Pitkästä aikaa :)
Moikka kaikille! Pitkästä aikaa täällä palstailemassa... Kuukauden olen jaksanut pysytellä täältä poissa. Tuntu jotenki, et tää vauva-asia oli jo niin paljon mielessä, yötä ja päivää, että oli pakko yritä suunnata ajatuksia jo vähän jonnekin muualle.
Meillä siis esikoista yrityksessä, yk 5 menossa loppusuoralla, kp 30/29-35. Mulla on alkanu hirveesti nousta pintaan ajatukset siitä, että jos niitä lapsia ei luoja meille suokaan... masentavaa... Onneks mulla on ihana mies joka jaksaa aina paremmin olla jalat maassa ja kannustaa etiäpäin :) Lyhyt aikahan tuota yritystä on vasta takana, kun monilla sitä voi olla jo monia vuosia. Mutta kaikille varmaan nousevat nämä samat ajatukset jossain vaiheessa pintaan, kun sitä saa kuukausi toisensa jälkeen pettyä tädin tultua kyläilemään. Nyt on taas kaikki ajatukset pyöriny päässä ku tädin tulo lähenee... Toivottavasti se jäisi tällä kertaa tulematta :)
Onko muita samoilla yk:illa meneviä? Mitkä teidän päällimmäiset fiilikset on tällä hetkellä? Oletteko tikutelleet ovista, juoneet greippimehua tms..? Syöttekö vitamiineja? Ajattelin, että jotain "apuvälineitä" vois rueta kokeilemaan, kun on niin malttamaton :)
Syysterveisin
sunshine kp 30/29-35
Kommentit (26)
Meilläkin yk 5 menossa ja ovulaatio käsillä näillä hetkillä.
Yhdyn täysin ajatuksiisi lasten hankinnasta ja mahdollisesta lapsettomuudesta. Kuten jossain aiemmissa keskusteluissa on varmaan viitattu, koko ikänsä sitä kuvitteli tarvitsevansa kokovartalokondomin suojautuakseen raskaudelta, joten tämä ainainen tahkoaminen rupeaa jo tuntumaan vaikealta asialta.
Itse olen jos missäkin kierrossa juonut greippimehua, syönyt foolihappoa, yms. ja tikutellut ovista muistaakseni yk 2 lähtien, mutta eivätpä nu ole tuntuneet auttavan.
Ja pahinta tässä kaikessa mielestäni on yleinen mielipide siitä, kuinka lapsen toivominen ja "yrittäminen" ehkäisevät lapsensaantia ja kaikkien tulisikin olla täysin rennoin asentein liikkeellä. Ja useimmiten näitä kommentteja kuulee ihmisiltä, jotka ovat raskautuneet heti ja lähes puolivahingossa. Myönnän, että stressiä ei juurikaan alkuvaiheessa ollut, mutta nyt ajatukset nousevat pintaan tuon tuostakin. Mielenkiinnolla haluaisin nähdä tutkimustuloksia siitä kuinka lapsen yrittämällä yrittäminen ehkäisee raskautumista. Varsinkin kun tuttavapiirissä on ihmisiä, jotka ovat täysin rennoin asentein menneet jo yli vuoden eteenpäin eikä sielläkään tuo raskaus näytä onnistuvan. Huh, tulipa vuodatettua... :D
Mutta todella mukavaa, että täältä löytyy samassa vaiheessa olevia kohtalotovereita!
Ihanaa kuulla, että meitä on samassa veneessä muitakin :)
Foolihappoa? Mikä vaikutus sillä pitäisi olla? Luontaistuotekaupoistako? Olen kuullut puhuttavan, mutta en ole sen enempää ottanut kuuleviin korviin :) Kun olen kovasti yrittänyt mennä eteenpäin sillä rennolla asenteella, mikä on kuitenkin ollut hiukka vaikeaa. Tuntuu vain, että minulle olis vielä vaikeampaa, jos kävisin kaikki "avut" läpi, eikä lasta siltikään kuuluisi. Greippimehua olen yhdessä kierrossa juonut, mutta senkin sitten jätin. Ajattelin, että josko nyt alottaisi taas. Juotteko sitä alkukierrosta ovikseen, vai miten?
Uusimmassa vauva-lehdessä oli juttu pariskunnasta, jotka olivat kärsineet lapsettomuudesta neljä vuotta. Sanoinkin miehelleni tuon luettuani, että minä kyllä olen varmaan jo neljän seinän sisässä, jos me olemme vielä neljän vuoden päästä tässä samaisessa tilanteessa. Mutta eiköhän siihen tilanteeseen sitten "kasva" ainakin jollain tavalla.. Tai sitten ei :) No, vielä olemme kaikki niin alussa, että mitä turhia tuollaisia miettimään. Iloisin mielin vain eteenpäin :)
Oletteko minkäikäisiä? Me ollaan molemmat 24 - vuotiaita.
Mulla olis kaks raskaustestiä odottamassa tuolla kaapissa. Tänään kp33/29-35. Tekis mieli testailla, mutta kun on vahva fiilis, että sieltä se täti vielä porhaltaa, ku mahaa turvottaa, että eipä viitsi.. Se on ärsyttävä tunne se tädin tulo, mutta vielä ärsyttävämpi on testata nega.
Olipas omaan napaan tuijottamista :) sori. Oli vain mukava löytää samassa veneessä keinuvia :) Ei tarvitse miestä olla "hermostuttamassa" näillä ainaisilla pohdinnoilla :)
Ovisonnea teille molemmille! :) Pupuilkaahan ahkerasti :) Minä jään odottelemaan tädin tuloa ja suuntaan katsetta positiivisena seuraavaan kiertoon. Täytyy lähteä ainakin greippimehua ostamaan :)
sunshine kp33/29-35, yk5
Tässä linkki foolihaposta, googlettamalla tietoa löytyy vaikka kuinka paljon lisää, mutta tämä kai se pääasiallinen syy. [http://www.verman.fi/index.php?k=11048]
Olen kuullut lisäksi Multivitan tms? raskausvitamiinista, jota olisi saatavilla apteekista, mutta en kuollaksenikaan muista tuotteen merkkiä tai nimeä, joten jos joku tietää mistä puhun, tietoa saa mielellään laittaa!
Greippimehua olen juonut parissa kierrossa melko epäsäännöllisesti ja yhdessä juuri kierron alusta ovikseen asti. Kenties se tosiaan vaikutti limakalvon muodostumiseen, sillä olin havaitsevinani varsinkin kuukautisten alkuvaiheessa runsaampaa vuotoa.
Kuulostaa aika hurjalta tuo neljä vuotta, olisin itsekin varmaan helisemässä jo silloin, kun nytkin välillä tekee mieli heittää pyyhe jo kehään.
Me täällä kahdenkympin puolivälissä ja vain aavistuksen päälle kolmessakympissä. Ja tosiaan esikoista yrittämässä.
Mä olen juonut greippimehua kierron alkuvaiheilla ja oviksen ylikin.Saa nyt nähdä oliko tähän kiertoon vaikutuksia..
Miten teillä on menny kiertojen pituudet? Käytin tosi monta vuotta e-pillereitä ja jätin kesäkuun lopussa pois. Nyt mun kierrot on ollu tähän tyyliin: 28pv,27pv,26pv.. Tätä menoa kun jatkuu niin kohta menee alle 20 päivän ja mikäs sitten avuksi :/
Me ollaan minä 26 ja mies muutaman vuoden nuorempi. Esikoista yrittämässä myöskin.
Nyt olis taas yksi työpäivä takanapäin, eikä vieläkään tätiä näy :) Tänään siis kp34. Vessassa on tullut juostua ahkerasti viimeiset kolme päivää :) Vasemmalla alavatsassa on kyllä pientä kipuilua, että eiköhän ne sieltä tule piakkoin.
Minä söin pillereitä n. 7 vuotta. Toukokuusta asti ilman. Kierrot on ollut 29, 29, 35 ja 33.
Kiitos linkistä. Täytyy käydä lukemassa foolihaposta :)
Minä jään piinailemaan..
sunshine kp 34/29-35, yk5
Tämähän on näyttänyt menevän meidän kolmen jutteluksi, mutta mukavaahan tämä silti on! :D
Itse käytin erilaisia hormonaalisia ehkäisyjä yhdeksän vuotta. Viimeisimpänä ehkäisylaastari. Ehkäisyn jälkeen kierrot siinä 33-35 päivän kiepenteillä, nyt näyttävät tasaantuneen siihen 30 päivään. Ovista olen tikuttanut todella myöhään, kiertopäivillä 16-20 ja olenkin hiljalleen miettinyt mahtaisiko tämä olla syy siihen, ettei vielä ole tärpännyt.
Ja pidän sulle sunshine peukkuja, tuo kipuiluhan voisi olla oiretta muustakin kuin tädin vierailusta... Toivotaan ainakin näin!
pidetään täälläkin sulle sunshine!!
Mä olen kanssa miettiny, että ovis saattais olla myöhemminkin kuin niinä päivinä, mitä noi ovislaskurit antaa olettaa. Eli jospa tässä vaan jatkettais pupuilua siihen asti kun tädin pitäis tulla =)
Kiitos peukuista :) Voi, että kun täti ei tuliskaan. Tänään kp 35 (jos oon vielä laskuissa mukana :)), eikä vieläkään näy. Huomenna aamulla ajattelin testata, jos ei siihen mennessä mitään kuulu. Ei ole kyllä mitään oireita raskauden suuntaankaan, mutta ehkä se voi olla näin alussa oireetonkin?! :) No, näitä ajatuksia on tullu pyöriteltyä suuntaan jos toiseenkin ja saisin varmaan aikaan aika pitkän listan omaan napaan tuijottelua, jos alkaisin tähän kaikki kirjottelemaan :D Parempi säästää teidät niiltä.. :)
On kyllä ihan kamala jännitys päällä, mutta tiedän kyllä, että pettymys sieltä suuremmalla todennäiköisyydellä tulee. Tämä kuukausi oli vähän kiireinen, niin pupuilutkin on jääneet vähän vähemmälle.
Mä ilmoittelen aamulla, oliko teidän peukuista apua :D
sunshine kp 35/29-35
Olen seurannut keskustelua ja nyt oli pakko tulla utelemaan pärähtikö plussa tikkuun?? Tulehan kertomaan....
Huomenta vaan sunshine!
Mitäs testi näytti, oliko peukuista apua?
Meillä tuli hieman huonoja uutisia miehen sperma-analyysistä ja täytyykin suunnata katsetta hieman konsultaation suunnalle, jahka kiireiltämme kerkiämme.
Edelleen sunshinen puolesta jännäilevänä...
minäkin odottelen sunshinen tulosta.. Hassua, kuinka paljon pystyy oikeastikin jännittämään vieraan ihmisen plussa/miinustulosta =) Peukkuja siis edelleen.
Ja niinuulle halauksia ja voimia!
Niinulle halaus!
Tein testin eilen aamulla ja negaahan se näytti :( Testiajan jälkeen tuli roskishaamu... Miks mä näinkään sitä :) Mutta sehän nyt ei varmaankaan voi millään ennustaa mitään? Tänään kuitenkin kp37, eikä tätiä näy eikä kuulu. Ei mitään tuntemuksiakaan. Mutta luulis, että raskaustesti olis eilen jo pystyny näyttää, jos olis raskaana...? En mä tiiä... Ärsyttävää nyt tämä odottaminen. Juoksen wc:ssä kokoajan :) Nyt vaan "pelottaa", että mihin asti tämä kierto oikein venyy, kun testikin näytti negaa... :/ Tänä aamuna kyllä huimas ku nousin sängystä ja tuli oikein sellanen öklö-olo, mut se on ehkä tästä "jännityksestä".
Tänään olisi onneksi perjantai ja pääsee viikonlopun viettoon :)
Hauskaa viikonloppua teille kaikille! Niinulle voimia :)
Jään odottelemaan ja toivomaan, että jotain tapahtuisi... Täytyy testailla uudestaan viikonloppuna, jos mitään ei tapahdu.
sunshine kp37/29-35, yk 5
En tiedä muistatko, mutta ollaan oltu noissa kk-pinoissa samaan aikaan kuumeilemassa... Oon seurannu tätä pinoa, vaikka en ookkaan jaksanut kirjoitella!
Tiedän tunteen, kun kierrot venyy! Mulla on ollut sama muutaman kerran ja sitten ne riskishaamut jäävät vaivaamaan mieltä ja vessassa pitää ravata kun joku puoltautinen...:/
Toivotaan, että nega muuttuu vielä plussaksi!! Ei se mikään mahdottomuus ole...=)
Terkuin Sofi yk6:lla
Kyllähän mä sut muistan Sofi :) Katselinkin kun tulin tänne taas pitkästä aikaa, että näkyykö sua.. Ajattelin, et ootko siirtynyt jo odotus-puolelle, mutta täällä vielä tavataan.
Miten pitkiä kiertoja sulla on nyt tässä ollut? Tai pisin?
Mä oon kyllä jo "luovuttanut". Ois kait se nyt jo näyttänyt kp36:lla, jos raskaana olisin. Kierto vaan nyt venyy ja paukkuu ihan toden teolla. Missä vaiheessa pitää "huolestua"? Mietin vaan, et miten pitkään odottelen, jos niitä ei ala kuulumaan. Ajattelin, et jos tossa vaikka ylihuomenna testais uudelleen... Ei vaan huvittais negoja hirveesti testailla :(
Millä testeillä sulla on tullut roskishaamuja?
Sais edes jotain muuta ajateltavaa, et ne menkat sais rauhassa alkaa jos on alkaakseen :)
sunshine kp37
Pakko oli tulla kirjottamaan tänne.
Tein aamulla uuden testin ja siihen tuli selvä viiva :D Puolet haaleampi kylläkin kuin testiviiva, mutta ihan selvä viiva... Paniikki iski :) Täytyy nyt vielä alkuviikosta testailla... Mistähän saisi nopeiten testejä tilattua kotia? Tiedättekö??
Laskurin mukaan nyt olisi menossa jo 6. viikko. Voiko se olla mahdollista? Ei varmaankaan.. Pari päivää sitten ei kuitenkaan testi näyttänyt vielä mitään.. Vai kehittyisikö sitä hormonia niin myöhään...? Ehkä olen ovuloinut myöhään...?
En tiiä mitä ajattelisin... En uskalla vielä iloita, mutta jännitys on kyllä aivan valtava! Aamulla oli oikein kylmänhiki koko kropassa...
Täytyy vain jäädä rauhassa odottelemaan ja toivoa parasta...
Joko teillä on ovikset hyödynnetty vai odotellessa....?
sunshine (kp38)
sunshine!! Mä veikkaan, että olet ovuloinut myöhemmin. Onko mitään tuntemuksia? Aika laillahan noi jo alkaa myöhässä sulla olla =)
Mulla taas outo ovis, en tiedä menikö jo vai eikö tullut ollenkaan.. Mahassa nipistelee vieläkin, nyt kp 22. Odotellaan nyt seuraavat menkat ja sitten ostan kyllä ovistestejä.!
Tarrasukkia matkaan!
Jos sulla on ollut ovis luultua myöhempään ja siks näyttää vasta nyt plussaa!! Ihan hirveästi toivon, että olisit ihan oikeesti plussannut!!=)
Mulla on pisin kierto ollut 37 päivää. Nyt viime kierto taisi olla 32 päivää... Että pitkällä mennään.. Ovista odotellaan vasta ens viikolle, että nyt vaan odotellaan ja harjotellaan...;)
Mutta peukkuja, että saat nyt oikein tosi vahvan viivan!!
Sofi
En saanut tänään nukuttua. Heräsin aamulla jo kuudelta ja testaamaan :) Tummempi viivahan sieltä pärähti :D Ei oikein voi uskoa todeksi. Ainut kierto tähän mennessä, kun en ole ovista yrittänyt bongailla ja laskurilla laskeskellut, ts. ihan ihme olis kyllä, jos tää nyt oikeesti voi olla totta :) varovaisesti vielä mennään, mutta viivat ainakin vahvistuvat.. Tosiaan ei edes ehditty talonrakennuspuuhilta tässä kuussa montaa kertaa peittoja heiluttelemaan ja luulin vielä, että ovikset meni varmasti ihan ohitse. En tiiä, miten tässä osais olla.. Odotellen vielä.. Pitäisköhän testailla vielä, ennenkuin varaa aikaa neuvolaan...
Kiitän ja kumarran peukuista :) Toivottavasti se nyt jaksaa pysyä matkassa... Nipistäkää mua, onkohan tää ees totta?
Mitään tuntemuksia ei oikeastaan ole ollut. Sydän hakkaa vaan aina hirmu kovaa ku tekee jotai ja maha kyllä jotenki pömpöttää.. Voisko se ees olla vielä mahdollista.. :) Mitään muuta en ole huomannut..
Palailen viikolla.
sunshine
Onnea miljoonasti sunshine! Noinhan se usein tuppaa tapahtumaan, kun sitä viimeksi odottaa.
Minulla taitaa kierron alkupäivinä ollut kova kuume myöhästyttää ovista, sillä testiin en oo saanut vivan viivaa, vaikka kaikki ovismerkit löytyy. Täytyy toivoa, että tulee kuitenkin, eikä jää tässä kierrossa väliin kokonaan.
Mites muilla päivät etenee, paitsi sunshinella vatsaa ihmetellessä... :x
Meillä yk 4 ja ovis just näinä päivillä. Mulla oli edellinen tädin tulo kauheen suuri pettymys itkin monta tuntia, onneks mies oli kotona ja sain itkeä sylissä. Kyllä tässä on monenlaisia ajatuksia ehtiny päässään pyöritellä. Parastahan se olisi, jos antaisi kaiken tapahtua omalla painollaa ilman suurempia hermoiluja. Itse aloin juomaan greippimehua yk 3 jälkeen ja syön foolihappoa ihan varmuuden vuoksi =) Eihän niistä haittaakaan voi olla!
Voimia ja plussatuulia toivotellen itsekin malttamaton inkeri