Tiesittekös, että Suomessa ei ole kuin noin 10.000 ihmistä joiden sijoitusvarallisuus on yli miljoona euroa
Sinällään hassua, kuinka moni heistä tuntuu kirjoittelevan tänne vaavikselle kun näitä juttuja lukee :-)
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sijoitusvarallisuutta? Onko 1000 ha metsää sijoitus?
On.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo sijoitusvarallisuutta +750 000€. Velkaa 0€. Muutama vuosi vielä niin kuulun itsekin tuohon porukkaan.
Sama täällä. Itsellä sijoituksia yli 800000 €.
Kyl joidenkin kelpaa.
Mut eikö vähempi riitä..?
Eiks kannattas noist omaisuuksistaan nauttia, viel ku voi, eikä vaa haalia lisää...
Mulle riittää sukupolvelt toisel siirtynyt pieni maatalo peltoineen ja metsineen ja parin kuukauden menot rahana. Ja sijoituksia sillai, et jos tuotto pysyy 7 prosentis, ni 80 vuotiaan mul o 200 000 euroo :D ehkä aikasemmin joudun ne kyl nostamaan ihan vaa elämistä varten...
Ku eipä niitä omaisuuksiaan tuonelaan voi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei 10 000 ihmistä
Auttakaa rahoillanne muita, kiitos.
Miljoonan euron varallisuus menee ihan normaalin elämän kuluihin, jos haluaa jättäytyä töistä aiemmin pois. Tuntuu siltä, että monet vähemmän maailmaa nähneet suomalaiset luulevat yhden miljoonan omistavan olevan yksityiskoneella lentelevä miljärdööri. Tässäkin näkyy kuinka eristäytyneitä suomalaiset ovat muusta maailmasta.
Ei nyt ihan noinkaan. Kyse oli sijoitusvarallisuudesta.
Minulla se on tuottanut viime vuodet yli 17% vuodessa. Eli jos rahaa pitää osakkeissa, se kaksinkertaistuu 5 vuodessa tai hiukan pitemmässä ajassa.
Ja sitten miljoona onkin pian jo 2 miljoonaa joista 17 % vuodessa 340 000 jos 30% veroa ja jää 238 000 pelkkä tuottoa elämiseen.
Toki varomaisimmilla on rahastoissa pienemmät tuotot.
Tämmönen verotus ei kyllä ole kestävää.
Työntekoa verotetaan huomattavasti kovemmalla kädellä kuin pääomalla loisimista.
Ansiotulo on riskitöntä siinä ei ole omaa rahaa kiinni. Pääomatuloissa on aina myös riski että sijoitus epäonnistuu ja tuotto onkin negatiivinen
Siksi kannattaa lueka se sijoitusopas. Jos hajauttaa ja ostaa vaikka rahastoa tai 20 eri osaketta ne tuottavat keskmäärin oikein hyvin pitkällä aikavälillä vaikka joku osakkeista romahtaisikin..
Jos ei sijoita menettää koko ajan rahaa 100% varmuudella koska inflaatio syö sitä.
Maailman rikkaimmat eivät olisi rikkaita jos eivät olisi sijoittaneet osakkeisiin.
Sen täytyy olla fiksumpaa kuin pitää rahoja vaan tilillä vai mitä ?
Maailman rikkaimmat ovat kyllä pääosin perustamillaan yrityksillä rikastuneita. Mukana jonkin verran perijöitä ja oma lukunsa ovat sitten valtion omaisuutta itselleen keplotelleet oligarkit. Joku Warren Buffett mahtuu vielä toki tuohon superrikkaiden joukkoon.
Mahtuu toki. Oli aikanaan maailma rikkain ja edelleen Top 10 -listalla. Huolimatta siitä, että lahjoittanut kymmeniä miljardeja hyväntekeväisyyteen.
Oikeastaan mukava lukea tällaista ketjua. Minulla on sijoitusvarallisuutta puolitoista miljoonaa enkä voi kertoa siitä kenellekään. Pelkään, että ihmisten suhtautuminen minun muuttuu ja kavahdan sitä ajatusta.
Toisaalta taas haluaisin jakaa kokemuksia muiden kartuttajien kanssa, ja erityisesti kartuttajien koska olen itse aloittanut nollasta.
Kaikkein rikkaimmat ovat yleensä ostaneet alkavan tai edullisen yrityksen. Ei Elon Musk perustanut Teslaa.
Samoin Steve Jobsin päävarallisuus tuli onnistuneesta Pixar-kauopasta.
Ja Warren Buffet on rikastunut nimenomaan osake-ja yrityskaupoilla.