Te joiden lapsi on tönijä tms, tai lastanne on tönitty esim kerhossa...
Kuinka tönijä-lasten äidit ovat suhtautuneet pikku tyranniin?
Tuli vain mieleen tuosta naapuri-ketjusta eräs lapseni kerhokaveri, joka saattaa yhtäkkiä alkaa tönimään/ lyömään/ repimään /potkimaan taikka kuristamaan, ja äiti vain alkaa hyssyttelemään, " äläs nyt pikku-Leevi hali liian rajusti toista..."
Siis hohhoijaa, onko lasten julkisella paikalla toruminenkin jo kiellettyä/ paheksuttua??
Kommentit (8)
Meillä vilkas lapsi, muta ei kuitenkaan ilkeä, joten ei tuollaista voi vilkkaudenkaan piikkiin laittaa. Minulla myös kaveri joka lässyttää että " nico-petteri on kova halimaan, eikä ymmärrä omia voimiaan" paskanmarjat, ilkeä muksu on joka haluaa töniä ja lyödä.. :(
Minä nappasin muksun heti pois, toruin ja laitoin jäähylle rattaisiin, jos toistui. Mua äitinä hävetti niin kamalasti että oma lapseni satutti muita, että varmaan välillä vähän ylireagoinkin, hermostuin ja " pilasin" meidän ulkoilun aika vähästä. Toisaalta se töniminen loppui puolessa vuodessa eikä poika ole sen jälkeen ketään satuttanut...
Muita lapsia ei juuri lähistöllä asunut, joten yritys kaveerata oli kummallakin osapuolella. Lopulta oli pakko alkaa ulkoilla eri aikaan ja muutenkin vältellä kun oma lapseni alkoi oirehtia tönimällä pienempiään pk:ssa. Saman tien jos tähän lapseen äitinsä kanssa törmättiin, yleensä " tervehdys" oli että tönäisi tyttöni kumoon. Kerran leikkipuistossa antoi meidän tytölle vauhtia keinussa, vauhti yltyi liian kovaksi ja tyttöni tippui keinusta, niin mitäpä teki tää toinen lapsi: ryntäsi potkaisemaan maassa makaaavaa tyttöäni päähän. Kun puutuin asiaan nuhtelemalla tyttöä, tämä toinen äiti (joka ei joko nähnyt, tai ollut näkevinään tapahtunutta)totesi ihmettelevällä ääneää " mutta xxxx vaan halusi antaa vauhtia" just...
Vierailija:
Minä nappasin muksun heti pois, toruin ja laitoin jäähylle rattaisiin, jos toistui. Mua äitinä hävetti niin kamalasti että oma lapseni satutti muita, että varmaan välillä vähän ylireagoinkin, hermostuin ja " pilasin" meidän ulkoilun aika vähästä. Toisaalta se töniminen loppui puolessa vuodessa eikä poika ole sen jälkeen ketään satuttanut...
Ehkä ei olisi muuten loppunutkaan?
Yleensä lopettaa tönimisen käskystä ja jos joskus ei tottele, niin otan pojan kainaloon ja mennään pois puistosta tai missä nyt satutaan olemaankin. Töniminen on huomattavasti vähentynyt johdonmukaisen toiminnan ansiosta ja poika on rauhoittunut muutenkin ihan itsestään.
Voisi ehkä opettaa parempia tapoja tutustua toisiin
mun lasta tuli kerhossa aina yks pikkupoika nyrkillä ihan hakkaamaan ja suoraan päähän ja kasvoihin. mä yritin nätisti hätistellä poikaa kauemmas ja tämän äiti vaan hymisi älä aleksi ei saa...eikä tehnyt elettäkään ottaakseen poikaa pois. lopulta meidän lapsi alkoi huutaa suoraa huutoa aina kun mentiin kerhopaikalle joten meidän piti jäädä kerhosta pois...