Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT***VKO 23

04.06.2007 |

Elikkäs mukavaa viikon alkua kaikille!!! Tässä meille uusi pino.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manille lämpimät onnittelut pojan johdosta!!!!!!!!!! Tulehan sitten kertomaan kuulumisia, kun ehdit!!

Täällä on jo monen prinsesat/prinssit useaman kuukauden..kyllä aika vierii!! Kiva, kun käytte kertomassa vauvakuulumisianne meillekin!!

Vieläkö JB72 on yhtenä?

Meitä puolivälin-odottajia ei taida olla montaakaa jotka kirjoittlevat, ainakaan vielä. Ehkäpä olette siellä " taustajoukoissa" , kirjoitelkaapa tekin tänne!! Tosin kesä taitaa olla kiireistä aikaa, ettei juuri koneella tule oltua.

Ihanaa, että Hulda, PikkuPilu ja muutloppusuoralaiset pääsette masusta " eroon" ennen helteitä, vai?

Omanapa: ei ihmeitä. On ihanaa tuntea joka päivä liikkeet. Masu ei ole juurikaan viimeviikoina kasvanut omasta mielestäni. Eikä sinänsä haittaa elämää. Selkä on vaan alkanut taas hieman vaivaamaan. Vanha vaiva.... Eikä tykkää tuosta rikkaruoho urakasta tai muustakaan pihahommasta.

Eipä ihmeitä muuten.

MR 20+2

Vierailija
2/20 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa taas pitkästä aikaa kotiloihin. Jonteki tuntuu ettei sitä oo mitään asiaa ku on vasta niin alussa eli siks en varmaan oo kirjotellu mitään. Kaikki tuntuu olevan valovuoden päässä ja menossa jo synnyttämään...

Onnea niille jotka on tässä vauvansa lähiaikoina saanu! Itellä vielä niin pitkä aika edessä. Musta on ihanaa et on hellekesä tulossa vaikka olo on usein aika vetämätön. Huono olo tulee vieläki helposti jos ei syö usein ja vetoki on ihan veks toisinaan. Mut pääasia et vauvalla on kaikki masussa hyvin ja tytöt nauttii kesästä :) Tänään alkaaki puistoruokailu joten sinnehän me suunnistetaan!

Huomenna on eka neuvolalääkäri ja tytöt on tulossa mukaan. Täytyy pyytää et neuvolan täti leikkis niiden kaa toises huonees sen aikaa ettei tyttöjen tarvi kattoo ku tehään sisätutkimusta yms. 5 ja 3 vuotiaat ku ymmärtää jo niin paljon. Kuopusta oottaessa esikoinen oli alle 2v ja sille riitti et sai pitää pään äidin sylissä ku äitii tutkittiin.

Aurinkoista viikon alkua kaikille mammoille ja masuille!

Tarald ja tiitiäinen 16+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, todellakin kivaa päästä mahasta eroon sopivasti pahimpiin helteisiin. :) Mun edellinen raskaus oli silloin 2003 kesällä jolloin yölläkin oli 25 astetta lämmintä. :O

Eilen illalla supisteli 3h 3-20min välein. Rasituksessa niitä ei tuu ainakaan silleen että huomaisin, mut aina makuuasennossa ja istuessa. Mut ei siis mitään selkeetä edistyksen merkkiä... Perjantaina taas ultrataan, ehkä selvinnee kohdunsuun tilannekin.

Ihanat ilmat ja miehelläkin tänään vapaa! Ei sitä tänään malttaiskaan vielä synnärille.

Mites te kesän yli mahakkaina (ihan kuin mun maha kauheesti katois vaikka sieltä vauva ulos tuleekin...) menevät ootte äitiysvaatteita hommaillu? Mä leikkasin yksistä kotihousuista itelleni caprit, kun rupes näyttää siltä, ettei viitti synnytystä ootella ihan pitkis housuissa. Mut en tod raaskinu ostella kesävaatteita, kun eihän sitä tiiä koska tästä mahasta eroon pääsee. Mut jos oonkin vielä kuun lopussa raskaana, niin oishan niille käyttöikää ehtiny...

JB72: Kerros ny mikä on tilanne, jos et oo synnärillä! :D Me poksutaan PikkuPilun kans heti sun jälkeen.

Hulda 38+4

Vierailija
4/20 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kasassa vielä ollaan. Tämä on niin epätodellista, koko ajan mulla on ollut tunne että yli menee että paukkuu....mutta kun se sitten näyttääkin toteutuvan niin aikas tylsää. Aikaisemmat kun ovat kumpikin syntyneet 39+5. Toisaalta tilanteet voi muuttua ihan tunninkin aikana, pahaa kuitenkin pelkään että tänään ei mitään tapahdu. Neuvolaan pitäsi raahautua ja hellettä pukkaa, onneksi täällä sisällä on ihanan viileää.

Yöllä rupeaa olemaan aika tuskaisita kun asentoa ei meinaa löytyä ja oikealla puolella sektiohaavan kohdalla on kiinnikkeitä, niitä särkee. Päiväunia tekee mieli ottaa ja niin olen ihan ruhtinaallisesti nukkunutkin. Supistukset taas on sellaisia... tulee ja menee.

Esikoiselle ei vieläkään ole ilmaantunut niitä vesirokko näppyjä, keskimmäinen on siinä rupi vaiheessa. Joten odotteluvaiheessa ollaan siinäkin asiassa.

Nautitaan helteestä...eikä hermoilla, täällä ne ei sentään anna mennä kuin 10 päivää yli. ARGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH

JB72 & Alma rv 40

Vierailija
5/20 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ekaksi AIHAlle ja Manille vauvoista.

Hassua että raskaana ollessa edellämenijät tuntuivat olevan niiiin kovin paljon edellä, mutta nyt vauvan kanssa tuntuu että kirii sitä eroa kiinni. Miten ihmeessä meillä voi olla jo yli kuukauden ikäinen vauva eikä mammutinkaan vauva ole vielä neljää kuukautta (vai oliko sittenkin..?). Silloin raskaana ollessa kun ero tuntui niin paljon isommalta.

En nyt enää tiettykään muista mitä piti kommentoida...Ja vaikka aika on rahaa ja netissä ehtii vaan laskuja maksella niin jotenkin kummassa onnistuin lukemaan vanhan viikkojen takaisen pinon kahdesti... Vaan sitä se teettää kun neiti tankkaa parhaimmillaan tunnin välein kellon ympäri, pää täynnä huttua. No ei, kyllä aamuyöstä nukkuu ehkä yhen pätkän jotain kolme tuntia.

Te spekuloitte muistaakseni sairaalassaviipymisaikaa. Mä ajattelin silloin etukäteen että ilokseenhan siellä lepäilee, mutta kyllä jo sitten toisena päivänä vauvan kanssa oli ihan kypsä sihen touhuun. Kun jotenkin vauvoilla ei tunnu olevan siellä ihmisarvoa ollenkaan: kun meillä muksulta mittailtiin verensokereita sen pari vuorokautta, niin sehän tempaistiin keskellä yötäkin ja kesken unien koska tahansa mittaukseen. Sama kävi kun tarvitsi ottaa päästä röntgen (koska aukileen luut olivat päällekkäin, tarkastivat etteivät olleet luutuneet kiinni.) Lapsi vaan riistettiin mun käsivarsilta ja jäin äimistyneenä tuijottelemaan perään. Jos nykymaailmassa mitä tahansa vanhempaa lasta kohdeltaisiin samoin, vietäisiin pois äitinsä hoteista, niin oikeusjuttuhan siitä tulis.

Mutta siis olin siis tosi tyytyväinen kun viimein päästiin kotiin, aika levotonta menoa kellon ympäri kun samassa huoneessa kolme naista lapsineen ja jokaisella eri aikaan hoitajaa ja kätilöä ja siivoojaa pyörimässä vielä sielä päälle.

Mistä tulikin mieleeni että mulla on vasta tästä kolmannesta tullut huoli vastasyntyneen selviämisestä. Ei mitään sen kummosempaa syytä, jotenkin vaan tuo lapsivuodeosastoaika sai verensokerimittauksineen ja röntgeneineen (ja yhen lastenhoitajan kauhukertomusten) jälkeen aikaiseksi sellasen pienen huolensiemenen. Kyttäsinkin ihan haukkana että vauva varmasti söi vajaa kolmen tunnin välein kuten hoitaja neuvoi.

Ja täytyy myöntää. Kävin äsken kurkkimassa vauvakuumepuolella... JA mun kun piti pysyä poissa sieltä ja pitkään. No, ei huolta, kuukautiset tulee kuitenkin vasta joskus puolen vuoden päästä.

Nyt täytyy mennä kun huuto raikaa.

Vierailija
6/20 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paettu kesä laitumille? Hellettä pukkaa ja lapset kärttää koko ajan että lähdetään uimaan...en millään viitsis. Lupasin sentään että kävellään kirjastoautolle ja käydään katsomassa lampaita niin sain ne hijaiseksi=) Keskimmäinen ilmoitti heti aamulla että aikoo olla koko päivän pihallla ja syökin pihalla, sopii minulle.

Alma antoi nukkua viimeyönä ihmeen hyvin :D ja aamulla oli mukavaa herätä suht virkeänä. Illalla supisteli aikas mukavasti ja sillai ihan kunnolla pitkään. Mutta hiipuivat sitten pikkuhiljaa...odotetaan. Joku tuolla kesäkuisissa totesi että tänään olisi hauska päivä syntyä tulisi sotuun aluksi 050607 =) Katsotaan kuinka käy...päivää on vielä edessä.

Lämmintä päivää kaikille !

JB72 & Alma 40+1

Vierailija
7/20 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kesä vihdoin tuli ja ei yhtään parempaan aikaan kun lasten kesäloman alkajaisiks saatiin kunnon helle!

Tänään käytiin Peetun kanssa toista kertaa uimahallissa, kun se on vielä tämän viikon auki.

Sukellettiin jo pari kertaa! Peetu katseli mua hiukan hämmästyneenä, että mitä äiti oikeen meinaa kun välillä upottaa pinnan alle, mutta ei kuitenkaan huonoa tykännyt..

Kuinkas te mahakkaat jakselette näillä keleillä? Toivottavasti kellään ei oo liian tukala olo!

Vaikka " loppumatkalaisilla" taitaa monilla olla muutenkin aika tukalaa..

Nyt menen nauttimaan auringosta, aurinkoista päivänjatkoa kaikille kotiloille!

mammutti ja Peetu 3kk

Vierailija
8/20 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lämmintä piisaa! Ihan hyvä niin, lapset painuu aamulla ulos ja tulee seuraavan kerran sisään tyyliin yöunille:) Pääsee helpolla!

Maha on aika mahtava, mutta ei helle haittaa silti, onhan mulla vielä matkaa loppumetreille. Kuhan vaan jatkuisi koko kesän.

Huomenna sitten neuvola, jännittää onko hemppa noussut yhtään. Olo on ihan suht normaali ja lenkillä pystyy hyvin käymään, että oletan nousseen. Toinen pelottava luku on sf mitta, se oli rv30 - 30 eli ihan yläkäyrällä. Kyllä tää vauva tuntuukin isolta, saas nähdä kasvaako kuin isoksi vain onko nyt jokin kasvupyrähdys vaan.

Jep, nyt lähen shoppailee!

Aurinkoa,

Lumituuli ja poju rv32+3

Vierailija
9/20 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania hellepäiviä vietetty! Tän viikon suunnitelmiin kuuluu vielä ennen ultraa shoppailu. Tarviin jotku kivat kesäkengät ja hatun sekä ehkä jotain vaatetta mihkä synnytyksen jälkeen mahtuu...

Supistellu on edelleen päivittäin mut tänään ehkä jotain tuntemusta on ollu enemmän. Voi kyllä johtua siit, että vauva liikkuu enemmän. Niitä vihlomisia ja puukonvääntöjä tuntuu kohdunsuulla koko ajan. Lienee vissiin kohdunsuun avautmista tai liitoskipuja?! Joku väläytteli emätintulehduksesta, mut ei kai sentäs, kun näitä oli silloin verenvuodon aikaan ja muistaakseni testattiin streptokokki ainakin.

JB72:lla näköjään LA ohitettu, mut kesäkuisisssahan joku sanoi, että 40+2 syntyy eniten lapsia. ;) Mulla toka syntyi tosiaan sillo. :O

Mammutti kyseli miten nää helteet on vaikuttanu mahakkaiden olotilaan. Mä en oo huomannu mitään ylimääräistä näistä. Päinvastoin, olo on ihan hyvä ja mieli virkeä kun on paljon ulkona ja tekemistä. Ei ehdi ajatella synnytystä yhtään. Eikä kyllä kovin ees houkuttele lähteä näin ihanassa säässä synnyttämään. :)

No, mutta mies haluaa nyt välttämättä hakea meille pizzaa ja cokista kun kerroin, et kesäkuisissa kohkataan nyt, että sillä lähtis käyntiin synnytykset. :D Onkos kotiloissa tällaista kokemusta kellään??? :)

Hulda38+5

Vierailija
10/20 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pitkästä aikaa jotain rustailisin...

Ensiksikin tsemppiä kaikille loppusuoralaisille!!!

Ja onnittelut AIHALLE tytöstä ja Manille pojasta!!!

Itselle ei mitään kovin erikoista kuulu, arki rullaa normaaliin tapaan ja ihanaa olla kun on hellettä ja voi mennä tostavaan ovesta ulos eikä pukea lapsille kauheeta määrää vaatetta päälle.

Ollaan paljon mökkeilty ja tänäänkin lähdetään miehen töiden jälkeen, ottaa to ja pe lomaa niin saadaan nauttia kunnolla helteistä mökillä.

Lukemassa olen paljon käynyt täällä teidän juttuja, mutta ei ole tullut enää niin ahkeraan kirjoitettua kun tuntuu ettei ole oikein mitään kirjoitettavaa kun teillä muilla vielä mahat ja meillä poika jo melko iso...

Niin siis tosiaan meidän poju on jo 2 kk 2 pv vanha, niin se aika vaan menee, liian hurjaa vauhtia nuo pienet kasvaa. Ihana kyllä kun on alkanut jo jokellella ja naureskelee paljon ja mikä ihaninta päiviin on tullut jonkinnäköistä rytmiä.

No eipä kai tässä muutakuin ihanaa hellepäivää kaikille!!!

LapaLepa&Lassi 2 kk 2 pv

Vierailija
11/20 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pistän pari riviä..mullahan poika samanikäinen kun lapalepalla.

Alku oli hankalaa,poika karju mahaansa jopa 6h putkeen ja meinasi usko loppua..kun maha helpotti,poika sai flunssan joka kiersi koko perheen=(

Nyt poika ihan kun eri vauva,nukkuu hyvin ja syö tisua.Tempperamenttinen on kyllä luonteeltaan muutenkin,tisu pitää saada heti ja vaatteita ei saa vaihtaa saatika puhdistaa silmiä,kaulaa yms.=)Kauhee karjuminen heti=)

Mustasukkaisuutta ei oo ollu,vaikka olin varma,et tuo meijän hemmoteltu 4-vuotias pimahtaa täysin=)

Jaksamista kaikille koossa oleville!!

Vierailija
12/20 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiveita herättävää tuo 40+2 syntyy eniten vauvoja =)...tuskin kuitenkaan tänne.

Toisaalta viimeyön supisteli aivan kiitettävästi ja nousin jopa puoli viideltä ylös ja valvoin kuuteen, mutta en sitten jaksanutkaan ja menin takaisin nukkumaan. Jos vaan saan valita niin meillä lähdetään päivällä synnyttämään ;D

Lämpöä piisaa ja mukulat käy taas ylikierroksilla, kokoajan pitäisi olla jotain aktiviteettia keksimässä. Milloin ei ole kaveria ja milloin niitä on liikaa, tuntuu ettei mikään oikein ole hyvä. Esikoinen ilmoittikin aamulla että haluaa mennä tarhaan....kiva, on ollut 5päivää lomalla. Sais nyt sen vesirokon niin päästäisiin siitäkin, ens viikon maanantaina on 14 päivää kulunut kakkosen vesirokon alkamisesta joten jännätään kuinka käy. Neuvolan täti sanoi etteivät ne päästä meitä sairaalasta (jos sinne nyt ensinnäkin pääsisi lähtemään) kotiin jos on kotona vesirokkoa, mutta nyt en sitten tiedä kaikki puhuu eri tavalla joten jään odottamaan lopputulosta.

Jokseenkin kypsyttää, mutta muuten olo on mitä mainioin voisi jopa luonnehtia omenainen. =)

JB72 & Alma 40+2

Vierailija
13/20 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei ihmietä. Eilen oli mukava päivä, kun kuopus oli päivän mummon luona kylässä ja me hengailtiin esikoisen kanssa. Oli leppoisaa ja rauhallista...kun eivät olleet kokoajan toistensa kimpussa :)

Joku kuyseli (Huldako se oli) että miten kesävaatteiden laita masun kanssa...no, mullahan oli edellinenkin raskaus suunnilleen samoihin aikoihin toissa kesänä, joten vaatteita on vähänsen siltä ajalta...yhdet mamma shortsit pitäis vielä hankkia ja hihattomia paitoja. Ostin tosin Lindexltä XL kokoa tavallisia ja oli hyviä...ainakin vielä kun ei tuo maha niiiiiiiiin iso vielä ole... Ja kyllä varmaan jotain vaatetta muutenkin vielä hankin, ehkä paidan ja housut. Kolmea odotusaikaa ei kaikki vaatteet kestä siis värit jne. Olen aika paljon ostanut H&M:ltä

Mukavaa päivää kaikille!!!!

MR 20 ja risat

Vierailija
14/20 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu sanoo, että kuulin just sellaisen jutun, että yks kaverini kaveri oli käynyt 4d:ssä (en sit tiedä paikkaa ja viikkoja) ja oli sanottu, että tulee poika....ja tyttö olikin tullut. Siinä olikin sitten maalattu seinät vaaleansinisellä jne. ja vaatteet pojalle... Eli mä en usko meidän poika ennusteeseen ennenkuin Sintti on maailmassa...vaikka kuinka olisi siellä rakenne uä:ssä pippeli ja kivekset näkynyt :)

MR

Vierailija
15/20 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas pitkästä aikaa laittais kuulumisia vaikkei mitään mullistavaa kuulukkaan.

Ma neuvolasta laittoivat sairaslomalle. Liitoset aukes jo rv14 ja nyt on kävely tosi hankalaa.Pienikin väärä liikee ja kipu on kuin puukon isku. To on sitten lääkäri joka päättää jatkaako s.lomaa vai mitä tehdään.

Masu on kasvanu tosi paljon. sf mittakin oli jo neuvolassa 15cm. liikkeet tuntunu rv15 ja mies tunsi ekan kerran liikkeet 18+2. Asukki onkin tosi innokas touhuuja.

Muksut oli neuvolassa mukana, aivan innoissaan kuuntelivat vauvan sydänääniä. Kuopus istui eka hiljaa ja vakavana tuolissa. Reppana luuli että saa vauvan jo joukkoon :)

Rakenneultra on 27.6 jonne mennään koko perhe. Saa iskä ja muksut kuristaa miltä vauva näyttää.

Nimestä on ollut vähän puhetta mutta sit alkaa vasta miettiminen kun saadaan neuvolasta paperit sairaalaa varten. Tytölle on jonkinlainen ehdotus olemassa mutta pojan nimestä ei oo mitään tietoa.

Vähän meinaa nukkuminen olla hankalaa näin lämpösellä. viimeyönä heräsin n. 03 eikä millään saanu enää nukuttua. Muutenkin on asennon vaihto hankalaa kun aina kun lantio nousee patjalta ottaa liitoksiin kipeää. Mutta vessa käyntien takia ei onneksi koskaan tartte nousta yöllä.

Eipä sitten kummempia tänne päin. Hyviä vointeja kaikille!

72oinas rv18+5

Vierailija
16/20 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pudonnu alas. Tulin ilmoittelemaan, että kävin ultrassa ja siellä päätettiin käynnistys maanantaille. Siellä olin vielä innoissani asiasta, mut nyt sit hirvittää, kun lääkäri totes lopuks, että spontaani synnytys ois yhä silti parempi. Mitä riskejä tohon sisältyy?! :/

Kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki ja kaulaa 1,5cm jäljellä. Cytotecilla silti ilmeisesti käynnistetään? Onks teillä kellään kokemusta käynnistyksistä? Onks ne pitkittyny kovinkin paljon jos kohdunsuun tilanne melko hyvä ollut ennen käynnistystä? Eikös mammutilla ja leekolassella ainakin ollu käynnistys? Vai sekooko mulla jo nikit. Nyt en oo enää ees varma onks leekolasse poksunu vai raskaana. :D

Painoarvio oli nyt siis 2,6-2,7kg. Lievä kasvuhidastuma ja synnytyspelko käynnistyksen syynä siis.

Huh, nyt sitten viikonlopusta nauttimaan. Pitääkin käydä vieälä ne viime hetken ostokset tekemässä ja kasvimaa kitkeä sellaiseen kuntoon, että se vähän aikaa selvii pelkällä kastelulla.

Jokos JB72 on synnärillä, kun ei hetkeen oo kuulunu mitään?

Hulda 39+1

Vierailija
17/20 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks Huldalle:

Mulla tosiaan käynnistettiin synnytys. En ihan tarkkaan muista mikä mun kohdunsuun tilanne oli sillon, kun käynnistettiin, olisko parille sormelle auki (?) tai jotain..

Mulla ei ainakaan pitkittyny käynnistyksen takia, papereihin merkattiin synnytyksen kesto 5h ja 40min. ja poika oli maailmassa ja siihen oli siis laskettu sectiokin.. Se ylimääräinen " katastrofi" vei sitten vielä 4h.

Mulle jäi ainakin ihan hyvä fiilis käynnistyksestä, kun supparit alko ihan (mun mielestä ainakin) rauhallisesti ja pikkuhiljaa siitä koveni, ihan kun itsestään käynnistyneessäkin.

Tosi pitkään pärjäsin ilokaasulla, ennen kun tarvi vahvempaa kivunlievitystä!

Niistä riskeistä ei oo tietoo, mutta varmaan kuitenkin kaikkein paras olis se spontaanisti alkanu synnytys...Olis se vauvakin ihan valmis tulemaan jo ahtaasta tilasta pois!

Älä suotta pelkää sitä käynnistystä. Hyvin se varmasti menee ja olet kuitenkin " valvovan silmän alla" heti alusta asti! Tsemppiä!

Ihanat ilmat ollu koko viikon!

Tästä päivästä lähtien meidän ok-talo on ollu virallisesti meidän! Kolme viikkoo ja sit päästään nauttiin omakotitalon rauhasta ( ja velvollisuuksista; ruohonleikkuu, pihanhoito ja kaikki muu on ihan itse nyt huolehdittava).

Pakkaamiset on hyvässä mallissa ja olohuone täynnä pahvilaatikoita =)

Peetu on kolmessa kuukaudessa kasvanu 10cm ja painoo tullu reilu 3kg.

Kääntyy itse selältä mahalleen ja välillä takaisin. Lääkäri kehui " ylikehittyneeksi" , tarkoitti, että harvat kolmekuiset kääntyilee..

mutta ei sit muuta tälläerää..

mammutti ja Peetu 3kk

Vierailija
18/20 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille.

Aina välillä käyn täällä teidän juttujanne lukemassa, mutta harvoin olen itse ehtinyt kirjoittaa. No, sekin asia korjaantuu nyt kun ei tarvitse enää mennä töihin...

Tällä hetkellä on henkisesti ja fyysisesti tosi väsynyt olo. Viime viikolla sain kuulla, että minua ei vakinaisteta työhöni vaan tilalleni otettiin toinen. Se, mikä asiassa on erityisen outoa on se, että valituksi tullut henkilö ei edes hakenut paikkaani, vaan hänet pyydettiin siihen minun selkäni takana. Minulle ei tietenkään annettu mitään järjellistä selitystä asiaan, jotain epämääräistä höpinää vain ja osin suoranaista valehtelua.

Kaksi viikkoa minulla olisi vielä ollut töitä ennen kesälomaa ja äitiyslomaa, mutta onneksi työterveyslääkäri kirjoitti mukisematta sairaslomaa. Esimiestäni en halua enää ikinä nähdä, mielestäni hän on kohdellut minua todella epäreilusti, suorastaan törkeästi. Kaikkia ihania työkavereita on tosi kova ikävä. Onneksi he ovat pitäneet aktiivisesti yhteyttä ja olleet puolestani vihaisia ja pahoillaan ja tukeneet parhaansa mukaan, se on lohduttanut.

Kuvittelin jääväni lomille positiivisissa fiilikissä tiimin jäsenenä, mutta tämä menikin nyt sitten vähän toisin...:(

Mieli on ollut aika maassa, ja sitten vielä nämä helteet verottavat voimia, hyvää mieltä ja energiaa ei millään riittäisi isommille lapsille. Pakko se on kuitenkin heidän kanssaan jyrittää olla ihan normaalisti - ovat kyllä vaan niin mahdottoman energisia, että ei meinaa nyt äiti millään jaksaa...

Tämä vatsakin on taas niin valtavan iso ja painoa on tullut iahn hirveästi, ei ole ollenkaan kiva tuntea itseään maitovalaaksi - etenkään, kun laskettu aika on vasta kolmen kuukauden kuluttua!

Anteeksi että tästä tuli vähän tällainen itsekäs tilitys... näillä fiiliksillä ei oikein irtoa muunlaista tekstiä!

Ehkä valoisampia viestejä myöhemmin...

t. sparven prinsessat 02 ja 04 sekä pikkuinen rv 28

Vierailija
19/20 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulda80:

Tulin ilmoittelemaan, että kävin ultrassa ja siellä päätettiin käynnistys maanantaille. Siellä olin vielä innoissani asiasta, mut nyt sit hirvittää, kun lääkäri totes lopuks, että spontaani synnytys ois yhä silti parempi. Mitä riskejä tohon sisältyy?! :/

Cytotecilla silti ilmeisesti käynnistetään? Onks teillä kellään kokemusta käynnistyksistä? Onks ne pitkittyny kovinkin paljon jos kohdunsuun tilanne melko hyvä ollut ennen käynnistystä?

Minulla toinen käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi rv 42+1. Synnytys käynnistyi yhdellä Cytotecillä ja oli nopea (4,5 tuntia), ja erittäin kivulias verrattuna ensimmäiseen, spontaaniin synnytykseen. Mitään lääkkeellistä kivunlievitystä en ole kummassakaan synnytyksessä saanut, koska ovat olleet niin vaudikkaita. En enää haluaisi käynnistystä ellei se olisi jostain syystä ihan välttämätöntä, sen verran traumoja tuosta toisesta synnytyksestä jäi.

Luin jälkeenpäin jostain alan julkaisusta, että käynnistetyissä synnytyksissä on tosiaan suurempi komplikaatioriski kuin spontaanisti alkaneissa, ja pitkittyneitä synnytyksiä on enemmän ja esim. imukuppiin päädytään huomattavasti useammin. Myös supistuskivun sanotaan olevan kovempi käynnistetyissä synnytyksissä.

Itselläni ei ollut synnytyksessä mitään ongelmia, ainoa asia oli se, että synnytyksen kivuliaisuus yllätti minut täysin, ensimmäisellä kerralla tunsin pärjääväni paljon paremmin.

Toivottavasti en pelotellut liikaa, ei ole tarkoitus muuta kuin olla rehellinen...

Vierailija
20/20 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulda:

Esikoista yritettiin käynnistää oksitosiinilla, mutta ei se lähtenyt käyntiin. Vissiin kuitenkin paikkoja kypsytteli ja kun tippa lopetettiin ja kotiin oltiin lähdössä, meni vedet ja sitten tultiin rytinällä. Inhottavinta käynnistyksessä on odottelu kun mitään ei tapahdu. Ko tabletista ei ole omakohtaista kokemusta, kaverilla käynnistettiin sillä ja oli ihan hyvä kokemus.

Sparven:

Toi on niin törkeetä ja valitettavan yleistä. Itselläni kävi samoin vuosia sitten kun olin jjo äänyt äitiyslomalle niin pomo soitti ja ilmoitti ettei sitten tarvi tulla takaisin kun olin myös määräaikaisena.

Jokos kuuluisi vauvauutisia??

Omaan napaan ei kummenpaa. Syön ku hevonen helteistä huolimatta ja olen superkärttynen tässä kuumuudesta;) Varasin naikkarille ajan tutustumiskäyntiin, kiva käydä tsekkaa mistä ovesta mennään sisään ja millaset osastot on. Vauva jaksaa myllätä mahassa ja se sattuu kamalasti. Muuten kaikki tosi jees.

Koittakaa kestää helteessä, toivotaan että vähän viilenisi.

Lumituuli ja poju rv33