En aio enää etsiä kokoaikatyötä, ja aion lisätä työttömyysjaksoja elämääni.
Teen enää vain osa-aikatöitä. Vietän menetettyä eläkettäni tästä eteenpäin nyt joka hetki.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmat opetti minullekin ajattelemaan yhteiskuntaa ja sen etua myös. Ole Johan opettanut sen lapsille i? Ainakin suosimaan suomalaista ja kivijalkakauppoja yms.
Ehkä yhteiskunta on menetetty? Ainakin kansaa jaetaan kaikin keinoin eri arvoiseksi
Minun vanhemmat opettivat, että "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Kun yhteiskunnan viesti on, ettei kiinnosta v'ttujakan minun asiani, myöskään minua ei kiinnosta yhteiskunnan etu.
Kiinnostaahan yhteiskuntaa kovasti. Siksi niitä eläkemaksujen yritetään alentaa. Ai osa mitä tässä ajatellaan on nyky maksaja ja business. Kaiken määrää kuitenkin eläkeyhtiöt. Vaikka heillä on lakisääteisiä velvollisuuksia on heillä myös business.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi olla työtön ja nuori ja hyvässä kunnossa, kuin vanha ja työtön ilman eläkettä. Ehkä kun keskittyy nyt vaan elämiseen niin hyvässä lykyssä kuolee ennen vanhuutta.
Sijoittaminen on keskitty, ystävä hyvä. Sillä tavoin saa itselleen eläkkeen riippumatta siitä, miten arkadian pellet eläkejärjestelmän ryssivät.
Vierailija kirjoitti:
Et ehkä ole ymmärtänyt systeemiä. Eläkeiän nosto alentaa nyky työntekijöiden maksuja. Jos on liian vähän maksajia, niin summat nousee liian korkeaksi. Ja se ei tarjota, että ne rahat menee tämän päivän eläkeläisiä, vaan sijoitukseen . Voitte sitten myöhemmin taas laskea eläkeikää tai järjestää paremmat osa-aikaeläkkeen tai helpommat työkyvyttömyyseläkkeen.
tämän hetken eläkesysteemi on ponzi-huijaus. perustuu siihen, että maksajien määrä lisääntyy ainiaan, ja nythän syntyvyys on laskussa, ja maahantulleet ei maksa mistään mitään, niin tämän hetken nuoret eivät tule saamaan eläkettä lainkaan. kuinka kauan kansalla kestää tämä tajuta?
Kannattaa huolehtia että 770€ kansaneläke on silloin vielä olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmat opetti minullekin ajattelemaan yhteiskuntaa ja sen etua myös. Ole Johan opettanut sen lapsille i? Ainakin suosimaan suomalaista ja kivijalkakauppoja yms.
Ehkä yhteiskunta on menetetty? Ainakin kansaa jaetaan kaikin keinoin eri arvoiseksi
Minun vanhemmat opettivat, että "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Kun yhteiskunnan viesti on, ettei kiinnosta v'ttujakan minun asiani, myöskään minua ei kiinnosta yhteiskunnan etu.
Kiinnostaahan yhteiskuntaa kovasti. Siksi niitä eläkemaksujen yritetään alentaa. Ai osa mitä tässä ajatellaan on nyky maksaja ja business. Kaiken määrää kuitenkin eläkeyhtiöt. Vaikka heillä on lakisääteisiä velvollisuuksia on heillä myös business.
Mitä hourailet? Eläkemaksuja ei todellakaan olla alentamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se onkin paljon järkevämpää. Viettää vapaata kun on paremmassa kunnossa.
Joo, kun vaan olisi rahaakin sitten johonkin muuhunkin kuin olemiseen.
Se on valintajuttu. Todella vähällä rahalla pärjää, kun niin oikeasti haluaa. Olen elättänyt itseni ja tyttäreni 1440 eurolla, siinä on sitten mukana myös asuntolaina ja aivan kaikki kulut. Silloin teki vähän tiukkaa, kun lapsilisä loppui, mutta tytär oli vielä lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ehkä ole ymmärtänyt systeemiä. Eläkeiän nosto alentaa nyky työntekijöiden maksuja. Jos on liian vähän maksajia, niin summat nousee liian korkeaksi. Ja se ei tarjota, että ne rahat menee tämän päivän eläkeläisiä, vaan sijoitukseen . Voitte sitten myöhemmin taas laskea eläkeikää tai järjestää paremmat osa-aikaeläkkeen tai helpommat työkyvyttömyyseläkkeen.
tämän hetken eläkesysteemi on ponzi-huijaus. perustuu siihen, että maksajien määrä lisääntyy ainiaan, ja nythän syntyvyys on laskussa, ja maahantulleet ei maksa mistään mitään, niin tämän hetken nuoret eivät tule saamaan eläkettä lainkaan. kuinka kauan kansalla kestää tämä tajuta?
Riippuu eläkeyhtiöiden sijoituksista. Koska osa nyt maksetuista eläkemaksuista pitää sijoittaa tulevia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu eläkeyhtiöiden sijoituksista. Koska osa nyt maksetuista eläkemaksuista pitää sijoittaa tulevia varten.
Nyt maksetuilla maksuilla katetaan nykyyiset eläkkeet, ei tulevia eläkkeita.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huolehtia että 770€ kansaneläke on silloin vielä olemassa.
Silloin ei varmaan ole yhtään mitään olemassa. Sen takia elän nyt, enkä mieti mitä silloin on.
Täällä Helsingissä työttömyyskorvaus on korkein suomessa. En mene töihin enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se onkin paljon järkevämpää. Viettää vapaata kun on paremmassa kunnossa.
Se on valintajuttu. Todella vähällä rahalla pärjää, kun niin oikeasti haluaa. Olen elättänyt itseni ja tyttäreni 1440 eurolla, siinä on sitten mukana myös asuntolaina ja aivan kaikki kulut. Silloin teki vähän tiukkaa, kun lapsilisä loppui, mutta tytär oli vielä lukiossa.
+lapsilisä+elatustuki+asumistuki jota sai ennen vielä omistusasumisen yhtiövastikkeeseen. Jopa yhtiölainaosuuteen.
Tai toimeentulotuki. Uskon aina, että halutaan antaa joku kuva, eikä laiteta koko totuutta.
Jäin jo 6 v sitten tyttömäksi. En etsi töitä kovin paljon. Lähettelen hvikseni hakemuksia koska työkkäri käskee enkä tee hyviä hakemuksia. Minulla on kaikenlaista tekemistä ollut. Pimeitä hommia on riittänyt ja niitä teen välillä että saan rahaa säästöön ja sitten matkusstelen kun on rahaa tarpeeksi.
Mä hain töitä, kävin haastattelussa ja nyt mut sitten on ghostattu.
Pitäkää tunkkinne, minä pidän ansiosidonnaiseni ja vapauteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä. menikö jotenkin niin, että maksat satasen eläkemaksua, siitä kymppi menee heti eläkkeen maksuun, vitonen yhtiön kuluihin ja loput sijoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+lapsilisä+elatustuki+asumistuki jota sai ennen vielä omistusasumisen yhtiövastikkeeseen. Jopa yhtiölainaosuuteen.
Tai toimeentulotuki. Uskon aina, että halutaan antaa joku kuva, eikä laiteta koko totuutta.
Miksi niin moni täällä kuvittelee, että toimeentulotuki on joku automaatio, jonka aina saa?
Ollaan tehty 40v töitä. Nyt mullakin meni motivaatio. Lapset on aikuisia ja parempi höllätä nyt kun juosta karkaavan maaliviivan perässä.
47/52 viikkoa vuodessa töitä ja sinne saisi kuolla. Vaatimaton elämä vähällä rahalla voisi olla parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko mitä haluat, mutta koko totuus on se, että tuo 1440€ kattaa kaikki tuet. Meillä Suomessa ei ole perustuloa, jonka päälle maksetaan muut tuet.
t. eri
Oma eläkkeenvietto alkoi nyt, kun ei töitäkään löydy. Pitäkööt boomerit kynsin hammpain työpaikoistaan kiiinni, itse vietän nyt ikuista lomaa :D
- vastavalmistunut 28v maisteri
Vierailija kirjoitti:
Oma eläkkeenvietto alkoi nyt, kun ei töitäkään löydy. Pitäkööt boomerit kynsin hammpain työpaikoistaan kiiinni, itse vietän nyt ikuista lomaa :D
- vastavalmistunut 28v maisteri
Se on helppo teillä, joilla pappa betalar. Itse en pysty ikuisesti elämään alle tonnin tuloilla, joten pakko on töitä löytää.
Kuinka sekaisin pitää olla, jos kuvittelee, että eläkemaksut laskevat sillä, että eläkeikä nostetaan :D:D:D:D
P.S. Nykyiset eläkemaksut menevät nykyisille eläkeläisille, eivät mihinkän sijoituksiin