Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin "mummokärryn"

Vierailija
10.10.2026 |

Johan helpottui kaupassakäynti.

Mulla on keuhkosairaus ja pääsen kyllä kauppaan kävellen, mutta taakan kanssa kävely on mahdotonta takaisin. Ei enää!

Kotiinkuljetuskin toimii, mutta vain yhdessä kaupassa on se palvelu. Nyt on taas valinnanvaraa, kun tavarat kulkee pyörillä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasvoiman vähenemistä sen takia ettei enää kanneta kauppakasseja on ihan tutkittu. Luuliko ap oikeasti että kun on helpompaa, on terveellisempää?

Ap tässä. Työurani on ollut fyysinen, joten lihakset ovat olleet aina kunnossa ja JAKSAN kantaa suurtakin painolastia. Keuhkot vain sanoi yhteistyön irti ja taakkoja ei pysty kantamaan lihaksista huolimatta.

Terveellisyydestä en sano mitään muuta kuin, että haluan tulla kaupasta kotiin hengissä.

Vierailija
42/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin eilen nokkakärryn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten lihasvoimaa täytyy harjoittaa joka päivä. Vanheneminen on  kaikilla edessä, ellei kuole ennemmin. Tavat joita sinulla on 40-vuotiaana, jatkuessaan vaikuttaa miten toimit 70-vuotiaana. Esim kassia/kärryä voi yrittää nostaa muutaman kerran. 

Näinhän se on, mutta miten viestisi liittyy ketjun aiheeseen?

Vierailija
44/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummokärry 🤩👍 Itsekin olen aikeissa hankkia tämän menopelin. Ihan kauppareissuja ajatellen. 

Vierailija
45/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta miten sen kärryn saa vedettyä rappusia ylös. Itse asun hissittömässä talossa. 

Tarvitset sellaisen portaita kävelevän mallin. Siinä on kolme pyörää molemmilla puolilla. Tämä kolmen pyörän pyörästö sitten pyörii varsinaisella akselilla. Se kulkee tasaisella ja nousee portaat.

Ikean kärryllä olen 5. Kerrokseen. Hyvä on. Vain 2 pyörää, teräsrunko. 

5-kerroksisessa talossa on kyllä lakisääteinen hissikin.

Ei ole mitään lakisääteistä hissipakkoa vanhoissa kerrostaloissa. Meillä oli Helsingin kantakaupungissa kiva vuokrakämppä. Kuudes kerros, ei hissiä. Taloyhtiössä on puoli tusinaa porraskäytyävää. Osassa porraskäytävistä on hissit ja osassa ei. Talo on suojelukohde. Jos yrität rakentaa uuden hissin, niin kaupungin virkamiehet huutaa suoraa huutoa. Sieltä pamahtaa joku herra isoherra Boomer Man heti selittämään, että rappukäytävän "historiallista kokonaisuutta" ei saa pilata jälkiasennushissillä. Joudutaan siis tekemään hissille tilaa ASUNTOIHIN eli hissikuilu kulkee suoraan asuntojen läpi. Hissikuilun ovi (joka kerrostasolla) puhkaistaan rappukäytävän seinään tai asuntojen eteiseen. Kyllä, siis suoraan sisälle eteiseen. Vanhoissa isommissa asunnoissa on usein palvelijoille oma sisäänkäynti. Tuo sisäänkäynti voidaan ottaa käyttöön hissiaulaksi. 

Vierailija
46/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne meinaat mummoja kuskata?

Vierailija
47/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta miten sen kärryn saa vedettyä rappusia ylös. Itse asun hissittömässä talossa. 

Osta mahdollisimman isorenkainen, sellainen tulee hyvin rappujakin. Ei siis mitään kaljakärryn näköisiä.

Vierailija
48/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihasvoiman vähenemistä sen takia ettei enää kanneta kauppakasseja on ihan tutkittu. Luuliko ap oikeasti että kun on helpompaa, on terveellisempää?

Ap tässä. Työurani on ollut fyysinen, joten lihakset ovat olleet aina kunnossa ja JAKSAN kantaa suurtakin painolastia. Keuhkot vain sanoi yhteistyön irti ja taakkoja ei pysty kantamaan lihaksista huolimatta.

Terveellisyydestä en sano mitään muuta kuin, että haluan tulla kaupasta kotiin hengissä.

Kyllä me, jotka osaamme lukea, ymmärsimme pointtisi. Joillain tuo sisälukutaito on vaan niin heikko. Auttaisikohan jos lukisivat itselleen ääneen, keskustelisivat hiukan asian sisällöstä ja vastaisivat vasta sitten?

Vierailija
49/49 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut nuoresta lähtien kätevä reppu pyörillä, kaljalaatikon kokoinen, kun ne hajosi sain äitini vetokärryt koska vein hänelle kerran viikossa ostokset, hän kuoli kärrit jäi mulle , niihin mahtuu isot ostokset. Helppo tuoda ruuat kaupasta mikä on lähellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän