***KesäHeinät vko 23***
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
Kommentit (70)
Heippa kaikille!
Oon tässä ollu reissun päällä, niin en oo muuta kun käynyt aina lukemassa juttuset..
Lauantaina oli kaverin lakkiaiset, joista lähdin ajelemaan serkulle Nurmekseen, sinne on tästä semmonen 125km. Ihana oli ajaa hyvässä säässä ja kerrankin yksin, saa mietiskellä :D Siellä yövyin ja aamusta ajoin takasin, kotona pikasuihku ja nokka kohti Järvenpäätä, oiskohan tästä semmonen reilu 350km? Ajeltiin sinne isin tykö.. Maanantaina aamusta lähettiin Korkeasaareen, kierreltiin siellä ehkä viiteen, sitten miehen kanssa aterioitiin ja vähän shoppailtiin keskustassa ja ajeltiin Kaapelille Nasin keikalle (joka oli muuten yli 1,5h myöhässä, saavuttiin paikalle klo 19 ja konsertti loppu siinä 24 maissa.. Mukava seisominen erittäin kuumassa hallissa).. Keikka oli mainio, ja Panu mylläsi kiitettävästi mahassa. Lähettiin siitä sitten kävelemään rautatieasemaa kohti, ehkä kilometrin jaksoin mutta ottaen huomioon, että olin ollut jaloillani edelliset 16 tuntia, sekin oli aika saavutus :D Pakko oli ihan läheltä ottaa vielä taksi, kun tuntu että kantapäät irtoo. Sitten junalla vielä takasin isin luo, ja sänkyyn pääs joskus kahelta.. Rankka reissu, vaan tulipahan tehtyä :D Seuraavana päivänä olikin mukava nukkua pitkään ja käydä uimassa. Sitten illalla ajeltiin taas takasin kotiin.
Nää lämpimät säät on olleet ihania!! Meikäläinen on ihan fiiliksissä rannalla ollut tänäänkin, söin kilon nektariineja ja yritin pari tuntia löytää mukavaa asentoa kovalla alusella :D Yhtäkkiä muistaakin sen ihanuuden, kun saa ottaa aurinkoa MAHALLAAN..
Olo mitä mainioin lukuunottamatta pientä räkätautia ja kurkkukipua, mutta nyt jo parempaan suuntaan menossa.
Kukaan ei oo ilmeisesti kerennyt synnyttää tässä välissä, kohtahan sitä vois jo odotella uutisia kun hetket lähenee :)
Itsellä huomisaamuna neuvola, enkä kyllä tädille uskalla sanoa reissuista mitään, hän aina kovasti valistaa minua kaiken vaarallisuudesta ja hankaluudesta, varsinkin matkustusasioissa. Itse oon pitänyt sitä linjaa, että mikä hyvältä tuntuu, niin antaa mennä vaan.. On sitä sairaaloita muuallakin kun Kuopiossa.. :/
En osaa kelleen sen kummemmin kommentoida nyt, paitsi Miiulle oikein oikein paljon onnea rouvautumisesta! Itsellä edessä maanantaina, hurjaa!!
-pals ja Panu 36+5
Nosto ja ilmoittautuminen. Meni pari yötä tuossa pyöriskellessä ja olo oli sen mukainen = äärimmäinen väsymys. Varsinkin eilinen meni aivan hyväntekeväisyydelle. Viime yö oli jo parempi, joten muutaman rivinkin jaksan laittaa. Miiulle myös vihkiytymisonnittelut, kun unohdin aikaisemmin.
Kauhea dementia vaivaa ja lisäksi tavarat tippuilevat käsistä. Sehän on kivaa, kun kumartelu ja kyykkiminen aiheuttaa mulla huimausta..
Meistähän alkaa iso joukko olla jo " täysiaikaisia" eli se 37 viikkoa täynnä. Kassi on pakkaamatta mullakin ja vauvan kamojakin vielä puuttuu. Pitäis varmaan ryhdistäytyä ja ainakin kattoa, että perusvarustus on kunnossa. Ja kameran patterit ym. Ei ole kiva sit todeta h-hetkillä, että lataus loppu..Ei mulla tosin mitään lähtöaikeita vielä ole kolmeen viikkoon, mutta vois olla sitten rauhassa, kun kaikki olis valmiina.
Auringosta on ollut puhetta. Ite olen aikoinani ollut oikea auringonpalvoja. Rusketun kyllä suht helposti, mutta iän myötä on tullut paljon luomia enkä muutenkaan enää välitä niin auringossa makaamisesta. Mielummin puuhailen jotain ja otan sen auringon, mikä siinä tulee. Yritän suojautua mahd. hyvin, koska eihän se arska isommissa määrin terveellistä ole. Nyt olen iltaisin ollut aika turvoksissa ja sen mitä puuhaan ulkona, niin yritän tehdä varjossa tai illalla.
Muistan kans Pals, kun odotin sitä mahalleen pääsemistä. En tosin auringonottomielessä, vaan ylipäätään olen ollut mahallani nukkuja. Se olikin sitten karua, kun joutui toteamaan, että ei sellaisilla maitotisseillä mahallaan nukuta piiitkään aikaan:-)
Maanantaina on sitten neuvola ja oma täti jäänyt jo lomalle. Saa nähdä, montako kertaa vielä ehtii käydä. Hassua, kun sanottiin että tässä on nyt vielä puolentoista-kahden viikon välein nämä ajat ja sitten lopussa viikon välein. Kamoon, eihän tässä ole enää viikkoja jäljellä..Täällä muuten loppui myös ne sairaalan yleiset synnäritutustumiset. Nettiin ei sentään siirrytä, vaan neuvoloiden kummikätilöt esittelevät paikat tiettyinä päivinä. Ihan hyvä, mutta nuo ryhmät saattavat paisua aika isoiksi.
Ei tässä vaiheessa muuta. Onkos kenelläkään vielä limatulppaa näkynyt? Mulla ei.
Ernestin mamma 37+1
ihanan aurinkoinen säätila vaan jatkuu :-) ja tuuletin pörrää minkä ehtii...
ElluP oli ollut ahkera :-) ei olis minusta enää Pirates:a katsomaan - jää kyllä väliin vaikka vähän kyllä harmittaa kun 1. ja 2. osa tuli katsottua ihan teatterissa. Meidän kotitelkkarin 21 tuuman kuvaputkella kaikki nuo erikoistehosteet vähän latistuu...
Pals on myös ollut aktiivinen :-) Enpä minäkään ihan kaikkea aina neuvolassa kerro, vaikkakin oma tätini on tosi rento eikä liiaksi nipota. Jos fiilis on hyvä, niin mitä sitä stressaamaan.
Onnittelut tulevan avioitumisen johdosta Pals! ja Miiulle myös näin jälkikäteen! ja onnen lisäksi toivotan paljon kärsivällisyyttä ja työniloa parisuhteen jatkuvan kehittämisen eteen!
Senniina: ei näy limatulppaa, mutta valkovuotoa kyllä siitäkin edestä. Kiva kun siihen lisätään vielä hikoilu - jatkuvasti saisi olla pikkareita vaihtamassa.
Minulla alkoi sitten raskausoireet kertaheitolla kun tuli tuo rv37 täyteen. Viiltelevää kipua alakerrassa jne. jne. ne luut taitaa nyt pehmentyä oikein urakalla. Leopoika liikkuu vielä kiitettävästi ja tuntuu varsin mukavalta kun pää pyörii tuolla jossain virtsarakon/häpyluun/peräsuolen tienoilla missälie.. ihmisen anatomia ei ole vahvin puoleni
iltapäivällä neuvolan imetystunti -sitten on kaikki valmennukset (huipat 2 tuntia parisuhdelöpinää + taysin kuviot) käyty.
viikonloppuna olisi varmaankin syytä laitella miehen kanssa huusholli järjestykseen... levällään on kuviot täälläkin. Vaatteet ja vaippaharsot on pesty, mutta kaikki muu....
Onkos jollakulla tallessa se täällä palstalla yhteen aikaan pyörinyt hyvä lista vauvantarvikkeista?? En muistanut sitä silloin tallentaa omalle koneelle....
t. Fiikus
Tiedän, ettei kaikilta edes tule näkyvää limatulppaa, mutta mieli on odottava aina kun vessaan menen :D Innolla sitä odottelen..
Kiitos muuten Senniina aikasemmista valmistumisonnitteluista :) Ja muuttiin.. Hitsi ku itellä oikeesti pää ihan pehmee, hyvä kun muistaa edes syödä tai nukkua :O Eilenkin jotain haaveilin sohvalla koneen kanssa, ja yhtäkkiä olinkin niin väsy että nukahdin kesken sänkyyn menon, kirjaimellisesti keskelle petiä! Jooho..Mies tuli toiveikkaana suihkusta, kun oli tarkoitus jotain puuhastellakkin (:D) mutta meikäläinen kuorsailee viehkeästi..
Äsken oli neuvola, ihan mukavaa oli tänään käydä ja jutella. Juteltiin kyllä lähinnä parvekekukista, mutta kuitenkin :D Synnytystäkin sivuttiin, kyseli että pelottaako jne. Ei minua oikein pelota, otan vastaan mitä tulee, mutta toisaalta olen ihan kauhuissani! Onhan se hurja juttu, eikä vähiten vauvalle <3 Noh, verenpaineet oli ihan hyvät 117/70 mutta minulle korkeahkot. Paino pysynyt samana, hbtä ei edes mitattu kun hyväksyttiin se tosiasia, että söinpä rautaa tai en, se pysyy melko samassa. sf oli 33cm, vauva tiukasti päästään kiinni ja sykkeet reilu 130, eli aika matalat, mutta vahvat ja säännölliset. Sykkeet meillä ollu maksimissaan 150..
Nyt tää lähtis rannalle, niin kirjotelkaahan ahkerasti muutkin!!
-pals 36+6 eli HUOMENNA täysaikainen ;)))
Jaaha, ny se sit alko. Tasoittaja tuli tänään aamulla ja alkoi piikkaamaan laattaa irti. Maanantaina sitten uutta laattaa päälle ja sitten ollaankin ilman suihkua ainakin kolme päivää. Voi jee näillä keleillä! Nii joo ja mullahan on kaikki vauvan vaattet/peitot yms pesemättä vielä ja pesukonetta ei nyt sit oo viikkoon käytössä....
Pitää kiusata naapuria (paritalon hyviä puolia) käymällä niiden suihkussa. Niillä onneksi on kaksi, toinen on eteisen vessan yhteydessä, niin ei tarvi pahasti säikytellä niitä aamuisin.
Onneksi sentään saatiin tää homma nyt kuitenkin sovittua tähän ennen vauvan syntymää, muille naapureille tehdään elokuussa, siihen en itse suostunut.
Miiulle todellakin onnea akkautumisen johdosta. Musta alkaa tuntua että olen kohta ainut täällä joka ei ole / ole ollut naimisissa =) Keskinäinen testamentti on ollut vireillä jo pitkään, mutta ei olla saatu aikaiseksi vielä. Onneksi on yhteiset lainat ja talo molempien nimissä samoin kun auto, niin ei ole niiltä osin ihan tyhjän päällä.
Senniinalle sen verran, että limatulppaa en välttämättä tunnistaisikaan, mutta valkovuoto on ihan järkyttävän kovaa tällä hetkellä. Tuntuu kuin olisi kokoajan märkänä housut sen takia. Siteitä pakko kohta alkaa käyttämään.
Palsille tsemiä maanantaiksi, varmasti jännittää vaikka onkin " vain maistraatti" käynti. Eilen itse näin Helsingin maistraatin ovella yhden hääparin kun kävin Bulevardilla kääntymässä, kovin olivat jännittyneen näköisiä ;)
Mistin arvot näytti aikasta hyviltä. Eiköhän teidänkin pienokainen vielä hetken yksiössään asustele, jos kohdunsuu oli kiinni.
Miten paljon Tassuilla oli vielä töitä jäljellä? Itse olen huomannut etten millään meinaisi jaksaa enää istua yli tuntia koneen äärellä, että on tää Suomen systeemi hyvä kun saa " lomailla" .
Tuliko Melballe mitään uutta synnytysvalmennuksessa tai edes vanhan kertausta? Mä voin kyl sanoa suoraan, että en muista enää yhtään naamaa meidän synnytysvalmennuksesta, että vaikka samaan aikaan sattuisikin laitokselle niin ei kyllä mun muistilla auttaisi =)
No joo, jos tästä menis taas vaikka vahtimaan laattamiestä aikansa kuluksi.
Hyvät ja lämpimät päivän jatkot kaikille.
-Ellu ja Julle 36 tasan-
Osuipas sopivasti Palsin ja Fiikuksen tekstit samaan aikaan.
Kävin sen Piraatit kattomassa just siksi kun olisi ahdistanut jos ei olis Tennari 1:ssä sitä nähnyt kun kaks ekaakin oli. Mutta et sä niin paljon menettänyt, kyl kaks ekaa oli selkeesti parempia.
Tässä sulle jotain listaa jota mä keräilin täältä ja muuten:
Vauvan vaatteet:
Äitiyspakkauksen lisäksi:
Ohuet tumput - raapimisen estämiseksi
2 kpl 60 cm kietaisubodyja (helpompi pukea, kun pää ei vielä kannattele)
joku ulkoilupuku (kesävauvalle se iso toppapuku ehkä ei heinäkuussa iske)
Vauvan hoitoon:
Perusrasvat
Kylpyöljy
Pumpulia ja pumpulipuikkoja
Keittosuolatippoja
Tutti
Tuttipullo
Maidonkorviketta
Vaippoja
Paperi- tai vanulappuja
Harsoliinoja
Peppupyyhkeitä
Kuumemittari
D-vitamiinitipat (apteekki)
Bepanthen (apteekki)
Septidin (apteekki)
Vauvatarvikkeita:
Sänky + patja + petauspatja
Lakanat + pussilakanat + pinnasuoja
Rattaat/kaukalo
Turvakaukalo
Sitteri
Rintareppu/kantoliina (Samilta)
Hoitopöytä +alusta
Pyyheliinoja
Kylpyamme
Äidille:
Imetysliivit
Liivinsuojuksia
Rintakumi
Siteitä
Rintapumppu
Maidonkerääjät
Imetystyyny
Imetyspaitoja
ja nyt kone kiinni ja hetkeksi pihalle
t. F
Hellettä piisaa, ihanaa! Toisaalta sormet ja jalat turpoo ihan kiitettävästi. Ja yöllä on niin pirun kuuma!! Onnea minunkin puolesta valmistuneille ja rouvautuneille!! ElluP: Minäkään en ole naimisissa, enkä ole ollutkaan, mutta jos sitten vaikka ens kesänä ilman mahaa, oikeen kirkossa. Että et ole ainut =) Fiikus: Täällä myös valkovuotoa ja pöksyt märkänä koko ajan, osittain johtuu myös siitä et vissiin tuo alapää hikoileekin jonninverran...
Nyt tuntuu et olo on paras koko raskausaikana, ei kipuja juuri missään, ei pahaa oloa yms. Kävellä ja seisoa ei vaan jaksa juuri yhtään, jalkapohjat tulee ihan älyttömän kipeiksi. Huomenna poksahtaa 37 täyteen, että johan tässä vois heittää kolmen s:n kiellot huitsin nevadaan pikku hiljaa. Supistelujakin on ollut hyvin vähän sunnuntain jälkeen vaikka olen ollut aikapaljon liikekannalla. Tietty se menee näin, et sillon supistelee ja kohdunsuulla on muutoksia, kun ei sais, ja nyt kun sais alkaa olee, niin ei sitten mitään...
Mutta jos lähtis touhuilemaan jotakin...hellepäivän jatkoja!!
peetta ja Juuso 36+6
sen verran, että esikoiselta muistan tunnistaneeni sen. En kyllä yhtään muista kuinka kauan siitä meni synnytykseen. Oisko viikon verran. Se oli vähän sellasta ruskeeta/verensekasta, joten siitä sen tunnistin. Mä kuulun kanssa niihin valkkarin losottajiin ja pöksyjä menee. Nivustaipeet ja tissinaluset hikoavat ihan kivasti..
Pitää muuten tarkistaa, että tuo " vauvapuhelin" toimii. Se on ihan kätevä, kun muuten juoksen koko ajan tsekkaamassa, että vauva on hengissä. Pitää nyt ryhdistäytyä ja laittaa kaikki kondikseen, niin saa sitten lekotella lopun ajan.
En muuten ole yhtään varautunut siihen, että synnyttäisin kovin paljoa etuajassa. Meinaan siis, mihin ihmeeseen mä tuon esikoisen laittaisin, jos nyt tulis lähtö!! Äitini tulee hakemaan häntä vasta jussinalusviikolla.
Eli pysyhän Ernesti nyt ihan rauhassa siellä massussa vielä kolmisen viikkoa:-)
En mäkään synnytystä etukäteen osaa pelätä, en pelännyt eka kerrallakaan. Se tulee, mikä on tullakseen ja kivutta tuskin pääsee. Luotan kyllä sairaalan henkilökuntaan ja siihen, että vauva kaivetaan jollakin systeemillä ulos.
No, sielläpä ei nyt ollut mitään erityistä. Paineet oli taas mitä oli, ihan eri kuin kotimittauksissa, muttei kuitenkaan hälyyttävät. Pissa ookoo, hemppa pikkasen pudonnut 127 - ja paino noussut + 525g/vko. No, nyt on sitten kymppikiloo täynnä, että jos kolme edellistä ei ollut tullut kun 60-80g/vko, niin nytpä tää mamma olikin sitten paisunut oikein kunnolla. Tosin nestettä on varmaan suurin osa ja mummolla synttärijuhlat viikonloppuna. Sitten käytiin pizzalla ja eilen silityssessioni päälle join yhden alkoholittoman Nikolain ja söin vähän irtokarkkeja palkaksi. Huomaa, että poika on jo terveenä ja pihalla kavereiden kanssa, eikä enää ole niitä treffejä äipälläkään joka päivälle! Seli-seli, eixni... Äsäffä pysynyt samana eli 31 cm, mutta sydänäänet oli alentunut; korkeimmillaan mittausarvot huidelleet 160 ja nyt VAAN 131-138, outo juttu.
Pals: multa on ainakin uiminen jo tässä vaiheessa ehdottomasti kielletty tulehdusriskin vuoksi, kun onpi jo vähän muutoksia tapahtunut tuolla alakerrassa.
Senniina: limatulppakeskustelua virittelinki jo aiemmin tuolla odotus -sivulla, kun mulla ihanku olis´ senkin suhteen jo jotain plötsähtänyt pönttöreissulla viime viikolla.
Miiu: tervetuloa rouvasäätyyn ja onnea alkaneelle avioliitollenne! Ainakin meille oli juuri tuo maistraatti oikein sopiva vihkipaikka; intiimi ja romanttinen tilaisuus kaikkinensa - ja voittehan tekin pyytää avioliiton siunauksen myöhemmin kirkossa joko sukulaisten lepyttämiseksi (kuten me) tai jos haluaa vielä kokea sen käytäväkävelyn ja juhlallisen musan ym. kirkon tunnelmaa. Mä ainakaan en ole joutunut pettymään omaan ratkaisuuni silloin aikoinaan.
Kaikille " vuotaville" kuulun myös minä joukkoonne ja välillä jo tulee mieleen, jospa hien ym. alapääeritteiden seassa onkin jo lapsivettä, apua! Koinpa tässä iltana yhtenä myös tissien vuotavan, kun silittelin tulokkaan pyykkejä, mutta sen koommin ei ole maitoa herunut - tähän mennessä.
Aurinkoa olen minäkin aina himoinnut, vaan nytpä tietoisesti olen pysytellyt varjossa, koska en halua saada palovammoja ja kun en tonne uimaankaan pääse, niin miksi kiduttaisin itseäni paahtavan auringon alla tässä vaiheessa. Vielä puuttuisi, että kaikkien muiden vihlomisten lisäksi saisin tuskailla palaneen nahkan kanssa :)
Kassi on edelleen pakkaamatta, lakanapyykki silittämättä, sänky ja vaunut hakematta ja pesuhuone siivoomatta. Ajattelin samaan minäkin, että nyt saa selibaatti päättyä ja muutoinkin tämä liian rauhaisa odottelu, että päästään tositoimiin... Viikonlopun yli pitäisi vielä pysyä koossa, koska lauantaina käydään Varistossa viime hankinnoilla ja sunnuntaiksi on sovittu kaverin kanssa tärskyt kamojen noudon suhteen...
Taisipa tulla taas mieletön romaani, mutta koittakee ymmärtää - täällä kun on ollut välillä jo nii-in hiljaista, että
=D voidaanpa paksusti vielä hetken aikaa, Nikki!
Tämähän nyt on taas tätä: Vauva-lehden sivut T ¿ Ö ¿ K ¿ K ¿ I ¿ I¿ Siinä siis syy miksei minusta ole muutamaan päivään kuulunut. Olen lukenut jutut, mutta vastata en taaskaan oo voinut tän hitauden takia. Välillä vaikka yrittäis lähettää viestin niin se kerkeää jo kirjata ulos siinä lähetettäessä kun ladatessa menee niin kauan. Turhauttavaa.
Nyt tän hitauden takia en pääse tarkistaan, että kellä se ukkosjuttu sattuikaan¿ Aika hurjaa, onneksi oli lapset turvassa. Meinasin kyllä kirjoittaa silloin kun kirjoitin tykkääväni ukkosesta, että ne on kivoja kunhan kenellekään ei käy mitään! :)
Miiulle onnittelut vihkiytymisen johdosta ja palsille tulevan sellaisen! Pals ja Senniina, liityn mahallaan makaajiin! Eli rakastan nukkua mahallani. Melko pitkälle pystyin nyt raskaana ollessanikin nukkumaan, mutta silti jo nyt on ikävä sitä masullaan möhnöttämistä.
Ellun ois sitten tarkoitus pärjätä ilman suihkua ja pesukonetta. Melkoista meininkiä, koitahan jaksaa! Hyvä että apu löytyy läheltä ja pääset naapuriin suihkuun. Meinasin kirjottaa tohon vahingossa, että ¿pääset sairaalaan suihkuun¿. Toivottavasti et nyt sentään vielä!!!
Me tultiin just perhevalmennuksesta. Muilla siellä olevilla pariskunnilla oli elokuussa laskettu aika. Yhellä oli heinäkuun alussa ja ehkä yhellä heinäkuun lopussa. Mutta monella oli kyllä paljon jätimpi maha kuin tää mun säälittävä pallo. Onhan tuo ihan kiva nähdä näitä lähiympäristön tulevia vanhempia, mutta noin niinku muuten oli melkoisen turha reissu. Seurakunnasta oli kertomassa vanhemmuudesta ihminen, jolla ei edes ole lapsia. Muutenkin kaikki asia oli tuttua. Oli kaikenlaista ryhmätehtävää ja sit katottiin Sinkkosen video. Ens kerralla sitten ehkä mennään jo johonkin synnytykseen liittyväänkin. Kai. Kaikki miehet oli siellä silleen, et eikö täällä tehäkään mitään hengitysharjotuksia ja selänhieromisia!
Täällä Oulussa on ihanan aurinkoista ja ihan lämmintäkin. Ei kuitenkaan mikään hillitön helle. Se passaa mulle, sillä en oikein viihdy kauaa kuumassa auringonpaisteessa. Alkaa ahistamaan. Vähän viileempi on parempi! Monilla ollut tuota valkovuotoa ja minä kuulun samaan joukkoon. Nyt tässä ihan lopussa alkanut olemaan jonnin verran¿ Muuten peettan tapaan ihan mainio olo tässä loppuraskaudessa!!! Meillä ei muuten peetta&@nikki mitään selibaatteja oo ollut missään vaiheessa, eli antakaa mennä vaan! Siis varmasti menee yli vaikka kuinka yrittäis ottaa kaiken maailman saunat, seksit ja mukulakivillä ajelut huomioon! ;)
Sairaalakassi EI edelleenkään ole pakattuna. Täytyisi ehkä ryhdistäytyä sen suhteen. Muutakin pientä on hankintalistalla, esim kaikki apteekista ostettavat. Sit tuttipulloja, tutti, rintapumppu¿ Ja monenlaista muutakin. Mutta ei mitään sellaista etteikö hengissä selvittäisi vaikka sairaalaan lähtö tulisikin.
Kummipoika oli viime yön yökylässä. Vähäuninen yö siis takana, poika kun on levoton nukkuja ja iho niin huonossa kunnossa pienellä, että täytyy yölläkin rasvata. 2,5vee pojannassikka on hän. Montako kummia teidän kesäheinien lapsille on tulossa? Itsellä vielä pienet pähkäilyt päällä asian suhteen.
Ai niin, terkkari oli tiistaina: Verenpaine 103/71, hemis 109, sf 29 (ei ollut ihan varma tästä), vauvan sykkeet 140 ja vavetsu ON laskeutunut, niin kuin lääkäri jo viime viikolla arvelikin. Kiinnittynyt ei kuitenkaan vielä ole. Mutta ei kuulemma enää käänny, eli ihan on pää edellä tulossa! ;) Painoa oli tullut 400g/vko, eli kokonaispainoni nyt 58kg. 6kg siis tullut koko raskauden aikana. Saa nähä paukkuuko kymmenet!
Nyt toivon että viesti lähtee teille ihanille kanssasisarille, viuuuh. Sorry muuten tää piiiitkä juttu, mut oltiin jo toka sivullakin, niin ehkä ei niin haittaa. ;)
-Veruska 36+6 & Sirriäinen-
Niimpä minulla oli päivällä se äippäpolikäynti, jota innolla odotin... Masuasukilla oli kaikki hyvin ja sain sokereistakin synninpäästön, kun oli niin vähän ylityksiä ja nekin ylitykset mitä oli, oli aamupalan jälkeen ;D Mutta sitten asiaan, Petturi kuten esikoinen on asukin nyt ristinyt. Oli Rv37+0 painoarviossa 3,6kg! Bm 88, Fl 72 ja Ac 366. Raivotarjonnassa on kyllä ja laskeutunutkin jo suht alas, mutta kohdunsuu täysin epäkypsä! Lääkäri pohti kanssani synnytystä... Mä kun en tahtois käynnistelyä, kun se ei viimeksi epäkypsästä tilanteesta johtuen edennyt käynnistelyistä huolimatta mihinkään!!!! Sectiotakaan en haluaisi taas, vaan haluaisin kokea alatiesynnytyksen, mutta, mutta Rv:lle 42+3 asti en tahdo tätäkin kasvatella jättiläisen mittoihin, puuh... Ja sitten kuitenkin päätyä sectioon!!! Niimpä soveimme seuraavan kotrollin ja synnytystapa-arvion maanantaille 25.6. Tämä lääkäri toivotti tervetulleeksi synnyttämään, mutta hän jää nyt lomalle, että saas nähdä mitä mieltä on se seuraava lääkäri koko synnytyksestä!!??
Miiuko se kärsi kanssa lääkärien erimielisyydestä tässä suhteessa? Vai sekoitanko nyt johonkin?? Onnea kuitenkin vielä tuoreelle Miiu rouvalle ja onnea tulevalle tielle uutena perheenä ;D
Täällä ei olla selibattia kanssa harrastettu, mutta eipä se ole mitään vaikuttanut näköjään! Valkovuotoa lorotan minäkin huosuihin aikaslailla. Hikoilen taipeista ja rintojen alta tajuttomasti kanssa. Kuuluu ehkä " taudin" kuvaan =) Muuten oloni on mitä mainioin =)) Mitä nyt inhoan nostella esikoisen housuja pottailun jälkeen ja laittaa hänelle kenkiä kumarassa..
Hip hei, mä kävin shoppailees meijän " Petturille" nyt kotiutus vaatteet ja aion pestä ne huomenna valmiiksi isännälle ;-) Esittelin vaatteet miehelle hetki sitten, kun kotio tuli. Hän siihen, et joo! Niin taitaa tuo raksa viedä viimeisetkin rippeet ukko kullasta :( Ku ei innostu enää mistään, mitä mä näytän tai puhelen.
Aamusella ois tarkoitus kaverin + lasten kanssa lähteä rannalle, joko yyteriin tai herraipäiville, kun tästä meiltä ei oo matkaa, kun noin 10km. Ihkua,kun on mukana n.1-wee ja kaks n.3-wee poikaa, jotka ei sitten oo hetkeäkään paikallaan ;D Ajatelkaa pojat on syntyneet 27.6.04, 29.6.04 ja 30.6.06 eli olis kesäheiniä kakki =))))
Nyt toivottelen taas omanapaisen viestini jälkeen öitä, kun nukkuakin tarvii, et jaksaa touhuta koko päivän...
S@nde jo 37+1
Hui, kun sitä jo luulee, että joku on lähdössä synnyttämään, kun on keskellä yötä kirjoittanut :)) Vaikka s@nde sinä kyllä varmasti mieluusti menisit jo!
Tänne ei oikein mitään uutta. Helle ei mua oikein helli, kun tahtoo tosiaan tuota turvotusta tulla ja mä sitten inhoan pölkkynilkkoja ja muuta :( Mulla on vielä tossa vasemmassa jalassa ihan sellanen kestoturvotus, joka ei varmaan ennen synnytystä häviäkään, kun tämä vauva painaa niin koko ajan vasenta nivusta ja siellä suonia tukkoon.
Limatulpasta olitte jutelleet. Minä olen sellaisen ihmeen nähnyt tasan yhden kerran, kun kolmonen alkoi syntyä. Limatulppa tuli iltapäivällä ja klo 23.10 oli poika syntynyt.
Nikki kertoi, että uiminen on hältä jo kielletty. Minä myös kysyin lääkäriltä ke asiasta ja koska mulla taas paikat vielä kiinni, niin sanoi, että ehdottomasti voin vielä uida. Mutta enpä taida järveen asti kuitenkaan mennä :/ Jos noita lapsia uittaessa vähän kahlaan, niin siinä se.
Ja valkovuotoa ja hikoilua löytyy myös täältä. Mutta se suuri hikoilu onkin sitten vasta edessä päin, kun mulla ainakin imetyksen aloitus saa aina ihan hirveän hikoilun päälle. Samalla tietty poistuu nämä turvotukset.
Ellulle jaksuja remontin keskelle. Meillä on myös tarkoitus alkaa repiä saunaa ihan piakkoin, mutta onneksi on suihku yläkerrassakin, niin pääsee edes suihkuun.
Mutta nyt jos jatkaisi hommia ja yrittäisi selviytyä siihen asti, että mies tulee kotiin. Eilen hän oli pitkän päivän koulutuksessa ja minä täällä pipo kireellä lasten kanssa :/ Tänään toivottavasti parempi päivä!
Misti rv 36+0 (Sunnuntaina on se päivä, jolloin meillä aikaisin lapsista on halunnut maailmaan :) )
Kiva kuulla Veruskasta pitkästä aikaa, mulla on nyt taas toiminut sivut ok, mutta välillä nämä kiukkuilee mullakin. Toivottavasti helpottaa siellä. Oothan kokeillut Firefoxia, ettet vaan käytä Exploreria?!?
Ja jos mä valvoisin yhtä myöhään kun S@nde niin en tasan jaksaisi mitään tehdä seuraavana päivänä. Uni tulee täällä jo kymmenen aikaan, varsinkin näin kuumalla kelillä.
Kiitos Mistille ja muille toivotteluista. Kyllä tässä pärjää ilman suihkua sen muutaman päivän, onhan ne naapurit. Mieluummin kuitenkin nyt kun sitten vaavin kanssa.
Turvotus on nyt viimein päässyt tännekin, ei mene enää kihlasormus sormeen, kun eilen illalla sen pois otin. Auringossa en kyllä jaksa istua hetkeäkään, varjossa istuskelen silloin tällöin vähän. Jos jotain hyvää etsitään lämmöstä niin YITn pojjaat on maalailemassa parvekkeita täällä taloyhtiössä ja auta armias että ne näyttää hyvältä hihattomissa paidoissaan =)
Sairaalakassi on pakkaamatta ja samoin on kaikki vaatteet pesemättä. Saa nyt Julle luvan odotella siihen asti, että toi kylppäriremppa on ohi, että pääsen pesemään vaatteet, lakanat ja vaipat valmiiksi.
En myöskään ole pakkaseen tehnyt yhtään ruokaa vielä, sen olin ajatellut ensi viikolle kylppärirempan aikoihin, ei sitä täällä yläkerrassa kuitenkaan saa olla kun laatottajat tulee.
No joo, jos sitä kohta lähtis vaikka kauppaan. Mies on illan jossain firman pippaloissa ja vkonlopun taas appiukon mökillä, joten tulossa on pitkä ja yksinäinen vkonloppu taas.
Jaksamista kaikille hikoilujen ja turpoamisien kanssa, ette kukaan ole yksin.
-E-
Jopas on hiljentynyt KesäHeinien elo. Taitaa kuumuus tehdä tehtävänsä täällä palstoillakin.
Nostetaan nyt etusivulle kuitenkin.
Heipat kesäheinille.
Terveisiä täältä omakotitalon lämmöstä, eli 26 astetta.
Sitten asiaan...
Nikki oli sitten pyykkishowta pitänyt alkuviikosta. Mut hyvä kun alkaa olla valmista niiden suhteen..
Sandelle..kyllä ne asiat aina tuppaa järjestymään (kuin kerroit ettet oon laittanut mitää valmiiks..) usko pois.
Tassu..jos apua tarviit ni eikhän sitä aina jostain löydy. Mä vaik lainaan sulle mun äitiä kun alkaa hermo mennä (menee jo nyt melkein. Ai miten niin ensimmäinen lapsenlapsi..)
Jokos Misti sai ä-pakkauksen? Ja sen verran sun kommenttiin " synnärille la ja kotiin ma" ..mä taas haluaisin päästä sinne alkuviikosta enkä missään nimessä viikonloppuna (kunnon sairaanhoitajan ajattelua taas). en tiiä mistä moinen ajatus johtuu mutta...
Sarialle paljon jaksamisia kasvupelkojen ja muutenkin odotuksen kanssa.
Amalia-Joel..Juu hoidin heti ton ajokortti asian kun veikkaan etten sitä sais muuten aikaseks..Niin kun on tapana ollut käydä.
Tein limupullosta reklamaation helmikuun alussa, piti lähettää pullo firmalle..ja lähetinhän mä sen..4.6. Mut positiivista, vikaahan siinä pullossa oli ja tänää jo tuli viestiä sieltä..
Palshan se sitten oli " urheillut" autolla..Mutta onneks jaksoit istua reissut autossa eikä tullut vaivoja..Ja kuulostaa samalta kun mun neuvolatäti kun sanoit että puhuitte parvekekukista...Meillä samanlainen täti joka puhuu aika ajoin milloin mistäkin mikä ei juurikaan raskauteen liity...
ElluP..Koita kestää kylppäriremppaa ja onneks teil on mukavat naapurit jossa saa käydä suihkussa. ja toivo että se valmistuu ajoissa kuten ovat luvanneet. Ja kiitos vaan..akka mikä akka. ;-)
Tää kaikki meillä tapahtu aika hätäsesti..Toki meillä talo on ostettu jo aikoinaan puoliks ja kaikki muukin mitä ollaa hommattu mutta..näin tää vaan helpompaa ja itellä asiasta yllättävän hyvä olo vaikkei mikää oo periaatteessa muuttunutkaan..
Eikä hätää Ellu...Kyllä sä akkautumaan ehdit. =)
Nikki..Ja siunausasiaa olen miettinyt että jos sitten ristiäisten yhteydessä jos tuo mies suostuu...ristiäiset kun pidetään kirkossa. Meillä remppa ed.niin kesken ettei tänne tartte vieraiden tarvi tulla ja helpommalla pääsee...
sande..Minähän se lääkärien kanssa olen erimieltä..eli 1lääkäri on yhtä mieltä, toinen toista ja kolmas kolmatta. no maanantaina toivon että saadaan asiaan selvyys.
Se minkä takia näitä mietin kovasti koska pelottaa kuin isox tää kaveri ehtii jos ei tehdä mitään piakkoin. kun kaikki lekurit ovat erimieltä ja kukaan ei uskalla päättää.
Ja sitten vielä omaan napaan...
Elikkäs oon tänää tehnyt viikon kotihommat...pyykinpesua ja lakanoiden mankelointia..Siivosin, leivoin pullat pakkaseen ristiäisiä varten (hullu ku oon! eli tässä kuumuudessa aloin leipoa..) ja sitten pakkasin äsken itelleni sairaalakassin..kamera ja patterit viel uupuu. Vauvalle kasasin vaatteet jo aikoja sitten ja laitoin kassin turvakaukaloon ja toivon ettei herra vaan vaihda niitä vaatteita...
vähän on touhutessa ohimennen supistellut...ehkä tästä kohta pitää lähtä lenkille niin sais tän homman käyntiin (joo..toiveajattelua..)
mutta jos enää reilu viikko tai 2..
Mutta nyt kaikille mukavaa viikonloppua.
Minä poistun takavasemmalle..
Miiu+vekara 38+1
Lisää terveisiä työmaalta ;). Olen ollut niin poikki koko viikon, etten ole viitsinyt iltaisin edes avata konetta, ja päivällä ei ehdi (kamalaa, kun töissä joutuu tekemään töitä). Nyt ryhdistäydyn. (En edes yritä kirjoittaa pikaisesti, tiedän ettei onnistu. Hypätkää yli jos ahdistaa!)
Kuutar, tosi hienoa että pääsit sittenkin sinne pelkopolille! Sitkeys kannatti! Misti, minulle myös tuli päätös ä-pakkauksesta päiväyksellä 1.6. - saas nähdä kuinka nopeasti sen sitten saa hyppysiinsä. Minäkin olen miettinyt, mitä Kiharalle, ja Oonalle sekä Äp81:lle kuuluu; muutamista muistakaan ei ole vähään aikaan kuulunut. Toivottavasti kaikki on hyvin! Jouturille jaksamista mahavaivojen kanssa, t. nim. Kohtalotoveri (maha kuin ilmapallo yleensä jo puolilta päivin). Turvotusta on nyt alkanut olla jaloissa, kun taas olen koko viikon istunut tietsun ääressä, ei veri kai kierrä kunnolla koivissa.
Kiva kuulla, että S@ri@n masuasukki on vilkas, eiköhän se kasvukin siitä sitten! Peetalla raskas polikäynti odotteluineen, mutta onneksi palkinto oli mieluisa, eli vauvalla kaikki hyvin. Koala kyseli NKL:ään tutustumisesta. Olen menossa, en vain ole vielä saanut aikaiseksi varata aikaa. Me menemme ihan vaan siihen lapsivuodeosastojen tutustumiskäynnille, ei perhehuonevalmennukseen, emme voisi kuitenkaan ottaa perhehuonetta koska emme saa kissaa mihinkään hoitoon. Mies asuu ihan kotona ne muutamat päivät jotka minä ja vauva vietämme sairaalassa. Mutta kiva kuulla Koala, että henkilökunta oli ollut mukavaa jne. Minun tähänastiset kokemukseni ovat rajoittuneet todella kiireiseen ja stressaantuneeseen väkeen, ja olen jo alkanut vähän pelätä koko hommaa. Katsotaan nyt, jos tässä pääsee johonkin valmennuksiin ja tutustumaan, jos olo vähän kohenisi. Kävittekö Koala muuten katsomassa synnytyssalissakin? Sinne syyhyttäisi päästä ¿vakoilemaan¿ etukäteen.
Miiulle onnittelut rouviintumisesta! Vai meinaavat ne odotella vielä vauvan kasvua. No, ehkä vielä muuttuvat suunnitelmat, kun seuraavat tilannetta. Pääasia, että seurataan. Katsotaan sitä isoäiti-lainaa sitten =D! Toivottavasti AJ:n vauva vielä kääntyy, ehtiihän hän tässä! Misti, onneksi ei tule sitä lehteä, tällä hetkellä en kestä kyllä yhtään kohtukuolema-juttua. Yhdellä tutullani on kuollut vauva muutama päivä ennen laskettua aikaa, ja se oli kyllä niin pysäyttävä juttu, että olen ajatellut sitä vuosien mittaan useinkin (siitä on toista kymmentä vuotta aikaa) ja nyt oman raskauden myötä päivittäin. En ole siis vieläkään päässyt näistä peloista, joista olen täällä aina aika ajoin valitellut. En ole juurikaan nauttinut koko raskaudesta, kun päässä pyörii koko ajan kaikkea kamalaa. Olen kyllä todella onnellinen, kun tämä on ohi (vaikka sanovat, että lapsen synnyttyä sitä vasta alkaakin pelätä...). Tosiaan niille ajatuksille ei voi mitään, kuten Mistikin totesi, jäävät vainoamaan eikä ahdistus hellitä.
ElluP oli päässyt synnytyssuunnittelukeskusteluun, kuulosti todella fiksulta! Se taitaa kyllä liittyä siihen Haikaranpesään, ei suinkaan kuulu joka sairaalan käytäntöihin? Ellu kyseli myös töistä, ensi viikon olen vielä, viikonloppuun asti itse asiassa (ä-loman alku siirtyi vähän). Vielä olisi loppuviikosta 4 päivän työmatka Ahvenanmaalle, toivottavasti menee kaikki hyvin. Olen kyllä voinut ihan hyvin, vatsavaivoja lukuun ottamatta, mutta ei siis mitään supisteluja tms. mikä voisi estää matkustamasta. Fiikus, meilläkin pikku-Siiseli aina välillä saa aikaan todella mielenkiintoisia tuntemuksia rakon ym. suunnalla, naama irvessä saa välillä purra hammasta. Välillä tuntuu, kuin olisi jo tulossa, emättimessäkin vihloo omituisesti... No, ei kyllä pitäisi valittaa vaan olla onnellinen jokaisesta liikkeestä, niitä kun ei liian usein ole. Pals, meilläkin oli viimeksi syke 130 vaikka tähän asti ollut aina jotain 140 ja päälle. Terkka kyllä väitti, ettei syke laske lopussa kun vauva on isompi (olen kyllä kuullut usein muuta? vai nähnyt unia?), että vauva oli ilmeisesti vain unilla tai jotain. Nikilläkin oli muuten ollut sama juttu, syke laskenut. No, kunhan ei tästä enää laske ja pysyy säännöllisenä...
Olipa harmi, että Veruskalla oli tylsä valmennuskäynti. Toivottavasti se vielä muuttuu tehokkaammaksi. Veruska kyseli myös kummeista. Minä luulen, ettei meille tule yhtäkään. Kirkkoon emme kuulu, joten mitään kastekummeja ei tule joka tapauksessa, enkä tiedä oikein kaveripiiristä muutenkaan ketään sellaista jota viitsisi pyytää. Täytyy vielä miettiä. Senniinan limatulppagallupiin vastauksena, että ei todellakaan vielä näillä viikoilla, onneksi! :) Saa nyt nähdä, tuleeko ollenkaan (tai huomaanko).S@ndelle myös jaksuja raksalle & masun kanssa, onneksi sinullakin tilannetta seurataan. Minulla ei ole ns. hevon haisua siitä, minkä kokoinen beibi täältä on tulossa, eikä kai asiaa hirveästi aiota tutkiakaan. Vähän itseä hirvittää, kun sf-mitta huitelee jossain yläkäyrän tuntumassa (kai ¿ pitäisikin ihan käydä Tekayn sivuilla katselemassa), mutta ei kai se mitään (välttämättä) kerro.
Tässä tuli jo rivien välissä omaa napaa niin paljon, että laitanpa taas tältä erää luukut umpeen. Viikonloppuja kaikille!
kaikille!Maanantaina sitten neuvolakuulumiset.Ernestillä on tänään ollut lepopäivä eli hiljaiseloa. Nyt sentään hikkailee:-)
Senniina, Panullakin ollut vähän hiljasta tänään, pari hikkaa ja asennon vaihtoo :)
Toivottavasti Miiun asiat alkaa edistyä, ja ne lääkärit alkaa olla viisaampia.. Mua pelottasi, jos tietäisi että hurja iso kakara tulossa, tai lähinnä haluais mielellään aika piakkoin hänet ulkomaailmaan..
Kissantassuille jaksamista töihin! On se ihanaa sit ku loma alkaa. Paljon sulla nyt on viikkoja? La:han sulla siirtyi pidemmälle heinäkuuhun sillon, onhan siitä monesti puehtta ollut, mutta en nyt jaksa ynnäillä että paljo sulla on kasassa :D Pehmopää..
Heh, sisälämpömme tällä hetkellä 28,9. Ei silleen kauheen viileet fiilikset, yölläkin maataan vaan alasti sängyllä tuulettimen edessä. Mieskin sai viime yönä vasta viideltä unta kun oli niin kuuma.. Ikkunat auki koko kämpässä ja läpiveto käy, mutta ei hirveesti vaikutusta.
Päivällä ku kävelin kaupaungilla niin tuli kyllä semmonen olo, että joku kääntää puukkoa kohdunsuulla, säännöllisesti ehkä puolen tunnin ajan parin minuutin pätkissä.. Sitten rauhottui. Mutta maha ei kyllä kovettunut samalla, että ehkä toi lapsonen pyöritteli päätään siellä jotenkin..
No mutta, illan jatkoja :)
-pals 37
Terppa,
Olen ollut laiskalla päällä tän viikon kirjoittelujen suhteen. Maanantai meni sukuloidessa Lahdessa ja Asikkalassa, ja kun kotiin pääsin, olin niin poikkirättiväsynyt, että ei mitään jakoa sohvalta nousta. Eilinen sitten meni kierrellessä laattakauppoja, kun menee kylppärin lattia uudelleenlaatoitukseen YITn suunnalta ja samaa laattaa ei enää saa mikä tällä hetkellä on lattiassa. Siitä joogaan ja kun joogasta pääsin kotiin oli jalat niin lötkönä, että meni taas ilta makoillessa.
Tänään sitten olikin Kättärillä synnytyssuunnittelukeskustelu. Oli hyvä kätilö, sellainen alle 40v, jonka kanssa vajaa tunti keskusteltiin. Kirjasi ylös toiveet puudutteista, kävi läpi vielä sairaalaan tulot jne ja kyseli isänkin kuulumisia. Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin että sinne Haikaranpesään pääsee, on siitä sen verran positiivinen kuva jäänyt.
Tuon jälkeen lähdinkin kaupungille ja kävin salaatilla Espalla, pitkästä aikaa teki tosi tosi paljon mieli valkoviiniä =( Mutta.. mikä hienointa, menin lounaan jälkeen katsomaan sen Pirates of the Carribeanin ja jaksoin koko kolme tuntia. Selkä on nyt aivan rikki poikki pinossa, mutta kyllä kannatti. Olisi se jäänyt muuten häiritsemään.
Kommentoin huomenna tarkemmin teidän muiden kuulumisia, nyt on pakko mennä nostamaan jalat ylös ja selkä oikoselleen loppuillaksi.
-E-