Mitä mieltä: Morsian laittaa hunnun ja isä luovuttaa alttarille kun on jo lapsi ja ollaan jo naimisissa?
Omasta mielestäni älytöntä - huntuhan symbolisoi viattomuutta ja koskemattomuutta ja nehän on tässä tapauksessa selkeästi mennyttä kauraa. Pari on jo mennyt naimisiin maistraatissa, mutta silti isä tahtoo luovuttaa tyttärensä, vaikka kyseessä on vain avioliiton siunaus! Idioottimasta...
Kommentit (43)
Jokainen nyt nykyisin ottaa kaikista asioista rusinat pullasta ihan vaan sen perusteella mitä itse haluaa. Kaikkihan voi tehdä kaikkea. Sitä en vaan käsitä, miksi jollain on ensin maistraattivihkiminen ja sitten vielä häät kirkkosiunauksineen. Mutta kaikki tääkin on perusteltavissa tuolla ylläkirjoitetulla. Onko tässä kyse siis vaan että halutaan häistäkin ihan kaikki irti, eikä huomata, että jotkut asiat ovat rinnakkaisia vaihtoehtoja?
mutta miks isä ei vois luovuttaa tytärtään?
meillä mun äiti luovuttaa mut vaikka onkin vaan avioliitonsinaus.
mies ei kuulu kirkkoon siksi täytyy järjestää noin.
itse en omalle kohdalleni sitä toivoisi, koska mm. pelkään ettei isän hermot kestäisi sitä jännitystä.
Lisäksi olen jo 33v ja yhden lapsen äiti, uusperhekuviossa. Sitten kun me menemme naimisiin, tuskin haluan prinsessamekkoa tai huntua. 6-10v sitten olisin varmaan VAATINUT ne.
Mun mielestä vaikka morsian olisi 40v, hän saa laittaa hunnun päähänsä, jos niin tahtoo.
Itse olen juurikin suunnitellut, että menisimme sekä naimisiin maistraatissa, että ottaisimme siunauksen avioliitolle. Maistraattivihkiminen voisi tapahtua ilman seremonioita, vain muutaman läheisen kesken. Siunauksen voisi järjestää sitten kun on aikaa järjestää juhlat sukulaisille.
Ymmärtääkseni tämä järjestely ei varsinaisesti vahingoita ketään.
Vai haluatko juuri ensi viikolla naimisiin eikä juhlia ehdi järjestää? Etkö voi odottaa edes kuukautta, johon mennessä saat varmasti häät kasaan?
Menettely ei tietenkään vahingoita ketään, mutta ihmettelen vain ihan yleisesti, että miksi asiat pitää tehdä kahteen kertaan. Kukaan ei ole tähän vielä antanut muuta vastausta kun että me halutaan ja saadaan tehdä kuten halutaan. No saattepa tietenkin, mutta kysyn vain että miksi. Jos esim lähetät jonkun asiakirjan postissa, laitatko saman vielä faksillakin?
Naimisiin, että saadaan se yks päivä prinsessana. Ja erotaan parin vuoden päästä.
jo 2 lasta, jotka olivat morsiusneitoina :DD Ah niin viatonta ja neitseellistä!
ja myös miehen perheessä se on tapana - joskin eri syistä. Veljeni meni maistraatissa naimisiin siksi, että kun hän meni armeijaan (ja he olivat tyttöystävän kanssa vähissä varoissa), tyttöystävä sai ajalta lesken eläkettä. Siunaus vihkimiselle toimitettiin puoli vuotta myöhemmin.
Siskoni taas on mennyt katolisen miehen kanssa naimisiin (ei suomessa), ja tapana on tehdä maistraatissa viralliset paperit ja sitten siunata kirkossa. Sama juttu miehen siskolla, hän ei ole suomalainen(kaan).
Minä taas haluan mennä naimisiin ennenkuin saamme lapsen, mutta en halua vielä järjestää häitä. Siihen ei ole nyt aikaa, eikä rahaa ja se olisi liian stressaavaa kaikin puolin. Kuitenkaan en halua siirtää avioliittoa sen yli, että lapsi on syntynyt sitten joskus tulevaisuudessa.
Haluan kuitenkin juhlia myös oman sukuni ja miehen suvun kanssa avioitumista. Mutta miehenkin suku tulee ulkomailta, joten heille pitää antaa aikaa. Katsoisin, että voisimme hyvin mennä naimisiin esim. ensi vuonna, mutta järjestää hääjuhlat vasta sitten siitä vuoden päästä.
Tietenkään tämän suunnitelman ei ole pakko mennä tällä tavalla, mutta tällaisia ajatuksia meillä on kuitenkin. Miehelle olen sanonut, että avoliittoon meillä ei lapsi synny.
Vierailija:
Naimisiin, että saadaan se yks päivä prinsessana. Ja erotaan parin vuoden päästä.
niin miksi järjestää se siunauspelleily?
En tosiaan ymmärrä, että mennään maistraatissa naimisiin ja parin vuoden päästä kaduttaa kun ei saanut päivää prinsessana ja sitten järjestetään suuret häät kirkossa siunauksineen.
Ei oikein pääse juhlatunnelmaan kun tietää, että pari on ollut jo naimisissa kauan. Tulee mieleen surkeaitsetuntoinen nainen, keneltä jäi lapsuuden prinsessaleikki leikkimättä ja on kiire saada se ennen kuin tulee ero.
en ole mikään esine jonka hallintaoikeuden isä siirtää miehelle! En tajua tollasta nykypäivänä, ja fiksujen aikuisten tekemänä :O
Vierailija:
niin miksi järjestää se siunauspelleily?
En tosiaan ymmärrä, että mennään maistraatissa naimisiin ja parin vuoden päästä kaduttaa kun ei saanut päivää prinsessana ja sitten järjestetään suuret häät kirkossa siunauksineen.
Ei oikein pääse juhlatunnelmaan kun tietää, että pari on ollut jo naimisissa kauan. Tulee mieleen surkeaitsetuntoinen nainen, keneltä jäi lapsuuden prinsessaleikki leikkimättä ja on kiire saada se ennen kuin tulee ero.
Mutta edelleen tiedän niitä ihan tavallisia suomalaisia pareja, jotka vihitään arkipäivänä viikolla ja seuraavana lauantaina on siunaus ja häät. Tätä ihmettelen, kun kyse on ehkä yhdestä vuorokaudesta parhaimmillaan. Toisin sanoen, jos olisin lauantaiksi järjestämässä häitä ja siunausta kirkossa, en todellakaan jaksaisi viikolla mennä maistraattiin, vaikkei se kauaa kestäkään.
Ja järjestetään siunaustilaisuus hääjuhlineen parin vuoden päästä ja kutsussa lukee, että LAHJAT RAHANA TILILLE *reps*.
Eli vielä maksatetaan se prinsessapäivä vieraille:D
Vierailija:
Ainakin lapsi syntyi aika tarkalleen 9 kk sen jälkeen kun tämä pariskunta tiettävästi tapasi ekan kerran. En ymmärrä miksi näin noloa tapausta pitää korostaa isoilla " sukuhäillä" jotka eivät edes ole oikeat häät koska naimisiin mentiin jos siinä vaiheessa kun morsian oli maha pitkällä...:D
Vierailija:
Ainakin lapsi syntyi aika tarkalleen 9 kk sen jälkeen kun tämä pariskunta tiettävästi tapasi ekan kerran. En ymmärrä miksi näin noloa tapausta pitää korostaa isoilla " sukuhäillä" jotka eivät edes ole oikeat häät koska naimisiin mentiin jos siinä vaiheessa kun morsian oli maha pitkällä...:D
ei siinä ole vaihtoehtona ku se että ens mennään maistraatissa ja sit on avioliitonsiunaus kirkossa.
Toivottavasti tajuat jäädä noista häistä pois?