Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KesäHeinät vko 23***

04.06.2007 |

[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]23.6.

[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa,

Mökkivkonloppu iloisesti takana ja helteet senkun jatkuu...

En ehtinyt oikein kunnolla lukemaan vkonlopun juttuja ja nytkin pitäisi olla jo pakkaamassa itseään autoon. Ollaan tänään menossa serkun ja sen 5kk vanhan tytön kanssa ajeluretkelle mummon luokse. Pakko nyt hoitaa nämä kun vielä jaksaa/pystyy, alkaa tuo autoilu jo tekemään tiukkaa hiljalleen.

Joku (olikohan Peetta) oli kirjoittanut noista oudoista tuntemuksista alapäässä. Mä liityn siihen seuraan, on häpy puutunut ja välillä pistelee jne. Mulla ensi maanantaina lääkäriaika, että sittenhän nähdään onko ne tuntemukset tehneet mitään tuonne. Vihlontaa ainakin on sen verran, että ihme jos ei ole. Ja keskiviikkona on synnytystapa-arviointi siellä Kätilöopistolla, että saas nähdä mitä sieltä jää käteen.

Mutta nyt pitää jo juosta, että päästään ajoissa liikkeelle.

Oikein hyvät viikon alut kaikille ja lisää myöhemmin.

-Ellu ja Julle 35+4-

Vierailija
2/70 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lyhyesti ilmoittaudun, kun äitini saapuu ihan just.

Mulla ei noita laskeutumis-, puutumis- ym. vaivoja ole. Enemmän pelottaa se, että laskeutuuko Ernesti ennen synnytystä ollenkaan. Välillä toki lonkkia särkee ja alaselkää, mutta ei ne mitään suppareita ole. Kivaa kuulua kesäheiniin, niin ei tartte yksin notkua täällä heinäkuussa. Ovat niin kovin synnytyspuuhissa jo kesäkuiset:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan, mutta pikaisesti taas - ulkona aivan ihana keli ja kohta suunnataan raksalle koko pesue. Ite tosin viihyn enemmän varjossa tai sisällä, ko meinaa tulla joskus hieman huono olo auringossa. Miten te muut siedätte arskaa? Ja miten teillä masukit reagoi siihen? :)

Mulla kans vaivana just tota pirullista vihlomista, varsinkin kävellessä se on ilkeän tuntusta ja aina on pakko pysähtyä, ko vihlonta iskee. Ja mikä ärsyttävintä, nii tää jatkuva lirkillä juokseminen...Ei pysty oikeestaan mihinkään lähtemään ettenkö kävis ennen lähtemisen ja takasin tulemisen veskissä ja tietenki se pitää siellä missä onkin, nii käyä veskissä. Kauppareissut on vallan ihania :/ Argh!!! Tää on kuulemma tätä ihanaa loppuaikaa...

Hyviä vointeja kaikille Kesäheinille, kaikista vaivoista huolimatta :)

AJ 35+3

Vierailija
4/70 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille.

Oikeesti mun pitäis kait jo olla menossa mutta....Hetki sitten tulin kotiin käymään syömässä.

Neuvolassa kaikki on ok aamun käynnin jälkeen, sf mitan(ja neuvolatädin) mukaan kaveri kasvaa keskikäyrällä. Sairaalan lääkäriltä kotiuduin tunti sitten. Kaveri on ed.raivotarjonnassa, laskeunutkin. Kohdunsuu jo pehmennyt, pienentynyt (niin kai se sanotaan) ja nyt tulin kotii odottelee että lääkäri soittelis että mitä tehdään. Toki soitto menee huomiselle mut ei hätää. Eli mietti vielä pitääkö ottaa sokerihommien takia se lapsivesinäyte ja jäi odottamaan toiselta lääkäriltä vastausta joka sitten unohti vastata soittopyyntöön joten huomiseen odotellaan. Ja jos ei näytettä oteta niin sovitaan aika koska meen sinne sisälle. Jännää aikaa täällä siis.

Kirkkohommelit on peruttu ja liiton siunaaminen ristiäisissä saa riittää joten kiireestä johtuen tylymeininki maistraatissa saa riittää huomenna..Alkaa siis meikäläisellä olla kaikkee mahdollista tässä joten jos musta ei kuulu mitään niin oon varmasti kadonnut maan alle näiden kaikkien suunnitelmien vuoksi... ;-)

Mutta nyt kaikille Kesäheinille mukavaa alkanutta viikkoa.

Toivottelee Miiu+ " vekara" 37+4

Vierailija
5/70 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin poitsun kanssa hetki sitten leikkipuistosta, kun viimeinkin päästiin liikkeelle vesirokon jäljiltä. Pyykit kuivuu hyvin, vaikken vaavin vaatteita ulos viekään pölyjen ym. vuoksi. Tässä iskää ootellessa ajattelin käydä vilaisemassa, mitä tänne kuuluu...

Pyykkishow alkaa nyt olla meilläkin voiton puolella ja silitettynä kaikki tähän mennessä pestyt. Sääliksi vaan kävi tätä pikku kakkosta, kun paljon huonompaa palvelua saa nyt äiskältä osakseen. Esikolle silittelin pyykit molemmin puolin ja tälle tulokkaalle vaan toiselta puolelta. No, onhan tuota vaatettakin nyt huomattavasti enemmän kuin esikoiselle.

Vaatteiden kokoasiaan lyhyt kommentti, että mulla näyttää olevan eniten noita kuus´kyt senttisiä, vaikka esikko oli syntyessään vain 47 senttiä! Olen viivytellyt uusien kanssa, kun meillä on päätetty antaa elämän yllättää ja tulokkaan sukupuolesta ei vielä ole tietoa. Väritykseltään nykykarderoobista löytyy turkoosia, vaalean vihreää ja sinistä, beigeä, valkoista, luonnonvaaleaa sekä keltaista, jokunen tummansininen vaatekappale, mutta muutoin mielestäni oikein hyvä lajitelma toistensa kanssa machaavia unisex-vaatteita. Kappalemääristä on ollut myös jonkin verran puhetta, mulla lista vielä viemättä koneelle ja osa kamoista vielä lajittematta, vasta paprulla, mutta jotain 14-17 kappaletta löytyy lähes kaikkea, paitsi pyjamia. Sinänsä hyvä, ettei tarvii koko ajan pyykkäillä, kun muutoin en ole leipoillut ja kokkaillut tässä etukäteen mitään pakkaseen, niin jossain ainakin pääsee vähän helpommalla.

Auringosta oli kyselyä, vaavi ainakin tuntuu nauttivan lämmöstä, vai liekö tuskainen, ainakin liikettä löytyy auringon alla. Mulla ei itselläkään vielä ole aivan kestämätöntä ollut, mutta mehän aina käydään muutoinkin " lämmittelemässä" tuolla etelänmailla ja mä olen sellainen vilukissa ja kuuman ystävä. Ihan kiva sinänsä, jos nyt on luvassa kuuma kesä, kun ei olla menossa minnekään tän vaavin kanssa...

No, nytpä iskä tulikin jo kotiin ja me mennään syömään, jatketaan jossain vaiheessa...

Vierailija
6/70 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa ja kaunista viikon alkua teille kaikille kesäheinille ;D

Täällä ei pahemmin kärsitä helteestä, vaan nautin ilmasta tosissaan! Toki olen kuumakalle ollut muutenkin raskausajan ja taipeet ovat hiestä märät miltei alati... Empä tiedä saanko edes valkoisiksi enää alushousuja, kun ovat iltaisin niin keltaiset reunoilta hikoamisesta!? Tulipas nyt hölmösti kirjoitettua =) Tietty mua inhottaa hienhaju ja sitä piisaa, kun kerran hikoilen, enkä voi/kerkeä kuitenkaan suihkussa kahta kertaa enempää päivässä käydä.

Senniina on vähän samoilla aalloilla, kuin mä. Minusta on kiva kuulua kesäheiniin, vaikkakin torstaina äippäpolilla kuulen edes jotain valaisua asukin koosta ja siten synnytys ajatuksistakin kait...? Mulla kun esikko syntyi vasta 42+3 ja silloin oli LA 12.6 ja syntyi 29.6. ja nyt LA 28.6. niin oli jotenkin heti sellainen fiilis, että asukki syntyy heinäkuussa!? Kesäkuisissa saisin olla varmasti taas yksikseni vikoja päiviä viettämässä?? Odotan torstailta kyllä aika paljon, mutta luulen pettyväni hiukan jo etukäteen... Sen näen sitten kumminkin vasta torstaina =D

Mä tunnustan, että meillä esikoinen sai varmasti paremman kotiintulo toivotuksen, kun tämä tulokas =(( Mulla kun ei ole vielä MITÄÄN VALMIINA VAUVAA VARTEN! Voitteko uskoa?? Tuntuu pahalta edes kirjoittaa sitä teille luettavaksi... Niin se vain on, että liika on liikaa meikäsellekin, enkä saa kaikkea yksin tehtyä, vaikka kuinka haluaisin,HÖH! Mun tarvitsisi mennä raksalle siivoamaan viimeistä siivousta " poikien huoneisiin" , kun ne ovat nyt täysin valmiit, niin sinne saisin raahata noita jo pakkaamiani noin 50 laatikollista tavaraa, kun tila täällä kotona alkaa loppua. Esikon vauva-ajan tavarat on jossain varastossa olevissa laatikoissa ja niiden kimppuun pääsen vain miehen avustuksella, kun varasto on oveensa asti täynnä laatikoita ja vikana on tietty ne pienet pojan vanhat vaatteet... PLÄÄH! Kurkkasin ovesta joku päivä, että vaunut siinä on heti ekana ja turvakaukaukalo, niin löytää mieskin ne siitä sitten, jos kiiruinen lähtö tuleekin mulle ja niitä vaatteita saan sitten kotiuduttuani pestä, jos en muuten ehdi. Mies kyllä eilen lupaili kaivavansa niitä sieltä, mutta mutta saapi nähdä ehtiikö??

Onnittelut Palsille ja Miiulle avioliittoon astumisen johdosta =D Ei se kirkko niistä häistä yhtää parempaa tee... Onhan se toki juhlavampi, mutta parempi maistraattikin, kuin ei avioliittoa lainkaan! Nykyisin vaan harmittavan moni avioliitto päätyy eroon ;( Toki erolla ja erolla on syynsä, enkä tuomitse teitä eronneitakaan!

Mistäs mun pitikään vielä kirjoittaa, höh lahopää kun oon... Empäs nyt sitten keksi mitään!

Kuulumisiin taas, kunhan koneelle ehdin ja mukavaa viikkoa vaan toivottelen

S@nde Rv35+4, jolle terkka epäili synnytystä ennen LA:ta

Vierailija
7/70 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhasti iskee näin iltaa kohti turvotus nilkkoihin :( Eli siis kuumat kelit tekee tehtävänsä. Ei ole mun kelejä nää helteet näin raskaana ollessa, vaikka muuten kyllä lämpimistä nautinkin.

Ja juu, hyvää viikon alkua vaan kaikille :)

Peetta puhui alaosaston tuntemuksista. Täällä myös sukkapuikot tuikkii ja paine on välillä jo aikamoinen. Varsinkin supistuksen tullen. Samoin tuo häpyluu on iltaa kohden aina ikävän kipeä. Aamupäivisin on parasta yrittää tehdä hommia.

Miiulla taitaa olla h-hetki jo aika lähellä. Onnea kovasti loppurutistukseen! Ja onnea rouvautumisen johdosta!

(. ) Kukas se olikaan viisaudessaan sitä mieltä, että näin loppuraskaudessa painonnousu alkaisi hidastua tai jopa loppua?? Ja kilinkikkulat, sanon mä! Tietty toi turvotus nostaa painoa, mutta mulla ei ole yhdessäkään raskaudessa painonnousu loppunut ennen kuin synnytykseen vasta. Yleensä ihan viimeisen raskausviikon aikana on tullut sellainen +1kg, josta mä olen aatellut, että kroppa kerää energiaa synnytystä varten. Saas nähdä, mitä vaaka näyttää ylihuomenna neuvolassa. Ja sekin on muuten kumma, että nyt kyllä kaikki ovat kiinnostuneita mun painosta, mutta synnytyksen jälkeen mä itse olen ainoa, jota ne kilot kismittää :/

Ootteko muuten muut pystyneet olemaan ilman grilliherkkuja? Mä yritän parhaani mukaan taistella, mutta aina sitä lipsahtaa ja ottaa jotain ah, niin suolaista/rasvaista lautaselleen.

Mutta nyt on mentävä vielä viemään pyykit ulos, joten huomiseen!

Misti rv 35+3

Vierailija
8/70 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänneksi viimeinen neuvola takana ja laitetaanpa taas nää tiedot. Viikkoja siis 35+3.

Paino -200g vko

Verenpaine 116/70

Sf 33

Poika oli tänään pää alaspäin, mut pää liikkuu vielä hyvin ja herra myllertää vielä vaikka mitenpäin itseään.

Synnytysvalmennuksen eka osa oli tänään, huomenna jatkoa ja to viimeinen kerta. Mä en nyt siitä niin osaa perustaa, mut jospa vaikka tutustuis tuleviin alueen mammoihin samalla.

Kerrassaan ihana olla lomalla ja oleskella pojan kanssa. On tuommoinen 7-vuotias jo tosi mukava paketti.

Vierailija
9/70 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas paluu töihin tänään, huh kun olen poikki. Oli taas todella vilkas päivä ja meni myöhäänkin.

Oli ollut taas vilkas loppuviikko täällä, koetan kommentoida pikaisesti - khm - jotakin. Kiitos Nikille vinkistä, täytyy käydä katselemassa HUSin sivuilta (NKL:n sivuilla ei ole juuri mitään infoa mistään). Palsille onnittelut valmistumisesta, Miiulle lähestyvästä vihkimisestä (maistraatissa mekin käytiin, bileet olivat sitten erikseen) ja Ellulle uudesta autosta!

Fiikuksella neuvolassa kaikki hyvin, hieno homma. Toivottavasti Senniinan huimaukset helpottavat! Voisin, Veruskankin kysymykseen vastauksena, yrittää jaksella loppuviikosta vähän listata vauvanvaateosastoani. Se on ollut tarkoituksena tehdä muutenkin, kun olen alkanut epäillä (minäkin) ostaneeni niitä pikkukokoja jo vähän liikaa (niitä on tullut tuliaisinakin). Misti, purkautumista varten me kaikki täällä olemme, siitä vain! Tässä " tilassa" helposti ottaa itseensä ihan kaikkea, mitä toinen ajattelemattomasti sanoo. Minuakin nyppii, kun en enää pysty tekemään kaikkea, ja aina nolona selittelen miehelle, joka tosin onneksi erittäin hyvin ymmärtää eikä luule, että yritän raskauteen vedoten lusmuilla (itsellä vain on sellainen olo).

Äideistä oli ollut keskustelua. Kiva, kun joillakin äidit ovat päässeet auttelemaan, ainakin Veruskalla ja Senniinnalla. Minä nyt en odota yksin kuten S@ri@, mutta muuten minulla on aika olematon verkosto. Äitini kuoli haimasyöpään 3 vuotta sitten, isä on niin alkoholisoitunut että sille en uskoisi edes käpylehmää käsiin, miehen vanhemmat asuvat kokonaan toisessa maassa (käyvät tosin Suomessa melko usein). Sisko minulla on, mutta hän on tosi kiireinen, eikä yhtä ihmistä muutenkaan kehtaa koko ajan olla pyytämässä. Täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin, eikä tule kovin esim. sairaalloinen lapsi, jotta itse jaksaa. Saahan sitä sitten jotain kodinhoitoapuja kai kunnalta ja lastenhoitoapua MLL:ltä (jos olen oikein ymmärtänyt), jos oikein tiukille vetää.

AJ kyseli hukkaputkesta - täytyy tunnustaa, etten ole vieläkään kokeillut. Liinan mukana tuli kyllä DVD ja lisäksi paperiversiona myyjän laatima kuvallinen, suomenkielinen ohje, ja siinä näytti helpolta. S@ri@lle jaksamista kasvukäyrien maailmaan, toivottavasti on vain väliaikainen kasvupaussi. Eikös monet vauvat kasva pyrähdyksittäin, toivottavasti teillekin kohta tulee taas kasvuspurtti suvantovaiheen jälkeen. Melba, meille myös vauva toi miehelle työpaikan :). Mies siis oli työttömänä talvella pitkään, uskallettin silti laittaa vaavi alulle, ja nyt pari kuukautta sitten mies sai töitä. Liittyvät nyt sitten asiat toisiinsa tai eivät, tällä hetkellä ainakin on helpottunut olo ja tulevaisuus tuntuu valoisammalta.

Anjuusalle tervetuloa takaisin (en kyllä enää muista, ehdimmekö koskaan samaan aikaan kirjoitella). Beserolla ollut huima ukkoskokemus. Juu, kyllä minä ukkosen vaarallisuuden tunnustan, en vain silti voi olla sitä ihailematta, on se niin komea luonnonilmiö. Mutta ihan turvallisesti sisältä, ulos en mene salamoiden keskelle pomppimaan! Onneksi ei teillä tosiaan sattuneet lapset olemaan ulkona. Peetta kyseli menkkamaisista ym. tuntemuksista, minä nyt olen vielä sen verran jälkijunassa, ettei mitään synnytykseen viittaavaakaan ole ilmennyt. Veikkaan kyllä, että meidän vauvamme ei synny ainakaan ennen laskettua aikaa, hyvä jos edes heinäkuun aikana... Liitoskipumaista vihlontaa on silloin tällöin, siinä kaikki, ei sitäkään pahasti.

AJ kyseli vauvan reagoinnista aurinkoon. Meidän masukkimme sai lisänimen peikonpoikanen, koska ei tykännyt arskasta yhtään (pelkäsi kai kivettyvänsä kuten peikot auringonvalossa :D). Tuossa jo joku viikko sitten otin mökillä mahaa paljaaksi, ja toinen käänsi heti selän. Kun menin varjoon, alkoi tyytyväisenä pomppia. (Tai sitten häntä harmitti auringon katoaminen - mene ja tiedä. Enemmän tuntui kyllä mielenosoitukselta toisin päin :) .) S@nde, meilläkään ei ole vielä paljon mitään olemassa vauvalle - ei siis edelleenkään sänkyä jne. Jotain vaatteita on ja vaippoja, ja sitten paljon sellaista ei-välttämätöntä kuten kantoliinaa ja vauvahierontakirjaa. Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus kuitenkin ryhdistäytyä. Misti, suolaisista olen onnistunut pysymään erossa, mutta makeanhimo ahdistaa niin että. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä karkkia, mutta tuppaavat vain nuo viikonloput vähän venymään tätä nykyä... ei pitäisi, ei pitäisi.

Nyt nukkumaan, niin " pääsee" sitten huomenna taas töihin.

Vierailija
10/70 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti vain ennen lenkille lähtöä (pakko mennä aamupäivästä, kun ei vielä ole niin kuuma!)

Mullakin on aika ajoin tuntemuksia tuolla alapään suunnalla. Viime yönä enemmänkin, kun tuli istuttua illan aikana n. 250km autossa, siitäkös E-L riemastui. Nukkumaan mennessä puski sitten vimmatusti alaspäin päällään, auts! Ja kävellessäkin joskus sattuu niin maan peevelisti tuonne jonnekin alaosastolle.

Helle ei oikein nappaa. Vielä pahempaa turvotusta ei ole (ei oikeastaan ollenkaan turvotusta), mutta jahka jatkuu tuo keli :(

Auringosta: ihoni ei nyt normaalisti pala helposti, mutta nyt tuntuu, että helpostikin voisi kärvähtää. Toki nyt on siitä uv-säteilystä varoiteltukin, mutta on ihokin herkempi.

Mulla on pe se pelkopoli tosiaankin... Sinne asti pitää odotella, että mikä on tilanne tuolla alapäässä.. Olis kiva tietää, että onko jo paikaat pehminneet, että jokohan kolmen viikon päästä oltais tosi toimissa.. Kun ei edes supistele...

Mun serkulla on nyt rv42 menossa, ei ainakaan vielä ole tullut viestiä, että olis vauveli syntynyt. Kauhulla mietin, että olenko itse viiden viikon päästä täällä vielä yhtenä kipaleena!

Mä yritän ehtiä/jaksaa kommentoida jossain vaiheessa, kiirusta vaan pukkaa, kun autoa ollaan illat katteltu ja hommaa olis täs kotonakin viel vaikka kuinka... Ruokaa pakastimeen, pientä siivousta jne.

Voikaahan paksusti ;)

Kuutar & E-L. 37 tasan

Vierailija
11/70 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan riittävän lämmintä on.

Kuutar, olipa kiva kuulla, että pääset nyt vihdoin sinne pelkopolille! Toivottavasti saat sieltä avun.

Kissantassuille jaksamista töissä oloon. Voin vaan kuvitella, että virtaa ei ihan entiseen malliin nyt piisaa. Vaikka toiset kyllä on ihan jaksavaisia loppuun asti.

(. ) viime yönä ajattelin jo, että nytkö se lähtö tuli. Vartin välein supisti ihan oikasti kipeesti ja mikään asento ei auttanut. Onneksi niitä ei tullut kovin monta ja sitten olinkin jo nukahtanut. Aamulla ainoa " tuotos" tuli vessanpönttöön ;) Eli mahtoiko suoliston ahtaus aiheuttaa supistuksia, mene ja tiedä. Huomenna onneksi siis se lääkärineuvola ja sen jälkeen olen taas viisaampi. Jotenkin olisin jo ihan valmis synnärille, mutta en sitten kuitenkaan, järjellä ajateltuna. Viikko, kaksi ainakin saisi vielä mennä.

Äitiyspakkauskin on muuten mulle vielä tulematta. On varmaan kuitenkin jo matkalla, kun tilaus näkyy olevan tehty 1.6. Muuten alkaa kaikki olla jo valmista, pinnasängyn petaan sitten, kun saan se pakkauksen. Vaippojakin ostin kahta eri kokoa valmiiksi.

Mitenkähän Kiharan tilanne? Toivottavasti sykkeet ovat ok ja kaikki hyvin.

Entäpä s@ri@, millä mielellä? Minä uskon, että vauvalla on kaikki hyvin ja kyse on tosiaan siitä, että vauvan kasvuspurtti oli vasta edessäpäin.

CÄ:stäkään ei ole kuulunut...

Mutta nyt lähden pihalle kahville ja taidanpa ottaa ihan vähän jätskiäkin :)

M ja masu rv 35+4

Vierailija
12/70 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kanssa aamupäivästä heti juhlakenkäostoksilla, kun pitää lauantaina mennä pikkuveljen häihin. Ja samalla esikoisen kanssa pienellä kävelylenkillä että isäntä sai nukkua kunnolla, kun tuli töistä vasta aamulla.

Joo voimia vaan heille jotka vielä töissä ahertaa, onneksi olen ollut jo viikon itse äippälomalla, kyllä nämä helteet vielä kestää täällä kotona kun ei oo pakko mennä minnekkään.

Vatsan toiminta ja ilmavaivat vaikuttaa mullakin todella paljon olotilaan ja varsinkin siihen nukkumiseen. Viime yönä " halusin" taas valvoa tuntitolkulla ennenkuin sain torkahdettua.

Viime raskauden turvotuksesta ei täälläkään näy oikeestaan jälkeäkään, ainakaan vielä. Ja edelleen olen seurannassa verensokereista. Seuraava neuvola on vasta ensi viikolla ja juuri ennen LA menen TAYS:n kokoseurantaan ellei synnytys ole ennen sitä. Eli ihan kivasti on pullat uunissa.

Ja niille jotka miettii ettei tunne supistuksia, ei niitä minullakaan ollut ekassa raskaudessa kuin edellisenä yönä kun seuraavana yönä tuli lähtö. Eli rennosti vaan kyllä vauva tulee kun on tullakseen.

- joutur 35+6

Vierailija
13/70 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä minäkin tänään kaupungilla ja yllättävän kivuttomasti sujui. Kotiin palatessa hiki virtasi ja tissiliivitkin märkinä hiestä, joten viileään suihkuun vaan heti.

Vauvan kasvu on mielessä, muttei niin huolestuttavasti kuin aluksi säikähdin. Liikkuu tosiaan ihan vilkkaasti ja se helpottaa. Ja sit mietin tuota kun nyt mua syynätään näin tiuhaan joten kaikki huomataan helpommin, eihän sitä tiedä jos aikaisemmissakin raskauksissa olisi ollut jotain vastaavaa kun ei ole näin ahkeraan mittailtu ja ultrattu.

Kyllä kuitenkin odotan seuraavaa mittausta kovasti.

Supistuksista muuten, mulla on ekat raskaudet menneet ilman senkummempia oireiluja ennen synnytystä, vasta viides raskaus toi tullessaan kaikenlaisia " vaivoja" , kuudes meni taas ilman ja loput onkin oireilleet kohtuullisesti muttei kovin paljoa. Neljäs raskaus mulla oli se kaksosraskaus, jossa toinen menehtyi alkumetreillä ja silloin otettiin lapsivesipunktio ja kaikenlaista sellaista, muttei liitoskipuja eikä supisteluja ollut silloinkaan.

Nyt mulla on ollut todella vaihtelevia päiviä loppua kohti, välillä en jaksaisi sängystä nousta ja kuten tänään, melkein " normaali" olo.

Uni maittaa ja nukkuisin kyllä koko ajan. Välillä mietin kuinka jaksan lähteä synnyttämään kun niin väsyttää :) se on huomisesta sitten kuukauden päästä laskettukin, niin se vaan aika kului yllättävän nopsaan sittenkin ja pian aletaan saada vauva-uutisia lisää.

Terkkuja kaikille oli mukava lukea taas kuulumisia kaikilta kirjottaneilta :)

Vierailija
14/70 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään äippäpolilla viis tuntii, vähän kesti, ruuhkaa. Kaikki oli hyvin, mun ylävatsan vihlonnat kaiketi johtuu siitä,et vauvan peppu tms. painaa sinne tai närästyksestä. Painoarvionkin sain, 3,3kg ja raivotarjonta. Supisteluja, niitä menkkamaisia kipuja on ollu, mut ei niin paljoo kuin sunnuntaina. Kohdunsuulla ei ollut ihmeempiä tapahtunut, paikat oli kiinni, lääkäri sano et ulkosuu ehkä hieman auki. ja sano vielä että et sinä tänään synnytä =)

Mutta mites ois ens viikolla tai sitä seuraavalla...tahtois jo nyytin kainaloon. Oli muuten pikkusen kuuma ajaa autoo (ei ilmastointia), varsinkin kun se oli sen viis tuntii ollu parkkipaikalla auringossa. Ei meinannu rattiin kärsiä koskee. Äippäpolilla taas oli niin kylmä kesähepeneissä, et meinas paleltuu.

Täytyy mennä nostaa koivet kohti kattoo, kun on päivän istunut. Meinaa olla pölkyt.

peetta ja Juuso 36+4

Vierailija
15/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja pikaisesti kommenttia NKL:n perheosastosta (os 61). Olin meinaan todella positiivisesti yllättynyt, kun käytiin siellä tutustumassa. Kivat huoneet ja henkilökunta erittäin ystävällistä! Kova hinku tuli päästä jo tositoimiin ja saada Ilmari toiselle puolelle mahanahkaa.

Onko kukaan muu käynyt tutustumassa NKL:lla?

Tänään neuvola klo 13, sitten lisää kommenttia.

Koala ja Ilmari (rv 37 tasan!)

Vierailija
16/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset onnitteluista.

Eilen sitten vaihtu nimi. Ei se ollutkaan pahempi paikka se maistraatti.

Sormus kauppaankin pitäis yrittää mennä kun kaikki tapahtu niin nopeasti.

Maha kasvaa silmissä (mieskin totes asian eilen). Siis kun mulle tullu ns.vauvamaha vasta viimeisen kuukauden aikana (hihittelee itekseen)..

No sitten lääkäriasiasta. Oli setä konsultoinut ylilääkäriä..jonka vastaus oli että ei käynnistetä ennen vkoa40..Ja kaveri oli reilu vko sitten n.3.3kg (toki arvio joka voi heittää suuntaan tai toiseen, mutta silti)..Alkaa hiukan turhauttamaan tää kun kaikki ovat asiasta erimieltä. No uus lääkäri ens ma ja sit jos taas ois fiksumpi asian suhteen. Tää ei jää tähän...No saas nähdä.

Mutta nyt kummipojan ja hänen pikkuveljensä hoitoreissulle.. Ja sitä ennen pitänee käydä poliisiasemalla hoitaas ajokortti asia kuntoon (4viikkoa kun menee että saa uuden) passia en viitti vielä tilata kun sille ei taida hetkeen olla tarvetta.

Mutta jaksamisia kaikille täällä ihanan kesäisessä säässä, ainakin etelässä. Toivottavasti myös pohjosessa on kauniit ilmat. Lisäkommentteja myöhemmin.

Paljon myös tsemppiä keillä ongelmia raskauden kanssa (ketään erikseen nimeämättä...)

Miiu + " pave" 37+6

Vierailija
17/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä pohjoisessakin :) Taas viime yö meni vähän harakoille, vaikka makkarissa on kattotuuletin viilentämässä ja ikkuna yön auki, mutta eihän se juurikaan meikänaista auta. Kuumuus tulee aina jotenkin sisältäpäin :)

Jännä huomata, että me Kesäheinät " jakaannutaan" lämpimän palvojiin ja viileän rakastajiin, mutta tästäkin näkee jokaisen olevan oma yksilönsä :)

Pals ja Miiu: Onnea " akkautumisen" johdosta :) Ja Miiulle vielä, ite menin naimisiin viime vuoden marraskuussa, nii en oo vieläkään saanut hommattua ajokorttia uudella nimelläni varustettuna *noloa*

Sande: Elä ota ressiä tosta, ko et oo laittanu " pöytää valmiiksi" vauvaa varten - kyllä sie kerkeät vielä, toivotaan näin ;) Ja sulla on muutenkin aivan varmasti kädet täynnä touhua, jo ton teän raksaprossunkin suhteen.

Misti: Ite oon vielä toistaseksi välttynyt grillimässyiltä, koska meillä on vasta grilli ostoslistalla ;) Eli helppoa vielä, mutta auta armias, ko saahaan se grilli kaupasta kotiin. On vaan siinäkin pähkiminen, että millasen ostaa - kaasugrilliä oon miettiny...Mitäs sulle sanottiin sielä lääkärineuvolassa?

Kissantassut: Koita jaksaa vielä tovi siellä töissä :) Ja meinasin sitten niin, etten tilaa vielä sitä " hukkaputkea" , vaan katon ensin millanen vilikreeni meille syntyy ja kuinka tarpeen kantoliina sitten onkaan...

Kuutar: Toivottavasti saat pelkopolista täyden avun ja saat työstettyä asiaa perinpohjin. Ite kävin kerran pelkopolilla ja olin tosiaan samantien valmis synnyttämään, kun poislähtiessäni suljin polin oven ;)

Saria: Mulla kans nyt vähän samaa oiretta, ko sullakin, että välillä on virtaa, ko pienessä pitäjässä ja välistä on päiviä, ettei jaksais tehä yhtään mitään, hyvä jos ruokaa pesueelle. Koitamma jaksaa :)

Eilen kävin nlassa ja ei mitään mainittavaa - ipana pt:ssa/vähän poikittain. Toissapäivänä iski taas menkkakipujen kera supparit päälle, kestivät jotain tunnin verran, kunnes otin Panadolin, joka helpotti oloa. Nlatäti vaan tuumasi, ettei enää kannata ottaa mitään suppareihin, vaan saa antaa tulla aivan vapaasti, koska viikot on jo hyvät...Saahan ne tulla joo, mutta ipana on vaan jästipäisesti väärinpäin ja täällä ei anneta synnyttää alakautta, pt:ssa olevaa vauvaa. Ite haluaisin ipanan pysyvän vielä parisen viikkoa kämpässään, mutta liekkö tuo enää oikeinpäin kääntyykään...?!?

Kaikille jaksamista näissä keleissä ja olotiloissa - enää ei ole pitkä matka taivalta jäljellä *tsemppaa*

Pehmeepäinen AJ 35+5

Vierailija
18/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä pohjoisessakin :) Taas viime yö meni vähän harakoille, vaikka makkarissa on kattotuuletin viilentämässä ja ikkuna yön auki, mutta eihän se juurikaan meikänaista auta. Kuumuus tulee aina jotenkin sisältäpäin :)

Jännä huomata, että me Kesäheinät " jakaannutaan" lämpimän palvojiin ja viileän rakastajiin, mutta tästäkin näkee jokaisen olevan oma yksilönsä :)

Pals ja Miiu: Onnea " akkautumisen" johdosta :) Ja Miiulle vielä, ite menin naimisiin viime vuoden marraskuussa, nii en oo vieläkään saanut hommattua ajokorttia uudella nimelläni varustettuna *noloa*

Sande: Elä ota ressiä tosta, ko et oo laittanu " pöytää valmiiksi" vauvaa varten - kyllä sie kerkeät vielä, toivotaan näin ;) Ja sulla on muutenkin aivan varmasti kädet täynnä touhua, jo ton teän raksaprossunkin suhteen.

Misti: Ite oon vielä toistaseksi välttynyt grillimässyiltä, koska meillä on vasta grilli ostoslistalla ;) Eli helppoa vielä, mutta auta armias, ko saahaan se grilli kaupasta kotiin. On vaan siinäkin pähkiminen, että millasen ostaa - kaasugrilliä oon miettiny...Mitäs sulle sanottiin sielä lääkärineuvolassa?

Kissantassut: Koita jaksaa vielä tovi siellä töissä :) Ja meinasin sitten niin, etten tilaa vielä sitä " hukkaputkea" , vaan katon ensin millanen vilikreeni meille syntyy ja kuinka tarpeen kantoliina sitten onkaan...

Kuutar: Toivottavasti saat pelkopolista täyden avun ja saat työstettyä asiaa perinpohjin. Ite kävin kerran pelkopolilla ja olin tosiaan samantien valmis synnyttämään, kun poislähtiessäni suljin polin oven ;)

Saria: Mulla kans nyt vähän samaa oiretta, ko sullakin, että välillä on virtaa, ko pienessä pitäjässä ja välistä on päiviä, ettei jaksais tehä yhtään mitään, hyvä jos ruokaa pesueelle. Koitamma jaksaa :)

Eilen kävin nlassa ja ei mitään mainittavaa - ipana pt:ssa/vähän poikittain. Toissapäivänä iski taas menkkakipujen kera supparit päälle, kestivät jotain tunnin verran, kunnes otin Panadolin, joka helpotti oloa. Nlatäti vaan tuumasi, ettei enää kannata ottaa mitään suppareihin, vaan saa antaa tulla aivan vapaasti, koska viikot on jo hyvät...Saahan ne tulla joo, mutta ipana on vaan jästipäisesti väärinpäin ja täällä ei anneta synnyttää alakautta, pt:ssa olevaa vauvaa. Ite haluaisin ipanan pysyvän vielä parisen viikkoa kämpässään, mutta liekkö tuo enää oikeinpäin kääntyykään...?!?

Kaikille jaksamista näissä keleissä ja olotiloissa - enää ei ole pitkä matka taivalta jäljellä *tsemppaa*

AJ 35+5

Vierailija
19/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se pehmeepäisyys teettää, että tulee tekstitkin kahteen kertaan - nöyrä anteeksipyyntö *niiaa ja poistuu takavasemmalle*

Vierailija
20/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään siis kävin siellä neuvolalääkärillä. Kaikki näytti olevan ihan ok, vauva rt:ssa ja alhaalla. Painoarvioksi merkkasi korttiin 2850g, mutta kone antoi vaihteluväliksi 2555-2850g. Ihan keskikokoiselta siis edelleen vaikuttaa. Kohdunsuu pehmennyt, mutta vielä kiinni ja kaulaa se 3cm. Eli eipä taida ihan vielä onneksi olla tulossa. (Vaikka mullahan siis yleensä tilanne ollut tuo synnärille mennessäkin.) Muutenkin arvot olivat kunnossa, rr 112/78 ja pissa puhdas. Painoa +747g/vko, mutta nyt on kyllä turvotuksella asian kanssa tekemistä ja niinpä myös turvotukset oli yhdellä plussalla. Mun puolestani nää lämpimät kelit saisivat mennä menojaan ja palata sitten vaikka loppukesästä :)

Neuvolan vessan seinältä bongasin muuten sellaisen tiedon, että tays:n tutustumiskäynnit lopetetaan juhannukseen ja sen jälkeen synnytysosastoon voi tutustua internetin välityksellä. Aika ihmeellistä minusta!? Eihän siellä sivuilla mitään ihmeellistä tietoa edes ole, ainakaan ensisynnyttäjää ajatellen. Että olkaatten onnellisia te, jotka vielä sille käynnille ehditte. Osaatteko muuten siellä hiljan käyneet sanoa, mistä ovesta sinne svo:lle tällä hetkellä kannattaa pyrkiä, kun siellä näytti se ulko-oven paikkakin olevan rempan alla?

S@ri@ mietti, että miten jaksaa synnyttää, jos kovin väsyttää :) Mä olen miettinyt välillä iltasella samaa, kun oikein on poikki. Siksi mä en yritäkään saada synnytystä käyntiin millään maratonishoppailulla tai suursiivouksella, kun sitten loppuu pian paukut kesken :) Jos saisi esittää toivomuksia, niin lauantai aamusta synnärille ja maanantai aamuna kotiin. Ei kuluisi miehenkään lomapäiviä mun sairaalassa oloon. Mutta eipä nämä toiveita kuuntele.

Tuleeko muuten kellekään muulle Meidän perhe-lehteä? Oli niin surullinen tarina kohtukuolemasta, ja se nyt vainoaa mun ajatuksia :( Että pitikin mennä se lukemaan...

Nyt nostan jalat seinälle, kun muu poppoo on poissa kotoa vielä hetken.

Misti rv 35+5