Apteekin työntekijä huusi kovaan ääneen nolaten minut!!!
siis olin ostamassa lapselleni ad/hd lääkettä (Ritalin) ja lääkkeet haki eri ihminen, joka ei aluksi löytänyt ko. lääkkeitä ja tämän jälkeen minua palvellut proviissori huusi, että ne löytyy sieltä huumeiden puolelta..olin vajota penkin alle. Muutenkin tämä ko. työntekijä pyysi 2 kertaan kela kortin, mulkoili vihaisesti ja yritti, että haen lääkkeet liian aikaisin..grr.
Teenkö valituksen, vai annan olla?
Kommentit (32)
Olin hakemassa sukulaiseni lääkkeitä ja niiden joukossa oli huumausaineeksi luokiteltavia kipulääkkeitä, jopa mulkoiltiin pienen paikkakunnan apteekissa! Luuli varmaan että syön itse ne lääkkeet. Ja kun itse jouduin tilapäisesti syömään nukahtamislääkettä ja hain lääkkeet samaisesta apteekista niin tämän myyjän kommentti oli ; "Niimpä tietenkin!". Ajatteli varmaan että käytän niitä lääkkeitä väärin!
No, siitä työntekijästä on tullut kuulema paljon valituksia..
Kyllä otti oikeanpuolimmaiseen aivolohkoon :)
hakea lääkkeet eikä sinun tarvitse hävetä niiden ostamista. Kaikki tarvitsevat joskus lääkkeitä ja noloihinkin vaivoihin. Kyllä muut asiakkaat sen ymmärtävät vaikka henkilökunta ei ymmärtäisikään. 17
mutta joskus jos apteekki tuolla linjalla jatkaa voi tapahtua pahoja yksityisyyden loukkaavia asioita. Ei kaikkea tarvitse jakaa muiden kanssa ja eihän apteekki mikään tietotoimisto saisi olla.
ap
se, että kyselee vanhemmilta eivätkö he osaa kasvattaa muksujaan luonnonmukaisin keinoin ilman lääkkeitä EI ole lääkkeen oikean käytön ohjausta.
Ohjausta on varmistaa, että asiakas ymmärtää otettavan annoksen, mitä, milloim ja miten paljon lääkettä otetaan ja tiedostaa esim. mahdolliset/todennäköiset haittavaikutukset.
Proviisori ei ole se, joka ottaa kantaa asiakkaansa lääkitykseen ja sen tarpeellisuuteen.
se, että kyselee vanhemmilta eivätkö he osaa kasvattaa muksujaan luonnonmukaisin keinoin ilman lääkkeitä EI ole lääkkeen oikean käytön ohjausta.
Ohjausta on varmistaa, että asiakas ymmärtää otettavan annoksen, mitä, milloim ja miten paljon lääkettä otetaan ja tiedostaa esim. mahdolliset/todennäköiset haittavaikutukset.
Proviisori ei ole se, joka ottaa kantaa asiakkaansa lääkitykseen ja sen tarpeellisuuteen.
Mielestäni kyseinen huutelu ja tämäkin kommentointi on asiatonta. Sen sijaan ei ole asiatonta varmistaa, että asiakas osaa käyttää lääkettään oikein. Moni potilas käyttää lääkettään väärin, vaikka lääkitys olisi jatkunut vuosia. Apteekin työntekijät eivät ota kantaa lääkityksen tarpeellisuuteen, ellei kyse oli itsehoitolääkkeistä, mutta lääkärin määräämiin lääkkeisiin ei puututa, muuta kuin käytön oikeellisuuden osalta.
Ole ystävällinen, äläkä laita sanoja suuhuni.
t. proviisori
Huumereseptit pitää aina toimittaa hyvin hienotunteisesti.
t. proviisori
ja minä todellakin ymmärrän tuon mitä tarkoitat hienotunteisuudella.
Ne pitää tosiaankin toimittaa hienotunteisesti. Ei tehdä numeroa siitä, että käydään huumekaapilla, ei kailoteta, että kyseessä on huume, jne.
t. proviisori
ja näpytteli koneelle että:
"Lääkelaki edellyttää, että apteekissa varmistetaan, että asiakas osaa käyttää oikein lääkettään."
Ja äskeinenhän oli vastaukseksi tähän:
"eiköhän olisi apteekkareiden tehtävä vain ottaa ja myydä ne lääkkeet eikä ottaa kantaa niiden käyttöön... lääkärihän ne määrää ja vastaa siitä, ovatko aiheellisia vai eivät. Valittaisin jo johonkin liittoon koko apteekin toiminnasta, jos tuo "luonnomukaisen kasvatuksen" kommenttikin oli samasta paika"
Ja proviisori huomaa, että keskustelussa on aiheena nimenomaan tuo luonnonmukainen lääkitys ilman lääkkeitä (lääkärin tarpeelliseksi katsomat) luonnonmukaisin keinoin.
Eli ei ole proviisorin asia jne....
Voi olla, ettei työntekijä ole edes tajunnut ollensa asiaton ja jos saa huomautuksen, niin osaa sitten jatkossa olla tarkempi.
ja näpytteli koneelle että:
"Lääkelaki edellyttää, että apteekissa varmistetaan, että asiakas osaa käyttää oikein lääkettään."
Ja äskeinenhän oli vastaukseksi tähän:
"eiköhän olisi apteekkareiden tehtävä vain ottaa ja myydä ne lääkkeet eikä ottaa kantaa niiden käyttöön... lääkärihän ne määrää ja vastaa siitä, ovatko aiheellisia vai eivät. Valittaisin jo johonkin liittoon koko apteekin toiminnasta, jos tuo "luonnomukaisen kasvatuksen" kommenttikin oli samasta paika"
Ja proviisori huomaa, että keskustelussa on aiheena nimenomaan tuo luonnonmukainen lääkitys ilman lääkkeitä (lääkärin tarpeelliseksi katsomat) luonnonmukaisin keinoin.
Eli ei ole proviisorin asia jne....
Kommentoin asiaa LÄÄKITYKSEN osalta. Luonnonmukaiseen lääkitykseen ei edes varsinaisia lääkkeiksi luokiteltuja valmisteita kuulu, vaan luontaistuotteita, jne. Ja johan jo kirjoitin, että tuollainen kommentointi on asiatonta. Ja muuten harvemmin lääkärit näitä luonnonmukaisia keinoja suosivat, ihan vain vinkkinä...
Menikö perille?
t. proviisori
heräisi ja tätä myöten aukaisisi ketjun ;)
ap