Miksi vain usassa työntekijä saa palkkaa jolla saa jotain säästöönkin?
Kommentit (162)
Amerikassa ei ole nyt ihan tänään lunta et niinku mukava asua leirintä alueella asuntovaunussa ettei tarvi kovaa vuokraa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä perää, itse kuuntelen paljon fire-aiheista (financial independence, retire early) sisältöä jenkeistä podcasteina ja äänikirjoina ja monesti niissä puhutaan 100 000+ vuosituloista, äärimmäisen säästeliästä on elää jollain 20 000 dollarilla vuodessa ja vuodessa saa oikeasti kymmeniä tuhansia sijoitettavaksi. Suomessa tämä taas on aika normaali elintaso duunarina, mitä jää käteen verotuksen jälkeen, siitä sitten pihistelemään muutamia satasia maksimissaan kuukaudessa.
Suomessa ei verojen takia jää itselle mitään säästöön. Mutta joku muu saa käyttää verosi. Se on punikkien mielestä reilua.
Onhan moni asuntovaunuilijat Meksikossa. Brasiliassa. Chile.
No asuntoautoissa voi asua. Ostaa sellaisen. Yhdet vuokrasi pienestä motellista huoneen kimppaan 300€ kk pikkukylässä. Aamupala ja suihku.
Suomi on maailman ainoa maa jossa talous on laskusuunnassa ja punakaarti kutsuu maailman köyhälistön ilmaisen ylläpidon pariin. Paskareikähän tästä maasta on tehty.
Nuorille on USAssa omat hostellit. Aikuisille motellit.
Vierailija kirjoitti:
No asuntoautoissa voi asua. Ostaa sellaisen. Yhdet vuokrasi pienestä motellista huoneen kimppaan 300€ kk pikkukylässä. Aamupala ja suihku.
Olisipa ankeaa elämää.
No joku toi itäsuunnasta leipäjonot ja yk kiintiöt viemään asunnot. Arabiasta huumejengit. Seuraukset pitäisi ottaa huomioon. ( Romaniassa on sosiaaliturva ja upeat hiekkarannat hotellit mutta meille näytetään vain kurjuus).
Kyllä mulla jää rahaa laittaa säästöön joka kuukausi vähintään 500e. Usein tosin enemmänkin. Tuo 500 lähtee automaattisesti sijoitustilille ja loppu kuusta heitän sit loput tilillä olevat ylimääräiset erilliselle säästötilille (ns. Reissukassa). Ongelma on varmaan enemmän sun henkilökohtaisessa rahankäytössä ja tottumuksissa, kuin siinä että yleisesti ei muka jäisi ihmisillä rahaa säästää. Toiset osaa sovittaa menonsa tuloihinsa ja säästää, toiset ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ankeaa elämää.
Sulla ei toimi edes matematiikka , 300€ jaettuna 3 on 100€ per henkilö !
Vierailija kirjoitti:
Vähän vertailua. Kumpi on vauraamman näköinen?
The hood usa.
Suomen rikkain kaupunki.
Tossa sulle Amerikan Kauniainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ankeaa elämää.
Sulla ei toimi edes matematiikka , 300€ jaettuna 3 on 100€ per henkilö !
En tehnyt yhtään laskutoimitusta, totesin vain, että asuntoautossa ja motellihuoneessa asuminen olisi tosi ankeaa elämää.
Joo ei nää osa laskea siinä se vika on .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ankeaa elämää.
Mikä kenellekkin on ankeaa. Itse asuin vielä muutama vuosi sitten keski-ikäinen naisena useamman vuoden asuntovaunussa myin pois vain koska muutin takaisin ulkomaille. Nämä asuntovaunu vuodet oli ehdottomasti yhdet elämäni parhaista vuosista suomessa (sekö norjassa). Asuin nuorempana myös kimppakämpissä pitkin eurooppaa vuosikausia, en vaihtaisi niitäkään vuosia yhtään mihinkään. Kuvailisin kaikkea muuta kuin ankeiksi, päinvastoin, ehdottomasti aivan parhaita kokemuksia joita minulle on elämässä kertynyt. Katsos niin me ollaan erilaisia. Mikä yhdelle on kamalaa on toiselle taivas.
Laita vielä YouTube Madeira beach florida
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä perää, itse kuuntelen paljon fire-aiheista (financial independence, retire early) sisältöä jenkeistä podcasteina ja äänikirjoina ja monesti niissä puhutaan 100 000+ vuosituloista, äärimmäisen säästeliästä on elää jollain 20 000 dollarilla vuodessa ja vuodessa saa oikeasti kymmeniä tuhansia sijoitettavaksi. Suomessa tämä taas on aika normaali elintaso duunarina, mitä jää käteen verotuksen jälkeen, siitä sitten pihistelemään muutamia satasia maksimissaan kuukaudessa.
no kyllä minä olen tänä vuonna sijoittanut 70 k€, viime vuonna sijoitin 64 k€...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vertailua. Kumpi on vauraamman näköinen?
The hood usa.
Suomen rikkain kaupunki.
Tossa sulle Amerikan Kauniainen
Huomaatko tän ilmaston erilaisuuden. Laita vaan jäässä oleva luminen Kauniainen !
Kyllä esim Saksassa tai Briteissäkin ihan hyvin voi säästää jos on kunnon työ. Samalla USAssa matalpalkkaiset painaa usein kahta työtä elättääkseen perheensä.
No meillähän taas aurinko paistaa seuraavaksi joskus helmi maalis huhtitoukokuussa. Jos lumi sulaa.
Asuntovaunuilijat on juuri siirtyneet kroatia , Kreikka , espanja.