Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te ulkomaalaiset ette hanki skandinaavista näppäimistöä.

Vierailija
03.10.2008 |

Häiritsee hieman lukea tekstiänne, kun pisteitä puuttuu kirjainten päältä. Ei se kirjoitus oikein suomea ole.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällasen satunnaisen palstailun takia en minä ainakaan itse rupea. Sinänsä oon nykyään itse tottunut näppäilemään supernopeasti ääkköset tuolta oikean puolen numeroista, kun jouduin niitä yhdessä vaiheessa töissä käyttämään.

Ei niin, mun mielestä ilman pisteitäkin lukeminen on ihan yhtä helppoa kuin pisteitten kanssa.

Vierailija
2/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on ulkomaalainen, niin voi olla hankalaa kun skandinäppiksestä voi puuttua jotain hänen kielelleen olennaisia merkkejä. Itse kyllä vaivaudun käyttämään ääkkösiä, kuten näkyy.

Vierailija
4/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutakin äidinkielellänne. Oma kieli on kuitenkin niin tärkeä.

Kyllä se häiritsee, kun pisteet puuttuu.

ap

Vierailija
5/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on kyse suomalaisista jotka asuvat ulkomailla. Jos heidän asuinmaassa on semmoisia kirjaimia käytössä mitä meidän aakkosissa ei ole niin eikö heidän kannata käyttää sit näppäimistöä missä on sen maan aakkoset?

Ja sitäpaitsi ei se näppäimistöstä ole kiinni. Mullaki on ollut englantilaisen näppäimistöt mut silti oon saanut aakkosten kolme vikaa kirjainta käyttöön. Koneen kieliasetuksista voi valita suomen.

Vierailija
6/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en tullut ajatelleeksi, että joissain kielissä tarvitaan muita erikoismerkkejä ja jos mies voittaa "kilpailun", ovat hänen merkkinsä käytössä.

ap

Vierailija
7/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kieltämättä en oikeastaan kirjota muuta juuri muuta suomeksi. Opiskelut, työt ja yhteydenpidot tuppaa olemaan kaikki englanniksi. Suomeksi oikeastaan vaan parilla suomalaisella palstalla, joilla joskus käyn (kuten täällä) ja joskus Suomen tutuille mailia tietenkin. Ei vaan juuri muuten tule eteen tilaisuuksia edes käyttää suomea... :-/

Itse en ole tullut edes ajatelleeksi, että jotenkin tarvitsisin erityistä näppistä. Meillä on näppis, joka tuli koneen ja näytön kanssa samassa paketissa, kun Dell:istä tilattiin. Se kelpaa mainiosti.

2

Vierailija
8/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääkkösiä. Mukava lukea ja hyvät perustelutkin teillä.

ap

Vierailija
9/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ap jo totesi, omalla äidinkielellä kirjoittaminen on mulle todella tärkeää :) Toinen käytönnön syy oli mun opinnot Suomessa, joita suorittelen etänä.

Vierailija
10/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ketään muuta häiritsee sama asia! Jos sun on kerta niin helvetin vaikea lukea noiden ulkomammojen tekstejä, niin ÄLÄ SITTEN LUE NIITÄ!

Vierailija
11/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teksti nyt tosiaan niin vaikeaa lukea ilman niita pisteita paalla? Anna mun kaikki kestaa...

Vierailija
12/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalainen näppäimistö, mutta näpyttelen nuo pisteet erikseen. Toinen vaihoehto on tietty vaihtaa vain tuo kieli. Mulle on helpompi näin ja tähän on jo tottunut.

Ja ei tää meillä sen vuoksi ole, että mies olis "voittanut kilpailun" :). Minä käytän yhtä lailla enemmän tanskaa kuin suomea eli ei viitsi sen takia vaihtaa. Ei se pelkkä skandinäppäimistö auta, kun teksti on tanskalaisella næppiksellæ tæamæn nækøistæ, jos ei kieliasetuksia vaihda tai näpyttele pisteitä erikseen. :)

Vierailija
13/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siksi luekaan viestejä, joista ääkköset puuttuu.

Vierailija
14/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus copy ja paste ne pisteelliset aakkoset, mutta en oikeasti jaksa

Vierailija
15/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mies voittanut, vaan lapset, joiden raukkojen täytyy suoriutua tällä näppiksellä koulutehtävistään. Ja itsekin kirjoitan enemmän paikallisella kielellä kuin suomeksi.

Toivottavasti ap ei tee kirjoitusvirheitä sillä niitä vasta ikävä lukea onkin ...

Vierailija
16/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn myös paljon Ruotsin vauva palstaa vastaavalla sivulla ja sielläki on niitä joilta puuttuu pisteet mut eipä kukaan oo valittanut.

Kaiken huippu on se kun palstaa käyttää myös norjalaiset ja he eivät kirjoita ruotsia vaan norjaa!!! Mutta vaikka he käyttävät ihan eri kieltä niin siltikään ei kukaan valita ja ne ruotsalaiset ymmärtävät mitä ne norjalaiset kirjoittavat. Minäki olen yrittänyt lukea sitä norjaa ja vähän on vaikeuksia mut kyl mä joitain tekstejä ymmärrän. :)

Mutta miks valittaa pienestä, eikö ole pääasia että ymmärtää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme