Mikä avuksi synnytyksen jälkeiseen (1vko) kipeään peräpukamaan?
Kommentit (5)
sisältää kortisoonia mutta voi silti käyttää kuurin vaikka imettää (sanoi kätilö ja neuvolan täti).
osta sellainen yhdistelmäpakkaus ja lue ohjeet huolella. ja vaikka helpottaa nopeasti, käytä silti kuurinomaisesti loppuun asti.
Itse kun en syö puuroa, niin kuivatut varrasleivät ovat aika tehokkaita kuitupakkauksia. Laksatiiveja en käytä koska niistä tulee vatsa kipeäksi ja se ulostusreaktio on aika ärhäkkä.
Apteekista vielä pukamalääkettä niin kyllä se siitä, tosin saattaa kestää.
pukamat ja nuorempi n. 1,5 v,, ei kuitenkaan kipeät ja vertakaan ei tule kuin harvoin, mutta ikävää - kaikenlaisia vaivoja siitä saa..
jos tulee ekan synnytyksen yhteydessä, tulee tod näk tokankin ja yleensä pahenee.
itse olen käynyt myös hirttämässä niitä...
ja pidä maha pehmeänä (luumu tai laksatiivit). Mulla oli järkky ulostyöntyvä peräpukama synnytyksen jälkeen, hävisi noilla konteilla n. 4 viikossa.