---*..*---Heinähelistimet viikkoon 23---*..*---
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10419261&p=&mpage=7&tmode…
Linkki edelliseen keskusteluun...
Hei!
Aivan mahtava ilma...TOSIN NIIN KUUMA!!!
Itsellä on kyllä todella ahdistava olo kun vauva puskee ylöspäin ja kun yrittää jotain kyykkiä puutarhassa alkaa kivuliaasti supistelee ja vihlomaan alapäässä!!! :(
Pitää vaan olla ja öllötellä...Kohta alkaa jo tuntua että voisi jo jakautua...Tosin vauvan takia toivon vielä lisäviikkoja...
Huomenna on taas neuvola ...
Aurinkoa ja viilentäviä tuulia heiniksille!!! PS:Älkää polttako masuanne auringossa :0)
t.sadetar ja eppuli 33+3
Kommentit (32)
Niin se vaan viikonloppu taas vierähti...illalla tarviis taas töihin lähteä :( Mutta onneksi on viimenen viikko ja sit on viikon kesis ja alkaa mammis!
Aivan ihanat ilmat ollut, eilen otettiin vähän arskaa ja rajathan tuota aikaiseksi sain =) Normisti saa maata vaikka päivä tolkulla että jotain väriä tarttuis! Kohta mennään lasten kanssa taas takapihalle nauttimaan kesästä!! Masuun laitettava rasvaa, meinaa punoittaa eilisen jäliltä.. selkä ja jalat takaa ei oikein yhtä mukavasti saa aurinkoa kun ei voi masullaan maata ja ei jaksa seisoo pitkää aikaa tulla helteessä...
Neukkarissa kävin aamusta lasten kanssa:
RV: 32+5
Paino: +360g/vko yhteensä 13kiloa =I
RR: 132/86 127/86
Pisu: puhdas
Hemppa: 122 pysynyt jo3kk samassa, ja tuskin enää laskee
SF: 30,5cm keskikäyrällä kauniisti mennään
Tarj: PT? kovasti siis epäilee edelleen perätilaa
SÄ: + 140
Liikkeet: ++
kaikki oikein hyvin, painoa tullut ihmeen vähän vaikka olen samalla lailla herkutellut ja syönyt! Kysyin samalla mites kun haluaa tämän lapsosen jälkeen laittaa poikki putket, tarvii kuulema ottaa puheeksi jälkitarkastuksessa, saa jo lekurin neuvolassakin, mutta meillä ei kuulema lääkäri etukäteen noita asioita mieti, ja saattaa olla et sanoo sittenkin et oot niin nuori et mieti vielä 5vuotta =I
Painosta/painoindeksistä ollut puhetta: mulla painoindeksi oli ennen raskautta 26.4!! Eli ylipainoa lievästi! ja nyt onkin tarkoitus laihuttaa jahka tisuttelut ohi ainaskin sen 20 kiloo, mutta epäilys kalvaa että sitä on sit n 40kiloo puotettavaa kun raskaus ohi :(
Nyt menen haukkaamaan lasten kanssa jotain että päästään tonne pihalle!! Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!! Muistakaa juoda uutterasti vettä!!
Tirppis ja pörri 32+5
Tänään käy kuumuus jo vähän aivotoiminnan päälle...ei millään jaksaisi tehdä kirjallisia töitä joita vielä tekemättä. En ole mikään kesäihminen muutenkaan, joten melko mielenkiintoiset ajat ovat edessä suuren vatsan kanssa.
Tini78: Meillä on edelleen Marrasmamma porukka kasassa, ja erittäin aktiivisesti. Tuo porukka on ollut elämäni ihaninta mammaporukkaa, ollaan nykyään oikeasti ystäviä, ei nettituttuja pelkästään.
Tirppis: Minua kanssa kiinnostaa piuhojen poikki laittaminen tämän synnytyksen jälkeen. En vain ole vielä ottanyt yhtään selvää aiheesta. Olen täysin varma etten halua enempää lapsia, ja minulla tulee kyllä jo ikäkin vastaan.
Neuvola kuulumiset:
rv 31+6
vp 100/63
painonmuutos +140g/vko
symph.fund. 28
pissa ok
Muita merkintöjä ei sitten ollutkaan. Sydänäänet oli ok.
Meillä on vähän ankeita neuvolakäynnit. Ihan rutiinisti otetaan mitat ja se on siinä, ei mitään ylimääräisiä turinoita.
Painoa minulla on tullut ensimmäisestä neuvolakäynnistä 7,1 kg. Mutta paino oli varmaan noussut jo ennen ekaa käyntiä. Minulla nousee paino aina alussa huikeasta, pahoivointi on sen tyyppistä joka laittaa syömään liikaa. Lopuksi paino aina laskee.
Nyt täytyy mennä.
Gaia rv 31+6
Viikonloppu hujahti taas aivan liian nopeasti. Mies on nykyään uuden työnsä vuoksi pidempiä päiviä töissä ja reissaakin jonkin verran, joten viikonloput ovat meidän perheessä ihanaa laatuaikaa koko perheen kesken ja ovatkin alkaneet hujahtamaan sen takia entistä nopeammin, mutta eiköhän tuo uusi viikonloppu taas pian koputtele jo ovelle, sen verran nopeaa tämä ajankulku tuntuu olevan.
Ihan hassua ajatella, että ensi kuu on meidän kuukausi!
Ensi viikolla minulla onkin taas lääkäri ja tällä kertaa myös ultra, sitä odotellaan jo kovasti =) Kiva päästä kurkistamaan pikkuista.
Meillä kesälomareissukin alkaa lähestyä ja esikoisen kesäloma samalla, alkaa olla oikeaa kesäntuntua kun esikoisen ei tarvitse rientää päivittäin kouluun.
Nyt iltapalalle!
Mukavaa alkavaa viikkoa ja nautinnollisia hellesäitä sinne pohjolaankin!
Duracel rv 32+4
Aika kyllä rientää huimaa vauhtia. Kävin eilen katsomassa ja hoitelemassa kaverini vastasyntyneitä kaksosia ja tänään sitten toisen kaverin kuukauden ikäistä tyttöä, alkaa vähän vauvakuumetta pukata. Ja toisaalta niin epätodellinen tunne että pian itselläkin on käärö hoidettavana. Minä olen nauttinut näistä lämpimistä ilmoista kyllä täysin siemauksin, muutenkin tuntuu että jotenkin saanut aimo annoksen voimia näin loppumetreillä, vaikka toisaalta pitäisi kai levätä nyt kun vielä ehtii. Ei mitään ihmeempiä tänne suunnalle, viikon päästä lääkärineuvola, sitä odotellaan mielenkiinnolla.
meillä odotellaan kättäriltä kutsua synnytystapa arvioon. saa nähdä tuleeko huomenna. tällä viikolla kun pitäs aika jo olla.
Ensiviikolla on sitten lääkärineuvola.
Lämmöstä on täälläkin nautittu, mitään ei vaan oikein jaksa tehdä kun on niin lämmin, mutta välillä voipi huilaillakin. Vauva tuhoo mun kylkiluut kun on tunkenut pään niiden alle. kätilökin kysyi jotta haittaako se sua. No istua ei tosiaankaan pysty kun takakumarassa. Eilen meinas taas mennä jalat alta kun yritin koiraa esittää kehässä ja kolmatta kertaa kiersin kehää..oli pakko pysähtyä... no koira sai kyllä tosi hyvän arvostelun mutta kun sillä on vääränlaiset korvat niin ei saatu edes sitä palkintoa mitä odotimme.höh.
puoliskoni lähti hakemaan meille sipsiä kaupasta ja olisi tarkoitus katsoa leffaa. on kyllä ihanaa kun sillä on aina viikko vapaata niin kerkee perheen kesken tekee oikein mitä vain. Toki sitten seon viikon tosi kiinni töissä kun yöt on töis ja päivät nukkuu.
Nyt pakko lähtee taas koneelta pois kun häpyluu hajoo kun tuo yksi istuu sen päällä.
Liipe ja prinsessa rv34+5
meillä odotellaan kättäriltä kutsua synnytystapa arvioon. saa nähdä tuleeko huomenna. tällä viikolla kun pitäs aika jo olla.
Ensiviikolla on sitten lääkärineuvola.
Lämmöstä on täälläkin nautittu, mitään ei vaan oikein jaksa tehdä kun on niin lämmin, mutta välillä voipi huilaillakin. Vauva tuhoo mun kylkiluut kun on tunkenut pään niiden alle. kätilökin kysyi jotta haittaako se sua. No istua ei tosiaankaan pysty kun takakumarassa. Eilen meinas taas mennä jalat alta kun yritin koiraa esittää kehässä ja kolmatta kertaa kiersin kehää..oli pakko pysähtyä... no koira sai kyllä tosi hyvän arvostelun mutta kun sillä on vääränlaiset korvat niin ei saatu edes sitä palkintoa mitä odotimme.höh.
puoliskoni lähti hakemaan meille sipsiä kaupasta ja olisi tarkoitus katsoa leffaa. on kyllä ihanaa kun sillä on aina viikko vapaata niin kerkee perheen kesken tekee oikein mitä vain. Toki sitten seon viikon tosi kiinni töissä kun yöt on töis ja päivät nukkuu.
Nyt pakko lähtee taas koneelta pois kun häpyluu hajoo kun tuo yksi istuu sen päällä.
Liipe ja prinsessa rv34+5
Huh, huh, on meillä oltavat jos tästä kesästä oikeasti tulee vuosisadan kuumin kuten jotkut enkkutieteilijät povasivat. Tää lämpö on ihan ok, mutta ei kuumenpaa kiitos! Hyvä puoli on ettei tee mieli yhtään herkkuja, kaikki kevyt ja viileä vaan menee;)
Omassa navassa ei ihmeempää, huomenna neuvola ja eilen sinne jo soittelin tarkastaakseni aikaa ja samalla kyselin onko normaalia, että vauvan möyrintä ja potkut sattuu pahasti. Ei ne hirveesti haittaa, mutta terveydenhoitaja oli hieman ihmeissään ja huomenna katotaan vauvan kokoa ja lapsiveden määrään, ettei johdu niistä. Täällä muuten niin kovasti mammoja paksuna ja lääkäreitä karkusella, että voi olla etten pääse viimeseen lääkärin tarkastukseen ollenkaan:(
Oletteko jo laittaneet vauvan tavaroita tai missä vaiheessa ajattelitte niin tehdä? Tai pakata sairaalakassin?
Meillä kolmas tulossa niin en varmaan tee yhtään mitään ennenkuin vauvan kanssa kotona. Esikoisesta hyvissä ajoin pesin ja silittelin kaikkea, toisen kanssa oli jo laiskenpaa touhua, tästä varmaan unohtuu kokonaan:) Sairaalakamat vois pakata eli paaaaljon suklaata mukaan.
Voikeehan hyvin helteestä huolimatta!
Lumituuli ja poju rv32+3
meillä tosiaan pinnasänky kasattu ja lakattu, hoitotaso siinä samassa ja hylly laiettu seinään. Eilen ostettiin hoitoalusta ja sänkykin on jo pedattu. Kehto jossa aluksi nukkuu on velä laittamatta.. pitäs ostaa sihen patja ja laittaa peti vaatteet yms. Pinna sänkyyn tahdon vielä uudin verhon ja imetystyynyn aattelin ostaa ja toisen kantoliinan. mutta kaikki valmiina jos nyt sattuisi yhtäkkiä syntymään.
Sairaalakassia en oikein koskaan ole laittanut valmiiksi kun vasta synnytyksen alkaessa. Pitää toki kattoa missä vaatteissa vaavi tuodaan ja kasata ne tuohon koppaan vaikka.
Liipe ja prinsessa rv 34+6
en siliti valita, lapset tykkää nakuna ulkona juosta =)
itsellä vaan pukkaa migreeniä kirkkaasta valosta ja oksettaa lämmössä olo, oli raskaanatai ei. siksi tein aina kesät töitä sisä tiloissa ja nautin vasta illoista kun viileämpää.
vauvalle on vaatteet pestynä, muuta ei vielä ole.
koppa ois varastossa siitä päällinen pestä, pinnasänky vielä siskolla jossa sen 1v 3kk tyttö vielä nukkuu, kai se tulee sieltä, eihän se niin justiinsa ole jos kopassa nukkuu ekat viikot..
rattaat on kans siskolla ja ne vaan hakisi, mut en ole kiirehtinyt.
tuli yks päivä mieleen että imetysliivit ois tietenkin ihan ok hankkia jo yhdet viimesillä viikolla, ei tarvis heti kauppaan lähteä. tai tosin kahdelta aikaisemmalta maitoa tullut niin että pyyhe päällä on saanu nukkua ja sänky lainehtii äitin maitoa, mut se maito hyytynyt jo sit 3kk päästä olemattomiin..
sairaalakassin teen kuten aikaisemmin että äippäkortti mukaan ja mitä käteen sillä hetkellä osuu.
mies haluaa katsoa kotiintulo vaatteet kun olen sairaalassa, niin anna sen sille. se onkin aina yllätys millä vaatteilla kotiin lähdetään =)
nautitaan viikoista ja kesästä, vaikka lämpöä riittää, ehän me sentään aina raskaana olla, että kyllä tämä on nauttimisen arvoista.
korasa rv33+6
Kestovaippag: Kestoilu kiinnostaa (ehkä ei aivan 24/7, mutta ainakin osaksi), en vain oikein tiedä mistä aloittaa...
Vaate-/hankintag: Vaatteita olen peseskellyt jonkin verran, nytkin on muutamat pienet sukat ja body koneessa. Rintapumppu ym. hoitotarvikkeet hankkimatta, samoin pinnasänky. Äitiyspakkaus tulee sitten kun tulee... oma syy, koska panttasin hakemusta saadakseni 2007 pakkauksen. :)Turvakaukalo ostettu ja rattaat tilattu. Autokin pitäisi ostaa meillä kun ei sellaista ole ennestään.
BMI-/Painog: Saldo nyt 8,5 kg, BMI alussa 24.
Tämän päiväisiä neuvolamerkintöjä...
Paino: laskenut 4 vkoon takaiseen neuvola punnitukseen 1 kg
Turvotus: ei merkintää, vaikka lämmöstä johtuen pientä havaittavissa
RR: 112/60
Pisu: ok
Hb:111
Sf: 32 (eek! 4 cm lisää 2 vkon takaiseen, tosin silloin napsukka poikittain)
Tarjonta: RT
Syke: + 150 (th puristeli ressukan unesta yrittäessään hahmoittaa tarjontaa)
Liikkeet: ++
Sain puolustella terkkarille syöneeni kunnolla kuten teenkin... perusruokaa syön päivittäin niin paljon kuin lautaselle mahtuu ja extraherkkuja tulee syötyä päivittäin, välillä enemmänkin (esim. viikonloppuna tuhosin puoliskoni kanssa ison Sipsi-pussin). Terkkarin mielestä masuni on suhteellisen pieni, mutta oli tyytyväinen runsaaseen sf-mittaan.
Sain lähetteen synnytystapa-arvioon. Saas nähdä milloin kutsuvat NKL:lle... juhannusviikolla?
Olotila välillä tukala, kun tossua tulee kylkiluihin. Liikkunut olen, mutta kevyemmillä tehoilla kuin aiemmin, koska syke nousee entistä helpommin. Tuo sykkeiden nousu johtunee osaksi stressistä, että saan töissä pöydän puhtaaksi tällä viikolla ennen äitiysloman alkamista maanantaina... raporttia on kirjoitettu raivolla valmiiksi.
Omaa (lähes kääntynyttä) napaa näköjään riitti taas enemmänkin... :\
Rentoa odotuksen jatkoa toivotellen, Newbie & piltti 34+0
Nyt on aikaa surffailla netissä, kun olen muutaman päivän saikulla ja perjantaina alkaa mammaloma.
Viikkoja nyt 34+2, la 16.7. Ekaa odotellaan. Kaikki menny suht kivasti, nyt hemoglobiini vaan laskee ja laskee, lisäraudasta huolimatta. Eilen neuvolassa oli 106 ja se tosiaan tuntuu, vaikka mulla ei normaalistikaan ole kovin korkea hemppa. Millä sitä sais nopsasti nostettua?
Tää kuumuus kyllä ei sovi mulle, vaikka ei kovin iso maha olekaan niin en ole oikein kesäihmisiä. Tai olen, mutta lämpöä ei yli 20, kiitos.. Onneksi täällä Etelä-Savossa käy ainakin mukavan vilvoittava tuuli.
Eilen neuvolan perhevalmennuksen jälkeen tuli tunne, että apua, en haluakaan vauvaa, en haluakaan vielä äidiksi. Voisko tätä perua. Kai on ihan normaalia, että tunteet menee laidasta laitaan?!?!
Ja lämpöä riittää....
Mie kyllä en oikein nauti tästä helteestä. Sitoo miut aikalailla sisätiloihin. No muutenkin on tuo kävely jo vähän hankalaa, joten muutenkin pysyy aloillaan. Vihloo kovasti alapäähän, jos yhtään vauhdikkaammin jalkoja liikuttaa. Ihan etana vauhtii ja tipuaskelilla pitää mennä, et ei tuu ikäviä tuntemuksia. Mites muilla??? Onko samanlaisia kokemuksia?
Neuvolassa kävin eilen ja tässä saldoa....
rv35+3
Hb 106
RR 116/83
sf 34
turvotus +
painoa 1167 kg/viikko HUI!!
syke OK
pissa OK
RT
Paino/BMIgallup: Miula ollut reilusti ylipainoa kun raskausalkoi. BMI 39. Aluks pianoa tippui reillusti, jotain 6-7kg ja nyt lopussa vasta on päästy alotuspainoon ja parikiloo ohikin.
Newbie: Meillä mieskii on ollu sen verran kiinostunut kestovaipoista, että on päätetty ainaski osittain kokeilla. On HuutoNetistä hommattu käytettynä ja jotain myös ostettu. Aateltiin esittää toive, et jos tutut ja sukulaiset haluu jotain tuua tulokkaalle voisivat ostaa vaikka kestovaippoja. Ne ois ainaskii hyödyllisiä.
Vaatteita on jonnii verran jo. Miun äippä oli säästäny meijän vanhoja vaatteita, jopa jotain äitiyspakkauksekii. Sit ite on tehny vähän mieli ostaa ihan pieniä. Joten se puoli on aika hyvällä mallilla. Muutenkii kaikki on hankittu. Viimeks eilen toinen mummo halus sponssata turvakaukalon, joten käytiini hakee Gracon Logico S kaukalo. Nyt on sitten kaikki olennainen luulisin. Rintapumppuja ja muuta sellasta pientä varmaan puuttuu, mutta kun ei niistä oikein tiiä mitä tarttee.
Noi synnytystapaarviot ja painoarviot.... Mitenellasii annetaan? Meille ei missään vaiheessa oo mitään puhuttu. Oon menossa Naikkarille synnyttää. Ens viikolla on vika neuvolalääkäri. Kertooko se vai pitääkö sitä ite osata kysyä? Kertokaahan joilla on tietoa asiasta....
Tällasta meijjän perheeseen. Oon niin tyytyväinen ku tänään tuli rakennuslupa ja näyttää siltä, et toi meijjän rakennusprojektikii vihdoin alkaa. Soitin just porukoille sinne Liperiin ja iskä infos, että korotkii tullaan tänään merkkaa. Vihdoin tuntuu, et jotain tapahtuu. On niin toivotonta ollu " rakentaa" täältä reilun neljän saan kilsan päästä. No onneks on kahet naapurit (miun vanhemmat ja miun veli), jotka kyllä siellä päässä auttaa ja hoitaa asioita. Nyt kun meillä tässä on vähän muutakii puuhaa.... ;o)
Tulipas paljon asiaa.....
Sonteri ja juniori 35+4
Hauki: Tervetuloa joukkoon tummaan. Mulla myöskin ongelmia hempan kanssa ja eikait tuota millään konsteilla saa nostettua muutaku rautalääkkeitten syönnillä, joka sekään ei mulle auta. Itestä ei niin väliä vaan kunhan vauva vois hyvin alhasista lukemista huolimatta!
Ja sitten tuosta tunnepuoli-jutusta. Mulla on ollu aivan samanlaista, en oo vaan kelleen uskaltanu sitä noin suoraan sanoa. Monestikkin on mulle tullu semmonen tunne, että en haluakkaan vauvaa ja en tosissaan oo vielä valmis. Onneksi nuo ajatukset ei kestä ku hetken, mutta niitä on tullu useemminkin. Minä luulen että kaikki tämmönen johtuu nuista perhanan hormooneista mitkä möyryää tuolla...
Niin, pisti vähän v****tamaan kun on suunniteltu kaks kuukautta tuttava pariskunnan kanssa kesälomaa nyt seuraavalle viikonlopulle. Oli tarkotus lähtee karavaanaileen ja ottaa miehen vanhemmilta asuntovaunua lainaksi. Nämä vanhemmat sitten peruivat eilen koko jutun, että ei sitä vaunua saakkaan. Voi hitto että pistelee vihaksi!! Ja olihan tympeetä ilmottaa kavereille, että matka peruuntu. No, huomenna pidetään kriisipalaveri, että keksittäis äkkiä jotain muuta tilalle... Toivottavasti selviää kaikki asiat ennen perjantaita :)
Olossa ei ihmeempiä. Siivosin tänään ja hyvin taivuin tällä kertaa sängyn altakin imuroimaan ja luutuamaan! Ajattelin leipoa jotain kun alkaa uhkaavasti entiset korvapuustit vähentyä, mistähän johtunee :)
Vointeja kaikille ja anteeksi ERITTÄIN typerästä asiasta valittaminen!
T:Annemari 33+1
En jaksa erotella juttuja, joten kaikki oli kohdallaan ja paremmin kuin viimeksi. Hemppa oli noussut 25 pykälää eli nyt 119!!! Se on aikamoinen nousu Obsidanin ja maksamakkaran voimalla kahdessa viikossa. Paino oli laskenut niin kuin oletinkin kun viimeksi oli rasitusturvotusta ja sf mitta samalla putosi keskikäyrän tuntumaan ollen 31cm.
Puhuuko teille terveydenhoitajat mitään koska vauva hänen mielestään syntyy? Mua hieman ärsyttää kun oma terkkarini koko ajan päivittelee, että kuhan se vauva nyt pysyisi masussa siihen viikkoon 37 asti niin ollaan turvallisilla vesillä ja vaikka kuinka toppuuttelen, ettei meiän lapset ennen LA:ta synny, niin eikun jatkaa, että kyllä se tulee etuajassa. En ymmärrä mistä saannut päähänsä koko homman?! Henkisesti olen täysin asennoitunut, että tätä lasta saa odotella pitkään kun alkunsa sai niin helposti:)
Tämä kuumuus ei muuten rasita, paitsi että olen todella kiukkunen. Saa kyllä lähipiiri kuulla turhemmastakin koko ajan! Jotku sanookin, että poikaraskaudet on kiukkusempia ja agressiivisempia, mieheni oli tässä asiassa samaa mieltä. Tytöistä olin iloinen ja onnellinen, nyt kaikkea muuta:) Kiva...
Jaksamisia meille kaikille. Ei muuten menee kauaa kun ekat heinikset voi alkaa jo poksua, huiiii.
Tänään se sitten tuli... uusi äippäpakkaus! Aivan ihana. Mä kyllä pelkäsin että vauva syntyy ennen ku mä kerkeen saada koko pakkausta.
Mutta edelleen pinnasänky on mun vanhempien luona. Muuten alkaa vauvaa varten olla kaikki ihan paikallaan. Hoitopöytä nostetaan sitten kylppäriin ku vauva tulee kotiin.
Esikoinen kärsii valtavasta helteestä kuten äitinsäkin. Esikoiselle hyökkäs maanantaina ihottumaa. Johtuu todennäköisesti auringosta ku yhtäkkiä tuli niin kovalla voimalla. Tänään käytiin lääkärissä ja hän määräsi ataraxia ja sanoi että pitää pitää pitkää paitaa päällä! Juupa juu... En ihan taida laittaa hiki-kallelle pitkää paitaa tälläisella ilmalla.
Turvotus vaivaa ihan hirvittävänä! Mutta nyt jo olen tuudittautunut siihen että tätä oloa ei kestä ku max. parisen viikkoa. Kyllä sen kestää!
Mulla ei oo mitään muistikuvaa mikä mun BMI oli raskauden alussa. Mutta nyt on kuitenkin tullut painoa jo 15 kiloa, mutta onneksi suurin osa on nestettä!
Mutta nyt ei enempää... Huomenna on lääkärineuvola ja siellä sitten taas katsotaan paikat.
Hemppu, Nappi 01/04 ja KainoVieno 36+3
Moikka!
Tääl pari päivää paahdettu nahkaa ja noottia tuli neukusta =/ nahka on päässy vähän kärähtämään ku muksujen kans ollaan rannalla oltu...
Paino oli noussu viime käynnistä kilon verran ja verepaineet aikas matalat 107 / 72...sf-mitta 28 ja muuten kaikki ok =)
Paljon ei jaksa nyt kirjotella, on meinaa nii kipee häntäluu ettei autolla ajostakaan meinannu tulla äsken mitää ku neukussa kävin =(
haukionkala: mistä päin etelä-savoo oot?=)
Kuumuus alkaa käydä muutenki tosi paljon voimille ni viel pitää lähtee väsyttämään itteensä tuonne rannoille =) Mut on niin ihana kattoo kun nuo kaks pikkusta viihtyy tosi hyvin veden äärellä ja tuleevat muittenki lasten kans tosi hyvin toimeen <3
Äippäpakkaus tuli viime viikolla ja kaikki muu tääl on laitettu valmiiks pikkusta varten mut pinnasänky on viel varastossa niin kauan jahka tuo ukko sen jaksaa sieltä sisälle hakee =)
Kuulema täl viikol ;)
Tää lähtee nyt laittaa vähän syötävää ja sit huilimaan!
Jaksuja helteillä muille masukkaille <3 !
Eve ja masukki 32+4
tänään oli äippäpoli aika. ja tämä vauva olisin poikkitilassa eikä perätilassa siksi kätilöllä on ollut vaikeuksia päättää miten se siellä on kun ei ole sitä oikeaa päätä löytänyt.
No ensiviikolla on sitten kääntö yritys torstaina ja toivotaan jotta onnistuu... muutoinhan se on suoraan sektio kun eipä kylkiedellä viiti synnyttää.
sonteri: Meilläkin miestä kiinnostaa kestovaipat jonkin verran...varsinkin kun tuli puhetta kertiksien ja kestoilun kustannuksista. :) Äiti oli säästäny vanhoja sideharsovaippoja, joita ajattelin imuna kokeilla ja joitakin kuoria hankkia. Tietysti kokeillaan myös äitiyspakkauksen kestosettiä. Toivottavasti ei aloitus mene täysin poskelleen, jotta intoa riittäisi.
Synnytystapa-arvioista sen verran, että käsittääkseni eivät arvioon passita synnytyssairaalaan elleivät epäile ahdasta lantiota tai suurta vauvelia tai perätilaa tms.. Meillä on lähisuvussa esiintynyt ahdaslantioisuutta, mitä ei päällepäin uskoisi... :o) Tämän vuoksi menen synnytystapa-arvioon saamaan selkoa onko vauvelilla mahdollisuutta syntyä ala kautta vai päädytäänkö sectioon...
Lumituuli: Oleko syönyt paljonkin maksamakkaraa? Olen käsittänyt, että maksan syöntiä tulisi välttää, vaikka enpä usko että kohtuullisesta määrästä on haittaa.
Ei ole terveydenhoitaja arvaillut meidän vauvan syntymisaikaa. Oudolta kuulostaa tuo etuaikaisuuden veikkailu, jos mitään siihen viittaavia oireita ei ole... ehkä hänellä vain on tuollainen tapana?
t. Newbie
Eilen illasta olin ihan naatti tästä kuumuudesta, alkoi huimaa ihan kamalasti. Olin juonut liikaa vettä ja liian vähän suolasta ruokaa, sipseillä tilanne parani:)
Newbie: Olen syönyt yhden maksamakkaraleivän joka päivä. Ja syön maksalaatikkoakin ajattelematta asiaa, niin olen toiminut kahden ensimmäisenkin kanssa.
Täytyypä tästä kerätä luunsa ja painua lenkille kun ei vielä ole törkeän kuuma.
Pysykää varjossa!
Lumituuli rv32+5
Alkuviikkoa heiniksille!
Myö oltiin viikonloppuna reissun päällä ja kyllähän se verottaa!! Olin aivan kuitti kun eilen tultiin illalla kotiin. Ei sitä näemmä jaksa enää samalla tavalla ku ennen!
Nyt tuli eka kunnon " vaiva" tämän raskauden aikana. Peräpukamat. Onneksi ovat kuitenkin tuolla sisäpuolella, mutta inhaa silti ku isommalla asialla käydessä tulee kauheesti verta mukana ja kippeää käypi. No, jospa nämä kuitenki häipyisivät kuhan poika on mualimassa.
Maha on jo mielettömän kokoinen, nyt melkeen pelottaa että kuinkahan paljon tämä tästä vielä laajenee! Ku alussa pelotti että kasvaako tää olleskaan :)
Mikäs, jokin painokeskustelu oli ilmeisesti viime pinkassa ainaskii. No mulla oli 24 BMI alottaissa ja viime neuvolan mukaan painoa on alusta lähtien kertynyt 3,5 kiloa. Koitan että jos syksyllä saisin ihan liikunnalla puotettua vähän painoa, itse asiassa sitä oon nytten jo kokeillu, ehkä siitä tuo " vähäinen" painonnousu. Liikun siihen asti ku pystyn, hyvältähän tuo vielä vaikuttaa.
Mukava muutenkin kuin tuon liikunnan suhteen ollu huomata, kuinka sitä ihminen voikaan ryhdistäytyä näin odotus-aikana. Minullaku on menny pari viime vuotta vähän höpöksi, mutta ei paljoa. Niin nyt on taas niin hyvä olla ku kaikki on kunnossa :)
Nyt menen laittamaan pyykkiä ulos kuivumaan, jos saisivat vaikka vähän kesäntuoksua. Sitten lähden kaupunkiin kokoamaan isyyspakkausta :)
Aurinkoa kaikille,
Annemari ja minimutti 32+6