***SYYS04 Loppuviikkon helteiset! ***
Kommentit (50)
Vein veetin juuri päiväkotiin että päästään Venlan kanssa kohta lähtemään neuvolaan ja lääkäriin. Neidin 8kk neuvola on vasta nyt kun ei ole aikoja ollut ja nyt neiti on jo muutaman päivän yli 9kk.ta vanha.
Eipä ollut päiväkodissa tänäänkään Veetille yhtään tuttua hoitajaa. Miehelle kun kerroin niin oli saman tien lähössä töistä hakemaan Veetiä pois hoidosta. Sovittiin että Veetin ei enään huomisen jälkeen tarvitse päiväkotiin mennä jos ei sitten itse halua.
Ajateltiin lauantaina mennä serenaan polskuttelemaan. Veeti jo aivan innoissaan odottaa sinne pääsyä. Pitää Venlalle mennä ostaa uikkarit. Toivottavasti vaan löytyis oikeeta kokoa, yleensä aina koko mitä tarvitaan on loppunut. Itsellekkin pitäis uudet bikinit ostaa, vaikka ei tää vartaloni oikein oo bikini kunnossa.
Meillä Veeti ei mitenkään kovin usein käy pissalla. Osaa jo hienosti pidättää. Kaikki pissat tulee pyttyyn, potalla suostuu vain kakkaamaan. Kaupoissakin sanoo kun on pissa hätä ja aina vähän väliä kyselläänkin. Kotona ei edes tarvitse muistuttaa pissalla käymisestä, aina kun on pissa hätä niin itse vaan juoksee pissalle. Vahinkoja ei ole sattunut pitkään aikaan. Yöllä on vielä vaippa päällä ja siihen pissaa yön aikana.
Nyt pitää mennä ettii Venlan neuvolakortti.
Öttis, Veeti ja Venla
Pitäis varmaan alkaa tarkistamaan teksti ennen sen lähettämistä.
Ihanan kesäistä on! Pihakukat on laitettu muutamaa kukkaa lukuunottamatta. Naapurin opettajan kanssa just mietittiin, ettei näin aikaisin ole moista hommaa voinut monesti tehdä. Olikohan se 03 kesä, kun laitettiin täällä Oulussa äidille kukat maahan vasta juhannusaattona,kun ennen sitä oli niin kylmää ettei voinut laittaa. Harvoin näin lämpimät kelit osuu mun synttäreille, joten kiva jos lauantaina olis lämmintä.
Pissailuista oli täällä ollut puhetta. Onni on ollut useamman kuukauden päivät ilman vaippaa ja kuukauden myös päiväunet menny vaipatta ilman yhtään vahinkoa. Olen pyrkinyt nyt eroon siitä kyselystä, että pissattaako. Osaa kuitenkin tulla sanomaan hätänsä (mutta ei osaa mennä itse pissalle...tuskatuttavaa..). Tietysti ennen automatkalle lähtöä tms. käydään ensin pissalla.
Maanantaina Onni oli ekan päivän hoidossa kaverini luona ja mies vei sen sinne 9.15. Ei ollut pissannut kotona lähtiessään ja kaverin luona vasta kello 15:n jälkeen!!!! Kun jännitti varmaan niin kovasti. Ihan käsittämätöntä. Ja oli vielä todella kuuma päivä! Oli se kuitenkin juonut aika hyvin mutta pissa ei vaan uskaltanut tulla. Että siinä sitä pidätyskykyä, äidiltä perittyä kai.
Mua välillä rassaa just se, ettei itse osaa mennä pissalle. Johtuu tietty siitäkin, ettei istualtaan pissaa. Serkkunsa laski viime viikon lopullakin vaan housut kinttuihin ja pissasi siihen paikkaan, missä sattui seisomaan:) Mutta se onkin ihan oma lukunsa se poika. Aamuisin saattaa olla hereillä kun äitinsä tulee yövuorosta töistä. Katsoo jo lasten dvd:tä ja isä nukkuu autuaan tietämättömänä. Saattaa myös ottaa itse aamupalaa jääkaapista! Ja ikää on pian 3v! Toisaalta aika vaarallistakin tuollainen omatoimisuus on.
Aika ikävä asennoituminen Aaviksen pph:lla. Minä olen hirmu varovasti kaikkialla puhunut sen puolesta, että Onnia pitää sitten yrittää mahdollisuuksien mukaan totuttaa hyvin tarhaan. Olen jotenkin pitänyt tätä asiaa " kirjaviisautena" , jota ei kuitenkaan käytännössä tämän päivän tarhatädit yms. pidä tärkeänä. Mutta yllätyksekseni olen saanut todeta, että juuri näin myös lasten kanssa työskentelevät toivovat tapahtuvan.
Nyt ainakin minä tiedän näiden kahden hoitopäivän perusteella, ettei tarhaan sopeutuminen taida onnistua ihan parissa päivässä. Nyt jos olisi ollut aikaa ja olisin hoksannut, olisin totuttanut Onnia kaverini luo ennen varsinaista työpäivää muutaman tunnin ajan. Nyt sitten oli kerralla 6h hoidossa ja olihan se ollut Onnille aika rankkaa. Helteessä olis viihtynyt vain pihalla, ei oikein syönyt kuin eteisessä (kun oli kotiin muka lähdössä) jne. Ja keskiviikko oli myös aika rankka päivä. Mies vei Onnin ed. iltana vasta 21.30 nukkumaan ja oli sitten jo 7 aikaan herättänyt kun hänellä oli kiire töihin.
Ihan pienen pienet pömöt vetäisin asiasta. Oltiin muutenkin riidassa tiistaina miehen kanssa niin sitten kun illalla kävi ilmi, että hänen pitääkin mennä aikaisin töihin ja herättää Onni, niin raivostuin että jos kerran tiesi sen, miksei vienyt sitten poikaa ajoissa nukkumaan. Koska minä tiesin sen sata varmana, ettei se päikyille ala hoidossa. Ja itkien oli sitten jäänyt sinne.
Ja kun päikkyjä tutun nalle sadun parissa oli ehdotettu, oli itkenyt että äiti tulee hakeen ja minä nukun kotona. Suloista. Ja niin eilen tehtiin. Syötiin ja neljän jälkeen Onni sitten nukahti ja annoin nukkua yli puoli kuuteen.
Lievää (ja ei niin lievää) kiukuttelua on ollut ilmoilla mutta ymmärrän sen kyllä. Vaikken sitä tahdo aina jaksaakaan. Kaikki asiat on " en halua" , " enkä tee" , ei sitä ja ei tätä. Ja kertailee, kuinka on itkenyt hoidossa ikävissään. Nyt on onneksi ensi viikoksi luvassa helpotusta tähän asiaan kun mamma ja paappa tulee kaukaa kylään hoitaan ONnia. Saan minäkin olla paremmalla mielellä töissä.
Ja töissä onkin ollut KIVAA!!!! Joskin miljuuna asiaa pitää vielä oppia, pian joudun oleen yksin töissä. Tai siis ilman saman työpisteen kaveria mutta eiköhän se siitä. Ihana mennä aamulla pyörällä, matka on just sopiva 8,5km. Saa nähdä miten ääni kellossa muuttuu kuukaudessa varsinkin jos sattuu monta sadeaamua:D
Tässä tuli raporttia taas kerrakseen. Tässä on enää muutama armonpäivä jäljellä tätä nuoruutta:)
Ihana kun on kesä!
T-P ja nukkuva Onni
TiPille jo onnea! Onko isot kekkerit tulossa? Toivottavasti Onnin hoitotaival rupeaa sujumaan paremmin. Onhan toi aika iso juttu heti joutua pitkäksi päiväksi hoitoon.
Meidän pitäisi huomenna lähteä mökille. Saa nähdä miten suoriudutaan matkasta. Keväinen reissu sukujuhliin oli aika rankka. Onneksi nyt ei enää olla koko aikaa kipeinä, eli sen ei pitäis haitata. Ötökät voi kyllä olla kova paikka mökillä lapsille, ja ne hyttyset aikuisillekin. Eilen se alkoi, kotipihalla hyökkäsi hyttyset kimppuun, kun kastelin kukkia illalla.
Jatkan taas töitä... :)
T: Ynis
Hilpaisen tänne samalla kun mietin mistähän sitä aloittaisi *katselee kaaosta ympärillään*.
Miehet lähtivät juuri Savoon ja minun pitäisi onnistua pitämään lafka pystyssä myöhäiseen huomiseen. Toivon sormet ja kyynerpäät ristissä että eläimet eivät järjestäisi kovin suurellista toimintaa. Puhelimella saan kyllä apua paikalle, mutta on se eri asia kun miehen kanssa toimia....Mietin juuri että hassua, luulisi että olisin innoissani, kotona yksin ensimmäistä kertaa sitten Motin syntymän, mutta lähinnä pidän tätä ikävänä velvoitteena. Johtuen kahdesta seikasta: Viihdymme perheenä niin hyvin yhdessä ja vieressä odottava työlista näyttää loputtomalta, joten väsyttää jo valmiiksi. Saisiko loikata suoraan huomiseen ja siihen itsetyytyväiseen tunteeseen, että sain jotain aikaankin? Sitäpaitsi, hirvittää aina tuo automatka, nyyh.
Kiitos kaunis pissa asiaan kommentoineille. Katsotaan asiaa rauhassa ja jos ei ala väli pidentyä, kysyn joltain lääkäriltä. Äitini fiksusti totesi, että kun siitä nyt koko ajan puhutaan ja se on iso asia näin opettelu vaiheessa, joten ehkä Mottikin sitten juoksee pissalla turhan usein. On nimittäin kovasti harmissaan vahingoista, vaikka kuinka sanotaan ettei haittaa.
T-P:lle piti sanomani jo ajat sitten, että kommenttisi luonnonkiharista ja pyöräilykypärästä plus nuoruuden ongelmista kuulosti niiiin tutulle. Täällä toinen jos haluat purkaa luonnonkiharaan liittyviä traumoja:D Erityisesti se kohta pisti hihittämään jossa kuvailet ahdistusta kun et saanutkaan otsalle sileää pallukkaa aikaiseksi;) Nim. pitkät illat föönin ääressä aikanaan viettänyt. Nyt olen asian kanssa sinut, lue liian laiska.
Mutta ehkä toinen kuppi kahvia ja aloitan loputtomat paperihommat. Kirjoittakaahan, että saan välillä jotain mukavaa ajateltavaa, tässä koneen äärellä kun notkun.
Aavis ja Motti matkalainen
Euroviisu fiilis taas korkealla, kun katselin videolta äsken;) Kehtaan tunnustaa.
Kiitos Ynis onskuista. Isot juhlat tulee juu:) No olen kutsunut kavereita, joista iso osa on serkkujani koska olen niitten kanssa tekemisissä paljon. Siksi " pitää" sitten kutsua parin serkun vanhemmatkin vissiin... Ihmisiä tulee noin 30, joista osa toivottavasti ajoissa (ne vanhukset) ja sitten nuoriso pääsee ryyppäämään rauhassa.
Nyt ei vaan iske tuo tarjoilujen suunnittelu. Olin ajatellut salaattia siten, että eri kipoissa on eri juttuja plus sitten yks tosi helppo lohipiirakka vai mikä lie, pirkan sivuilta ohje. Mutta nyt en millään jaksais sitä salaattiakaan. Tekis mieli mieluummin leipoa joku toinenkin piirakka tai sitten jotain muuta. Mitä se vois olla?? Taas kyselen.
Eihän salaatti sillain vaikea ole mutta kuitenkin pöytä on sitten täynnä niitä kippoja (ananasta, fetaa, oliiveja, broileria ja sitä sun tätä).
Makeat on hallussa. Teen dallaspullia ja yhtä hyvältä vaikuttavaa vadelmatorttua pirkan sivuilta. Sitten mies saa hoitaa kakkupuolen. Se saa riittää. Plus karkkia, sipsejä ja cashew pähkinöitä. Ja patonkia.
Tulin vaan nosteleen pinoa ja pohtimaan tarjottavia. Kai mun pitää mennä herätteleen Onnia pian.
T-P
Oltii tänää pojan kouluterkkarilla.Typy jakso hetken piirrellä,tippu tuolilta ja iski päänsä...Poika teki näkö-ja kuulotestit ja painot ja pituudet yms. mutta kun aloin juttelee th:n kanssa iski tylsyys!Eka vei poka stetoskoopin ja ku kielsin useammin,laitto lopulta sen vihasesti pöydälle ja huus tyhmää!Sit lähtiki huoneesta pois,typy perässä..juoksivat ympäri koulua ja rappusia!Th sano vaan et ei siel mitää särkyvää ja ovet on lukossa...
Thkin huomas et ei mikää rauhallinen poika ole ja sanoinki et HETKEÄKÄÄN EI ISTU aloillaa jos ei ole jotain mielenkiintosta tekemistä!Sano sit et kannattaa opelle puhua ku selvii kuka se on!
Iktu tulee ku se on tollanen,aina saa hävetä silmätpäästää.Oishan se istunu jos oisin karjassu oikein kunnolla ja sit ois mököttäny uhmakkaana siinä.Nyt viel typy painuu aina perässä-ei arkaile yhtää...
Aamuki alko niin et tappelivat..tai poika kävi kokoajan härnäämäs typyä..
Nyt tuntuu et ei jaksa!Tänpäivän hermot on jo käytetty..saisko jostain lisää pitkää pinnaa?!
Puistossa oltii,nyt typy nukkuu...Huomenna rannalle..Mitähän siitäki tulee?!
Kurja Öttis Veetin tarhatilannetta :-( Täällä kyllä aina puhuvat et ryhmässä ois tuttu hoitaja.En tiiä käytäntöö ku poika ei ole kesähoidoisssa tms ollu...
Ynikselle kivaa mökkireissua :-)
Ois viel kauppaa mentävä ja jumppa.Aamu vaan vei kaikki voimat :-(
jatu
Selvennän sen verran, että mun mielestä siinä ei oo mitään kummallista, jos poika käy usein pissalla harjoitteluvaiheessa, mutta siinä voi olla, jos joka kerran tulee myös isot pissat eli ei ole mikään " varmuuden vuoksi" -käynti.
Kyllä mä mielessäni oon teille taas romaania kirjotellu, mutta se ei vaan oo ehtiny näppikselle saati palstalle.
T@hti
Aamulla väsytti ja laiskotti niin etten jaksanut viedä lapsia mihinkään... Kareakin taisi väsyttää, koska poika kipitti sängystään vasta puoli yhdeltätoista! Kertoi kyllä ettei ollut saanut unta ja oli käynyt keskellä yötä siivoamassa olohuonetta :-D. Oli kyllä epätavallisen siistiä aamulla.
Vietettiin siis laiskottelupäivää ja käytiin Hesellä syömässä kun en viitsinyt laittaa ruokaakaan. KÄytiin myös vähän ostoksilla, pojat saivat uimalasit ja Milo sai maastokuviosortsit, sellaiset polven alle ulottuvat. Puhallettavaa uima-allasta tuohon pihalle olisin etsinyt muttei löytynyt. Myyrät söivät toissatalvena vanhan silpuksi :-P
Kun oltiin tarpeeksemme laiskoteltu niin päätettiin siivota. Milo oikeastaan kysyi että saako siivota ♥. Sitten olen ollut vähän puhelimessa ja sopinut työhaastatteluja maanantaiksi ja tiistaiksi. :-) En ole saanut pomoa vielä kiinni pyytääkseni eroa mutta huomenna soitan taas. Ilmoitan siihen paikkaan missä kävin tiistaina haastettelussa ensi tiistaina, kun ensin olen käynyt niissä muissa haastatteluissa. Pitää selvittää missä saa parhaimman palkan ;-) (tai tällä alalla, vähiten huonon).
Tikru-Pikrulle onnittelut huomisten synttäreitten johdosta! Hauskoja juhlia!
Mies paistaa pihalla muurikkalettuja. Taidan mennä ihailemaan...
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Onni veteli unosia kolmisen tuntia. Heräs sitten ja oli tullut ekaa kertaa pissa housuun. Just kun pääsin kehumasta. Mutta tää johtui siitä, että oli käynyt vain aamupissalla. Lounaan jälkeen leikki ja sit meni sänkyyn ja kun pyysin että mennään pissalle, se sanoi " ei kun minä menen nyt nukkumaan" . Joten en todellakaan alkanut siitä repiin riitaa vaan annoin mennä:)
Kulkee tuossa uus lippalakki päässänsä koko ajan. Ostin sen tiistaina ja se on nyt aika pop juttu.
Ihanasti taas huomaa noita kehityspyrähdyksiä. Puheessakin, vaikka on puhunut toista vuotta. Puistossa maanantaina juttelin kaveri kanssa ja se sanoi että tuolla se Onni jo kiipeilee. Kiipesi semmosen ison liukumäen yläosaan putkia pitkin. Ei ole mikään akrobaatti tuo poika, joten yllätyin ja säikähdinkin, että missäs vaiheessa tuollaista olet oppinut. Nyt sitten pukee ja riisuu taas mielellään ulos mennessä, kun vihdoin löytyi lenkkarit, jotka saa itse jalkaan.
Ai niin, laitoin tänään ihan huumorilla työhakemuksen, kun oli työkkärin sivuilta tullut ilmoitus sähköpostiin avoimesta vastaanottovirkailijan paikasta. Sellainen vuokrafirman juttu. Kävin täyttämässä hakemuksen niiden sivuilla ja pari tuntia sen jälkeen soittivat mut haastatteluun!!!! Tää on kyllä aika huvittavaa jo. Ensin ei ole mitään tarjolla ja sitten kaksin kappalein. Mutta hyvä niin, onpahan neuvotteluvaraa palkassa varmaan, jos tämänkin paikan sattuisivat tarjoamaan mulle.
Piti myös tuohon Öttiksen kokemukseen kommentoida. Tosi kurjaa, että on eri hoitajia ja asenne tuo. Eipä tekis mieli itselläkään viedä hoitoon tuossa tilanteessa.
Hillitön väsymys. Nukuin huonohkosti yön ja kun töissäkin olen ollut eilen, niin jotenkin kertautuu. Mutta ajattelin, kun kävin koomassa tuossa sohvalla äsken, että menenpä ehkä käymään sittenkin salilla. Jospa siitä sais uutta virtaa huomiselle leipomispuuhiin. Ja sinne työhaastatteluun!
Luultavasti huomenna on tyttöjen ilta samaan tyyliin kuin pääsiäisenä. Me kolme -77 vuosimallin tytskää mennään Tivoliin ja kai syömään. Jee! Ja tällä kertaa mun ei tarvi maksaa mitään.
T-P
Kaksi päivää olemme muuttaneet siskoani. Viime yön olivat lapset vanhempieni hoidossa ja miehen kanssa kävimme kesäisellä kaupunkikerroksella :) Yhdeltätoista olimme jo takaisin, mutta ehdimme istuskella jokilaivoilla ja käydä ravintolassa syömässä viinipullon kera. Aamulla oli pää kipeä. Tätä se teettää, kun ei ole harjoitusta juomisessa ;) Mukava ilta oli.
Sunnuntaina on sitten ristiäiset. Tuleva kummityttöni on kyllä melkein maailman söpöin vauva ♥ (vain omat vauvani olivat ehkä himpun, mutta vain himpun, söpömpiä ;)). Tyttö on tyytyväinen jokeltelija. Kun vain saa tissiä tarpeeksi on rauhallinen ja hyväntuulinen. Kävimme eilen ostamassa kummikehyksen, jossa on vaaleanpunaiset tossut riippumassa ketjusta. Ostin myös muutaman hempeän tyttövaatteen kokoa 62-68..Sulkkuja!
Huomenna käymme miehen kanssa katsomassa ensi-iltaelokuva Oceans Thirteen. Iltapäivänäytöksen ajan hoitaa äitini lapsia.
Aavikselle mukavaa iltaa! Tiedän oikein hyvin tuon tunteen, kun tavallaan voisi nautiskella yksin olosta, mutta muuta perhettä on ikävä. Itse asiassa eilen illallakin ikävöin hiukan lapsia.
Mukavaa helteistä loppuviikkoa, syys-siskot!
Lomaileva Saamuska
Johan on lämpöä pukannut.
Huh, mitä juoksua on pitänyt noitten papereiden kanssa. Pitäisi saadaa vakuutusyhtiöön kaikki nopeasti, että saataisiin vanhasta rahat tilille ja uusi kottero alle. Saisi palauttaa sitten tuon miehen työkamun auton pois lainasta. Vakuutusyhtiö korvaa onneksi ihan kivasti palaneesta autosta, vaikkakin mies joutui sanailla ja hieroa summaa paljon ylös päin. Taitavasti onnistui siinä. Viikonloppuna mies aikoo käydä katsomassa muutamaa varteenotettavaa yksilöä.
Ayap: Kiitos istuimen myymisestä! Olen ollut tosi tyytyväinen kauppaan. Olet ihana, pelastava enkeli! Haleja!
Peukutettu ja jännitetty on mammojen puolesta, joilla ollut tulikokeita. Tsemppiä!
Nyt on pakko mennä ja aloittaa soittokierros asioiden eteen viemiseksi.
Smuik! Ihanaa viikonloppua kaikille! =)
-Mimmuli
Sain luettua alkuviikon, joten lisää saatte.
Aavis: Viisaasti toimit mielestäni, kun pidät Motin puolta tässä hoitoon menossa. Toivottavasti pph ymmärtää kantanne.
Nöösän pissaus välit on vasta nyt kuukauden aikana harventunut pitemmiksi. Aiemmin pissasi tunnin/puolen tunnin välein ja paljon juodessaan (2dl nestettä kerralla) kävi usemman kerran lyhyen ajan sisällä vessassa. Nyt meillä puolen vuoden katkon jälkeen onnistuu jopa vaipaton elo taas. Tsemppiä!
Ankkis: Wau! Onnea työtarjouksista! Kyllä hyvällä ja taitavalla työntekijällä on vientiä. Halauksia! =)
Hilulle jaksua odotella vastauksia kokeesta.
t@hden energia on uskomatonta! Ihanaa lukea, miten haaveilet pienestä nyytistä. :)
Nyt menen. =)
-Mimmuli
Ruokaa odotellessa, tosin nälkäisenä aivoni kiertävät vain kehää eikä ulos meinaa tulla kovin kummoista.
Kiva kun Mimmuli kävi!:) Hienoa että autoasiat ovat selvinneet.
T-P: Miksi et tekisi vain ruokaisaa salaattia ihan valmiina? Pääsee paljon helpommalla mielestäni. Meidän suosikki tällä hetkellä fetajuusto (joku maustettu), hunajamarinoidut broilerinpalat, vihersalaattia, punainen paprika, kurkku, viinirypäleet. Sekaisin ja kun antaa hetken olla jääkaapissa, ei välttämättä tarvitse enää kastiketta.
Saamuskan lomailut kuulostavat aivan ihanilta! Mukavia ristiäisiä:)
Minulla on oikeastaan ollut ihan mukavaa, yhtä`äkkiä muistin miten kivaa on puuhailla kaikessa rauhassa omien ajatusten kera. Levätä ei kyllä kerkeä, yöunikin jäi muutamaan tuntiin kun eräät päätti rikkoa aitaa ja lopulta totesin paimenen olevan rikki. Mutta en valita, valinta se on tämäkin elämä;D Vanhempani ovat kovasti houkutelleet poikia jäämään vielä toiseksi yöksi, saas nähdä, mies ei kuulostanut kovin innostuneelta, lähinnä tämän pään tapahtumien takia.
Jos jatkaisin hommia lautasen kera, vielä ei pääse olemaan kovin tyytyväinen itseensä, ehkäpä muutaman tunnin kuluttua.
Perjantaita!
Aavis
Vatsa täynnä ruokaa eikä ajatus luista... Lueskelen kyllä, joten kirjuutelkaa vaan lisää:)
Kesäloma on alkanut ja täytyy kyllä myöntää, että melkoisen täydellinen sukellus kesään ainakin säiden puolesta. Pönksy on nyt äidin kotipoika ja olemmekin puistoilleet/ulkoilleet tuntikausia. Eipä ole hoitoon ikävöinyt lain - varmistaa joka aamu, etteihän tarvitse tänäänkään lähteä :) Hoitajan hyvästely oli ihan oikeasti haikeaa: hän oli hyvä, pätevä, huumorintajuinen ja ymmärtäväinen. Toivomme, että elokuuksi taivaalta tipahtaisi vielä uusi samanlainen, joskin päiväkotipaikka on hyväksytty kakkossuunnitelma.
Lehti on siis täysin kääntynyt työelämästä kesä-äidin päiviin. Ei tämä nyt ihan loikoilua ole, enkä niin odottanutkaan, sillä pienessä pojassa riittää virtaa ja energiaa. Omaa aikaa on vähemmän kuin töissä :) eikä koneellekaan tahdo keretä. Kuulumisianne olen selannut.
Poikulainen koki äsken naurunukutuksen. Lapsosen mieli on vielä niin herkkä ja viaton, että Puuha Pete aiheuttaa voimallisia tuntemuksia, jotka eivät heti unohdu. Aamulla katsotun videon huumori välkkyi silmäluomilla niin, että lapsonen nauroi valtoimenaan aina kun silmät meinasivat lumpsahtaa umpeen. Erikoinen kokemus.
Kesäkuun aiomme olla kutakuinkin kotosalla ja heinäkuussa sitten lomailemme kotomaassa ja Pärnussakin.
Hurjia sattumuksia on ollut syyslapsosilla. Onneksi kaikki ovat kaiken jälkeen kunnossa. Ankkikselle valinnan viisautta rönsyäviin työkuvioihin. Tipsulle iloa töihin. Aavis, älä luovuta siinä, mikä on tärkeää ja minkä tunnet olevan oikein. Mimmulille toivon makeeta automobiilia. Ja kaikille muillekin lämpimiä terveisiä ja onnea ja iloa kesään.
Onnesta ja ilosta tuli mieleen kade-G: En aivan erityisen paljoa kadehdi omakotitaloa, en rahoja, en lapsia, en koulutusta. Kadehdin (1)sisäistä rohkeutta ja kykyä toimia sen ohjaamana. Kadehdin (2) hyvää ja syvää vuorovaikutusta, erityisesti parisuhteessa. Kadehdin pitkiä keskusteluja, jotka eivät pääty seinään, vaan saavat avoimina, tunnustelevina ja aaltoilevina jatkua vaikkapa aamuyöhön ja ensi viikkoon asti. Näiden kahden asian olen huomannut tuovan minulle sellaista ainutlaatuista onnea ja iloa, jota mikään konkreettinen asia ei tuo, ja niitä toivoisin itselleni lisää. Saatan ahdistua siitä, jos lähellä olevan (nimeltä mainitsemattoman miespuoleisen) ihmisen haaveet ja unelmat ovat ainoastaan konkreettisia.
Taisimme olla suunnilleen viimeisiä, jotka luopuivat syystaaperon kanssa unitutista. Pönksy vei tutit ensimmäisenä lomapäivänä metsään lintuvauvoille. Jätti ihan tyytyväisenä ne, kun tiesi, että lintuäiti antaa vastalahjan: kuorma-auton ja kaivinkoneen. Luopuminen on sujunut muuten tosi mainiosti, paitsi että aamut alkavat tuntia-paria aiemmin, eli siinä kohden, jossa ennen laitoin hieman havahtuneelle lapselle tutin takaisin suuhun. Pönksy siis jatkaa tuttua " myöhään, mutta sitten heti kerralla hyvin" -linjaa (jonka aloitti silloin, kun syntyi 2,5vkoa " myöhässä" ) . Tämän toteutumista odotamme hartaasti vielä kuivaksiopettelussakin, jossa matkataan alkumetreissä.
Ja toinenkin konkreettinen tuli mieleen: Ostimme Pönksylle 12 tuuman apurataspyörän, jota hän oppi nopeasti ajamaan. Pyörä on kaunis ja punainen, mutta harmiksemme huomasimme, että se on liian pieni isolle pojallemme. Olisi pitänyt ostaa heti 14-tuumainen. Sattuisiko kenelläkään olemaan tarvetta uudelle 12-tuumaiselle tai myytävänä 14-tuumaista apurataspyörää?
Kerpulle ja lapsille kiitos rantsuseurasta,oli kivaa :-)
Harmittaa kun typylle tulee puol2aikaa väsyitkut ja päikeille on päästävä.Olis siellä viihtyny kauemminki!
Typy juo unimaidot pullosta ja unitutit käytössä,kuiskaa hän hiljaa ja epäselvästi niin ettei kukaan oikein saa selvää...
Kohta tulee pojan tarhakaveri,ei päässy synttäreille ku just sairastu..Nyt ei vaan oikein jaksas,tahtos saunan ja siiderin...
jatu
Pinot luin mutta vähän jäi mieleen... mutta
Ankkikselle kykyä tehdä " oikea" päätös.
Jatun poika kuulostaa melko vilkas luonteiselta.
Aavis: mehän juuri aloitettiin hoito ja vaikka Ee melko reipas niin olisi kyllä sekin vaatinut pisemmän tutustumisen. Jäi ekan viikon joka aamu itkemään.
Me ollaan oltu tänään kotona Eelle nousi yöllä kuumetta, nukkui kolmen tunnin päikkärit ja nyt on jo melko reipas.
Täytyy menä keräileen pyykit ulkoo ettei ehdi kastuun...
Mari
Alkuviikko, silvuplee:)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10472580&p=1&tmode=1&smod…
Kiitos kannustuksesta! Etenkin Saamuskalle puheterapialaiskuusvertaistuesta:) Toissapäivänä laitoin väkisin orakojeen taas esikoisen suuhun, kun sitäkään ei ole edes suostunut taas käytään. Olipa kivaa. Eilen oli mies harjoitellut kourua kielellä esikoisen kanssa. Oli myös yrittänyt soittaa pute:lle, mutta tämä ei ollut ehtinyt sitten puhua ja oli sanonut, että soittoaika on perjantaina. Että taas pitäisi sitten muistaa soittaa. Hohhoijakkaa.
Aavis, loriseeko pissa lätäköksi lattialle? Mietin, että pienempikin pissa kyllä kastelee vaatteet. Meillä esikoinen lirutteli jatkuvasti pieniä pissoja silloin vaipassa ollessaan ja saman tien kasvoi väli huimasti, kun vaippa jäi pois (tosin ikääkin melkeen 3,5v silloin). Pienempi saattaa olla pitkään pissaamatta, mutta sitten yhtäkkiä pissaa housuunsa, vaikka just oisi kysytty onko hätä. Eilen oli sitten tehnyt ekan kakan pottaan kotona!
Minä luulen, ettei tän ikäiset kaikki välttämättä vaan huomaa sitä pissahätää. Tai ei vaan muista, ettei ole vaippaa. Toiset pissaa useammin, toiset harvemmin. Näinhän me aikuisetkin. Tietty voi olla uhmaakin, ettei halua pissata pottaan tai pöntölle. Vaikea sanoa, mutta uskon, että teitä turhauttaa.
Nyt töiden pariin. En vaan eilen ehtinyt lukea posteja tai viestejä ollenkaan, joten nyt oli pakko:)