Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset kannattaa tehdä nuorena - oletko samaa mieltä?

Vierailija
03.06.2007 |

Mutta kannustaako suomalainen yhteiskunta siihen?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nuorempana en olisi ollut valmis tekemään enkä olisi halunnutkaan. Huomasin että kun teki nuorempana niin jaksoi valvoa paremmin mutta nyt " vanhana" ei ole niin ehdoton kuin oli nuorempana.

Säälittää yhden kollegan lapset. Hän on tehnyt ne alta 20 v ja on nyt itse 25 v ja hirveä menokenkä päällä ja ei välitä lapsista lainkaan:(

Vierailija
2/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa elää, opiskella ja tehdä töitä. Kannattaa juosta baareissa ja tehdä kaikki hölmöydet ennen lapsia. Sitten kun ei enää jaksa/halua mennä, on aika rauhottua, löytää puoliso ja perustaa perhe. Sitten ei tartte 4-kymppisenä yrittää elää nuoruutta ja jättää lapset heitteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kannattaa tehdä silloin, kun on itselle sopiva aika. Kaikilla ei ole sitä isäehdokasta parikymppisenä ja kaikki eivät ole kypsiä silloin. Kunhan elämän perusjutut ovat kunnossa ja haluaa niitä lapsia, niin silloin on oikea aika. Se ei ole ikäsidonnainen.

Ennemmin odottaa, kuin lykkää lapsia maailmaan ilman, että kykenee tai edes haluaa heistä huolehtia!

Vierailija
4/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kannattaa tehdä sitten kun tietää olevansa valmis vanhemmaksi.

Ei taas näitä " kumpi on parempi nuori vai vanha äiti?" -ketjuja...

Vierailija
5/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nro 6?

Näitä ketjuja ei kai ole kovin paljoa ollut---

olen itse tehnyt lapset nippa nappa 40 v ja vasta silloin lapsiin OLI VARAA!!!

T. ap

Vierailija
6/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku on valmis ja halukas tekemään lapsia 18-vuotiaana, niin ei siinä pitäs muilla (ainakaan av-mammoilla) olevan nokan koputtamista. Jos joku taas on valmis äidiksi 40-vuotiaana niin sitten on. Jokaisessa ikäluokassa on huonoja vanhempia. Nuoruudessa ja vanhuudessa on omat etunsa.

Eniten minua kuitenkin häiritsee se että joidenkin mielestä alle 30-vuotiaana esikoisensa saanut ei voi olla hyvä äiti ja menojalkaa vipattaa poikkeuksetta, kun serkun kummin kaimakin sai lapsensa 25-vuotiaana eikä antanu lapsen haitata baarissa juoksemista.

Minä sain kuulla (livenä ja virtuaalisesta) monia ja monia kauhisteluja miten elämäni on pilalla ja nuoruus jää nyt elämättä, kun 21-vuotiaana kerroin odottavani lasta. Minä ja mieheni olimme siihen valmiit, mutta esim. siskoni ei ole vieläkään ja ikää on 38.

Tottakai keskustelupalstalla jokainen puolustaa omaa kantaansa ja tekemisiään, mutta ei se oikeuta ketään haukkumaan toisen valintoja tekemisiä ja tekemättä jättämisiä. Ei vaikka tietäisi tapauksen. Kaikkien elämä ei mene pilalle jos nuorena lapsen saa.

Vierailija
7/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse olen 40, minun lapseni ovat täysi-ikäisiä eivätkä suinkaan heitteillä. mutta toisaalta minun menokenkäni eivät ole koskaan vipattaneet, joten saa nähdä.

Vierailija
8/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vielä nuoria, vähän päälle 30vee. Molemmat lapset koulussa. Kun lähdetään johonkin, niin ollaan 5minuutissa autossa-ja kaikki pukevat itse ;) Ollaan sen ikäisiä, että monet vasta nyt suunnittelevat lapsia tai ovat pienten lasten vanhempia. Monessa tuttavaperheessä on 1,5vuotias utelias menijä ja täytyy sanoa, että olen ihan " kuitti" tällaisen perheen vierailun jälkeen. En oikeastaan enää jaksaisi ihan pieniä lapsia (omassa perheessä). Koulun vanhempainilloissa olemme aina nuorimmat vanhemmat, mutta mitä sen on väliä ;)

Kauppa-asioilla käydään usein kahdestaan miehen kanssa. Se on ihanaa arjen luksusta =))

Vierailija
9/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ei vapautta kaipaa enempää kuin nuorena kun menokenkä vipattaa. Kun ikää tulee lisää, silloin muutenkin rauhoittuu ja silloin on hyvä perustaa perhe. Ensiksi tulee opiskelut, työ ja nuoruuden vapaus ja sitten vasta lapset ja perhe.

Vierailija
10/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on moraalitonta harrastaa sen ikäisen kanssa seksiä, mutta sen ikäinen voisi huoletta tehdä lapsia?

Vierailija
11/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehtinyt mennä, bilettää, matkustaa jne jo kymmenen vuoden ajan ennen äidiksi tuloa. Menojalkaa ei enää vipattanut. Oli koulut käytynä ja töitäkin tehty, oli aviomies ja oma koti. Mutten kuitenkaan ollut vielä mikään ikäloppu.

Nyt olen 33-vuotias, lapsia on kaksi, eikä enempää tule. Menojalkaa vipattaa taas ajoittain, mutta onneksi on mies tai mummot jotka on lasten kanssa silloin (2-3 kertaa vuodessa) kun äiti vaihtaa vapaalle ;)

Vierailija
12/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ollut kypsä äidiksi, mutta koska olen normaaliälyinen ja vastuuntuntoinen ihminen niin kasvoin sellaiseksi. Pakkohan se oli. Nyt ikää on päälle kolmenkympin ja lapset aika isoja jo. Nyt ei harmita yhtään, että tuli hankittua lapset jo silloin kauan sitten kun sen sijaan ystäväni pukkaavat vauvoja parasta aikaa maailmaan. Itse en halua palata siihen vaipparalliin enää.

Vierailija
13/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koskaan ei vapautta kaipaa enempää kuin nuorena kun menokenkä vipattaa. Kun ikää tulee lisää, silloin muutenkin rauhoittuu ja silloin on hyvä perustaa perhe. Ensiksi tulee opiskelut, työ ja nuoruuden vapaus ja sitten vasta lapset ja perhe.

Tässä taas yksi esimerkki niin suppeasta maailmankatsomuksesta.

Oma mummoni sai esikoisen 17-vuotiaana eikä siihen aikaan varmaan kukaan olisi puhunut mistään menojalkojen vipatuksesta.

Nykyään taas 17-vuotiasta äitiä pidetään jotenkin huonona ihmisenä..jokaisen nuoren pitäisi juosta baareissa ja vaihtaa kumppania, kiertää maailma, opiskella kymmenen vuotta yliopistossa, saada hyväpalkkainen työ, ostaa omakotitalo ja pihalle koira. kaksi uutta autoa pihaan. Sitten voi alkaa vasta ajatella perheen perustamista..ainiin ikää olikin tässä vaiheessa mittarissa jo 35.

Ei ole olemassa mitään sääntöjä miten tätä elämää pitää elää. Jokainen valitsee itse tiensä.

Sehän on hemmetin hienoa että nainen voi tulla äidiksi monen ikäisenä..voi toteuttaa asiat siinä järjestyksessä kuin itselleen parhaaksi katsoo.

Vierailija
14/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän todella monta pariskuntaa joka on eronnut 40-50 ikäisenä juuri siksi, että jäi nuoruus elämättä, kun alkoivat lapsia pykäämään 17-18 vuotiaana.

Eihän se vielä parikymppisenä selviä, että elämätön nuoruus kaihertaa vaan se selviää sitten nelikymppisenä

Vierailija
15/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keinotekoisten syiden takia. Yhtä ainoaa oikeaa ikää ei ole. Mutta jos kaikki on kunnossa, lykkääminen ei ole suositeltavaa.

Vierailija
16/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai joillekin soveltuu lasten tekeminen nuorena, mutta ei se mikään sääntö tai paras mahdollinen vaihtoehto ole. Joillekin olisi katastrofi saada lapset nuorena.

Vierailija
17/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 25 eikä minulla ole koskaan " menojalka vipattanut" . Ei vain kiinnosta. Harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita minulla on, mutta ei sellaisia, että pitäisi olla kauheasti menemässä ja juhlimassa. Siinä mielessä siis olisin voinut saada lapsia vaikka ja vuosia sitten, jos olisin halunnut. (Lapsia ei edelleenkään ole, koska en niitä ole ainakaan tähän mennessä halunnut, vaikkei ole sitä menojalkaakaan...)

Vierailija
18/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina ei kiinnosta ja lapset eivät muita menoja estäkään.

Vierailija
19/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluavat lapsen nuorena, toiset " vanhana" , so what?

Kyllä luoja pitää sitten siitä huolen ettei " liian vanhana" enää vanhemmaksi tule;)

t. 20- , 30- ja 40-vuotiaana, kaikki lapsensa juuri " oikeaan" aikaan, synnyttänyt

Vierailija
20/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena raha on tarpeen. Siksi on lapsille ikävää, jos joutuu odottelemaan perintöään jonnekin oman 50-v. juhlan tienoille.