***KesäHeinät vko 23***
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
Kommentit (70)
Lohdutu vaan Nikki, sulla on ollut huomattavasti pidemmät kärsimykset :D
Joo, se on harmi ku tiällä on hiljentyny niin kovasti. Minä yritän ainakin kirjottaa nyt aina kun käyn lukemassa, edes jotain pientä! Senniina oot ihana siitä, että aina laitat edes jonkin pienen elonmerkin. Se piristää ainakin minua!!!
Pakkailin jopa kassia, laitoin vauvalle pitkähihasen bodyn, puolipotkarit, vaipan, töppöset ja tumput ja hatun. Ohutta puuvillaa, jos on kaameen kuuma nimittäin.. Ja jos on yhtään viileempi niin mies tuo vielä collegehaalarin ja tarvittaessa vaikka peitonkin, mutta jos nää säät jatkuu niin en haluaisi heti pientä tappaa kuumuuteen.. Itelle otin imetysliivit, liivinsuojia, dödön, hammasharjan, piilarivehkeet (silmälasit ottaa sit jos muistaa), lukemattoman Aku Ankan (:D) oloasun, tohvelit. Otan harjan ja sampoon ja hoitsikan vielä.. Ja huulirasvaa oli kanssa laukussa. Jos siellä ei oo perusvoidetta, niin ukkokulta saa tuoda sitten. En varmaan muuta jaksa ottaa, kun asutaan tässä kilsan päässä, niin mies helposti kyörää mitä tarttee :)
Melkein tuli itku kun katsoin sitä pientä vaippaa. Että tälle olis parin viikon päästä ihan oikeesti käyttöä! Mitä ihmettä! En voi uskoa.. Miehen kanssa sitä ihmeteltiin. Kunpa saataisi jo rakas ulos, on niin kova tinka päästä hoitamaan ja hellimään vauvaa yhdessä!
-nyyhkytunnelmissa pals
lohtusanat Tassuille (meni mulla taas kommentit sekaisin)!
Kissantassuthan kommentoi omassa tekstissään Miiulle alkavassa kappaleessa tätä kätkytkuolema-asiaa, johon liittyi Mistin lukema lehtiartikkeli jostain ikävästä... Mä olen ainakin yrittänyt vältellä kaikkea kurjaa ja pyrkinyt ajattelemaan positiivisesti - voitte varmaan kuvitella miten monta " juttua" munkin ikään mennessä on tutuille ja sukulaisille oikeesti tapahtunut ja montako " asiaa" niiden lisäksi on tullut kuultua, huh-huh!
Onnellista odotusta meille kaikille ja tässäkohtaa myös hyvää yötä, huomenna mennään Varistoon ostaa jotain kivaa vaaville, jee-jee!!!
jaahas, täällä onkin ollut yöelämää:-) Hiljentymisestä sen verran, että kyllähän sitä tulee päivittäin täällä notkuttua useammankin kerran. Välillä ei vaan saa aikaseksi kirjottaa ja jos muilla on sama fiilis, niin sellanen monologi tuntuu hölmöltä varmaan meistä kaikista. Kiva kuitenkin, että kaikki ovat huomanneet saman asian ja eihän me kakkossivua kauemmas kuitenkaan olla tiputtu viime päivinäkään.
Vie varmaan kuumuus kirjoitusmehuja kaikilta:-)
" Siitä" on ollut puhetta..Meilläkin on jonkinverran makuukammarissa elo hiljentynyt. Isäntä jaksaa kyllä lähes päivittäin kysyä, että saiskos tänään;-) Jotenkin ei vaan ole hotsittanut, vaikka kivaahan se aina on ollut, kun on alkuun päästy. Mä kun olen tällanen skeptikko, niin en usko minkään 3xs vaikutuksiin synnytyksen käynnistymiseen. Kerran kun olen jonkin tieteellisesti perustellun artikkelin lukenut siitä, että sperma ei pehmennä kohdunsuuta ym. niin se on sitten uskomukset siinä. Uskon, että vauva syntyy, kun on syntyäkseen. Lupasin muuten jossain vaiheessa ukolle, että 1xvko touhutaan..vähän on repsahtanut, mutta täytynee viikonloppuna terästäytyä.
Mulla on muuten pieni kesäflunssanpoikanen:-( Poika yskii kovasti ja on nuhainen ja samaa vaivaa mullakin. Kurkku oli herätessä tosi karhee. Toivottavasti ei isompia tauteja iske.
Mulla on myös välillä pyörinyt " kauhukokemukset" mielessä ja kenelläpä ei. Kaikkien tuttavapiirissä on varmaan kohtu- ja kätkytkuolemia ja vaikka mitä. Eilen käväisi kylässä yksi tuttu, jonka keskimmäinen vauva kuoli 4pv ikäisenä. Normaali raskaus/synnytys, mutta lapsella vakava sydänvika:-( Aina tulee mieleen, että kun on näin hyvin mennyt, niin missähän vaiheessa lyödään takasin. Se on kuitenkin vaan yritettävä mennä päivä kerrallaan ja otettava asiat niinkuin ne tulee.
Tänään tulee vieraita ja pitäis keksiä tarjottavaa. Oliskohan lehdissä jotain kesäistä kevyttä.
Ihanaa, kun on viikonloppu ja mieskin kotona. Pakko myöntää, että nää kuumat ilmat yksin tämän energisen nelikon kanssa täällä kotona alkavat olla jokseenkin raskaita. Olis ihanaa, kun jaksais vaan pakata porukan autoon ja lähteä johonkin, mutta kun ei tän oman olon kanssa enää jaksa. Hyvä, kun saa pakolliset kotona tehtyä. Siksi mä nautin viikonlopuista ihan kybällä, kun mies on jakamassa hommia.
Lueskelin tossa tuota vau-kirjan opusta, jonka neuvolasta sain. Se on kyllä ihan huvittava välillä, kun on niin selkeästi suunnattu ensimmäistään odottavalle :) Varsinkin ne neuvot näin viimisille viikoille, joissa sanotaan, että lepää, kun väsyttää ja lähde pitkälle lenkille, kun siltä tuntuu. Tai, että nyt on aikaa maata ja katsella hyviä elokuvia. Juupa juu :) Ainoa, mikä mulle nyt mätsää, on se kohta isän puolella (olikohan vkon 38 kohdalla), jossa lukee, että mielialan vaihtelut ja ärtyisyys voivat nyt tulla takaisin ;) No joo, eihän tää nyt ihan niin synkkää ole, mutta ymmärrätte varmaan. Pääasiassa mä olen kyllä ikionnellinen tästä vauvasta ja kaikesta siihen liittyvästä ja palsin tavoin en malttais odottaa, että saan sen pienen nyytin kainaloon. Ja tiedän, että vaikka nyt tuntuu siltä, että ei enempää, niin mieli saattaa jopa jossain vaiheessa muuttua ;)
Huh, tulipahan taas avauduttua, mutta pysyypähän pino ylhäällä...
Makuukammarielämästä olitte jutelleet. Meillä on myös aikas hiljaista sillä saralla. Lähinnä johtuen musta, mies olisi kyllä ihan valmis. Olotila on vähän sama kuin nikillä, eli vauva alhaalla jne. Mutta mulla syynä kyllä ollut myös pieni pelko siitä ennenaikaisesta synnytyksestä, meillä kun esikko lähti aikanaan syntymään petipuuhien jälkeen samana yönä. Mutta nythän sitä taas jo ollaan ihan hyvillä viikoilla, joten sen puoleen kai voisi.
Miiu, eipä ole vielä näkynyt ä-pakkausta täällä päin. Ensi viikolla on pakko jo tulla! Tän siitä saa, kun liian kauan panttasin niitä papereita :) Joku muuten myy huutiksessa pakettia, jossa on aika paljon sen uuden pakkauksen kamoja. Jos jotakuta kiinnostaa...
Nyt lähden pesulle ja pukemaan ja tulen sitten häiriköimään myöhemmin uudelleen :)
M 36+1
Eilen tuli heittetty ässä kiellot nurkkaan, rv 37:n kunniaks =) Ekaks saunoin oikein kunnolla, ei meinannu malttaa tulla pois ja sit viel illalla puuhasteltiin. Ja mä olen suoraan sanottuna pettynyt...piru vieköön, ei sitten mitään suppareita eikä mitään. Ennen saunaa vähä supisteli, mut sit meni ohi. Mä nauroin miehelle ennenku alettiin hommailee, et mua jännittää niinku eka kerta ois =D Toista kuukautta lääkärin määräyksestä ollut tätä saunatonta ja seksitöntä elämää.
Täällä myös jo kovasti odotellaan omaa pikku nyyttiä syliin. Ei millää jaksais odottaa vaikka pianhan se joka tapauksessa sylissä on.
Meillä myös öisin kuuma ja mun aamuyöt menee valvomiseen suurimmaks osaksi. Siinä viiden paikkeella yleensä loppuu uni ja sitten se on sellasta pyörimistä vaikka kuinka väsyttäisi.
Ja Juuso myös ollut aikas rauhallinen viimeaikoina, saattaa olla pitkään ettei tunnu yhtään mitään ja sitten pieni potkusarjatai pepun siirto ja taas pitkään ettei yhtään mitään. Jospa tuo kerää voimia =)
Mutta nyt täytyy mennä vähän ulos. Piti kommentoidakin jotain, mutta unohdus iski...seuraavalla kerralla sitten.
peetta ja Juuso 37+1
Täällä pesukone pörrää tän vkonlopun. Maanantaina tulee ne laatoittajat ja sitten ei viikkoon pestä niin nyt oli pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja laittaa vauvan lakanat ja vaatteet ja omat lakanat ja vaatteet jonoon odottamaan pesua. Jos ensi viikolla jotain käy niin pakko nyt ainakin vauvan vaatteet on olla valmiina.
Nukuin pitkästä aikaa yli kahdeksaan aamulla, heräilin puoli yksitoista ja kun nukkumaan kävin jo yhdeltätoista niin kyllä siinä aika pitkä uni tuli. Tietysti seitsemästä kahdeksaan oli välissä hereillä kun mies lähti taas reissuun, mutta onneksi sain uudestaan unen päästä kiinni. Teille jotka kerrotte olevan kuuma sisällä niin kokeilkaapa +27 ja kaksi karvapalloa sängyssä, toinen jalkopäässä ja toinen kainalossa. Siinä nimittäin vasta kuuma tuleekin. Mutta ei niitä omia pikku nöpönassuja poiskaan voi potkia, on ne niin lutusia.
Toivottavasti miiu ja misti ehtii saada ä-pakkauksen ennen vauvoja. Miten niissä nyt nin kauan meneekin, kun alussa tuntui tulevan parin viikon sisään kaikille....
Senniinalle oli kesäflunssaa tullut, itsellä ollut tuota allergista nuhaa joka onneksi nyt alkaa helpottamaan. Ja tuota kurkun karheutta ollut myös, mutta epäilen sen johtuvan siitä kun olen nukkunut ikkuna auki.
Palsin sairaalakassin sisältö kuulostaa aika samalta kun itse olin ajatellut (tänään aion pakata). Kävin eilen ostamassa Lindexiltä kevyen kylpytakin, kun mun nykyinen on sellainen paksu pörröinen, niin ei siinä kesällä voi olla. Ja ostin samalla yö/oloasun, jossa on puolipitkät lahkeet. Ne ajattelin pakata ja sitten tietty kasan alushousuja, sukkia ja parit imetysliivit (olen ostanut vain kaksi kun epäilen että nämä tissit täst turpoaa niin on paha arvata, että minkä kokoisia tulee tarvimaan).
Ja tietysti shampoo, hoitoaine jne tulee mukaan myös. Vauvalle pakkaan sitten kun olen saanut kaikki pestyä ja silitettyä. Joku oli laittanut turvaistuimeen vauvan vaattet ja se olikin tosi hyvä idea, meinaan kopioida. Tulee siinä sitten kätevästi molemmat mukana.
Seksistä oli myös puhetta. Meillä on ollut tosi hiljaista sängyssä muutaman viikon. Mä en yksinkertaisesti vain oli halunnut/jaksanut ja usein kun olen jo unessa kun mies sänkyyn kiipeää ja aamusin siitä ei taas ole mihinkään niin se on vain jäänyt. Eikä tämä yhteisten vkonloppujen puute ainakaan helpota asiaa. Oishan se kivaa, mutta... No joo, ehkä me sitten kanssa 37 rvn kunniaksi ens viikolla saadaan jotain aikaseksi, pitää skarpata itsekin.
Mulle tuli tossa eilen sellainen " älä-nyt-vielä-tule-vauveli" -fiilis, jota ihmettelin itsekin. Totesin sitten, että se oli varmaan yhdistelmää siitä kun naapurin kakarat oli huutaneet koko päivän kuka mistäkin ja mies on ollut tosi kiireinen muutaman viikon, joten on joutunut kaikki kaupassakäynnistä laatoittajien kanssa tappeluun asti hoitamaan yksin. Pelästyin itsekin, että toivottavasti se menee ohi, kun tän odottamisen pitäisi todellakin olla odottamista eikä pelkoa siitä, ettei toinen vaan synny. Toivottavasti se olo helpottaa tässä pikaisesti, koska haluan kuitenkin olla se onnellinen odottaja, enkä yksinäisyyttä kotona surkutteleva masentunut äiti.
No joo, tulipa omanapaista juttua. Nyt pesukone lopetti, eli seuraava satsi sisään.
Oikein hyvät lauantain jatkot kaikille.
-E ja J (joka myös on viettänyt aika hiljaiseloa viime päivät)-
Mäkin olen näköjään viettänyt hiljaiseloa vaikka ihan lomilla ja kotona olen. Kai se on mulla sitä että yritän pitää itseni mahdollisimman kaukana pois tästä " vauvahössötyksestä" ja lueskella ja kirjoitella kaikkea muuta mahdollista, esim. talousasioita.
Valmennuksessa ei ollut kyllä yhtään mitään uutta, mutta senhän nyt arvasikin. Ihan kivat videot joita tuli kolmessa illassa varmaan 6. Ainoastaan yksi video oli mulle järkytys - siitä muistui pahasti mieleen että miten hirveästi duunia vauvasta onkaan, autuas 7 vuoden unohdus oli ollut.
Eilen kun tulin suihkusta, niin onnistuin liukastumaan, mutta onneksi ei käynyt pahemmin.
Maanantaina on yksityinen gyne ja sit varmaan tietää lisää.
Koittakaahan kaikki jaksella helteistä huolimatta! Mielessä olette vaikken olekaan sitä sorttia, että jaksaisin teille jokaiselle erikseen kommentoida.
Pääsinpäs nyt vihdoin ja viimein tänne, ko meillä sano tiesikan hiiri sopparin irti ja vasta tänään saatiin ostettua uus...Kerkesin jo miettiä, että keltä tuttavalta/naapurilta mie varastaisin uuden hiiren, jotta pääsisin koneelle - eikait suinkaan vierotusoireita ;)
Taitaa nyt tulla melkosen omanapainen viesti, mutta koittakaa kestää :)
Täällä mennyt monta yötä valvoessa kuumuuden takia - ikkunat auki ja kattotuulettimet huutaa hoosiannaa, mutta ei meinaa auttaa...Ja sitte, ko hetkeksi saa nukahdettua, nii eiköhän jostain ikkunasta tuu ampiainen pörräämään samaan huoneeseen - mies meinasi, että niillä ois pesä tossa ulkopuolella, katonrajassa - jaiks! Nouse siinä sitte keskellä yötä saalistusmatkalle. Viime yönä meillä pojatkin heräs yhen surriaisen pörräämiseen ja huutelivat huoneestaan, että täällon ampiainen!!! Joten ei muutako pelastava mamma kehiin, ko toinen poika on allerginen, ettei uskalla tietentahtoen ottaa pistämisen riskiä.
Hmmm...mistäs olittekaan turisseet?! No ainakin toi seksiasia jäi mulla mieleen. Meillä miesparka joutunut elämään selibaatissa jo monta kuukautta!!!!! - mua ei kertakaikkiaan napeksi mikään seksi - yäk! Vaikka normaalisti, ei raskaana ollessa, se maistuis vähän liikaakin ;) Säälittää toi miehen nykyinen, karu kohtalo, mutta onneksi se voi purkaa raksalla sitä ketutustaan, toivottavasti, heh! Että mie oon sitten julma vaimo - hävettää, mutta minkäs teet, ko ei nappaa, nii ei nappaa...? Ja en oikein koe terveeksi sellastakaan, että alkaisin " säälistä antamaan" . Tää onkin asia, joka on noussut meillä ikuisuuskeskustelu-aiheeksi tän raskauden aikana ja oonkin miettinyt, että oonkohan nyt aivan järjissäni?!
Joku oli ainakin siivoillut/leiponut ja vaikka mitä muutakin - hurjaa. Mistähän miekin saisin tollasta virtaa, ko tuntuu olevan kateissa totaalisesti?! Eli joku kumman väsymys on päällä, mutta se varmaan johtuu noista katkonaisista öistä...
Masukki istuu edelleen ja rakko saa kyytiä. Yhtenä iltana monotti nii makiasti, että tuli vedet silmiin, ko sattu nii perk....sti. Jännä, että miten niin pieni ihmistaimi saakaan aikaan nii ison tuskan. Ai juu ja joku puhu lukeneensa kohtukuolemasta...Lukeudun ite just muuten näihin ihmisiin, jotka menevät lukemaan KAIKKI maholliset kauhutarinat ja sitten alan pelkäämään kaikkea omalle kohalle. Ei oo viisasta, mutta minkäs sitä ihminen omalle uteliaalle, luonteelleen mahtaa :)
Jokaiselle Kesäheinälle, erikseen nimeämättä, hyvää vointia ja jaksamista :) Mie meen ottaan tirsat..
AJ 36+1
Latailujen jälkeen taas yritystä kirjottaa tänne¿ Ellu, kyllä mä mozillaa käytän, explorer ei avaa tänkään vertaa näitä sivuja! ;)
Eilen illalla innostuin istuttaan kukkia kukkapenkkiin, sitten käytiin rannassa keräilemässä kiviä siihen koristukseksi ja muutenkin tuli touhuiltua kaikenlaista. Mies silitteli lakanapyykkiä siinä vähän ennen puoltayötä ja minä katoin telkkaria vieressä. No yhtäkkiä alkoi kauhea puristava kipu oikealla puolella mahaa, vähän navan yläpuolelta viiltävästi vähän alemmas. Siis en oikein osaa kuvailla sitä, mutta tiesin ettei se mikään synnytyssupistus tjms oo, koska ei oikeastaan supistanut.
Puoli yhteen siinä kärvistelin, kyyryssä piti olla ja aina koski enemmän jos yritti suoristaa itseään. Pelkäsin tosi paljon istukan repeämää, koska siskolla siis repesi ja joutui hätäsektioon. Soitin siskolle ja se sanoi että siinä kyllä koko maha on kivikovana supistuksesta ja tuskaisa kipu. Mulla oli ihan siedettävää se kipu, mutta kipua kuitenkin. Soitin sitten synnärille ja sanoivat että katon vielä vähän aikaa ja sit esim puolen tunnin päästä sinne.
Puin vaatteet ja valmistauduttiin lähtemään, mutta sit viittä vaille yksi meni ohi. Eli vajaan tunnin kesti tuo. Siskon kanssa epäiltiin, että joku hermo on puristuksissa. Ja synnärilläkin sanoivat, että vauva voi painaa johonkin hermoon. Ja ihme asennossa pikkuinen olikin. pelkäsin jo, että kääntyy pois raivotarjonnasta. Onneksi meni ohi ja vauva liikkui kivun aikanakin, että tiesin että ainakin masussa ollaan hengissä.
Mutta sen verran tuo säikäytti, että taidan pakata sairaalakassin valmiiksi. Huomasin nimittäin, että olin vähän paniikissa ja mieskin joutui ihan rauhoittelemaan ja neuvoi hengittämään rauhallisesti. Mutta ehkä se oli enemmän just sitä pelkoa, ettei vauvalla oo kaikki hyvin. Mutta sitä voi olla tosipaikan tullen kyllä ihan pihalla, että parempi kun on tavarat valmiina. Huh huh.
Mieskin sitten tuumasi, että pitäisköhän nyt vähän rajoittaa ton seksin kanssa¿ Tais säikähtää että lapsi tulee ihan just pihalle jos vielä touhutaan. Minä siihen, että saa niitä paikkoja vähän pehmitellä, ei kuitenkaan tule ajoissa. Mullahan nää halut on vaan kasvanut raskaana. Vaikka epäilin päinvastaista. Mies kävi myös netissä katsomassa ajo-ohjeet sille kyseiselle ovelle johon sairaalassa täytyy sitten mennä. Ja tänään kun olin kaupungilla ostamassa hänelle synttärilahjaa (huomenna synttärit miehellä), niin oli siivonnut koko talon perinpohjaisesti. Että tais eilen jysähtää kertaheitolla päähän, että se lapsi voi olla nyt ihan mikä päivä tahansa maailmassa!
Anteeksi tämä omanapaisuus, täytyi päästä purkamaan tuo eilinen. Olette kaikki mielessä, enkä minäkään haluaisi täällä jutustelun hiljentyvän. Toivon että tässä joku kaunis päivä nää sivut alkaa taas avautumaan normaalisti!
-Veruska 37+1 & Sirriäinen-
Älkää yhtään pahoitelko omanapaisia viestejä, ne on just parhaita :-) mua just ainakin kiinnostaa, mitä teille kuuluu, enkä sen kummemmin osaa oikein itsekkään kommentoida monesti muille. No, kukin tyylillään, antakee mullekkii anteeks sitten jos tylsistyttää nää löpinät :D
Mulla silleen seksin suhteen, että ajatustasolla olisin puuhaamassa vaikka kolmesti päivässä, mutta erittäin köyhää on käytännössä. Mulla on jotenki kamalan kuivat paikat.. No, onhan siihen siis apuvälineitä, jotka jokakertaisessa käytössä olleetkin varmaan viimeset kaksi vuotta, mutta silti aina jotenkin kiristää kamalasti. Anteeksi ykistyiskohdat!
Onkohan mulla hiiva? Ku en ehkä osaa tunnistaa sitä, ku ei varmaan aiemmin ollut, mutta kutittaa niin älyttömästi, ja ihan vähän ehkä kirvelee välillä. En oo jaksanut mihinkään soitella, ku on vähän helpottanut. Neuvokaa viisaammat jos kehtaatte, että onkohan tuo nyt jotain hoitamistarpeessa olevaa..:/
Onkohan siellä sairaalassa kamalan kuuma? Jonniinlainen ilmastointihan siellä on pakko olla; jotktu sydänpotilaathan kuolee muuten :D Mietin vaan, että pitääkö varata pikkuvaatetta paljon itselle.. Kun omissa päällysvaatteissa ainakin tykkäisin olla, sukkia en käytä, ja alkkaritilanteen katson sitten.. Kun jos vuotaa niin kamalasti, niin voipahan vaihdella niitä siellä alituiseen.
On ihan möhnäolo, kun just nukuin kolme tuntia.. Mutta oon ajatellut, että nyt tosiaan kun on vielä helppoa näin esikoisen odottajana, nukun just sillon kun nukuttaa :D Mistin mukaan uskon kyllä, että eipä jatkossa paljoo nukuta raskauksien aikana kun pikkuväkee talo täysi..
Ellu, meillä on nyt nukuttu jopa niin, että karvakaverit on olleet jossain muualla kun sängyllä, ku ne ei kestä enää kuumuutta :D Makaavat raatona jossain tuulettimen edessä lattialla.. Mutta ihan kiitettävästihän hyö lämmittää, kun vieressä ovat :) Ihanaahan se on, oon aina nukkunut mun Ossin vieressä<3
-pals 37+1
Mä laitoin just fileen uuniin, kun näin kuumalla ei ole kamalan nälkä päivällä ja ajattelin, että katonpa tällä välin vähän telkuu. Pojat tuli just´uimasta ja lähtivät vielä ajaleen nurtsia. Mulla salaatti tehtynä ja uuniperunat paketoin kanssa valmiiksi, että olis´ollu kerrankin ns. omaa aikaa kotona... Pettymyksekseni huomasin sen dokkarin just´loppuneen, :(! Mä kun katon niin vähän telkkaa ja vielä harvemmin telkkariohjelmaa lehestä, höh!
Hei kiva, kun ollaan taas aktivoiduttu! Mä ainakin just´haluan niitä omaanapaa -tekstejä, mitä täällä muuta voisikaan kirjoittaa? Ihmiset aina pyytelee kaameesti anteeksi, kun kertovat omia kuulumisiaan. Musta on ainakin tosi kiva " kuulla" , miten muilla just´samassa vaiheessa olevilla menee - olen ymmärtänyt sen olevan näiden kuukausipalstojen ideakin. Sittenhän on ns. yleiset aiheet, joissa voi käydä yleisempiä asioita. Teistä on tullut ainakin jollain tasolla tutumpia, kun samassa jamassa mennään, että täällä on helpompi keskustella ynnä kertoilla vähän aremmistakin aiheista...
lääkäri sanoi mulle, että valkovuoto on silloin sellasta kokkareista ja/tai haisevaa. Kutinaa tulee kans. Jotain puikkojahan siihen on olemassa, mutta dementia vei nimen..Niitä saa ilman reseptiäkin, eikö vaan?
Kattelin sitä dokkaria joskus aikasemmin, niin en nyt kattonu uusintaa.
Grillattiin äsken ja nyt on maha niiiin täynnä. Poika on riemunnut vesipyssyleikeistä ja olen saanut levätä. Mies on hoitanut tuon sotimispuolen:-)
Kivaa, kun kirjotuksia tulee!! Mua tais tänään supistaa ekan kerran:-) Mutta älä nyt Matti-Ernesti vielä synny, kun esikoiselle ei ole vielä hoitopaikkaa..
Aamupäivällä käytiin äkkiseltään Ideaparkissa ostoksilla ja saatiin taas kaikenlaista tarttumaan haaviin. Päivällä oli uimarannan vuoro ja nyt illalla paisteltiin muurinpohjalettuja omalla pihalla. Vielä kun jaksaisi raahautua suihkuun, niin hyvä olis.
Ja kuten muutkin, niin minäkin tykkään lukea niitä oma-napa-juttuja myös. Tietty silloin, jos esittää jonkun kysymyksen, niin on ihan kiva saada vastauksiakin :)
Palsille hiivasta sen verran, että apteekista saa ainakin gyno-daktarin puikkoja, mutta niitä pitää käyttää kolmena päivänä peräkkäin ja mulla ainakin ne oli vähän sotkusia. Canestenilla on sellainen puikko, joka riittää, kun kerran tuuppaa, mutta ilman sitä asetinta. Mutta raskaana ollessa kai pitäisi kysyä lääkärin neuvoa, jos ihan eka kertaa epäilee hiivaa. Ja sitten taas toisaalta, jos hiiva ei aiheuta ihan kamalasti oireita, niin sitä ei tarvii hoitaa olleskaan. Eli oman olon mukaan, jos et kärsi kutista, niin sitten puikot kehiin :)
Veruskalla oli ollut inha kipukohtaus. Onneksi meni ohi! Ei ole kivoja tollaset.
Nyt sinne suihkuun ja antamaan turvonneille nilkoille jääkylmää vesihoitoa :)
Ja heti kärkeen onnittelut Miiulle avioitumisesta! Joku toinen taisi myös olla astanut rouvassäätyyn, oliko Pals? Onnittelut molemmille! Miiulle kiitokset myös äitiyspakkauksen vaipasta, joka tuli perille viikolla. Aika reilua kokoa (mahtui melkein esikoiselle 10,5 kg/84 cm), mutta tulee varmasti käytettyä, jahka on sopiva pikkuiselle.
En ole ehtinyt käydä seuraamassa keskustelua kuin silloin tällöin, joten en " tunne" teitä muita vielä kovin hyvin. Oikein mukava on kuitenkin lukea toisten loppusuoralaisten kuulumisia. Veeruska, mahtavan ahkera mies sinulla : ) Näin isomahaisena tuota osaa arvostaa erityisen paljon. Toivottavasti kipukohtaus ei uusi ja saat nauttia olostasi vielä nämä loppuviikot.
Itse olen ollut sairauslomalla rv. 30 lähtien supistusten ja kohdunkaulan kypsymisen vuoksi. Nyt on kuitenkin menossa rv. 36+3, eikä mitään ole vielä tapahtunut, joten eiköhän tässä täysaikaiseksi mennä. Supparit eivät valitettavasti ole jättäneet rauhaan lomallakaan, ja lähiaikoina on supistellut kivuliaasti mutta epäsäännöllisesti usein, joskus jopa useamman päivän ajan välillä tauoten : (
Olen ollut tämän supistelurumban vuoksi melko väsynyt. Harmitti, kun tämän viikon neuvolassa täti totesi, ettei vauva ole vieläkään laskeutunut saatikka kiinnittynyt (esikoinen oli jo rv. 35). Kohdunsuu oli kuitenkin lääkärineuvolassa viime viikolla pehmeä, sormelle auki ja kaulaa 2 cm. Onkohan mitään toiveita lähestyvästä synnytyksestä?
Pitäisköhän vauvan koosta olla huolissaan, kun sf-mitta on niin mahdoton (34 cm), eikä lapsi ole vielä laskeutunut (= mahtuneeko laskeutumaan lantioon)? Esikoinen oli pieni (3170 g), ja sen takia neuvoassa povataan tästäkin siroa, mutta saa nähdä.
Miten te muut tunnette liikkeitä näin helteellä? Minusta tuntuu, että vauva nukkuu ehkä yhtä liikejaksoa lukuunottamatta koko päivän ja heräilee näin illalla myöhään jumppailemaan. Sitten liikkuu yöllä ja aamulla, mutta päivisin ei juurikaan. Toivottavasti sama vuorokausirytmi ei säily syntymän jälkeen : D
Odottelen tässä että pesukone lopettaa, pääsisi sitten nukkumaan; sen mitä tällä helteellä nukkuu (naapuri pesee vielä myöhempään, usein hyrrää kone vielä 23 jälkeenkin, joten tuskinpa tästä häiriytyy).
Kiva oli kuulla välillä myös melbasta ja anjuusasta, tietysti kaikista muistakin! Ja yhdyn myös tähän omanapaisten juttujen ylistyskuoroon, kuulumisten vaihtohan täällä on tärkeintä ja se, että voi kysyä tai purkaa mieltä askarruttavia juttuja. Tykkään kyllä myös kommentoida jos joku on kysynyt/kertonut jotain ja itsekin on toki kiva saada kommenttia, mutta se ei ole pääasia.
Pals, meillä alkoi 35. viikko. Mulla " alkuperäinen" la oli 8.7., kuukautisten mukaan siis. Ultra paljasti heitteleväisen kiertoni aiheuttaneen yllätyksen ja la siirtyi lähes 2 viikkoa. Jatkoin kuitenkin täällä kun täältä jo tunsin väkeä, tosin taidan joutua ensi kuussa häntä koipien välissä anomaan turvapaikkaa helistimistä kun te kaikki muut rupeatte jakautumaan. Jos vaavi syntyy rv 38 tai ennen, mekin saammme vielä kesäheinän, mutta eipä vaikuta yhtään todennäköiseltä. Tänään on tosin ollut ilkeää vihlontaa vatsassa, joka ei vaikuta liitoskivuilta (ylempänä vatsaa) eikä lainkaan suppareilta. Mitähän lienee, toivottavasti menee ohi.
Liityn AJ-kerhoon ja totean, että meilläkin on ollut kovin hiljaista useita kuukausia. Ei ole kyllä vain minusta johtuvaa, mieskin on ollut kamalan väsynyt pitkistä työpäivistä, ja meillä on myös ihan erilaiset rytmit nyt kun hän menee kuuteen aamulla aina töihin. Lisäksi mies tuntuu vauvan takia myös vähän pelkäävän touhua. No, täytyy alkaa houkutella sitä sitten 37 vkon rajapyykin jälkeen... ;)
Nikki, taidettiin olla samoilla apajilla tänään, eli Varistossa. Meille ostettiin vihdoin vaunut, turvakaukalo, amme ym.! Sänkykin maksettiin, mutta sitä ei ollut varastossa, tulee vasta joskus kuukauden päästä. Hankin myös patjat, peitot, lakanat ym. ja kaikenlaista pikkusälää kuten tuttia ja rintapumppua. Saatiin palamaan melkein 1500 e, säästötili vähän vinkui... No, tätä varten on koko talvi laitettukin sukanvarteen.
Päädyttiin nyt sitten kuitenkin niihin Emmaljungan City Ceroxeihin (yhdistelmät) pienistä pyöristä huolimatta. Ne olivat muuten niin kätevät kaupunkioloihin, ja eipä Helsingissä liian usein paksulti lunta näe. Päätettiin, että myydään pois jos ei pärjätä niiden kanssa, mutta kokeillaan nyt edes, kun muuten niin miellyttivät. Tykkään, kun saa kopan käännettyä ja on myös heittoaisa, eli 4 eri työntösuuntaa, ja muutenkin tosi kevyet, ketterät ja helppokäyttöiset (jopa minä osaan kasata).
Olin nähnyt sen MTV:n ohjelman jo aikaisemmin ja nytkin katselin osittain. Vähän köykäinen oli minusta, vaikka sinänsä muuten tuo aihe kyllä on kiinnostava :). Aloin taas itkeä ihan hervottomasti siinä kohdassa, jossa olivat sairaalaan tutustumassa ja kuului vastasyntyneen parkua.
Anjuusa, meillä ei onneksi helteillä ole yhtään vähempää liikkeitä kuin muulloinkaan (kop kop), onneksi siksi kun ei niitä muutenkaan tunnu mitenkään turhan usein. Pieni mietiskelijä tuntuu olevan tämä peikonpoikanen. OOMMMM.... :D Iltaeläjä hän selvästi on, nytkin tuntuu jotain pientä " kaivelua" oikeassa nivuskuopassa, kuten usein iltaisin. Päivällä hän ei yleensä juuri muuta kuin kerran kääntää kylkeä.
Kone on jo aikapäiviä sitten lopettanut, joten lopetan minäkin, johan se kellokin on tällä välillä tullut jo vaikka mitä. Kauniita unia!
Elikkäs tääkin rouva ilmottautuu (kuulostaa omaan korvaan tosi hassulta sanalta..)
Koko päivä on mennyt lennossa. On käyty rautakaupassa, ajettu nurmikkoa, siistitty pihaa ja hetki sitten tultii saunasta. Nyt mul on hyvää aikaa kirjottaa kun mies lähti käymään kaljalla kavereidensa kanssa..Kovasti kyseli mukaan mut minnekäs minä täältä kotoa la iltana lähtisin kun ei vois ottaa ku limpparia..
Tassukin on näemmä tavallisen huoneen kannalla. En oo ite varmaan ääneen sanonut mutta me ei perhehuonetta haluta. Uskon että selviän paremmin sieltä sairaalasta kotiin kun saan " omassa rauhassa" tutustua vauvaan. Toki mies käy sairaalassa katsomassa ym.mutta aloitellaan perhe-elämän vietto sitten kotona..
Juu ja niin se ylilääkäri sanoi (hittojako konsultoi sitä..jos setä ois ite tehnyt päätökset ni tuskin ois enää tässä, ainakaan tiedoton asioista). Ja kasvanuhan tää on...Kuka noihin ultriin varppina luottaakaan mutta JOS kaveri oli viikolla 36+4 JO 3.3kg ni mitä se on esn ma ku vkot on 38+4...Vähän vois sanoa että jännittää. Mutta minneen en sieltä lähe ennen kun tiedän asian varmasti koska sinne takasin menen.
Ja voin oikeesti lahjottaa " meiän mummin" sun käyttöön hetkex..Metrolla se keskustaan suhauttaa aika nopsasti..nopeammin se teille tulee ku meille fillarilla.. HIH. Eikun tää on tosiaan eka lapsenlapsi..ja mun äiti on ollu ihan sekasin joulusta asti... et siitä toi heitto sulle Tassu. =o)
Ja Pals...Tosiaankin pelottaa että täältä on tulossa joku jättiläinen..Ja sen vuoksi mä istun siellä äitipolilla maanantaina vaikka sulkemisaikaan asti kunnes tiedän varmasti mitä on luvassa. Toki en ole pieni itsekään mutta silti.. Vauvan isä on himpan verran yli 170..ja paino on suht normaali pituuteen nähden. Ite oon melkein 180cm ja toki painokin alkaa sadalla..mutta silti. Ei se tästä pitäis olla kiinni että ei tehä mitään päätöksiä...Joten maanantain käyntiä odotellessa.
Nikki ainakin mainitsi sivujen hiljaisuudesta..Johtuneeko se vähän siitäkin että väsymys painaa sekä kiire..No tää on mun ajatus asiasta ja mua noi ainakin vaivaa. =( Mutta toivotaan että saadaa kuitenkin edes jotain aikaseksi viikon aikana..Kun ollaan jo " tuttuja" toisillemme..
Niin ja siihen että paljon näkyy vauvamasuja..Kyllä. Sieltä pikkukylästä josta oon kotosin...on tulossa 15kilsan säteelle (kolme kylää joilla sama postitoimipaikka) kevään, kesän ja syksyn aikana n.10vauvaa..Aika ihana juttu. Sitten on sielläkin mulla vauvakavereita..
Misti..se vau-kirja...On aika sanonko mikä vaikka esikoista odotankin.. Alussa näytin miehelle kuvan minkä kokonen sikiö on aina kun vko vaihtu mut nyt se kirja on hävinnyt jonnekin kaapin pohjalle. ja miesosio on aika..jännä..sanoisin. Niin ja siitä ä-pakkauksesta..Mun paketti oli lähtenyt 27.4 ja oli perillä 8.5(päätös oli tehty 25.5) eli eikhän se sielt kohta tuu..että saat ne pestyä ja laitettua. =)
ElluP..toivotaa et kerkeet pesee kaikki pyykit ennen ma aamua. Ja suositten lainaamaan vinkkiä siitä vauvan vaatteet kassi turvakaukaloon juttua. Kaverille kävi vuos sitten niin että vauvanvaatekassi joka oli kaukalon vieressä..jäi kotiin kun mies lähti äitiä ja tulokasta hakemaan..vaikka kaukalo olikin mukana(ne miehet..).. Ni sen vuoksi tää varmistus..ettei meille käy samalla tavalla.
AJ..väsymyksestä huolimatta tein eilen kotihommia kun hullu mutta ettei vaan tuu sanomista kun sä et tee tääl mitään. Ja oli tääl sen näköstäkin..ja osa lakanoista oli kuivunut ainakin kolme viikkoa jonka vuoksi uhrauduin mankeloimaan..Minä kun sen mankelin halusin ja ostin ni älkää kuvitelko että mies siihen koskis..
Ja oon aina tykänny tehä näitä kotijuttuja..ja tosiaan nyt ois pullat leivottu pakkaseen ristiäisiä varten ni sit ei tarviskaa leipoa ku jotain suolasta ja kakut ennen ristiäisiä..
Ai niin..vaikka tää on jo melkoinen romani ni pakko kertoo teille hauska juttu mitä kävi to iltana.
Elikkäs makailtii sängyssä ja kateltii tv:tä..Makasin kyljelläni maha miehen selkää vasten..Vekara oli potkinu jo tovin kunnes yht' äkkiä kuulu miehen suusta että " auts..sehän potkii minuu selkään" ..en voinu muuta kun nauraa koska toi oli eka kommentti vaikka se oli potkinut pitkään..Siitähän sai..
Hui Veruska...Olipa sulla jännät paikat viime yönä. Mutta vielä se kaveri päätti pysyä yksiössään...
Mä kans panikoin eilen...Oli illal tosi omituista alamahakipua (sattu ihan pirusti ajoittain..semmosia menkkamaisia kipuja)..Kyselin sitten kavereilta joilla lapsia että onko nää nyt NIITÄ supistuksia että lähtö tulee..ja kissanviikset..helpotti hetken päästä kun menin sänkyyn pitkälleen..toki lenkille tuossa tilanteessa ois varmaan pitänyt lähteä mutta...mukavuuden halu ja väsymys voitti.
Pals...Riippuu paljolti sairaalasta onko siellä ilmastointia...ja osataanko sitä käyttää..Meillä töissä ois asian suhteen toivomisen varaa..eli monta kesää duunissa kuumassa sairaalassa jossa ainut tuuletus on pikku ikkunat ja sähköllä toimivat puhaltimet..että sillee.
Ellu ja Pals..Meidän äitil oli aikoinaan mäyräkoira...Joka nukkui kaiket yöt äitin vieressä, untuvapeiton alla. Kaivautu se aika ajoin peiton päälle mut suurimman osan se nukku kun raato siel äitin selän takana..(samaa teki kun oli hoidossa mulla tai meidän isän luona..)
Se mtv3:n dokkari tuli kerran aikasemmin jo maikkarilta talvella. Se oli ihan kiva juttu, etenkin kun näin siitä osan raskauden alkuvaiheessa (en kyl muista viikkoja). Siinä seurattiin sen parin raskautta kuukausi kuukaudelta. Osa oli tekstitettyä ja osa oli suomeksi kerrottua...
Kiitos anjuusa...En viittiny alkaa tilittää tätä asiaa niissä s-posti viesteissä joita lähettelin...mutta näin tehtiin. Hienoa jos vaipalle on käyttöä..meillä kun sille ei ollut käyttöä. Juu, ja arvaa kuin mä sitä siellä postissa pakkasin...Täti naureskeli kovasti ja neuvokin..Eli jos littaat paketin kunnolla ja se menee tästä läpi(se niiden sovitus kappale standardi postiluukusta) ni menee halvemmalla postimaksulla..Ja mähän tein työtä käskettyä. Pehmee kuori ois ollut halvempi mutta...se ei taas mahtunu luukusta läpi.. Hauskaa mul siel postissa riitti. Etenkin kun säädin siinä pihalla maistraatin aikaa yms. ennen kun sinne postiin saakka pääsin.
Ja liikkeistä...Tää potkii ainakin ihan milloin vaan..oli hellettä tai ei. Seisoin tuol pihalla kattelemassa kun mies teki töitä ni eikös kaveri ollut vilkas kun mikä..
No joo. Sitten vielä omaan napaan (vaikka tää on ihan äärettömän pitkä jo nyt)..Tossa saunass käydessä totesin miehelle että pitäis pestä sauna..ja taidan tehä sen huomenna. Eikös herra todennut että juu..mut alota ensin haravoimaan pihaa(nurmikkopaakut kasaan) ja eikhän sielt muutakin semmosta löydy että jos niillä alkais kunnon supistukset irtoomaan.. Juu, eli taitaa odotella h-hetkeä yhtä kuumeisesti kun minäkin...
ja jos joku muistaa että oon maininnut jossain vaiheessa että maha on vasta tullut esille ns.vauvamahaksi...niin tää varmaan lohduttaa niitä joilla maha ollut esillä kauan. Elikkäs viime viikonloppuna käyttämäni hihaton paita ei istunut päälle enää tänää kunnolla. Napit törötti ku viimistä päivää himpan verran rintojen alta...että tää sitten kasvaa kun silmissä. Jonka vuoksi todellakin odotan sitä lähtöä sairaalaan tai päätöksiä maanantain lääkärireissulta...
Mutta nyt kai ois aika mennä hammaspyykille ja koittaa rauhottua nukkumaan...
Ja mukavaa sunnuntaita kaikille palstoilla oleville kesäheinille. =o)
Miiu + paavo tai pirkko(kuten tuleva mummi totes) 38+2
Ja sorpat kaikille kun tuli niiiin pitkä tarina taas kerran.
paljon jäi vielä varastoon kertomista...Mutta seuraavan kerran linjoilla jälleen maanantaina sen lääkärikäynnin jälkeen.
Huomenna jos pitäis konevapaan päivän.
sairaalassa..Mulle ainakin iski esikoisen syntymisen jälkeen sellanen hormonihiki, että ihan sama olisko ollut ilmastointia eli ei. Huom! silloin oli joulu-tammikuun vaihde..Inhottavana muistan sen rapisevan sängyn, kun hygieniasyistä sängyissä oli jotkut muovit tms. Kotonakin kuljin mahd. vähissä vaatteissa ja ikkunat auki, kun oli niin kuuma.
Meillä ei muuten jostain syystä ole kauhean kuuma sisällä. Aurinko kyllä paistaa kuumimpaan aikaan olkkarin suurista ikkunoista, mutta joku pitää tämän kämpän suht inhimillisissä lämpölukemissa 20 ja risat. Ikkunat pidän pikkasen raollaan yöllä, mutta päivisin käy läpiveto.
Ernesti oli taas vilkkaampi eilen. Alkaa varmaan pikkasen laskeutua, kun pissaamisen tarve on tiheentynyt ja virtsarakkotuntemuksia muutenkin on. Ja ihan kuin närästys olis aavistuksen helpottunut. Silti hirvittää vauvan laskeutumattomuus. Huomennahan sitä sit kuulee neuvolassa jotakin suuntaa-antavaa vauvan asennosta.
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Miiulle sanoisin, että pelko pois.
Jos vauvan kasvu on tässä vaiheessa jotain 200g viikko, niin eihän tuo edes miksikään jättiläiseksi ehdi. Itsellä oli pojan kanssa painoarviot 4,5-5,5 kg ja hirvittihän se 164 cm pitkää ensisynnyttäjää, mutta loppujen lopuksi sieltä ei tullut kuin 4,2 kg painava pieni mies ja voisin väittää että synnytys oli ihan nopea ja helppo, tosin ponnistusvaihe oli pitkä, mutta niin kai se monesti on ensisynnyttäjällä ihan muutenkin.
Varmaan olen jo ehtinyt opettaa tälle uudellekin tämän yökukkumisen, kuten oltiin esikonkin kanssa aina valveilla juuri sydänyöllä. Silloin tosin itse olisin halunnut nukkua, kun poitsu oli pirteimmillään kahden ja kuuden välillä - ja vielä synkimpään aikaan joulun/keskitalven pimeydessä. Nyt olen sentään lohduttautunut sillä, että on valoisaa ja kuumaa, ettei muutoinkaan kovin paljon näin kesäaikaan nukuta.
Pals - ja muutkin kohtalotoverit, vitsit kun olen tyytyväinen, etten enää ole yksin näiden vihlontojeni kanssa. Kipeitähän ne on ja tosi ikäviä, mutta kuitenkin lophduttaa - sori vaan! Muahan on vihlonut lähes koko raskausajan jostain tammikuulta ainakin, kun tää sankari on ollut nii-in alhaalla.
Veeruskalle, että tuskin ehtii sulla kymppikiloo paukkua, jos nyt vasta on kuusi mittarissa. Mun selibaatti ei ole niinkään liian varhaisen synnytyksen pelkoa vaan ihan pakon senelemaa, kun tää jalkoväli on ollut jo pitempään niin täynnä - suoraan sanoen varattu, ettei ole kyllä käynyt mielessäkään mitkään sänkyhommat. Miehelle olen kyllä yhet luvannut ennen synnytystä, sillä on varmaan jo aamukammassa tosi vähän piikkejä?! ;D
Senniina mm. ihmetteli palstamme hiljentymistä. Mä olen surrut ihan samaa. CÄ:kin näytti kirjoittaneen tuonne " yleisille" sivuille varmaan juuri tästä syystä, en tiä. Mä olen myös käynyt kurkkimassa muita aihealueita ja joitakin kommentoinutkin, mutta teidän tuttujen kanssa olisi kyllä paljon kivampi vaihtaa kuulumisia. Mullakaan ei ole minkäänlaista mielikuvaa edellisen raskausajan limatulpasta, mutta ilmeisesti sen irtoominen ei kerro synnytyksen etenemisestä yhtään sen enempää kuin esim. avautuminenkaan... kun tätä noilla yleisillä sivuilla kartoittelin.
Niin, tosta avautumisestahan se mun uintikielto johtuu, ettei vaan pääse mitään pöpöjä pesimään tuonne kohtuun. Harmi sinänsä, kun mä olen aina ollut niin kesäihminen. Tänään oli taas vähän aktiivisempi päivä; treffit ystävättären kanssa kaupungilla ja tietty siinä vähän taas tuli kierreltyä kauppojakin.
Paljon oli vauvamasuja näkyvissä ja kahden tutun jouluvauvauutisiakin jo kuultiin. Nyt on kyllä ihan selvästi menossa VAUVABUUMI!! Kyllä on ollut loppupäivä kovasti liikettä munkin masussa. Pitkästä aikaa itseasiassa, välillä on tosiaan oikein jäänyt miettimään, että milloin viimeksi olen tuntenut vaavin liikkeet. Vähän jäi myös mietityttään myös ne viimekertaiset sydänäänet, kun niin erilaiselta kuullostivat...
Olikos se Miiu, kun ei ole osannut nauttia raskausajasta kaverinsa vauvan kuoleman vuoksi. Kyllä mullakin käy välillä mielessä, että toivottavasti kaikki menee hyvin ja saamme terveen vauvan, mutta onneksi mun miehellä riittää asennetta näihin mustiin mietteisiin. Hei, päivä kerrallaan, täytyy vaan luottaa tulevaisuuteen, se mikä tapahtuu se tapahtuu, ei kannata murehtia tapahtumatta jääneitä asioita jne. Uskomatonta sinänsä mieheltä, joka on muuttanut vanhan " Paha saa aina palkkansa!" -sananlaskun, että nii-in " Paha aina palkitaan!" . Siis tarkoittaen sitä, että nykymaailmassa hyviä ei huomata, eikä ainakaan palkita, jos ymmärrätte...
Jotain oli vielä, mutta harhaannuin nyt filosofoimaan, että jääpi tuonemmaksi. Zemppiä teille remppojen ja raksojen kanssa ynnä muillekin kremppojen rasittamille ja jaksuja myös työssäahkeroiville, muistakaahan levätä - kohta se voi olla mahdotonta *sanoo hän, joka on kohta valvonut jo kuukauden* :D Nikki