Suositelkaa hyvää TAHMAAMATONTA aurinkorasvaa!
Olen ostanut apteekista Eucerinin ja ACO:n aurinkorasvaa.
Kummatkin ovat sinänsä hyviä, mutta tuntuvat tahmeina iholla ja tekevät valkoisen " pinnan" . On inhottavaa olla tahmainen suihkunkin jälkeen! Samoin rasvoja laittaessa käsiin jää valkoinen rasvapinta.
Suositelkaa siis hyvää, suojaavaa rasvaa, joka ei tahmaa! Kiitos! :)
Kommentit (8)
Aurinkorasvoissa on valittavana kemiallinen ja fysikaalinen filtteri.
Aiemmin oli vain kemiallisia filttereitä. Ne imeytyvät nätisti ihoon. Sitten huomattiin, että kun aurinko niitä oikein keittää ja ne kiehuu iholla auringon kuumuuden ja uv-säteiden vaikutuksesta, jotkut aineet voipi muuttua jopa karsinogeeneiksi (syöpää aiheuttaviksi).
Sitten kehiteltiin juuri lapsia ajatellen näitä fysikaalisia filttereitä, kuten titaanidioksidi ja sinkkioksidi. Valitettavasti näiden suoja perustuu juuri siihen, että ne tekee fyysisen suojan ihon ja auringon väliin. Valkoisuus siis tästä syystä.
Lisäksi monet lasten aurinkotuotteet ovat tahmaisia ja rasvaisia vedenkestävyyden vuoksi. Usein lapset harrastaa rantaleikkejä, jolloin sen aurinkosuojan olisi pysyttävä vielä ensimmäisen pulahduksen jälkeenkin iholla.
Siis jos haluat kosmeettisesti miellyttävän aurinkosuojan, valitse aikuisten tuotteista kemiallisella filtterillä oleva tuote.
Jos haluat aurinkosuoja kestävän uintileikkejä, valitse se tahmainen.
Jos ostat tuotteen lapsen käyttöön, ilmeisesti unohdat kemialliset suojat ja tyydyt fysikaaliseen suojaan (=se valkoinen kerros, mielellään aika paksulti vielä, jotta oikeasti suojaa).
Mutta aiheeseen... Minäkin innolla odotan vinkkejä aurinkosuojasta, joka oikeasti on kosmeettisesti miellyttävä ja fysikaalisella suojalla!
Nimim. Kokeilin tänään naapurin aurinkovoidetta, joka äkkisestään tuntui kivalta. Huomenna etsimään apteekista, Vichyn suihkutettava lapsille, sk50. Filttereistä en tiedä, vielä.
Meillä on Oriflamen voidetta lapsille, sk40, ja imeytyy hyvin. On valkoista mutta ei jätä iholle valkoista kerrosta kun on imeytynyt. Voide on hajustamaton ja vedenkestävä, meillä on toiminut hyvin jopa ulkomaanmatkalla. Itse tykkään muutenkin Oriflamen aurinkotuotteista, suojaavat hyvin jopa omaa todella herkästi palavaa ihoani.
Nivean Children´s sun lotion, sk25. Suojakertoimia löytyy varmasti moneen makuun..
ja siitä ollaan tykätty. Ainakin suoja on ollut hyvä.
olen kokeillut useampaakin fysikaalista suojaa sisältävää (eucerin, joku toinen tuubimainen lastensuoja soloil tai jotain apteekista sekin) ja ainoastaan tämä vichy 30+ ja 50+ tuntuvat hyviltä, helposti levittyviltä ja se valkoinen kerros häviää aika nopeasti. On ohut levittää. Toki kädet joutuu pesemään, mutta ei ole samalla tavalla tahmainen olo kuin muiden levittämisen jälkeen. Suosittelen!
On huomattavasti helpompi levittää kuin tuo eucerinin rasva. Käsittääkseni sisältää kaikki samat suodattimet yms. kuin tuo eucerinkin.
http://berweb.berner.fi/lv/
Se oli mielestäni erittäin juoksevaa ja helppo levittää. Ja sitä ei tarvitse laittaa niin paljoa että iho jää aivan valkoiseksi!! Esim mielestäni n. 1/4 tl riittää aikuisen käsivarteen, ja käsi ei tule siitä valkoiseksi. Ja jos käyttää rasvaa tämän verran, niin se ei myöskään tunnu tahmealta. Itselläni on tosi herkkä iho palamaan+aurinkoihottumalle herkkä, ja tämä määrä riitti pitämään ihoni palamatta 2t. Euceriniakin on erilaisia, mulla on Eucerin Junior SK25, jossa fysikaalinen suoja.
Kun olen ymmärtänyt tuon valkoisen pinnan olevan se aurinkosuoja lasten rasvoissa, joissa kemiallinen suoja ei tule kyseeseen.