Pitaako osallistua polttareiden kuluihin, jos ei mene paikalle? Polttarimaksu olisi 80 euroa, joka on minulle vahan liikaa ja kaikenlisaksi aika ei sovi. Ajattelin ehdottaa etta
antaisin vaikka 40 euroa, ja sillä rahalla voisi kustantaa morsiamelle jotain kivaa päivään ja sanoa sitten minulta terveiset ja pahoitteluni etten ole paikalla. Nyt selvisi että kaaso oli itsestäänselvästi sitä mieltä, että kaikki maksaa, tuli mukaan tai ei. Muuten menee budjetti sekaisin. Kaikenlisäksi hintakatto piti olla 50 euroa, mutta nyt siis 30 e enemmän.
Kommentit (17)
ku 2 ja 3. Ei tietenkään tartte maksaa jos ei mene.
Itse en tajua kuinka polttarit voi maksaa niin hemmetisti nykyään, mitä siellä oikein tehdään? Olen viimeksi ollut 7v sitten ja silloin kaikki antoi 20markkaa!!! ja sillä saatiin oikein mukava ilta.
Kannattaa kaason varautu itse maksamaan, jos järjestää noin törkykalliita polttareita! Ei tietenkään tartte maksaa, jos ei mene paikalle!
Montako on järkkäämässä polttareita ? Jos 10 henkilöä, kustannukset 800 ja ohjelma on...??!!!
olen itse tuleva morsian enkä missään tapauksessa haluis että kaasoni vaatii että niidenkin pitää maksaa jotaka ei paikalle tule. toi sun idea tosta 40 euroasta kyllä on kaunis ja kiva. ehkä joku 20 euroa olis parempi summa. mun mielestä 40 euroakin on liikaa jos ei paikalle mene.
osallistuminen on 100 ja sitten vielä kyydit ja yöpymiset ja ravintolailta ja taksit päälle. Ja porukkaa oli kanssa joku reilu 10. Joku jopa alkuun oli valmis laittamaan 200:kin euroa, mutta enemmistö ilmeisesti ei. Ihan tolkutonta sanon minä. On vaan vähän huono omatunto, kun en pääse kuitenkin ihan kivan kaverin juhliin, mutta rupesi tuo kaaso ärsyttämään. Muutenkin sillä on tarkoituksena saada kauhea kunnia vuosisadan superpolttareista...
ap
käsittämätön ajatus.
Se paljonko polttarit tulevat maksamaan per henkilö riippuu paljolti siitä montako ihmistä on mukana. On aivan eri asia järjestää polttarit 12 hengen voimin ja maksaa 20 e hlö kuin kolmella hengellä, jolloin sillä 60 eurolla ei kovin paljon saa.
Mää en osallistuisi periaatteestakaan jos tuollaisia summia aletaan kiskomaan.
Vierailija:
Kannattaa kaason varautu itse maksamaan, jos järjestää noin törkykalliita polttareita! Ei tietenkään tartte maksaa, jos ei mene paikalle!
jos jollakin ei ole rahaa niin voi osallistu pienemmällä summalla. Kun käyttää mielikuvitusta niin pienelläkin summalla saa kummia aikaan.
Ensinhän polttareiden tarkoitus oli olla avioituvan " tulikoepäivä" erilaisia tehtäviä tekemällä, jotka kyllä menivät joskus ihan överiksi. Simputtamispäivä ei tosiaan ole minusta fiksuimmasta päästä, mutta nyt polttarit ovatkin kääntyneet avioituvan hemmottelu- ja elämyspäiväksi, joka sekin on kiva ajatus, paitsi nykyisin kun sekin alkaa mennä överiksi siten että kaikilla ei ole varaa osallistua. Ja tunnettua ovat nekin jotka etukäteen itse kertovat, mitä haluavat poltareissaan kokea. Eli miksei tässäkin ole kultaista keskitietä, eli ei kiusata tai nolata ketään, vaan vietetään kiva ja rento päivä, josta kaikki voivat nauttia -myös vieraat muutoinkin kuin sivustakatsojan ja maksajan ominaisuudessa.
tietty jos kaaso tuntee kaikki ihmiset ja todellakin tietää että ihmisillä on varaa niihin pistää. toisaan niin ku joku sanoin mielikuvituksen avulla saa ihmeitä aikaan pienemälläkin summalla. mä just sanoin omalle kaasolleni että toiveena on ettö mahdollisimman moni pääsee osallistumaan polttareihin, ei se että kuinka plajon jokainen maksaa. ite olen joutunut jäämään oman hyvän ystäväni polttareista pois sen takia että ei ole ollut varaa osallistua. sillasta en omiin polttareihini halua vaan haluan että joakinen osallistuu ja osallistuu sen mukaan rahallisesti mitä pystyy.
Hyvä käytäntö on sopia ilmoittautumispäivä, jonka jälkeen maksu on sitova. Jos sitten joutuu peruuttamaan viime tingassa syystä tai toisesta, niin kohtuullista on maksaa kiinteiden kulujen osuus. muutenhan se tarkoittaa, että joudutaan joko viime tingassa perumaan osa ohjelmasta tai keräämään muilta osallistujilta peruuttaneen osuus.
Esimerkiksi joku sauna maksaa usein kiinteän summan riippumatta kuinka monta osallistuu.
Mun mielestä on hyvä käytäntö myöskin etukäteen keskustella sopiva rahasumma polttareihin -ennen kuin on sidottu mihinkään ohjelmaan. Samoin noi peruutuskäytännöt on hyvä sopia etukäteen.
Jos ollaan tilanteessa, että osallistujat ovat pääosin työssäkäyviä, niin moni haluaakin ehkä maksaa valmiista palveluista ja syödä esim ravintolassa. Jos taas ollaan kovin nuoria opiskelijoita, niin sitten kannattaa panostaa paljon itse tehtyihin asioihin tehdä itse piknik-ruokia. hinta siis kannattaa sovittaa tuloihin.
On otettava huomioon, että monilla on useita polttareita kesässä. Mä olen useanakin kesänä ollut 4-5 polttareissa, joten kyllä niihin saa rahaa palamaan.
samojen puheiden ehdoton katto. Eli mikä toisella on tosi halpaa, on toisella kallista. Avaanko suuni ja olen sitten se joka ei halua panostaa kaveriinsa ja on pihi vai ilmoitanko vain että sori en pääse.
itselläni juuri ajankohtaisena polttarien järjestäminen ja porukkaa ei ole kuin 5-10 henkilöä, mutta joka tapauksessa ollaan laskettu budjetti niin että 30 e riittää vaikkei kaikki pääsisi osallistumaan..
ja meillä ainakin on touhuamista hirveäsit tolla summalla koko päiväksi! enkä myöskään kyllä ikinä vaatisi niiltä rahaa jotka ei pääsisi paikalle!!
hävytöntä touhua!!!!!
Sen kylla ymmarran etta ne jotka on ilmoittautuneet mukaan (tietaen summan) ei voi perua viime hetkessa ja olettaa etta ei tarvi mitaan maksaa. Voihan olla etta jotain juttuja on varattu joista ei saa rahoja takaisin.
Tosin sen joka jarjestaa polttarit pitaisi tehda kaikille selvaksi etukateen kaikki raha-asiat, kuinka myohaan voi perua tms.
Mä kyllä maksoin ,vaikka en sitten päässytkään polttareihin hinta oli kuitenkin vaan 40 euroo.
Jouduin peruun samana päivänä sairastumisen vuoksi
Jo on mopo karannut todella käsistä, jos polttareista tulee kaveriporukalle tuollainen riesa ja kustannus!
Tarkoitushan on pitää hauskaa ja juhlia, ei maksaa itsensä kipeäksi. Eikä nyt hitto soikoon ainakaan niin, että poissaolostakin pitää maksaa.
Järjestettäköön sellaiset polttarit, että kustannukset ovat kohtuulliset ja niiden jaettavissa, jotka juhlivatkin!!
Tuolla periaatteellahan sitä voisi kutsua polttareihin kaikki siskonkaimankummit ja laskua vaan perään jos eivät tule paikalle.