menee nopeasti nyt, saas nahda kuinka sitten aitiyslomalla!

Meilla myos suurimmat hankinnat tehty,eli sita pienta salaa viela puuttuu,hurjan hankala ajatella mitahan sita sitten tarvitsee,mutta ehtiihan sita ostella sitten tavaroita syntyman jalkeenkin,mies vaan asialle.Itse en saa tuota aitiyspakkausta kun ulkomailla asun,mutta olen kelan sivuilta kaynyt vakoilemassa,mita kannattaisi hankkia. Miun mies jo sanoi mulle etta pakkaa jo se sairaalakassa valmiiksi,hanta vissiin pelotti etta tulee akkilahto ja joutuu itse ostoksille hankkimaan mulle imetysliiveja ym mukavaa.

Saas nahda kuinka ison kassin kanssa itse lahden sitten sairaalaan kun aika koittaa, kun taalla englannissa pitaa olla omat vauvan vaatteet ym mukana,eli sairaala ei anna tuollaista tarviketta kayttoon kuten taas suomessa on tapana.poh.

Vauva2006,mulla on samanlainen tunne kuin sulla eli musta tuntuu kanssa etta meidan vekara on pidemmalla kuin onkaan,virallinen laskettu aika on koko ajan pysynyt kylla samana,1.8 mutta esim rakenneultrassa oli yli viikon edella,ja vatsa on aika iso.Taytyykin tanaan kysya katilolta,etta mennaanko kayrilla...

Sain eilen ihania uutisia,hyva ystavani sai tyttovauvan,tosin leikkasivat viikolla 37 raskausmyrkytyksen takia,mutta kaikki hyvin.Miten sita tuollaisista uutisista liikuttuukaan,vaikka tietaa etta kun on raskaana,niin vauva sielta pitaisi ulos tulla jossain vaiheessa!

Sita odotellessa,

ikimba rv32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivä meni kaupungin leikkipuistossa ja sen päälle kävimme sitten torilla lihapiirakat syömässä (nyt ällöttää.. oli ihan kamalan rasvaista..) ja ostamassa vähän kesäkukkia!!! Ihana ilma taas!! Ei vaan enää näin iltapäivällä jaksaisi tehdä yhtään mitään, kun on niin kamalan kuuma.. Nyt en kuitenkaan tahdo valittaa, vointi on tänään oikein hyvä joten nautin tästä lämmöstä!!!!!!

Mieli on jotenkin kamalan herkkänä. Tuntuu että täällä vaan itkeä tihrustetaan ihan kaikesta.. vähän kun telkkarista tulee jotain lapsiin liittyvää, joku saa vauvan tai sitten joku kuolee, on sotia tai jotain.. tai kun lehdestä lukee tai joku kertoo jostain kummin kaiman serkusta ja sen vauvasta tai jotain.. Olen käynyt melkein päivittäin lukemassa noita touko- ja kesäkuisia ja aina kun siellä on vauvoja syntynyt niin täällä sitä vain itkeä tihrustetaan..!!!!!!

Nyt täytyykin jo mennä..

pönttö-örvelö 29+5 (oho.. kohta jo 30!!!!!!!!!)

Vierailija
4/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellettä taas pukkaa ja tuulettimet käy täysillä toimistossa. Aamuisin ei turvota yhtään mutta nytkin sandaalien remmit on uppoutuneet jalkoihin, ja vielä pari tuntia sitten sopivat ihan hyvin. Eilen illalla olin kävelemässä kun yhtäkkiä oli sormet niin turvoksissa etten tahtonut saada pidettyä koiran remmiä käsissä...mitähän tästä vielä tulee. Muuten olo on kyllä ihan hyvä ja jaksan touhutakin kaikenlaista (eilen pesin auton ;)

Mitään vauvan tavaroita en ole vielä käynyt lävitse, varastossa pitäisi olla pinnasänky ja tytön vanhoja vaatteita. Ne pitäisi käydä läpi ja katsoa mitä puuttuu mutta jotenkin en vaan vielä saa aikaiseksi. Ehkä sitten kun sen äitiyspakkauksen joskus saa (jos saa, ainakin vielä viime viikolla laput oli edelleen palkanlaskijoilla...) Onko muuten muut käyttäneet Kelan verkkoasiointia ja pitäisikö siellä näkyä hakemuksen käsittely tai ainakin sitten päätös?

Niin ja vakuutusyhtiöstä ei saa kaukaloa vuokralle (eikä MLL:stä täälläpäin) eli oma on hommattava tai kyseltävä tutuilta.

Mitäs muuta? Mielessä oli paljon asioita mutta nyt en muista enää mitään, raskausdementiaa liikkeellä...

Jav@ 28+3

Vierailija
5/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan verkkoasiointipalvelua ja kyllä siellä näkyy päätökset kohdassa, kun jotain päättäneet tai sitten kirjeet kohdassa kun ovat jotain päätöstä laittaneet postiin.

vauva2006 rv31+5

Vierailija
6/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vatsa kasvaa ja voi hyvin.. Nyt selkeästi ollut vaisumpaa meno tuolla masussa näin kuumilla ilmoilla..

Eilen oltiin lasten kanssa uimalassa ja rasvauksista huolimatta meinasi tuo iho hieman punottaa illalla.. Mutta ihanaa kun on lämmintä! Pitäisi vaan kohta töihin lähteä... =(

On ollut puhetta noista vauvan tavaroista.. Mun pitäisi myös ihan alkaa kirjoittamaan listaa, mitä vielä pitäisi hankkia.. Sitä vaan ajattelee, että vauvan syntymään on vielä niin pitkä aika, mutta nopsasti tämä kesä menee lomaillessa ja remontin parissa..

En muista kerroinko, että tuo vauvan kasvu menee ihan yläkäyrillä, joten pääsin ylinmääräiseen ultraan heinäkuulle.. Ihan kiva! Sillä pelkään jostain syystä niin kovasti, että loppu pelissä jouduttaisiin sektioon.. Nuo aikaisemmat kun ovat niin " mukavasti" tulleet ala kautta..

Mutta nyt valmistautumaan töihin lähtöön..

Piiu rv 28+6

Vierailija
7/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli käynti äitipolilla. Sain ekan kokoarvionkin vauvasta: 1400g suunnilleen. vastaa hyvin viikkoja joka suhteessa. Mitään syytä supisteluihin ei edelleenkään missään kokeissa ole löytynyt, mutt sain taas Flagyl comb- kuurin, kun se viimeksi lopetti supistukset kuukaudeksi. Lääkäri puhui taas kortisoneista ja sanoi, että jos tilanne etenee, niin sitten pistellään ja aloitetaan supistusten estolääkitys. vauva on pää alaspäin, selkä oikealla ja peppu pystyssä ja liikkuu kovasti:) Olen jotenkin ihan varma, että joku pahuksen tulehdus se siellä jyllää ja aiheuttaa suppareita. Kohdunkaula oli lyhentynyt sentillä viikossa, sitä on nyt 2.8cm. Kontrolli taasen kahden viikon päähän.

Jäätelö maistuu tällä helteellä. Muutenkin makailen enimmäkseen sohavlla sen mitä esikoinen antaa makailla. kaikki ovet ja ikkunat auki niin että tuulenvire käy. Onneksi öisin ei ole ollut mitenkään sietämättömän kuumaa. Muuten vaan en ole saanut nukuttua kunnolla.

Töihin ei onneksi tarvitse enäää menna, sairaslomaa on loppuun asti.

Väsyttää käsittämättömästi...

T:Gekko, Muru ja Masu 30+0

Vierailija
8/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu lasten kanssa mummolassa lähes koko viikkoa. Keskimmäinen jäi sinne vielä kun ei kotiin tahtonut tulla. Vanhin on leirillä ja minä sitten kuopuksen kanssa vietän leppoisia päiviä.

Tänään oli pitkästä aikaa neuvola ja lääkäri sellainen tällä kertaa. Kaikki oli kuten pitikin eli:

Painoa tullut 540g/viikko (ois voinut olla vähemmänkin mun mielestä)

Verenpaineet 119/63 (edelleen aika alhaiset)

hb ei otettu kun oli viimeksi niin hyvä ja ei ole väsymystä tms.

Sf oli 26cm eli keskikäyrän tuntumassa mennään

vauvan sykkeet 150

Liikkeet tuntuu tavalliseen tapaan

Kohdunkaulan tilanne edelleen entisellään eli 2cm eli hiukan lyhentynyt normaalista mutta ei yhtään sitten edellisen lääkärikäynnin, kiinteä ja kiinni.

Mullakin vaivaa supistukset mutta ei lääkäri ollut niistä huolissaan kun eivät ole kohdun suulla aiheuttaneet mitään. Ikäviä ne toki on varsinkin kun herään yöllä kesken unien kun supistaa ja vatsaa jomottaa. Vaan minkäs noille mahtaa.

Lisäksi mulla nyt vaivaa todella alapään suonikohjut ja pukamatkin on taas ruvenneet oireilemaan. Ilmeisesti vauva painaa sen verran noita alapään verisuonia ja siitä nuo vaivat johtuu. Sen sijaan minulla ei ole väsymystä, liitoskipuja tms nyt ollut pitkään aikaan. Närästystä on kyllä valitettavasti. Olo on kuitenkin hyvä ja lämmöstä nautin täysin siemauksin.

Vauvan tarvikkeista oli puhetta eli meillä on nuo isommat jutut tossa valmiina. kuopus käyttää vielä rattaita ja niihin pitää sitten vaan vauvan synnyttyä käydä hakemassa kova kantokoppa siskoni luota. Kaukalo odottaa anoppilassa ja sänkyä en meinaa laittaa ollenkaan vaan saa vauveli alkuun nukkua äp-laatikossa. Vaatteet on viikattuna kaapissa ja loput tarvikkeet tulee melkeen sitten äitiyspakkauksesta kunhan sen saan. Vaippoja täytyy hommata tietysti mutta sen ehtii sitten kun vauva syntyy.

Nyt vaan sitten kesästä nauttimista ja pian se aika hurahtaa ja vauvoja alkaa tupsahdella.

aliisa ja ylläri rv 29+3

Vierailija
9/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä piisaa... aika harvoin muistelen on näin kesäkuun alkuun osunut tällaiset hirmuiset helteet ja kyllä sen noista turvotuksista huomaa, että lämmintä on. Ei noihin juominen auta ihaniin elefanttijalkoihin, nilkoille on sanottava hyvästit, tapaamme sitten joskus synnytyksen jälkeen jälleen...

Minulla olikin tänään äpkl kontrolli ja hyvää kuului, vauva oli mukavasti kasvanut ja nyt siis painoarvio 28+2, jos en väärin muista 1100g ja -1 sd käyrällä mennään. Reisiluu oli viikkoa pidemmällä, joten taitaa olla pitkäjalkainen kaveri tuloillaan. Mahanympärys oli nyt tullut tuolta keskikäyrältä alemmas, mutta virtaukset hyvät. Eli hyvällä mielellä tässä mennään taas pari viikkoa eteenpäin, jolloin seuraava käynti. Pää alaspäin muuten vauva oli, tosin itsestäni tuntuu, että siellä vielä pyöriskelee, koska välillä sitten potkuja tuntuu tuolla alavatsallakin.

wintergirl h 28+2

Vierailija
10/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyypäs olevan paljon turvonneita mammoja ja samaan joukkoon luulen kuuluvani :( Neuvolassa ei tänään tosin sanottu mitään, mutta eikös siellä seuratakin lähinnä jalkojen turvotusta ja minä kun käytän tukisukkia, ilman niitä jaksan olla vain pari tuntia kotona ja senkin niin, että nostan jalat vähintään tuolille välillä. Sormet sen sijaan tuntuvat pökkelöiltä ja jalatkin iltaisin ilman sukkia, joten toivottavasti helle ei jatku elokuuhun, niin ihanaa kuin se muuten onkin... Miten sitä turvotusta tutkitaan jaloista, kai sen voi itsekin katsoa?

Neuvolassa kävin siis tänään:

Viikkoja 29+6

Paineet 112/67

Painoa 490g/vk, nyt yhteensä vajaa 8 kiloa lisää

Sf 26 cm eli keskikäyrällä oli (terkka mittasi supistuksen aikaan, kummallista)

Sokeri ++

Sokerit olivat nyt siis toisen kerran (ei peräkkäiset) plussalla, voi kökkö. Kävin jo aiemmin sokerirasituksessakin ja arvot olivat erinomaiset. Syy löytyi taasen ilmeisesti syömisistäni, mutta jostain syystä sokeri tulee pissaan läpi (alentunut munuaiskynnys tjs.). Nytpä sitten pitäisi ihan itse saada pidettyä sokerit kurissa ilman nopeita heilahduksia eli suomeksi kovia rasvoja ja lyhytketjuisia hiilihydraatteja pitää vähentää ja syödä usein, vähän ja terveellisesti. Hyvästi karkit, jäätelöt, grilliherkut... :´( Mihinkään tiukkaan kontrolliin en onneksi joudu, mutta voi olla, että verikokeet on taas edessä jossain vaiheessa.

Vauva oli pää alaspäin ja selkä oikealla ja sykekin vaihteli kiltisti kun vähän tönäistiin, vaikka taisi olla lepohetki meneillään. Otus on muutenkin viihtynyt jo pari viikkoa pääasiassa oikein päin, mikä on oikein mukavaa, kun ei tarvitse kytätä kääntymistä kuten esikoiselta, joka kääntyi vasta joskus viikoilla 35-36. Eilen tunsin ekan hikan :) Tällä viikolla on potkut ensimmäistä kertaa sattuneet välillä, voimaa alkaa olla jo kiitettävästi. Olisin niin halukas näkemään vauvan vaikka heti (jos se olisi jo turvallista), viikon sisällä on lähisukuun tullut pari uutta vauvaa ja vain minulta enää puuttuu...

En muista yhtään mistä piti kirjoittaa, kun aivot kutistuu samaa tahtia kuin maha kasvaa ja helle vie loputkin älyn rippeet. Onko Maakulista kuulunut mitään vai olenko vain ollut näkemättä niitä? Kärsivällisyyttä kaikille vaivojensa kanssa elokuuhun asti, se lienee kuiten se paras ja turvallisin vaihtoehto :)

Miksuliinu päivää vaille 30rvk

Vierailija
11/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten hermostuin tänään näihin suppareihin ja hommasin lääkäriajan - jorviin synnärille ;) Siellä otettiin vauvan sydänkäyrää ja gyne sitten tarkisti tilanteen, jos oikein ymmärsin kohdunkaulaa oli jäljellä 5 cm! Juu, eli ei huolta. Vauvan painoarvio oli reilu 1800g (nauvolakortti on tuolla alakerrassa, ei jaksa hakea) ja kuulemma hyvin käyrällä. Kaikki oli siellä suunnalla ihan ok. Sanoi se gyne kuitenkin, että suppareiden tarhdissa sitten. Työpäiviä on jälellä 9, ois ollu kyllä ihana jäädä saikulle, mutta parempi näin, että meillä kaikki hyvin.

Miehen kanssa olen vaan saanut täydellisen sodan aikaan, hermostuin, kun oli eilen jo kolmatta iltaa liesussa, eikä oikein ilmoitellut itestään. Se ei ainakaan aamusta vähentäny suppareita. En teidä mikä menokausi äijällä on menossa. Eipä olla kyllä aikoihin tapeltukaan. Jotenkin taitaa herralta hetkittäin unohtua, että vaimo on raskaana, herkillä muutenkin, eikä muutenkaan jaksa yksin tällä helteellä tätä arkea pyörittää. Anteeksi tilitys, ottaa vaan niin rankasti päähän tällä hetkellä.

Nyt pitäs vähän ommella, täällä on vaan ihan tuho kuuma :(

Voikaa hyvin! emma 30+6

Vierailija
12/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin on tapana, että jos virtsassa on sokerit plussalla tehdään sokerirasitus ja jos siinä hyvät arvot, jatkossa ei " välitetä" niistä sokereista pissassa, vaikka niitä löytyisi joka ikinen kerta. Kyseessähän silloin ei ole raskausajan diabetes vaan tosiaan yksilöllinen ominaisuus monesti liittyen juuri tuohon munuaisten sokereiden pidätyskykyyn, joka joillakin on alentunut raskauden aikana. Ja tosiaan tuo ei edellytä mitään dieettiä, koska jos veren sokeriarvot ovat hyvät niin virtsasta löytyvät sokerit eivät vaikuta mitenkään raskauteen tai vauvaan, joten ainakaan täällä päin ei tosiaan mitään dieettiä tarvitsisi sinun tapauksessasi pitää.

Vierailija
13/27 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin se loma alkoi ihan oikeasti, siis kesäloma. Äitiyslomaan asti en olisi millään voinut olla töissä. Tietenkin loppuajat töissä olikin aikamoista savottaa, joten uupunut olen. Nyt henkisesti ja jopa fyysisesti. Fyysiseen vointiin varmaan vaikuttaa myös 2 vkoa kestänyt flunssa + raskaus. Ja nyt vielä nämä lämpimät ilmat. Turvotusta ei ole vielä minulla pahemmin, iltaa kohden tietty tulee. Voi olla, että turvotus kuitenkin lisääntyy kotioloissa, sillä töissä oli oikeasti viileää ja tein paljon istumatyötä. Sukat jalassa piti olla ja pitkähihainen päällä. Nyt voi turvotuskin iskeä, kun kotona on ihan toinen ilmasto ja joutuu olemaan paljon enemmän jaloillaa.

Rade = raskausajan dementia ja väsymys ovat tuttuja täälläkin. Toivoisin kovasti, että tässä vielä vähän piristyisi. Kroppa alkaa jumiutua hyvin helposti, lähinnä selkä. MIssä tahansa asennossa kauemmin ollessa selkä on jumissa=seisominen, nukkuminen tms. Muistan tämän kyllä myös esikoista odottaessa. TÄnään ehdin käväistä hieman lastentarvikkeita hiplaamassa, lähinnä kyllä seisomalautaa etsimässä ja muistelin, että näitä main myös esikoista odottaessa oli jo lastenvaunuja pähkäillessä tukala olo paikallaan seisten ja turvotusta tuli sormiin. Senkin vuoksi tuli valittua vaunut-ratasyhdistelmä, jossa oli niin paksu työntöaisa, että raskaudesta turvonneet sormetkin saivat jotain tuntumaan niistä.

Joku mietti, mitä vauva sitten tarvitsee. Tässä äkkiseltään niitä pienempiä hankintoja: Vaatteita (50-60 senttisiä), vaikka ei tosiaan tarvitse heti hommata kaikkia, sillä meillä ainakin vierailijat kantoivat kortensa kekoon. Puklurättejä, pyllypyyhkeitä, lakanoita (pisuvahinkoja tai pukluiluja voi tulla), vaippoja (kerta tai kesto), talkkia, jotain rasvaa tai öljyä apteekista, kynsisakset Kynnet saa leikata vauvan ollessa 2vkon ikäinen), pehmeä hiusharja, pumpulipuikkoja navan putsaamiseen, amme, neuvolasta pitäisi saada eka satsi d-vitamiinitippoja. Äidille imetysliivejä vähintään 2kpl ja varautuminen, että aluksi imettäessä hikoilee ja janottaa ihan tajuttomasti (nesteet lähtevät liikkeelle), pestäviä liivinsuojuksia (kertakäyttöisiin tarttuvat rikkimenneiden rinnanpäiden ruvet kiinni), rasvaa rintoihin voi saada sairaalastakin tai siellä saattaa voida päästä kokeilemaan eri versioita, kotiin pari pakettia hyvin imeviä siteitä, joista itse pitää (mies voi ostaa hyvistä ohjeista huolimatta ihan vääriä). Nämä tulivat nyt äkkiseltään mieleen. Listasta takuulla puuttuu jotain. Bonuksena minulle yksi hyvä hankinta oli lasten uimarengas. Olin nimittäin alapäästä aika turvonnut + tikit tuntuivat, joten oli kiva sairaalan surkeiden renkaiden jälkeen istua oikealla tuolilla uimarenkaan avulla ja vihdoin syödä pöydän ääressä ruokaa. Jos haluaa varautua mahdollisiin imetyshankaluuksiin maidon nousun kanssa, niin jääkaappiin voi varata kaalia ja maitorahkaa. Itse käytin näitä kai vain kerran kotona, mutta sairaalassa olin kaalilehdet rinnoissa ja välillä maitorahkat, kun meinasi heti rinnat tulehtua (tyttö oli juuri valohoidossa, kun maito nousi). Jotkut hankkivat rintapumpun ja pieniä minigrippusseja ylimääräisen maidon pakastamiseen. Mitäs vielä. Ai niin. Jo ennen vauvaa ihana apu oli synnytyssupistelujen aikana lämmitetty jyväpussi. Samalla myös " sulattelin" jälkikäteen rinnoista maitotukoksia ja samaa pussia on käytetty myös talvella niskoihin ym.

Tulipa romaani. Pitää kai nopeasti lopettaa, ennen kuin riistäytyy käsistä tämä homma..

Västis ja Taimi 29+6 (huomenna uusi kymmenluku)

Vierailija
14/27 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Västis olikin jo laittanut hyvää listaa muistettavista hankinnoista ja hyvää loman alkua sinulle västis.

Itsekin aloitin maanantaina kesäloman, enkä minäkään olisi jaksanut töissä olla äitiyslomaan saakka, joka siis minulla alkaa 30.6. Meillä kun töissä on ihan kamalan kuuma ja hoitiyön tekeminen on niin kauhean raskasta, etenkin saunotukset ja kylvetykset yms. vetää mehut pois vaikkei raskaana oliskaan.

Eilen pesin urakalla pyykkiä, kun oli niin ihana ilma niitä ulkona kuivatella ja nopeasti kuivuivatkin lämmössä ja tuulessa. Saa nähdä tuleeko sitten niistä allergia oireita, kun siitepölyä vielä on, mutta täytyy sitten vaikka uudestaan pestä.

Turvotuksista oli puhetta, itse en ole vielä kauheasti huomannut niitä ilmenneen ehkä ihan lievänä. Vettä olen yrittänyt juoda mahdollisimman paljon, eikös se turvotuksiinkin auta ja auttaa ainakin pissatulehduksen hoidossa huuhtelemaan elimistöä.

vauva2006 rv31+6

Vierailija
15/27 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista perjantaita,teilla siella Suomessa onkin upeat kesakelit,vaikka ei varmasti nain raskaana ollessa paase nauttimaan helteista ihan samaan tahtiin.

Kiitos Vastarakki hyvista vinkeista, mita vauvalle kannattaa hankkia,taytyy alkaa hyvissa ajoin noita hommaamaan,niin ei miehen sitten tarvitse siteita ostella,hih.

Minulla oli eilen neuvola,mutta eipa siella kummempia,kaikki ok,omat paineet 126/70 ja vauvan sydanaanet 130,hieman alhaisemmat kuin yleensa,mutta kai han oli nokosilla.Ja paa alaspain on,mutta kovasti liikkuu viela ja potkii oikeaa kylkea,eli peppu vasemmalla puolella.

Hei,te kenella on jo lirahdellut ensimaitoa,luin jostain etta se on kellertavaa,mutta itsellani lirahteli viime yona sellaista punertavaa,tai ainakin oli valkoisessa paidassa punertava tahra, haluaisin kuulla muiden kokemuksia...eipa olisi ikina uskonut mita kaikkia kysymyksia sita mieleen tulee!

Ikimba 32+1

Vierailija
16/27 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko se vaan jatkaa porottamistaan ja sen seurauksena minäkin eilen käräytin rintakehäni... Onneks ei kovin pahasti, punoittaa kyllä mut ei häiritse muuten mitenkään omaa olotilaa, onneks!

Piti vaan äkkiä vastata tohon maitojuttuun:

Apua nikki unohtui jo, mutta mullahan tihkuttaa sellasta kirkasta nestettä öisin, joka muuttuu sitten kuivuttuaan vaaleaksi enemmän maidon näköiseksi.

ja jostain luin et se ensimaito voi olla jopa oranssiin vivahtavaa, eli punertavakin väri on normaalia.

Vuotaako muuten kuinka monen muun rinnat jo?

Mulla tää " riesa" on ollu jo viimeisen kuukauden olemassa ja välillä hermoheikkona tiirailen paidan rintamusta päivisin, ettei vaan näy märkiä länttejä..

Ihan protestoinnin vuoks en niitä liivinsuojia vielä osta, koska ne on niin paksuja, et näkyvät kaikista paidoista ensinnäkin läpi, ja tuntuis tukalalta pitää niitä varuiks tälläsilla helteillä...

*jep suuret on murheet meikäläisellä..* =)

Nyt jatkamaan mammatopin ompelua ja pesemään ekoja vauvan vaatteita!!

Oottekos kuinka moni aloitelleet jo sitä urakkaa?

T Helga & Maris rv 31+4

psst.. Näin yöllä unta et meille syntyi poika, jolla oli sit vanhempana kirkkaan siniset silmät, vaalea laineikas tukka ja pituutta abaut 180cm.

Hih, mitä unia!

Vierailija
17/27 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tullut ensimaitoa jo ainakin kuukauden päivät ja väriltään se on kirkkaan, vaaleankermaisen väristä. Aluksi sitä tuli vähän rinnan päätä herkistämällä/puristamalla, mutta nykyään saattaa olla kuivat tahrat yöpaidoissa ja rintaliiveissäkin. En tiedä oliko tästä nyt sitten mitään apua, mutta tälläistä minulla.

vauva2006 rv31+6

Vierailija
18/27 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on tämä palsta olemassa, muuten sitä ihmettelisi niin montaa asiaa turhaan... Mietinkin itse, että mitä dieetti auttaa, kun sokerit eivät kerran nouse vaan tulevat läpi, mutta nuo ohjeet sain. Voihan sitä nyt ihan oman terveyden ja painonnousun vuoksi hillitä vähän epäterveellisyyksiä, mutta enpä nyt siis aio potea huonoa omaatuntoa, jos en tiukkaa linjaa pidäkään :) Ja täytyy tunnustaa, että eilen neuvolan jälkeen käytiin työporukalla ravintolassa syömässä, eikä ehkä ollut rajoitusten mukaista tuo syöminen... ;)

Vierailija
19/27 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ottavat testejä testin perään, vaikka sokerirasituksen arvot olisivatkin olleet hyvät. Itsekin ihmettelin, kun luulin, että se olis ollu sitten sillä selvä, että tulee vään vähän sokeria läpi. Mutta ei, heti kun pissassa yksikin plussa niin jonkun sokeriarvo verikokeen määräävät. Viimeksi jouduin käymään sellasessa verikokeessa, joka otettiin 1½ tuntia lounaan syömisen jälkeen. No siinäkin oli arvot ihan hyvät,kun olisi saanut olla jotain yli 7 sokerit ja mulla oli vähän yli 5. Saa nähdä miten ensikerralla, joudunko vielä samaiseen sokeriverikokeeseen vai joko on taas joku muu ihmeellinen koe. Toisaalta hyvä kun seuraavat, mutta tuntuu turhalta, kun lapsi kasvaa sopusuhtaisesti ja painokaan ei ole noussut kun 8,8kg koko raskauden aikana, niin mitä haittaa siitä muka voi olla jos sokerit vähän koholla. Kysyinkin tätä viimeksi neuvolassa, eikä oikein muuta haittaa voi olla kuin jos lapsi kasvaa liian suureksi. En vaan ymmärrä ja suotta huolestuttavat sitten odottavaa äitiä kaiken maailman kokeilla.

vauva2006 rv31+6

Vierailija
20/27 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole tullut aikoihin kirjoiteltua, lueskelemasssa olen kyllä käynyt lähes päivittäin:)

raskaus on edennyt ilman suurempia murheita, on ollut suht " helppo" raskaus aiempiin kahteen verrattuna. yölliset liitoskivut alkoivat n. kuukausi sitten ja tuntuvat lonkissa, kylkeä saa kääntää vähän väliä ja se ei ole enää ihan helppoa... masu on valtava:) sf-mitta kulkee yläkäyrää pitkin, mutta aiemmissa raskauksissa on mennyt reippaasti sen yläpuolella! peräpukamat ovat nyt vaivanneet pari viikkoa. turvotusta on nyt siinä määrin, että polilla käskivät ottaa sormukset pois, nyyh.

keskiviikkona käytiin kontrolliultrassa, kaikki näytti olevan hyvin pienellä, painoarvio n. 1kg. kysyttiin sitten sukupuoltakin ja tyttö näyttäisi tulevan! ihanaa:) poika saa siis mitä todennäköisimmin pikkusiskon:)

painoa on nyt tullut raskauden alusta n.5kg. viikolla 38 päästään vielä kerran ultraan sokeriseurannan takia, arvot kyllä ovat pysyneet hyvinä, olleet jopa alhaisia, vaikka en ole dieetille ryhtynyt ja herkutellutkin olen oikeastaan päivittäin!

jäätelö maistuu:)