Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio enää etsiä kokoaikatyötä, ja aion lisätä työttömyysjaksoja elämääni.

Vierailija
09.10.2026 |

Teen enää vain osa-aikatöitä. Vietän menetettyä eläkettäni tästä eteenpäin nyt joka hetki.

Kommentit (248)

Vierailija
121/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkedinissä näyttää huonolta jos on aukkoja työelämässä. Kaverit voi katsella sun profiilia ja kauhistella työelämän aukkoja

Jep viime hetkillä varmasti eniten mietityttää joku viiitun Linkedin! :DD

LinkedIn on juuri sellainen urakeskeisten pellejen paikka.

Aina tullut sellainen fiilis että ihmiset jotka postaa sinne paljon haistelee omia pierujaan ilolla.

Vierailija
122/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otin loparit yyteissä, myin omakotitaloni, kuittasin kaikki velat ja asunnnyt velattomassa asuntoautossa kolmatta vuotta ja reissaan ympäri Eurooppaa kelien mukaan. Helppoa!! En aijo mennä töihin enää koskaan!

N55

Pesää myymälläkö saat ruoka- ja bensarahat? 

Mitä kuvittelet tapahtuneen talon myynnistä kertyneellä voitolla? Kyllä, tienasin yli 20 tonttua ihan vaan voittona myynnissä. 

En kuvittele yhtään mitään. Sinähän kerroit ihan itse, että maksoit talorahoilla velat pois. Onko sinulla varhainen dementia, kun et tuon vetaa muista? 

Niin? Miltä tuntuu olla noin yksinkertainen? Sattuuko se? 

En tiedä, koska sinä olet täällä ainut, jolla on kokemusta aiheesta. 

Okei. Ei satu, jos viettää puolet vuodesta Välimerellä. Kesä Suomessa? No, sattuu, minkä hyttyset pistelee.

Helpottiko? 

Selkeästi ei, kun vieläkin koet tarpeelliseksi oksentaa pahaa oloasi tänne trollaamisen muodossa. 

P.S. huomasimme jo, että olet alakouluikäinen lapsi

Selvästi heräät aamuisin 06 töihin, kun olet noin äreä jo tähän aikaan päivästä 🥺 Onpas harmi, että elämä menee tolleen. Jaxuja 🥰

Jonkun se on sinutkin elätettävä, lapsipieni, kun äidistsi ja isästäsi ei siihen ole. Sinällään ihan ymmärrettävää, että huostaanotto saa voimaan pahoin ja oireilet sitä nyt trolllamalla ja larppaamalla 55-vuotiasta "rahantekijää".  Me aikuisethan tiedämme, että talon myyminen ei ole mikään saavutus. Meistä suurin osa on tehnyt sellaisen tempun useitakin kertoja elämänsä aikana. Jo ennen sinun syntymääsi. 

Jos kulut on pienet niin aika pitkään pärjää. Hänhän oli käynyt töissäkin ainakin 20-30 vuotta ja varmaan saanut säästettyä siitä/aijoittanut ehkä? Kenties jtn perintöäkin.

Plus siihen päälle talon myynti, niin kyllä siitä varmasti riittää vaatimattomaan elämiseen pitkäksi aikaa. Ei kaikilla raha polta taskussa ja pakko ostaa kalleinta ruokaa ja uusia hilavitkuttumia. 

Kiitos. 

Jotakuta näköjään ärsyttää se, että joku toinen ei elä kuten oletetaan, eli kärvistele kunnon kansalaisena asunto- ja muiden lainojensa kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, joku eläkeläinen on löytänyt puhelimestaan hymiöt ja nyt se spämmää niitä tänne intopiukassa kuin pillua vailla oleva incel naisvihaansa. 

Herra isä! Ja sen lisäksi joku ukonkäppyrä on vetänyt luumun sieraimeensa siitä, että nainen osaa tehdä rahaa. 

Ikävä pilata voimaantumisesi, mutta ei se mitään taitoa vaadi. Naisillahan on pankki jalkojen välissä valmiina. 

Kyllä. Ja sillä voi tehdä halutessaan omaisuuksia. Teeppä sama perässä! 

Vierailija
124/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta mitä teet, jos olet pieni palkkainen työn tekeminen on ajan haaskausta koska tuleva eläkkeesi on samaa tasoa kuin ikuisesti työttömällä.

Vierailija
125/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko enemmän söpöä vai säälittävää, että 55-vuotias ihminen kuvittelee perinnön saamisen ja sossun rahoilla elämisen olevan joku suurikin saavutus. 

Eihån se nainen sitä kai saavutuksena pitänytkään, vaan omana valintana? Johon hän oli itse tyytyväinen. 

Oot selkeästi aika kade kuiteski, kun mee jonkun vieraan elämä noin ihon alle. :D

Vierailija
126/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alasta mitä teet, jos olet pieni palkkainen työn tekeminen on ajan haaskausta koska tuleva eläkkeesi on samaa tasoa kuin ikuisesti työttömällä.

Ja ennen kaikkea on paljon mahdollista että noutaja vie, ennen kuin sitä rahaa koskaan näkee. Ennen kaikkea, kuka sanoo että sitä rahaa aiotaan myöskään koskaan maksaa? 

Vierailija
127/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin tehdä vähemmän töitä 30-vuotiaana. Oli liikaa töitä, stressiä ja myrkyllisiä työpaikkoja. Asun nyt osan vuodesta ulkomailla ja teen noin 20 tuntia viikossa töitä. Saan siitä tarpeeksi elämiseen. Elän vähällä. Pidän lomia kun siltä tuntuu.

Vierailija
128/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen myös toiminut 15 vuotta jatkuvasti tukien piirissä ja osapäivätöissä. Tajusin jo silloin ettei eläkettä ole luvassa kun joskus aikanaan olen eläkeiässä, joten päätin alkaa hyötymään jo varhain systeemistä etten jää nuolemaan näppejäni. Eipä ole minun rakentana sotku.

Vierailija
129/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otin loparit yyteissä, myin omakotitaloni, kuittasin kaikki velat ja asunnnyt velattomassa asuntoautossa kolmatta vuotta ja reissaan ympäri Eurooppaa kelien mukaan. Helppoa!! En aijo mennä töihin enää koskaan!

N55

Mitä kuvittelet tapahtuneen talon myynnistä kertyneellä voitolla? Kyllä, tienasin yli 20 tonttua ihan vaan voittona myynnissä. 

En kuvittele yhtään mitään. Sinähän kerroit ihan itse, että maksoit talorahoilla velat pois. Onko sinulla varhainen dementia, kun et tuon vetaa muista? 

Okei. Ei satu, jos viettää puolet vuodesta Välimerellä. Kesä Suomessa? No, sattuu, minkä hyttyset pistelee.

Helpottiko? 

Selkeästi ei, kun vieläkin koet tarpeelliseksi oksentaa pahaa oloasi tänne trollaamisen muodossa. 

Ei todellakaan mitenkään paha olo 🥰Kerron vain, että on TÄYSIN mahdollista hypätä pois koneistosta, jos oikeasti haluaa ja esitin jopa laskelman.  Multa ei koskaan työnantaja kysynyt, vaan heitti pihalle ja sen jälkeen päätin elää, kuten sydän sanoo. Materiasta en ole koskaan perustanut. 

Ja kaikista paikoista sinä reppana päätit sitten hypätä vauvapalstalle trollaamaan. No, voihan sitä toki noinkin aikansa siellä asuntoautossa käyttää. Itse käyttäisin hyvin eri tavoin, jos olisin Välimeren maisemissa. Vai onko ne sun neuukkukuutiosta näkyvät vesialueet sittenkin vain itämerta? 

Miten sä kuvittelet mun käyttävän aikani täällä, kun olet niin kova poika tekemään oletuksia? Todellisuus nimittäin tuskin vastaa mitenkään sun kuvitelmia, mutta annappa nyt tulla. 

Vierailija
130/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin minäkin noin, jos se oliisi taloudellisesti mahdollista.

Selitätkö minulle, miten se muka ei ole sinulle mahdollista? 

Kuinka helposti saa vaikka puolen millin kodin myytyä? Teoriassa joo, mutta katsos kun käytäntö ei aina ole se ilmeisin.

eri

Vierailija
131/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkedinissä näyttää huonolta jos on aukkoja työelämässä. Kaverit voi katsella sun profiilia ja kauhistella työelämän aukkoja

Kyllä mä osaa sommitella Linkkarini niin, että se vaikuttaa täydeltä. Eikä ole edes pakko valehdella, koska kyllähän mulla on koko ajan jotain menossa.

Vierailija
132/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen etten koskaan saa mitään eläkkeitä. Miksi siis maksaisin eläkemaksuja?!

Vierailija
133/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin olen myös toiminut 15 vuotta jatkuvasti tukien piirissä ja osapäivätöissä. Tajusin jo silloin ettei eläkettä ole luvassa kun joskus aikanaan olen eläkeiässä, joten päätin alkaa hyötymään jo varhain systeemistä etten jää nuolemaan näppejäni. Eipä ole minun rakentana sotku.

Musta tuntuu, että kaikkein parhaiten juurikin pärjää ne, jotka aikoja sitten tajusi, miten tulee käymään ja tekivät oikeita siirtoja sen varalta. Tässäkin ketjussa on selvästi ihmisiä, joista huokuu katkeruus, kun luottivat, että työnantaja ja/tai yhteiskunta hoitaa. 

Vierailija
134/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä osaa sommitella Linkkarini niin, että se vaikuttaa täydeltä. Eikä ole edes pakko valehdella, koska kyllähän mulla on koko ajan jotain menossa.

Aukot on helppo täyttää. Ei niitä kukaan tarkista. Luovuutta peliin!

Vierailija
135/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55

Helpottiko? 

Ei todellakaan mitenkään paha olo 🥰Kerron vain, että on TÄYSIN mahdollista hypätä pois koneistosta, jos oikeasti haluaa ja esitin jopa laskelman.  Multa ei koskaan työnantaja kysynyt, vaan heitti pihalle ja sen jälkeen päätin elää, kuten sydän sanoo. Materiasta en ole koskaan perustanut. 

Ja kaikista paikoista sinä reppana päätit sitten hypätä vauvapalstalle trollaamaan. No, voihan sitä toki noinkin aikansa siellä asuntoautossa käyttää. Itse käyttäisin hyvin eri tavoin, jos olisin Välimeren maisemissa. Vai onko ne sun neuukkukuutiosta näkyvät vesialueet sittenkin vain itämerta? 

Miten sä kuvittelet mun käyttävän aikani täällä, kun olet niin kova poika tekemään oletuksia? Todellisuus nimittäin tuskin vastaa mitenkään sun kuvitelmia, mutta annappa nyt tulla. 

No eipä tuota tarvitse kuvitella, kun ihan itse spämmäät tänne tekstiä solkenaan :D

Vierailija
136/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas teen nyt niin paljon töitä ja ylitöitä kuin vain jaksan ja sijoitan kaiken vähänkin ylimääräisen rahan. Hetkellisesti uhraan pätkän elämästäni, jotta voin ostaa pitkän vapauden.

Entä jos sairastut, tai kuolet? Et ehdi nauttia. Olet vain raatanut. Ja tässä nykymaailmassa ei varmaan voi tulevaisuudessa luottaa edes omiin sijoituksiin. Kaikki heti käyttöön vaan.

Toisaalta, jos kuolee, ei ehdi harmitella käyttämättömiä rahoja.

Ja toisaalta osa nauttii työn teosta paljonkin, eli ei ole pelkästään kamalaa raatamista, vaan siitä saa myös tyydytystä.

Vierailija
137/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, joku eläkeläinen on löytänyt puhelimestaan hymiöt ja nyt se spämmää niitä tänne intopiukassa kuin pillua vailla oleva incel naisvihaansa. 

Herra isä! Ja sen lisäksi joku ukonkäppyrä on vetänyt luumun sieraimeensa siitä, että nainen osaa tehdä rahaa. 

Ikävä pilata voimaantumisesi, mutta ei se mitään taitoa vaadi. Naisillahan on pankki jalkojen välissä valmiina. 

Tulihan se totuus sieltä! Eli h'oraamalla olet elämäsi kustantanut, vaikka alkuun kovasti kiistit, että niin ei ole tapahtunut. 

Ei, vaan itse ansaitsemalla. Et ole mitään muuta kuin säälittävä ja nuole vaikka hiekkaa aikasi kuluksi. 

Jk. Mua ei myöskään mitenkään häiritse, miten esim SP on rahansa tehnyt. Jos joku pystyy tekemään rahaa vartalollaan, niin ollos hyvä vaan, minä.olen niin ruma etten. 

Vierailija
138/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N55

Mikäs siinä jos pystyt rahoittamaan elämäsi seuraavat 15 vuotta säästöilläsi. Ja ostamaan uuden asuntoauton kun nykyinen nyykähtää vanhuuttaan. Eläkettä saat sitten seitenkymppisenä kenties nykyrahassa tonnin verran. 

Vierailija
139/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55

Helpottiko? 

No eipä tuota tarvitse kuvitella, kun ihan itse spämmäät tänne tekstiä solkenaan :D

Niin, sulle 30 minuuttia elämästä muuta kuin työntekoa on jo iso asia. Voi sua. 

Vierailija
140/248 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se totuus sieltä! Eli h'oraamalla olet elämäsi kustantanut, vaikka alkuun kovasti kiistit, että niin ei ole tapahtunut. 

Ei, vaan itse ansaitsemalla. Et ole mitään muuta kuin säälittävä ja nuole vaikka hiekkaa aikasi kuluksi. 

Jk. Mua ei myöskään mitenkään häiritse, miten esim SP on rahansa tehnyt. Jos joku pystyy tekemään rahaa vartalollaan, niin ollos hyvä vaan, minä.olen niin ruma etten. 

Niinniin. Itse ansaitsemalla maailman vanhimmassa ammatissa. Turhaan siitä pillastut, että totuus sanotaan sellaisena kuin se on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi