Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon mielestäsi kotiäidin " kuuluisi" olla kesällä lasten kanssa pihalla

Vierailija
06.06.2007 |

Montako tuntia per päivä? Monessako eri otteessa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on palvelut, uimaranta, puistot ja kaikki vieressä, itsellä iso ihana piha, viihtyisä veranta ja paljon tuttuja ja sukulaisia naapureissa. Olisin siellä ulkona varmaan ilman lapsiakin kaikki kauniit päivät...

22

Vierailija
22/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin lähinnä sitä, kun monet kirjoittivat olevansa ulkona aamusta iltaan lasten kanssa. Tarkotin vaan, että kyllä mä haluan nähdä muutakin elämää kuin leikkipuistoa ja omaa lastani pitkin päivää. Haluan tavata ystäviäni ja tehdä heidän sekä lapseni kanssa juttuja yhdessä. Olen erittäin tyytyväinen tähän. Viime kesänä esim. en käynyt lapsen kanssa koko loman aikana kertaakaan leikkipuistossa, vaikka asumme kerrostalossa keskustassa ja pihaa ei todellakaan ole. Teimme tosi paljon kaikkea muuta ja luulenpa, että lapsi oli oikein tyytyväinen silti. Ja niin oli äitikin.

10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se " ulkona oleminen" tarkoita yksistään ja ainoastaan mitään leikkipuistossa olemista!!

Vierailija
24/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmettelin lähinnä sitä, kun monet kirjoittivat olevansa ulkona aamusta iltaan lasten kanssa. Tarkotin vaan, että kyllä mä haluan nähdä muutakin elämää kuin leikkipuistoa ja omaa lastani pitkin päivää. Haluan tavata ystäviäni ja tehdä heidän sekä lapseni kanssa juttuja yhdessä. Olen erittäin tyytyväinen tähän. Viime kesänä esim. en käynyt lapsen kanssa koko loman aikana kertaakaan leikkipuistossa, vaikka asumme kerrostalossa keskustassa ja pihaa ei todellakaan ole. Teimme tosi paljon kaikkea muuta ja luulenpa, että lapsi oli oikein tyytyväinen silti. Ja niin oli äitikin.

10

Vierailija
25/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntia pihalla lasten kanssa.

Meillä ulkoillaan 9-11 ja iltapäivällä 15-17, illalla vielä tunti,puolitoista kun nyt on näin kauniit ilmat.

Lapset myös nukkuvat päiväunet kaksi ja puoli tuntia pihalla vaunuissa.

Vierailija
26/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap esim 9-11

ip esim 15-16

illalla 18-19

Eli nelisen tuntia tulee noista ulkoilua per päivä. Jos päivälle sattuu kauppareissu niin se haukkaa yhden ulkoilun pois, joko iltapäivän tai illan.

Vierailija
27/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä itekään tykkää siellä juuri käydä, joten ymmärrän heitä hyvin

10

Vierailija
28/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

enkä itekään tykkää siellä juuri käydä, joten ymmärrän heitä hyvin

10

Miksi sun lapsettomat ystävät ei tahdo tulla piknikille puistoon, maauimalaan tai rannalle? Hyvää ruokaa, ehkä pullo tai pari viiniä - ja lapsesi saisi leikkiä siinä lähistöllä. Onko kivempaa kauniina kesäpäivänäkin olla jossain keskustassa sisätiloissa ravintolassa, tai terassilla haistelemassa pakokaasuja ja katselemassa kun naapuripöydän äijä örveltää?

Vierailija
29/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit tullaan kotiin syömään ja nukkumaan. Joskus iltapäivällä lähdetään vielä ulos, mut ei läheskään aina. Tänään aattelin laittaa uima-altaan partsille voi siinä sitten uiskennella. Asutaan kerrostalossa, mut tosi mukavalla alueella, tääl ois puistoa ja rantakin. Yksin ei vaan aina jaksa lähteä.

Vierailija
30/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kotiin syömään ja lapset päiväunille.

Iltapäivä menee kotitöitä ja ruokaa tehden, joten silloin emme ulkoile.

Jos ei ole muuta tekemistä, ulkoilemme vielä illalla koko perheen voimin. Tätä harvemmin, sillä yleensä illat on melko täynnä muuta ohjelmaa.

Vierailija
31/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerrostalossa asuvana pitää aina erikseen lähteä ulos ja tulla takas kotiin.

Jos asuisimme omakotitalossa niin ulkoilu olis osa kotonaoloa kun voisi rampata ovissa miten lystää ja oleskella pihalla.

Me asutaan kerrostalossa ja meillä on just näin: hyvä, iso piha, jossa viihtyy koko päivän, mutta mistä on helppo tulla sisään pissalle etc. Ovia ei kuitenkaan ok-talossakaan voisi auki pitää kun on kissoja. Rappuun jää hiekat ja mudat, ja on helpompi varmistaa ettei sisään tuoda ylenmäärin kiviä ja matoja ja ulos viedä esim kaukosäätimiä :)

Me ulkoiltiin eilen 9.30-13 (mm puistoruokailussa) ja taas 15-18, sitten illalla mies lasten kanssa 18-20.

Vierailija
32/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen näkökanta...

Kyllä, olen sitä mieltä että minulla on elämä, vaikka en paljon aikaa sisätiloissa vietäkkään. Onko koskaan mieleesi tullut, että kaikki ihmiset eivät harrasta shoppailua tai sisäliikuntaa, vaan muitakin vaihtoehtoja on?

Minä tapaan usein ystäviäni, useimmiten pihalla. Terassilla, leikkipuistossa lasten kanssa, rannalla yksin tai lasten kanssa, lenkkipolulla, puutarhassa jne. Ulkoilu ei mitenkään rajoita sosiaalista elämää! ;)

Lisäksi harrastukseni (lenkkeily, puutarhasuunnittelu ja -hoito, koirat, uiminen, rullaluistelu sekä lukeminen) tapahtuvat pääasiassa kaikki pihalla. Ulkoilu ei siis myöskään estä harrastustoimintaa! :)

En tiedä millainen ihminen ajattelee, että jos viihtyy pihalla, on automaattisesti lässähtänyt kotiäiti jolla ei ole elämää... Voisitko 17 kuvailla itseäsi niin sitten tietäisin senkin? ;)

Vierailija
33/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä lapset on oikeastaan koko päivän ulkona. Aamulla syödään usein aamupalakin siellä. Ruuan jälkeen olen pakottanut lapset tunniksi sisälle lepäämään,mutta sitten taas ovat ulkona. Illalla tulevat 7 tai 8 aikaan suihkuun, iltapalalle (ellei sitä syöty jo ulkona) ja nukkumaan.

Ja asutaan ok-talossa, jossa on hyvä piha. Eilen oltiin retkellä Suomenlinnassa, ulkona klo 9.30 - 19.30. Tunti meni junamatkoihin, joten se aika oltiin sisällä.

Vierailija
34/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me ei olla näillä helteillä kuin oleskeltu välillä teraassilla, lapset enempi siinä leikkiny uima-altaassa, kun itse heitä vahdin olkkarissa, ulko-ovi tietenkin auki. Itse en kestä yhtään tätä hellettä, jo 15min ulkona tekee mulle huonon olon, auringonpistos tulee myös nopeesti ja iho palaa hetkessä, rasvaa sais olla laittamassa koko ajan. Kunhan asteet laskee ainakin viidellä, pystymme taas ulkoilemaan normaalisti, eli siis olemaan ulkona lähes koko päivän.

Vierailija
36/36 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten paljolti aikaa menee syömiseen, nukkumiseen ja nukkumaan laittamiseen. Ei voida olla pitkään ulkona, kun vauva ei syö ' julkisesti' sitten millään... huutaa vaan ja pitää syömälakkoa kunnes päästään kotiin - pullot ei auta asiaa...

Eli ulkona ollaan vauvan aamupäivä- ja iltapäiväunien aikaan, joskus myös myöhemmin. tai sitten isi on jomman kumman kanssa ulkona tai sisällä. Ja joskus ei päästä iltapäivällä ulos, kun jompikumpi nukkuu superpitkään. Kun tuo vauva alkaa syödä ulkona, niin ollaan varmaan pidempään ulkonakin =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan