Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuesta kiireellistä kysyttävää..

Vierailija
06.06.2007 |

Olen opiskelija, nyt töissä kun ei ole muita tuloja, palkka tulee kuun viimeinen päivä. Olenko oikeutettu toimeentulotukeen ja peritäänkö se sitten takaisin? Vai katsotaanko vasta ensi kuulle tuloksi? Soitan sinne kyllä huomenna mutta tällä ois vähän hoppu..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kesäkuulle toimeentulotukea, jota ei peritä takaisin. Kuun lopussa tuleva palkka laskettiin sitten heinäkuun tuloksi. Tosin laittoivat minulle uudet laput jos haluan hakea heinäkuulle uudestaan toimeentulotukea, mutta enpä taida vaivautua.

Vierailija
2/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin toimimaan niin, että soitat vuokranantajalle, selität tilanteen ja pyydät siirtämään tilapaisesti vuokran eräpäivän kuun loppuun. Itselläni oli opiskellessa joka kesä sama juttu. Visa tai vippi vanhemmilta pelasti kitkuttelukuun toimeentulon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen vastasit pari vuotta myöhässä.

Vierailija
4/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut opintolainaa/ onko sinulla oikeutta saada sitä, jos on niin se on kohdallasi toimeentulotukeen nähden ensisijainen tulonlähde. Voit hakea toimeentulotukea, mutta jollet ole hakenut opintolainaa, et luultavasti saa toimeentulotukea. Jos satut saamaan, niin luultavasti päätös on perinnällä Toimeentulotukilain 20 pykälän mukaan.

Vierailija
5/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, tulisitko nyt kahdeksan vuoden jälkeen kertomaan saitko sossumasseja?

Vierailija
6/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
7/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pakkohan sinun on saada sieltä rahaa jos ei nyt ole yhtään ja laskut ym. maksamatta.

Vierailija
8/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

an tulee maksuun tässä kuussa.

PAITSI, jos sulla opiskelijana on nostamatonta opintolainaa, et saa mitään ennen kuin se kaikki on nostettu.

Vierailija
9/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä kuussahan minulla ei ole käytössä niitä rahoja ennen kuin viimeisenä päivänä, miten voivat katsoa että olisi? Tosi outo systeemi.. ap

Vierailija
10/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit et jos opintolainaan on oikeus ni ei saa mitää, se pitää eka käyttää. toimeentulotuki on viimenen " hätäkeino"

Vierailija
11/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja sit et jos opintolainaan on oikeus ni ei saa mitää, se pitää eka käyttää. toimeentulotuki on viimenen " hätäkeino"

Kyse Rovaniemestä. Olen muutenkin soskun asiakas, joten paperit on ns. sisällä.. Nyt vaan pitäis vuokranantajalle ilmoittaa milloin maksan osan vuokrasta.

Vierailija
12/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laittoivat kerran heti tilille. Eli näkyi omalla tililläni seuraavana tilipäivänä.

Vierailija
13/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laskelmassa jäin jopa 200e plussalle (menoiksi otettiin vain pelkkä vuokra, ei sähköä tms..) mutta koska mulla oli tilillä vain 100e rahaa ja tän kuun vuokra maksamatta, sain vuokrarahat lainaksi sossusta. Maksan ne syksyyn mennessä takaisin. Toisinsanoen säästän joka kuun palkasta reilut parisataa että saan maksettua. Ei naurata.

Kesä menee siis niin, että minulle jää kuussa jopa vähemmän tuloja käyttööni kuin opiskelukuukausina koska olen tauotta (40h/vk) töissä. Kun tämän oisi tajunnut, niin olisi ollut paljon kannattavampaa jäädä lasten kanssa koko kesäksi vain kotiin lomailemaan :((

Vierailija
14/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on vain yksi kokemus ja sekin kelasta... Ei olleet maksaneet lapsilisää, sai hakea sen kelasta käteisenä samana päivänä.

Vierailija
15/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat tulevat kuun lopussa,niin ne katsotaan heinäkuun tuloiksi ja näin ollen kesäkuussa ei ole tuloja ja olet oikeutettu toimeentulotukeen. Jota ei tarvitse maksaa takaisin!

Vierailija
16/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti taas huomioitiin se, miten " leveästi" elän elo-syyskuun vaihteen kun saan vikan palkan että huikean opintotuen lähes peräkkäisinä päivinä :(( Joten pystyn kuulema maksamaan takaisin.

Työnteko ei todellakaan kannata, ei.

t. se joka sai vuokrarahat lainaksi

Vierailija
17/21 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jäänyt työttömäksi ja vika palkka maksettiin marraskuussa 22. päivä. Niin saanko tälle joulukuulle perustoimeentulotukea?

Vierailija
18/21 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisku85 kirjoitti:

Jos on jäänyt työttömäksi ja vika palkka maksettiin marraskuussa 22. päivä. Niin saanko tälle joulukuulle perustoimeentulotukea?

Riippuu palkan määrästä ja muista menoista. Toimeentulotukeen pitää toimittaa edellisten 3kk ajalta tiliotteet.

Vierailija
19/21 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, mä en saanu tammikuulle, koska ois pitäny säästää veronpalautukset.

Vierailija
20/21 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sait veronpalautusta ja milloin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi