***KesäHeinät vko 23***
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
Kommentit (70)
Sunnuntaita täältäkin.
Paloi hermot eilen yksin kotona jäkäämiseen, joten otin auton alle neljän maissa ja huristin Lahteen tädin luokse syömään (eli Santa Fehen missä hän on tarjoilijana). Täti pääsi kuudelta töistä ja lähdettiin sitten siitä terassille istumaan. Yllättävän hyvin sitä jaksoi, kymmenen aikaan siirsin auton kokan takaisin kohti kotia. Tietysti lopputuloksena on todella todella kipeä selkä ja niitä pyykkejä sain pestyä vain kolme koneellista, mutta kyllä se silti yksin kotona istumisen voitti.
Julle antoi kiltisti äitin nukkua aamukasiin asti ennenkuin alkoi aamujumpan, joten ihan hyvät yöunet tuli taas. Mä epäilen vahvasti, ettei poitsu ole laskeutunut vielä yhtään kun pystyy nyt öitäkin nukkumaan käymättä vessassa. Ja edelleen välillä ahdistaa niin paljon rintalastaa, että taitaa ne kantapäät aika korkealla vielä olla.
Jaaha, kuului kone lopettelevan lakanapyykin eli seuraavana on sitten kestovaippojen vuoro. Kyllä tässä tää päivä taas tuhraantuu konetta odotellessa.
Nii joo ja niitä omanapakeskusteluja täälläkin kaivataan. Kun en itsekään ole niin kovin hyvä muita kommentoimaan.
Hauskaa sunnuntain jatkoa kaikille.
Heh, iltasella joskus puolen yön maissa mekin vihdoin pääsimme asiaan vaikka taas meinas laiskottaa kun oli niin kuuma. No, kannatti ruveta! Oli nimittäin huippua :D Mutta mutta.. maha kovetteli kivuttomasti sen jälkeen oikeestaan koko ajan, kunnes 01.40 alko semmoset melko kipeet menkkakipuiset supistukset. Oli pakko mennä sänkyyn makailemaan ja väsyttikin.. (Valvotaan nimittäin aina sinne asti ja nukutaan tähän asti, mies vielä sängyssä, jotenkin vaan rytmi luisunut molemmilla) No, ajattelin että nukahdan varmaan kun makkari oli vähän edes viilentynyt, mutta niitähän alkoi tulla aika navakasti 10 min välein, ja selkää poltteli. Tunnin makoilin, sitten tulin toiveikkaana tähän koneelle että kirjottelen teille mutta sivut oli jossain käyttökatkossa x( Viikkailin vähän Panun puhtaita vaatteita ja menin takasin sänkyyn. Vessassa piti käydä aina supistusten välillä.. Kuitenkin nukahdin jossain välissä, mutta aina kun heräsin, oli supistus. Nyt juilii alaselkään, mutta maha ei just tällä hetkellä ole kova..
Ihan huippua jos tositoimiin päästään, mutta tarkoitus oli päästä rouvaksi huomenna klo 13 :D Mietin jo hiljaa mielessäin että suostuiskohan maistraatti-ihminen tulemaan KYSin pihalle jos olen jo kerennyt lykätä tämän maailmaan x) ei muuten mitään, mutta kun tuo on se maaginen päivämäärä, jolloin jokavuosi on tapahtunut jotain, tapaaminen, kihlat.. No enivei, eihän sillä oikeesti ole väliä :D Tietenkään. Mutta jännittää!
-Tohinoissa Pals 37+2
ps. Hittolainen, kuitenkaan ei tapahdu mitään.. mietin jo että oonko kuvitellu koko supparit, mutta teki ne niin kipeetä että piti mennä vaakatasoon. Onkohan nuo " niitä" ?
Olipa ihanata, ko sain viimeinkin nukkua kunnolla tai no niin kunnolla, ko vaan mahollista - keli viilee, pilvistä ja pari pisaraa vettäkin vasta nakkasi. En jaksanut ees ampiaisesta ressata, joka aamulla tuli meän makkariin tutkimusmatkalleen. Ainoa riesa on nyt tää alkanut aivastelu, joka on allergiaa. Koitan sinnitellä, ettei tarttis ottaa mitään, ko vielä ei kuitenkaan nenä vuoda Niagaran tavoin eikä silmiä kutise *koputtaa päätänsä taas*
Eilinen meni raksalla ja koemaalasin tulevaa taloamme parilla eri sävyllä ja jäätiin nyt sitten pähkimään talon värisävyä, joko kerma tai erittäin vaaleankeltainen...On se vaan niin vaikeeta. Toisaalta mulla haluttais aivan vitivalkoinen talosta, mutta täälä, kun on talvella jo aivan tarpeeksi tota valkosta ja aivan tarpeeksi kauan, nii pitänee hieman sävyttää...
Myöhäiset kiitokset Ellulle tosta tavaralistasta :) Huomasin sitä lukiessani, että jotain vielä puuttuu. Pitää paatipunkka vielä ostaa...Ja kait se pitäis sitä sairaalakassiakin vähän katella jo valmiiksi, ko mie ainakin tahtosin pitää omia vaatteita siellä enkä niitä " 70-luvun seksintappajia" . Jännä juttu, että esmes tuossa Ruottin puolella, Sunderbyyssä pitää olla kaikki matkassa, nii äitillä, ko vauvallakin (omat vaatteet ja tavarat) - sairaalan puolesta ei heru mitään. Ite kuitenkin synnytän tämän kaverin Suomen puolella eikä toi Ruottin malli muutenkaan nouse mun silmissä kovin korkeelle - tässä raja-asukkaana on niin helppoa sanoa ;)
Olikos se maikkarin dokkari muuten sellanen, jossa se pariskunnan nainen työskenteli delfiinien parissa ja tää pariskunta oli joko ranskalainen/italilainen tai jotain semmosta? :D Ite otin sen nauhalle aikoinaan ja en voi, ko ihmetellä (edelleen) sitä synnytyksen helppoutta...
Veruskalla ollu jo " läheltä piti lähtö" - tilanne.
Ja Pals se taisi puhua noista karvakuonoista, jotka nukkuvat kavereina. Meän koiruus ei ees tuu sänkyyn - oon ollu aina ehoton sen asian suhteen, ettei koirat kuulu sänkyyn. Kait mie oon sitten nii rinsessa, etten tykkää, ko sängystä löytyy koiran mukana kulkeutunutta hiekkaa ;) Ja nyt ko koiruuttani yrittää pyytää viereen sängylle, nii eipä tuukkaan :D Ai juu ja suppareita sinne uudella ja paremmalla vaikutuksella toivotellaan :)
Anjuusa: Meillä möykätään mahassa oikein urakalla, säästä huolimatta, onneksi kuiten yöt saa olla rauhassa. Hieman pelonsekavin tuntein ootetaan melkosta ikiliikkujaa syntyväksi, ko sanotaanhan, että vauva on syntymän jälkeen samanlainen, mitä on ollu ootusaikana yksiössään...
Mulla ois yks tenkkapoo ja oisin kiitollinen, jos jollakulla ois siihen vinkkeliä...Elikkäs mulla närästys edelleen aivan järkyttävää (närästystabuja menee älyttömästi), ipana istunee edelleen ja ilmeisesti ei oo mitään toivonkipinääkään siitä, että hän laskeutuis alemmas, koska on perätilassa??? Ens viikolla mulla onneksi toi synnytystapa-arviointi, nii oon viisaampi sen suhteen, että tuleeko sektio ja milloin, koska täällä ei pt:ssa olevaa alakautta synnytetä. Ihanaa nähä masukkia taasen pitkästä aikaa ja saa tietoon kokoa ja nii edasin....Ja arvatkaas vaan, millaset fobiat mie oon jo kehittänyt tota sektiotakin kohtaan :/
Jaiks, nyt pörrää ampiainen jossain aivan lähettyvillä - lähen ohjaan sitä ulos, jos vain löydän sen.
AJ
Toivottavasti ehdit kuitenkin vielä huomenna vihille ja sitten vaikka suoraan sieltä sairaalaan : ) Mulla on tuollaisia sinun kuvaamiasi supisteluja ollut valitettavasti muutaman päivän välein viikkojen ajan, mutta esikoisen odotuksessa ei ollut ollenkaan ennen kuin lähdin synnyttämään. Olikos sulla eka tulossa? Ja onhan sulla noita viikkojakin jo niin reilusti kasassa, että voipi ihan hyvin olla tosi kyseessä...
Liikkeistä vielä: meillä vauveli aloitti liikkumisen taas iltayhdeksän jälkeen ja jynttäsi nyt niin kovasti, että en päässyt nukkumaan kuin klo 1.40! Yleensä olen niin sikiuninen, että nukun vaikka olis mikä, mutta nyt massu heilui ja jaloilla työnnettiin niin hanakasti, että en vain voinut nukkua siinä " turbulenssissa" ! Sitten aamulla taas tuli liikkeitä rivakasti mutta nyt taas on varmasti päivän ajan hiljaista.
Minuakin mietityttää vauvan laskeutuminen, jota ei siis vielä ole tapahtunut ollenkaan, vaikka esikoinen oli jo näillä viikoilla laskeutunut. Onko muilla kokemuksia, laskeutuuko toisessa raskaudessa yleensäkin myöhemmin, vai onko minun tulkittava, että tämä vintiö syntyisikin esikoista myöhemmillä viikoilla?
anjuusa rv. 36+4
Palsillahan se mielenkiintoinen yö oli ollut :) Mahdatkohan olla meistä seuraava, joka vauvan saa viereensä?
Meillä tänään siis se päivä, jolloin aikaisin lapsista on syntynyt, joten ainakaan aikaisuusennätystä ei tullut. Ja vielä ainakin ensi sunnuntaihin aion pitää jalkoja ristissä, sillä meillä on silloin kolmen lapsen yhdistetyt synttärit ja ne haluaisin kyllä viedä läpi ihan yhtenä kappaleena. Ja sitten kun näin puhuu, niin mä olen täällä vielä heinäkuun puolessavälissäkin, kokemassa ensimmäistä yli mennyttä raskauttani :)
Sairaalan ilmastoinnista sen verran, että ainakaan tays:ssa sellaista ylellisyyttä ei ole ollut. Toivottavasti ovat nyt rempan myötä asiaa korjailleet. Ja ne kamalat muovit siellä sängyissä tosiaan vaan pahentavat tilannetta. Mutta minä olen kyllä kiskonut niitä muoveja pois ainakin tyynyistä, että on ylipäänsä pystynyt nukkumaan.
(. ) on ihan ennallaan. Jotenkin tuntuu, että nyt kun viikot on jo näin hyvät ja stressaamisen on voinut lopettaa, niin myös supistukset on vähentyneet. Liitoskivut on välillä ikäviä, mutta niidenkin kanssa selviää. Joten ei kun odottelemme rauhassa :)
Nyt ruuan laittoon.
Misti rv 36+2
Heips ;D
Olettepas olleet nyt ahkeria! Minulla kone kyllä päällä miltei koko päivän, mutta enpä vain ehdi kirjoitella, mutta lukenut oon juttujanne innolla =D
Meillä tosiaan tarkoitus ensi torstaina oliskos 14.6. muuttaa uuteen kotiimme ja tuntuu, että tavaraa ois vaikka millä mitalla!!! Vaikkakin pakattuna siitä on ollut suuri osa jo vuoden, kun muutettiin edellisen kerran. Kone pysäsi täälläkin ;D Käympä nyt pikapikaa siirtämässä ne kuivausrumpuun ja laitan uuden, niin ei mene aikaa hukkaan!
Miiulle rohkaisuna koon puolesta, että mulla Rv37+0 paino-arvio oli sen 3.6kg ja olikos se sinulla 2-3 päivää aiemmin 300g vähemmän!? Niin joka tapauksessa lääkäri sanoi minulle, ettei ole tulossa niin isoa, kuin esikoiseni (5070g) oli! Toki arviot voivat heittää suuntaan jos toiseenkin ja sinä kun olet sairaalassa muutenkin töissä, niin osaat olla " vaativampi" asiakas ;D Kumpa minäkin saisin silloin seuraavassa kotrollissa Rv 39+4 varmuuden synnytys tavasta!! Olen nyt pääni puhki miettinyt synnytystä tässä muuttoa tehdessäni ja muille kuulumisia kertoillessa... Nyt olen tullut siihen tulokseen, että vaadin sectiota ja käynnistykseen en suostu! Nämä siis siinä tapauksessa, että minulla ei synnytys tälläkään kertaa käynnisty itsekseen!! Haluaisn toki kokea alatie synnytyksen, mutta siitä tingin nyt kyllä, ettei tämäkin asukki tule mahdottomiin mittoihin.
Noista isoista mitoista on silti hyötyäkin =) Vauvaa on helpompi hoitaa ja pukea, kun on heti jo " jämäkämpi pakkaus" . Meillä kun esikoinen kannatteli päätään jo laitoksella, niin että oli lyödä päätänsä oven karmeihin, kun täti sokeri mittaukseen häntä vei käsivarrellaan " roikottaen" . Toki päätä piti tukea, mutta nosti itse päätään ylöspäin sitterissäkin istuessaan. Minulla ei silti ole vertauskuvaa pienestä vauvasta.
Olipas Palsilla ollut jännä tilanne!? Mulla ei suppareita tuntunut koskaan. Toki olen nyt viime aikoina tässä raskaudessa tuntenut " jumalatonta" kipua alaselässä, kuten joskus nuorempana kuukautisten aikaan! Mutta mutta nyt kun tullut kirjoitettua muutenkin noista petipuuhista, niin minulla alkaa jossain kohtaa sattumaan aivan hillittömästi " oikeaan kylkeen" . On kuin jotain irtoaisi tai joku puukolla repisi sisältäpäin... kun pidän kyljestä kiinni niin voidaan jatkaa, mutta niin se vaan jää kiputilaan pitkäksi aikaa touhuilun jälkeen ja on jopa arka vielä seuraavanakin päivänä.
Joku kirjoitti ettei usko noihin S:iin. Enpä minäkään pahemmin, mutta viimeksi kun minua oli kännistelty 3.päivää ja tuli lepopäivä, niin lääkäri kehoitti mennä kotiin kokeilemaan luonnon omia lääkkkeitä ;D Kysyin että TÄH!? Niin hänpä selitti, että sperma on vähän niinkuin ne käynnistys aineet tai jotain sinnepäin, et kaipa se sitten jollakin tehoaakin??
Sairaalakassin kait pakkaan, kunhan ollaan päästy muuttamaan uuteen kotiimme. Mä kun en jaksa uskoa, että tämä veijari täältä ulos tulee enemmin, kuin pakolla otetaan ulos! Eikä kyllä ole isännänkään toiveissa, kun hällä muutenkin kädet täynnä töitä toisessa päässä. Siis talo vielä sieltä täältä kesken ja vasta nassikoden huoneet on pesty ja puunattu jo vimpan päälle kuntoon. Tänään menen siivoamaan mein makkaria, vh:tta, 2 wc:n ja olkkaria niin paljon kuin voin, kun putkimiehellä ja laatoittajalla vielä hommia maanantaina jonkun verran jäljellä... Toki koitan saada keittiön, ruokailutilan, eteisen, 1 wc:n ja tuulikaapinkin siivottua. Mutta huonompi puoli on siinä, ettei esikoinen viihdy mummulassa hoidossa ja että listoja ja pyttyjä yms... on raksalla vielä siellä sun täällä, että hommia ois isommallekin porukalle, kuin VAIN MINULLE =( Jos saan kaiken nyt sujumaan suht hyvin, niin tiistaina, keskiviikkona minulla ois enää kellari siivottavana ja siellä siis takkahuone, khh, aula, 3.wc ja pesuhuone... Onhan siellä sauna ja tekninen tilakin, mutta sauna valmistunee joskus talvella, ehkä jouluksi?? Onneksi voin saada siivous apua parilta ihanalta ystävältäni ensi viikolla... Säälivät minua kun olen viimeisilläni, vaikka heillä nassikoita itselläänkin, niin vievät mummolle tms.. hoitoon, et pääsevät mua jeesaamaan ;D Kovasti oon vaan sitten kiitosvelassa heille!!
Nyt pakko jatkaa hommia taasen. Kuullaan taas ;-) Vaikkakin saattaa vaieta, kun en muista miten tää mein netti vaikenee ja siirtyy uuteen???
S@nde ja petturi 37+3
P.s. Palsille onnea maanantain suhteen ;D Me ollaan miehen kanssa seurusteltu maanataina tasan 14-vuotta!
Mä olen kyllä ihan jostain asiatekstistä myös lukenut, että spermalla on synnytyksen käynnistymiseen edesauttava vaikutus, mutta mieleen jäipi, että edellyttää " kohdunsuun kylpemistä spermassa" . No, meillä se varmaan onnistuu, kun ukkokulta on ollut niin kauan ilman... Esikoinen syntyi ainakin alta vuorokausi luonnongeeleillä kokeilemisesta, en tiä sitten?!
Laskeutumisestakin on ollut yleistä keskustelua. Mä kyselin aiheesta viime neuvolakäynnillä ja sain vastauksen, että synnytys voi käynnistyä vaikkei vaavi olisikaan ns. lähtökuopissa, mutta siitä johtuen monesti kestää sitten kauemmin, että äipälle olisi helpompi, jos vauva olisi kiinnittynyt ja mahd. alhaalla. Mulla on varmaan sitten niin väljähtäneet paikat, kun vaavi ei ole " kunnolla kiinnittynyt" , mutta alhaallahan hän on asustellut koko raskauden.
Juu, kaupoissa käytiin lauantaina. Miksi kaikki vauvakamat on tällähetkellä mustia, vaikka on kuuma tai ylipäätään kesäaika? Mulla ainakin on käsitys, että musta oikein kerää kuumaa ilmaa ja kuumenee ihan erilailla kuin muut värit. Olen kai aika nirso, mutta toisaalta tuolla etelässähän ihmiset käyttävät hyvinkin paljon mustia värejä - tiedä sitten siitäkään?! Nyt rupee mullakin kaikki olemaan kasassa, paitsi niitä sairaalakamoja en ole vieläkään saanut kasattua.
Ai juu, tää hikoilukeskusteluhan oli se yksi kommentoinnin paikka. Mäkin esikon syntymän jälkeen hikoilin aivan mielettömästi, vaikka oli sydäntalvi. Ihan sairaan kuuma oli myös sairaalassa, kun hormoonit heittelehti. Toisaalta oli helppo lopettaa tupakointi samoihin tuskiin ja sen jälkeen en olekaan edes maistanut, ettei vaan jää uudelleen " bad habit" .
Tämä päivä on mennyt uusien tuskien parissa. Aivan julmetusti vihlonut näitä nivusia, siis ihan niin ett` on hetkeksi täytynyt tekeminen lopettaa, että saa vihlonnan rauhoittumaan. Onkos ne nyt niitä liitoskipuja? Olen ihan onnellisesti (onneksi!) unohtanut kaikki synnytyksen oireet, enkä tällaistakaan muista ennen kokeneeni. Ainut asia, joka (ja sekin jälkeenpäin) on jäänyt mieleeni kivusta oli tilanne noin 24 tuntia ennen esikoisen syntymähetkeä. Oltiin kävelyllä ja " vihloi" niin kovasti, että piti pysähtyä ja odottaa sen menevän ohi, mutta se oli kyllä vatsassa se vihlonta, ei jalka-/reisitaipeessa.
Voi, kun mä säälin teitä, joilla on muutot ja rempat vaiheessa. Toisaalta teillä kuluu varmaan nää viimemetrit paljon nopeempaa ja sanoihan se neuvolatätsy, ettei ihan kannattaisi makoilla paikoillaan tekemättä mitään, jos haluaa edistää synnytyksen käynnistymistä.
Kun tuntuu, ettei enää jaksa itse tehdä mitään. Pesuhuone tosin on meillä enää ainut juttu, joka vielä odottelee tekijää, kun mä ajattelin tälle kesävaaville perustaa sinne sen hoitopöytämaailman. Tuntuisi vähän viileemmältä itelle ja saa sitten rauhassa roiskia ja ruiskia veden kanssa. Esikkoa hoitelin sen huoneessa, mutta silloin oli talvi ja mä ite ainakin olen niin viluinen erityisesti aamuisin...
Hei hyvä, että kyseessä oli se delfiinikouluttajajuttu, sen olen itsekin aikaisemmin nähnyt. Kiitti vastanneille! Näitä on vaan niin paljon raskausajandokareita, vaikka uusinhan siinä kyllä luki...
Tässäpä tunnelmia (taas oikeen urakalla) nyt mä lähden saunaan, ciao! Nikki
Eikä edes mitään ihmeellistä asiaa :) Odottelen vai tässä 24:n viimeisen jakson alkamista. On muuten taas niin surkeaa ohjelmaa tv:ssä, että turha edes koko toosaa avata :( Uusintoja toistensa perään.
Nikillä oli vihlomisia nivusissa. Minä muistan kakkosen odotuksen loppumetreistä juuri sen, että samana aamuna kun sitten illalla lähdettiin sairaalaan, olin neuvolasta kävellessäni niin kipeä juuri nivusista, että en meinannut liikkumaan päästä. Mutta silloin oli vauvakin jo niin alhaalla, että terkka totesi vain, ettei saa enää edes hartioista kiinni. Joten, voihan olla, että sullakin on vauva pudonnut entistäkin alemmaksi?
Oletteko muuten muut huomanneet, kun vauva hengittelee mahassa? Aika hassun näköistä, kun maha kohoilee tasaisesti toisen hengityksen tahtiin :)
Jaaha, nyt äitiä kaivataan, joten illan jatkoja kaikille!
elikkäs...
Melba..ei muuten hätää mut tää oli kasvanut ultran mukaan viikkojen 34+5(2500g) - 36+4 (3300g)välissä +800g...joten ei paljon helpota kun sen pitäis kasvaa 200g/vko..kun on tuon mukaan kasvanut tuplasti.
Mutta toivon että kaikki menee hyvin, tuli minkä kokoinen veijari tahansa.
Ja yhdyn Senniinaan..eli laskeutunut on ja tuntuu että saa juosta koko ajan pissalla, etenkin yöllä (katoin kellosta niin n.2h. välein kävin..) Ja sit nukkuakin pitäis yrittää...
Pals...Toivotaan että kaikki järjestyy huomisen osalta..Toivotan onnea. Niin ja samanlainen olo oli täällä pe iltana että oliko ne niitä ja mitä pitää tehä jne. =)
AJ..Sama dokkari se oli joka sulla nauhalla..
Voi kun ihanaa että Sande perheineen pääsee muuttamaan. Ja kiitos lohdutuksesta. No joo..on tullut opittua vuosien varrella vetämään oikeistä naruista töissä niin toivottavast se onnistuu myös huomenna kun sen läkärin näen. mutta kuten kätilökin sanoi..niin yritän pitää puoleni. ;-)
Mut nyt saunaan..mies meni jo.
Kertoilen lääkärikuulumiset huomenna.
Miiu
Kylläpäs onkin kirjoiteltu,
minäkin haluan lueskella niitä oman navan juttuja eli lisää vaan.
Tässä odottelen että esikoinen heräilis yöunilta, kun eilen oli se rankka päivä veljeni hääjuhlissa. Muuten meni kivasti mutta kun mies ei saanut ketään tuuraan työpäiväänsä, niin jouduin itse juoksemaan koko päivän esikoisen perässä. Hän kun ei malta olla paikallaan.
Joten iltapäivällä oli pakko lähtee kotiin kesken juhlien kun jalat alkoi turpoon ja seisominen oli hankalaa.
Täällä vauva liikkuu sitä enemmän mitä enemmän olen paikallaan. Eli siinä mielessä ei huolta.
Niin ja niistä sänkypuuhista, viime raskaudessa oli hirveät himot, joita ei nyt kyllä ole näkynyt, mutta kyllä aina kun mahdollisuus tulee (lue: kun mies on kotona ja esikoinen nukkumassa) niin harrastetaan edelleen.
Sitähän tässä naurattaakin, että missähän välissä sitä sitten harrastetaan kun vauvalla ja esikoisella on kuitenkin eri rytmi... luulen että silloin se tuskailu vasta alkaa.
Hiiva oli meilläkin vierailulla vähän aikaa sitten ja siihen mieskin otti lääkekuurin ja minä Canesten-puikon ja sitä voidetta ja auttoi kummasti. Enkä käynyt lääkärillä neuvottelemassa, vaikka edellisestä hiivasta on vuosikaudet aikaa. Kysyin vaaan apteekissa mitä voi käyttää ja farmaseutti neuvoi.
Meillä on ollut sisällä kanssa aikas kuuma, mutta kaikki ikkunat joissa on verkko eli neljä on koko talossa auki yötä päivää, eli aamuyöstä on jo mukavan viileetä nukkua.
Olin kans nähnyt sen eilisen dokkarin jo talvella, eikä se mielestäni kummonen ollut. Joten ne jotka ei nähnyt ei menettänyt mitään.
Ens viikolla on neuvola joten kirjoittelen sitten lisää, nyt vois mennä kans laittaan pyykkiä pesuun....
- joutur- 36+4