Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin "mummokärryn"

Vierailija
10.10.2026 |

Johan helpottui kaupassakäynti.

Mulla on keuhkosairaus ja pääsen kyllä kauppaan kävellen, mutta taakan kanssa kävely on mahdotonta takaisin. Ei enää!

Kotiinkuljetuskin toimii, mutta vain yhdessä kaupassa on se palvelu. Nyt on taas valinnanvaraa, kun tavarat kulkee pyörillä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasvoiman vähenemistä sen takia ettei enää kanneta kauppakasseja on ihan tutkittu. Luuliko ap oikeasti että kun on helpompaa, on terveellisempää?

Ap kertoi, että keuhkosairauden takia ei voi kantaa. Ei liity mitenkään lihasvoimaan.

Vierailija
22/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes nuorena voinut käyttää mummokärryä koska se otti selkään ja hartiat. Toinen käsi takana ei toimi. Pitäisi olla pitkä kahva että saa sivulle ja sekin voi ahdistaa. Nyt on reppu ja kassit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu on parempi ryhdille. Mutta tietenkään se että käyttää reppua ei estä etteikö joskus voi käyttää vetokärryä. Kaikki mikä tukee omatoimisuutta on hyvä.

Vierailija
24/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummokärry eli Nissan Micra xD

Vierailija
25/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta miten sen kärryn saa vedettyä rappusia ylös. Itse asun hissittömässä talossa. 

Tarvitset sellaisen portaita kävelevän mallin. Siinä on kolme pyörää molemmilla puolilla. Tämä kolmen pyörän pyörästö sitten pyörii varsinaisella akselilla. Se kulkee tasaisella ja nousee portaat.

Vierailija
26/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rolser, löytyy vaikka mitä kuoseja ja värejä. Toki ovat myös kalleimmasta päästä (ellei jopa kalleimmat), mutta on kyllä hyvätkin. 

Vierailija
27/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla miehillä on pappakärry eli rollaattori.

Meidän kaupungissa on miehillä näitä ostoskärryjä. Saa niitä käyttää mieskin. Kätevyyttä. 

Vierailija
28/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta miten sen kärryn saa vedettyä rappusia ylös. Itse asun hissittömässä talossa. 

Tarvitset sellaisen portaita kävelevän mallin. Siinä on kolme pyörää molemmilla puolilla. Tämä kolmen pyörän pyörästö sitten pyörii varsinaisella akselilla. Se kulkee tasaisella ja nousee portaat.

Ikean kärryllä olen 5. Kerrokseen. Hyvä on. Vain 2 pyörää, teräsrunko. 

Vierailija
29/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kärryt maalaa pinkiksi, niistä saa hyvät sinkkukärryt.

Vierailija
30/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes nuorena voinut käyttää mummokärryä koska se otti selkään ja hartiat. Toinen käsi takana ei toimi. Pitäisi olla pitkä kahva että saa sivulle ja sekin voi ahdistaa. Nyt on reppu ja kassit.

Osta tarpeeksi korkea teleskooppikärry. 29€ ostin. 

Vierailija
31/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasvoiman vähenemistä sen takia ettei enää kanneta kauppakasseja on ihan tutkittu. Luuliko ap oikeasti että kun on helpompaa, on terveellisempää?

Joo, sitä on monenlaista 0-tutkimuksen tekijää, jotka joutessaan tutkivat. Minäkin olen tutkinut nuorison lihasvoiman käyttöä tuossa samalla kun olen juonut iltapäiväkahvia. Tämän taloyhtiön nuoriso lähtee autolla liikkeelle. Kun tulevat takaisin, kantamuksena on tupakka aski, hampurilainen tai pari tölkkiä olutta. Kauppaan on matkaa 800m ja se ajetaan autolla.

Vierailija
32/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kärryt maalaa pinkiksi, niistä saa hyvät sinkkukärryt.

Täällä olen nähnyt hippinaisen, jolla 70-luvun pitkät harmaat hiukset. Mummokärryssä on hopealangasta virkattu kukka. Näytti hauskalta pitkän mekon kanssa. 

Vierailija
33/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, mutta mikä on mummokärry? Pyrkiäkö?

Vierailija
34/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ekan mummokärryn kun pääsin pois , peruskoulusta (rimaa hipoen 16v) ja muutin opiskelijakämppään. Matkaa oli 250km. Pakkasin koko muuttokuormani kolmeen eri kantolaitteeseen. Mummokärry, rinkka ja iso kauppakassi. Enempää ei tarvittu. Opiskelijakämppä oli valmiiksi kalustettu eikä tarvinnut itse tuoda muuta "sisustustarvikkeita" kuin lakanat, pyyhkeet, viltti, retkityyny, kertakäyttöastiat. Muuttokuormani sisältö siis koostui enimmäkseen vaatteista, kengistä, hygieniatarvikkeita, opiskelutarvikkeista ja ruuasta. Kunnon sissimuonat! Perillä huomasin, että juna-asemalta on 200m kävelymatka opiskelijakämppään. Lähin ruokakauppa oli siinä juna-asemalla ja lähin pitsa/kebabravintola JA kioski sijaitsivat opiskelijakämpän alakerrassa (kerrostalon kivijalka). Ei tarvinnut edes poistua taloyhtiön tontilta jos tuli illalla nälkä. 🤣 

Vierailija
35/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5-kerroksisessa talossa on kyllä lakisääteinen hissikin.

Vierailija
36/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo odotat vaan sopivaa miestä joka hoitaa homman loppuun saakka.

Vierailija
37/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkin voi olla.

Vierailija
38/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5-kerroksisessa talossa on kyllä lakisääteinen hissikin.

Yleensä on, meni rikki. 

Vierailija
39/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppu on parempi ryhdille. Mutta tietenkään se että käyttää reppua ei estä etteikö joskus voi käyttää vetokärryä. Kaikki mikä tukee omatoimisuutta on hyvä.

Olet oikeassa, mutta kun taakkaa ei pysty kantamaan, parempi vaihtoehto on silloin kärry.

Vierailija
40/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten lihasvoimaa täytyy harjoittaa joka päivä. Vanheneminen on  kaikilla edessä, ellei kuole ennemmin. Tavat joita sinulla on 40-vuotiaana, jatkuessaan vaikuttaa miten toimit 70-vuotiaana. Esim kassia/kärryä voi yrittää nostaa muutaman kerran. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme