Nyt tarvitaan apua!
Kyse o nlapsen kylvystä. Hän on nyt 4-vuotias. Hän käy kylvyssä vielä lasten kylpyammeessa ja nauttii siitä. Nyt hän on ruvennut testailemaan rajojaan kylvyssä ja minua suorastaan kauhistuttaa. Hän nimittäin tahtoo leikkiä nukkumista, on kuulemma hauskaa, mutta oikeesti tämä leikki tarkoitta sitä, että hän maka kylpyammeessa sellällään kasvot juurei ja juuri veden pinnan yläpuolella. Tiedän, erittäin vaarallista. Hän ei millään tahdo uskoa, ettei niin saa ollla, hän voi liukastua tai jäädä jumiin, jolloin tuloksena varma hukkuminen. Olen nyt jo kiristäny kylpyjren loppumisella jos tämä ei lopu. Nyt oikeesti tarviin jonkun kikkakakkosen että saan hänet tajuamaan niin, ettei hän rupea pelkäämään (hänellä on nyt joku kausi menossa, jossa pelkää kuolemaa, itkee joskus iltaisin ettei ikinä tahdo kuolla, en tiedä mistä on tullut).
Pitäääkö kylvyt nyt vaan lopettaa ja siirtyä suihkuun? Sitä riskiä en tietenkään voi ottaa että hänelle kävisi jotenkin....mutta silti en tahtoisi viedä kylpyä pois kun hänb siitä niin kovasti tykkää.
Kommentit (6)
Ja mikset istu vieressä ja vahdi? Lue vaikka lehteä ti juttele mukavia lapsesi kanssa samalla.
Ja mistäköhän on mahtanut alkaa pelkäämään kuolemaa... Oliskohan hysteerisestä äidistä?
ettei 4-vuotias ole yksin kylvyssä vielä, korkeintaan hetken vahtimatta.
Voihan se tietenkin vaikka jäädä jumiin ja hukkua jos lotraa täpössä ammeessa yksinään illan :/
Mutta kyse on nyt siitä, että lapsi on sen verran uhmakas ettei tottele jos sanon että tuollaista ei kylvyssä leikitä. En ole kylvyssä mukana vaan yleensä ihan viereisessä huoneessa ja kuuntelen tarkkaan mitä kylvyssä tapahtuu.
Tuo kuolemanpelko ei liity kylpyyn mitenkään, ehkä lapsi on pelästynyt kun on kuullu että joku on joskus kuollut ja pelästynyt, tajuaa etä kaikki kuolee, mutta ei tietenkään pysty vielä käsittelemään moista. Nyt siis en tahdo että hän pelästyisi mun kylpypuheita ja pelkäisi enemmän, sitä tarkoitan.
En siis pelkää hysteerisenä mutten tahdo, että hänelle kävisi kylvyssä mitenkään, en tahdo että hän leikkii tuollaisia leikkejä, koska riski on kuitenkin liian suuri.
ap
helteellä kylpeköön pihalla ja tee siinä hommiasi lapsen kanssa,
taijos ei noista mikään ni istu sitten vaan vieressä ja lue vaikka lehteä tai tee käsitöitä, ei se ota sulta paljoa aikaa jos olet pienen seurana kylvyssä.
kelluu munkin 3-vuotias ammeessa, ja joskus meinaa lipsahtaa, mutta nostan tai tartun heti kiinni ni ei ehdi kyllä hukkua, mun käsityksen mukaan. Muutenhan voi hukkua uimahallissa tai rannalla jos ei voi laskea veteen ikinä.
Vai meinaatko ap nyt sitä kun täällä puitiin ku se 5-vuotias hukkui sekunnissa kun putosi laiturilta, minä en usk siihen keuhkot täyteen vettä ja äkkikuolema teoriaan, lapsia kuolisi aika tiheään nimenomaan uimahalleissa jne jos jokainen veden alle painuminen toisi hukkumisen.