En ymmärrä, miksei työtön ota keikkatyötä vastaan, kun "se ei kannata"
Kyllä sen mahdollisen pitkäaikaisemmankin työn työnantajan silmissä vaan on painoarvoa sillä onko ihminen ollut aktiivinen ja tehnyt edes jotain välillä. Ei kannattaisi olla niin lyhytnäköinen.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Suojaosa on poistettu 2026. Miltäköhän vuodelta kokemuksesi on, 2005?
Eikö tienattu euro silti vähennä tukea vain 50 senttiä?
Tämä on niin huvittavaa, muistan kun tuli se että sai tienata sen 300€ ennenkuin vaikutti tukiin. Minä päätin silloin tarttua tilaisuuteen ja lähdin matka-rahat ja n.15e päälle taskussa 0h soppareilla töihin. Samalla kuuntelin lähipiirin valitusta, kuinka se ei silti kannata koska sitä ja tätä ja tuota. Sitten kun se lähti, niin nyt on samat valittajat äänessä koska sitä sun tätä ja tuota. Minulla on yksi perheenjäsen, jolla oli kans jotain tuki-syitä että miten ne maksut viivästyy ja kaikki muuttuu niin vaikeaksi ja nyt sen syy on kun ei oo sitä 300e turvaa. Pyöräytti uuden lapsen kun kiristykset ilmaantu 😆 että lisääntymisen kannalta ihan ok politiikkaa 😆😂
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu yksin, eli laskut joutuu maksamaan itse, niin pitäisi tilillä olla koko ajan parin-kolmen tonnin hätävara. Siitä maksaa laskut kun odottelee a) palkkaa b) soviteltua päivärahaa c) asumistukea ja d) niiden selvityksiä, takaisinmaksuja, peruutuksia ja maksujen viivästymisiä. Stressiä 24/7.
Plus tähän päälle matkat sinne työpaikkaan ja takaisin, kun keikkatyöläisellä ei välttämättä ole mitään edullista kuukausilippua (koska ei koko ajan tarvitse) sekä mahdolliset hankinnat, kun tarvitseekin jotakin tiettyä (tässä meidän putiikissamme pitää olla just tietynlaiset kumipohjakengät tms). Itse olen kyllä töissä, mutta olen laskenut, että maksan 20 euroa päivässä siitä ilosta, että käyn toimistolla, nimenomaan nykyään, kun etätyön takia ei tarvitse kuukausilippuja (kaksi eri kulkuvälinettä kaksilla eri lipuilla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu yksin, eli laskut joutuu maksamaan itse, niin pitäisi tilillä olla koko ajan parin-kolmen tonnin hätävara. Siitä maksaa laskut kun odottelee a) palkkaa b) soviteltua päivärahaa c) asumistukea ja d) niiden selvityksiä, takaisinmaksuja, peruutuksia ja maksujen viivästymisiä. Stressiä 24/7.
Tämä ei mitenkään pidä paikkaansa.
Jaa. Mulla on kussut raha-asiat aina. Siksi en keikkatöitä teekään enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojaosa on poistettu 2026. Miltäköhän vuodelta kokemuksesi on, 2005?
Eikö tienattu euro silti vähennä tukea vain 50 senttiä?
Kyllä, tienaat silti sen 50snt enemmän "ilmasta", mutta kun ei voi kun sitä sun tätä ja tota tukijuttuu kun Kela ei tajuu vaikka Kelan sivutkin on laitettu, mites se oli? Yksinkertaisesti ymmärrettäväksi? Kelalta vähän pientä vittuilua.
Koska byrokratian takia voi jäädä ilman rahaa kokonaan muutamaksi kuukaudeksi mikäli erehtyy ottamaan jonkun työkeikan vastaan. Jumalaton paperisota Kelan kanssa. Jos ei ole säästöjä niin kusessa olet...Ennemmin pienilläkin tuilla kuin kokonaan ilman rahaa
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin huvittavaa, muistan kun tuli se että sai tienata sen 300€ ennenkuin vaikutti tukiin. Minä päätin silloin tarttua tilaisuuteen ja lähdin matka-rahat ja n.15e päälle taskussa 0h soppareilla töihin. Samalla kuuntelin lähipiirin valitusta, kuinka se ei silti kannata koska sitä ja tätä ja tuota. Sitten kun se lähti, niin nyt on samat valittajat äänessä koska sitä sun tätä ja tuota. Minulla on yksi perheenjäsen, jolla oli kans jotain tuki-syitä että miten ne maksut viivästyy ja kaikki muuttuu niin vaikeaksi ja nyt sen syy on kun ei oo sitä 300e turvaa. Pyöräytti uuden lapsen kun kiristykset ilmaantu 😆 että lisääntymisen kannalta ihan ok politiikkaa 😆😂
Käyttämäsi hymiöt paljastavat että olet työtön PersuPoika 🤪
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle kyllä työttömänä koskaan mitään keikkatöitä tarjottu. Osapäiväistäkään en saanut sillä perusteella, ettei haastattelija uskonut että pärjään niin pienillä tuloilla
Niin kun niitäkin pitää itse ihan alussa aktiivisesti hakea, ennenkuin sinusta tulee tuttu "naama" jolle niitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttämäsi hymiöt paljastavat että olet työtön PersuPoika 🤪
😂😂😂😂 ihan vakityössä etenemässä urassa nykyään, jatka sinä vaan valitusta kun ei voi hakea töitä koska on sitä ja tätä ja tota😂😂 samalla itse kannatan veronpoistoa tai verotukset vapaa-ehtoiseksi 😘
Jos töissäkäyminen tarkoittaa että käteen jää +/- =0 tuloa työhön liittyvien kulujen,verojen yms. jälkeen niin voi sanoa että ei siinä kyllä mitään järkeä ole. Pahimmassa tapauksessa työssä käyminen voi olla miinukselle menevää että periaatteessa "maksat" työssä käymisestä.
Aijaa. Minä olen työtön työnhakija ja tehnyt keikkaa samassa yrityksessä jo reilut pari vuotta. 1-3 kk sopimuksilla. Ensimmäinen sopimus oli vain kuukauden, sillä testattiin sopivuutta puolin ja toisin. Seuraavat sopimukset olivat 2kk mittaisia ja sen jälkeen 3kk. Kyllä se vaan kannattaa, keikkailu. Nollasopparilla en tekisi koska jostain on rahaa tultava säännöllisesti.
Nämä samat valittaa kuinka tienattu euro vähentää 50 senttiä tukia ja samalla kadehtivat "rikkaita", jotka maksavat sen 50% veroja tuloistaan. Naurettavan absurdia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä on se ongelma kun kukaan ei halua tehdä kun kaikki vaan pitkittyy ja lasketaan sentilleen ettei vahingossakaan ylimääräistä tule tienattua. itse tein sen virheen pitkäaikasityöttömänä että sain muutaman päivän edestä töitä, niin eikös siitä muistettu samantien leikata tukia jotta ei ihan varmasti töitä kannata tehdä!!
Näinhän se nykyään on, kun suojaosa poistettiin. Se on toki totta, että mielummin jotain edes puentä tehnyt kuin ei ollenkaan, mutta kaikki alle puoli vuotta työt cvssäkään ei mitään hyödytä.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Minä olen työtön työnhakija ja tehnyt keikkaa samassa yrityksessä jo reilut pari vuotta. 1-3 kk sopimuksilla. Ensimmäinen sopimus oli vain kuukauden, sillä testattiin sopivuutta puolin ja toisin. Seuraavat sopimukset olivat 2kk mittaisia ja sen jälkeen 3kk. Kyllä se vaan kannattaa, keikkailu. Nollasopparilla en tekisi koska jostain on rahaa tultava säännöllisesti.
Hieno homma sinulle 👍 minua puolestani ottaa päähän että poistettiin tuo määrä-aika rahoitus, kuinka kauan sai pitää määrä-aikaista samoissa tehtävissä. Jossain vaiheessa yrityksen oli pakko palkata työntekijä vakituiseksi. Mutta se säädös poistettiin, mikä oli huono päätös.
Siksi, koska tuet menee sekaisin eikä saa vuokraa maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä on se ongelma kun kukaan ei halua tehdä kun kaikki vaan pitkittyy ja lasketaan sentilleen ettei vahingossakaan ylimääräistä tule tienattua. itse tein sen virheen pitkäaikasityöttömänä että sain muutaman päivän edestä töitä, niin eikös siitä muistettu samantien leikata tukia jotta ei ihan varmasti töitä kannata tehdä!!
Näinhän se nykyään on, kun suojaosa poistettiin. Se on toki totta, että mielummin jotain edes puentä tehnyt kuin ei ollenkaan, mutta kaikki alle puoli vuotta työt cvssäkään ei mitään hyödytä.
Ja lun ne työt ei useinkaan ole oman alan töitä, niin se paranna mahdollisuuksia työllistymistä senkään vertaa.
Minustakin lyhytnäköistä. Vaikka tilanne olisi plusmiinusnolla juuri sillä hetkellä, niin kyllähän se niitä "parempia" töitä hakiessa näyttää paremmalta, jos motivaatiota on selkeästi ollut ja töitä tehty aina kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska tuet menee sekaisin eikä saa vuokraa maksettua.
Ei mene jos et katkaise työttömyyttäsi. Puolisoni oli keväällä töissä 4 päivää, ei vaikuttanut mitenkään mihinkään mutta tuon keikan ansiota sai töitä heinäkuussa ja on edelleen töissä.
Ihmisillä näyttää olevan vääriä tietoja asiasta. Ja jos et ikinä ota keikkoja vastaan niitä ei tulevaisuudessa sinulle tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei mitenkään pidä paikkaansa.
Ehkä ei enää. Joku tuossa siihen suuntaan kommentoi. Yleisyuki juoksee koko ajan kuitenkin.
Tai no joo, datakeskukselle raksa-apuriksi karkkirahalla ja työtunnit 10 tuntia päivässä kuutena päivänä viikossa. Ei toki pakko tuota tehdä, mutta jos ei tee, ei myöskään saa paikkaa.