Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkea np-ultrassa katsotaan??

Vierailija
03.06.2007 |

Eli mitä mitataan/tutkitaan niskapoimun ja pää-perämitan lisäksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukan paikkaa (joka tosin vielä voi muuttua).

Vierailija
2/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaanko nenäluuta jne.? Olen menossa np-ultraan rv 12+4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä nenäluuta ole koskaan mitattu. Ehkä jossakin mitataan? Pää-perämitta kai kertoo vauvan koosta. Reisiluuta, vartalon ympärystä ja pään ympärystä kai mittaillaan vasta myöhemmin, mm. rakenneultrassa.

2

Vierailija
4/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lääkäri vain totesi että turvotusta ei ole, en kyllä ymmärrä miten siitä sotkusta voi jotain millimetrejä nähdä... Mutta ei siis sanonut mitään mm-lukua, olen ymmärtänyt että sitä turvotusta olisi aina vähän, vai?

Vierailija
5/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minkä verran saa olla. Minulla ollut joka kerralla reilusti alle 2mm, eli normaali. Sekin raja vaihtelee paikkakunnittain, paljonko turvotusta saa olla (noin 2,5mm-3mm), ennenkuin suositellaan jatkotutkimuksia.

Viimeksi oli 1,1mm rv 12+2 ja sikiön pää-perämitta oli 56mm.

2

Vierailija
6/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvalla oli rv 12+3 turvotusta tasan 1mm. Aivan nimellinen määrä. Nenäluuta en oo kuullukaan katottavan. Reisiluun, pää-perän, aivot, munuaiset, sydämen sykkeen ja napanuoran se katsoi+ istukan paikan. Ja tietty sen että sikiöllä on raajat jne. Mietin vain että voiko istukka siirtyä 3vkon aikana pohjasta tuohon eteen? Tulla alaspäin. Eikö se yleensä nouse jos siirtyy? Np ultraaja katsoi että se on pohjassa kunnolla ja lääkäri sanoi sen olevankin tuossa edessä. Saapa nähdä mitä rakennetutkimuksesssa sanotaan.

Vierailija
7/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina yliopistosairaalassa (pätevä lääkäri ja laitteet oli). Np- ultrassa vielä sanottiin, että istukka edessä, muutaman viikon kuluttua, että takana. Kysyin syytä tähän ja sanottiin, että vielä tässä vaiheessahan istukka oikeastaan ympäröi koko kohtua, mutta alkaa sitten pikkuhiljaa " asettua/muodostua" johonkin paikkaan. Takana se sitten lopulta oli.

2