Mitä mieltä olet tästä, jos avioparilla 2 kummilasta?
Siis kysyn mielipidettänne, mitä tällaisesta pitäisi ajatella: Veljelläni ja hänen vaimollaan on 2 kummilasta, joista toinen on tyttäremme ja toinen on veljen vaimon ystävän lapsi. Makuuhuoneessaan he pitävät jatkuvasti esillä vain tuon ystävättären lapsen 1-vuotiskuvaa. Itse olen ajatellut, että jos kerran kummilapsen kuvia pidetään esillä niin pidetään sitten kaikkien kummilasten kuvia tasapuolisesti. Itse pidin kummilapseni 1-vuotiskuvaa hyllyssämme n. 6 vuotta kunnes olemme itse saaneet niin paljon omien lastemme kuvia, ettei se oikein sopinut. Mutta jos laittaisin yhden kummilapsen kuvan kehyksiin lipaston päälle niin toki laittaisin muidenkin kummilasten kuvat kehyksiin lipaston päälle ihan samalla tavalla tasapuolisesti. Jotenkin tämä asia vain on pistänyt silmään. Mitä siitä pitäisi ajatella. Muilla pareilla olen nähnyt kummilasten kuvat olevan samassa paikassa esillä jos ne esillä ovat olleet. Siis pointtini on tämä, että tietenkään kummilasten kuvia ei tarvitse pitää esillä kehyksissä. Harvalla on niin paljon tilaa. Mutta jos yhden kummilapsen kuva on omien lasten kuvien joukossa esillä, niin ajattelisi että silloin olisi myös toisenkin kummilapsen kuva. Pitääkö tästä vetää tiettyjä johtopäätöksiä?!!
Kommentit (6)
Jos toisesta lapsesta on saatu valmiiksi kehyksissä suloinen kuva, on se pistetty samantien esille. Kenties he ovat vain saamattomia...
Asunto on heidän joten sisustavat asunnon kuten haluavat. Jos tuo toinen kummityttö on heille jotenkin läheisempi ja rakkaampi. Sekö siinä oikeasti sinua harmittaa.
laittelee kuvia esille. veljesi vaimo on tietysti saanut ystävältään nätin kuvan kummilapsestaan ehkä ihan kehystettynä ja on laittanut sen esille. Sun veljen tehtävä olisi tasapuolisuuden nimissä laittaa esille teidän lapsen kuva, mutta eihän miehistä siihen ole.
Itse on tottunut ajattelemaan tasapuolisesti muita ihmisiä kohtaan. En voisi kuvitellakaan, että laittaisin esille esim. vain toisen kummilapsemme kuvan vaikka kuinka vain toinen olisi tärkeämpi ja läheisempi. Mutta en myöskään odottaisi, että mieheni pitäisi huolehtia, että hän laittaisi omien sukulaistensa puolelta kuvan esille. Jos perheessä nainen päättää kuvien esille laiton, niin normaalisti luulisi hänkin jotain ajattelevan. Ei kai niin tarvi olla, että toinen huolehtii vain ja ainoastaan omien sukulaisten puolelta jutut ja toinen taas omiensa. Itsekästä ajattelua sekin. Ja lapsemme kuvaa ei tosiaankaan tarvitse esille laittaa vaikka toisen kummilapsen kuva onkin esillä. Kuvastaa se jotain kummitätinsä ajatuksista. Kysyinkin vain mielipiteitä.
Mitä siitä pitäisi päätellä? Se, etten todellakaan halua katsoa heidän pärstäänsä enempää kuin on pakko.
Kaikkien seitsemän kumilapsemme kuva toki komeilee hyllyssä. Ihmiset laittavat esille kuvia jotka haluavat nähdä.
Kannattaa ehkä kysyä asiasta.