Harmittaa nyt, kun ei nuorena tullut lähdettyä kielikursseille tai
vaihto-oppilaaksi tai au pairiksi ulkomaille, kuten haaveena oli!
Kielikurssilla varsinkin olisi ollut mukava varmasti olla, ja olisi jäänyt ihanat muistot. Olin kiinnostunut vieraista kielistä, mutta liian arka olin lähtemään. Nyt lähtisin heti, mutta oon jo yli kolmekymppinen!
Kommentit (6)
mutta nyt on jo perhe ja aikuiselämän huolet. Enää lähteminen ei ole niin helppoa kuten se olisi ollut silloin nuorena. Mutta miksi sitä piti vaan olla niin arka ja ujo. Vanhemmat olisivat jopa maksaneet matkan.
ap
Erityisesti alle kouluikästen kanssa on helppo lähteä, mutta myös koulussa olevien kanssa onnistuu.
Oletko ajatellut, että antaisit lapsillesi myös jotakin unohtumatontam uuden kielen jne.
mutta koskaan ei ole liian myöhäistä, voisit miettiä työharjoittelua, jotain kurssia tms tai sitten ihan työpaikkaa ulkomailla. etenkin Eurooppaan on helppo lähteä. jos sullaon mies ja lapsia niin yritä saada mieskin innostumaan. olisko jommallakummalla mahkuja ulkomaan komennukseen ?
töitten kautta onnistuisi lyhyt ulkomailla olo, pitempää tuskin, koska molemmat olemme semmoisella alalla, että työtä vaikea tehdä vieraassa maassa. Olemme kyllä matkustaneet melko paljon, mutta ainahan olisi erilaista ihan oikeasti asua toisessa maassa kuin vain turistina käydä.
ap
Ei todellakaan ole mikään utopistinen unelma, vaan ihan täytettävissä oleva toive.
Jos oikeasti tuntuu siltä niin rupea suunnittelemaan asiaa ja päätä, että toteutat sen!